EPC - Brak zapłonu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zazwyczaj jak auto bylo mocno pukniete, jest problem ze szczelnoscia i wilgoc dostaje sie tam gdzie nie trzeba ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Waldorff
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 17 sie 2008, o 00:13
Lokalizacja: Wa-wa/Gdynia

Post autor: Waldorff »

tonidriver pisze: Witam,
ja mam w124 90' i szczerze powiedziawszy niewiem co to znaczy "zasniedzialy styk" 8-) a auto ma juz 19 lat :-P
Bo 124 to ostatni prawdziwy Mercedes (m.in. grube, srebrzone styki w instalacji).
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93

Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa :)
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

No i mój E270 znowu mnie zawiódł :/
Znowu zgasł podczas jazdy ale nie pojawił się żąden komunikat
Podejrzewam że mróz zrobił swoje i gdzieś mogło zamarznąć paliwo.
Czy często podczas mrozów zamarzając CDI??
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Mi nigdy.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

Mnie sie wydaje, że to nie rodzaj diesla D, TD, TDI, CDI, itd. ma znaczenie w zimie, tylko ropa i jej jakość. Wiadomo że jest granica, przy której najlepszy silnik nam nie odpali, nie z powodu kondycji, tylko wydzielonej parafiny :roll:
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

oczywiscie jakosc paliwa ma kluczowe znaczenie, ale typ silnika jest rownie wazny. stopien kompresji, rodzaj wtrysku, ilosc cylindrow itd. wszystkie te czynniki sa wazne.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

Siemka :-), pisząc o typach silników, mialem na myśli, że i tak wytrąci się parafina w filtrze i go zwyczajnie mowiac zapcha/zaklei. Jednak wydaje mi sie (tak zapewniają na stacjach jednak czy to prawda) że w jednym dystrybutorze jest dieselek zwykly, w innym do -22 i jeszcze o wiekszej tolerancji temperatury. Ja szczerze jakos nie jestem przekonany do dolewania czegokolwiek. Pozdrawiam :-)
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Stacje benzynowe od połowy kwietnia do końca września sprzedają paliwo letnie, wiosną i jesienią przejściowe do minus kilku stopni, a od grudnia mają obowiązek sprzedawać paliwo zimowe. ON powinien wytrzymać temperaturę do -20 stopni. Jeśli jest zimniej, warto dodać środka zapobiegającego wytrącaniu się parafiny.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
ireneusz26
Posty: 34
Rejestracja: 8 mar 2008, o 17:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ireneusz26 »

Witam.Ten sam problem.Zapaliła się ESP i nie zapalił.Odstał noc w ciepłym warsztacie ipo różnych zabiegach mechanika zapalił.Po godzinie działania przestał współpracować.
Czy ktos miał taki przypadek? Co robić?
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

Witam wszystkich
Mam pytanko gdzie znajduje się ten przepływomierz bo taka sytuacja zdarzyła się u mnie wczoraj na postoju wyświetlił mi się komunikat EPC motor elektronics i dzisiaj juz gabloty nie uruchomiłem zmieniłem filtr paliwa i niestety nic kręci ale ni odpala.
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

No i okazało się że woda była w filtrze paliwa i dlatego paliwo mi przymarzło :)

[ Dodano: 2009-01-11, 02:09 ]
Igor, Powinien być przy osłonie silnika. Masz wlot powietrza do filtra to przy samej puszce z filtrem jest przepływomierz.

U mnie były styki zanieczyszczone pomiędzy wtryskiem a komputerem. Elektro-mechanik przeczyścił i śmiga. A jak podpięli komputer to krzyczało że trysk nr. 2 padł.
W210-E270 Avangarde po lifcie
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor »

Dzięki wielkie
spróbuję to odłączyć i zobacze co się bedzie działo, jeszcze raz dzięki pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-01-12, 14:15 ]
Witam

Koledzy powiedzcie mi czy bez przepływomierza samochód powinien odpalić ??????

[ Dodano: 2009-01-15, 21:46 ]
Witam

Niestety odłączenie przepływomierza nic nie dało, byłem zmuszony zaciągnoc merca do warsztatu. Stoi tam juz drugi dzień i okazuje się że mam nie szczelną pompę wtryskową i silnik się zapowietrza, ale zobaczymy czy to napewno to narazie czekam na diagnozę pompa pojechała do uszczelnienia zobaczymy jaki bedzie efekt.

pozdrawiam
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
Vadim
Posty: 8
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 07:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vadim »

Mam podobny problem. Odpaliłem dzis normalnie. Komputer pokazywał ze mam 3 litry paliwa. udałem sie prosto na stacje paliw i 200 metrów przed stacja mi zgasł. EPC świeci. Dolałem jakies 5 litrów paliwa i dalej to samo. Rozrusznik kreci ale nie odpala. Podejrzewam ze sie mógł zapowietrzyc. Do tej pory jezdziłem autem i nic z nim podejrzanego sie nie działo ale pierwszy raz miałem tak mało paliwa w zbiorniku. Czy ktos mogłby powiedziec w jaki sposob odpowietrzyc 270 cdi? Z góry dziekuje.
270 CDI WDB2102161B227243
czesterro
Posty: 252
Rejestracja: 29 cze 2011, o 12:11
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czesterro »

Vadim, O ile nie zajechałeś pompy wysokiego ciśnienia ( jest ona smarowana olejem napędowym) wystarczy zalać filtr paliwa który jest pod srebrną osłona z napisem CDI. Ten silnik sam paliwa nie zaciągnie :)
VIN WDB2100261B134813
Obrazek
SD Katowice 506570388
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Vadim, Stary nie jezdzi sie na rezerwie :kwasny:
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości