Ciężko pali

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
gozdziu1
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2013, o 16:28
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Ciężko pali

Post autor: gozdziu1 »

Witam!
Otóż od tygodnia mam problem z odpalaniem autka (W210 2.2D, 98r.)
Gdy zgasnie kontrolka podgrzewania swiec to krece rozrusznikiem okolo 2 min az zalapie i odpali. Nie mam pojecia co jest tego przyczyną. Sprawdzalem swiece to wszystkie grzeja. podejzewam wtryski, akumulator 72ah i rozrusznik poniewaz strasznie wolno kreci (przyciera sie juz poprostu) Prosze o pomoc i pozdrawiam.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Zaczynamy od podstaw tz sprawdzamy akumulator,jeśli dobry to rozrusznik
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jak kreci 2 minuty to akumulator i rozrusznik musza byc dobre?
Zaparkuj ktorej nocy przodem z gorki i zobacz czy bedzie roznica.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Jak kręci "strasznie wolno" to mała szansa, że zapali w taki mróz. Na jakim oleju jeździsz?

Przy tym kręceniu długim leci jakiś dym z wydechu, czy zupełne nic?

Nie wiem, jak jest to zrealizowane w W210, ale starsze MB w czasie pracy rozrusznika odłączały napięcie ze świec - więc po chwili kręcenia świeca stygła i trzeba było powtórzyć grzanie, kręcenie rozrusznikiem "do bólu" przy mrozie było bez sensu.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
gozdziu1
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2013, o 16:28
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Post autor: gozdziu1 »

Kręci strasznie wolno, no i nie swieci kontrolka jak rozrusznikiem krece czyli mam rozumiec ze stygna swiece lecz jak po raz kolejny sprobuje je podgrzac i uruchomic silnik to zakreci ze 3 razy i pada aku. Olej Castrola minerał zalewam, filtr paliwa wraz z olejem wymieniam (dla pewnosci no i nie ma co ufac stacjom) dymek raczej jest podczas rozruchu poniewaz czuc spaliny.
PS. 2 razy od 2 lat zawiesil mi sie bendiks i musialem odlaczyc akumulator poniewaz nawet po wylaczeniu zaplonu slizgal.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

gozdziu1 pisze:Kręci strasznie wolno, no i nie swieci kontrolka jak rozrusznikiem krece czyli mam rozumiec ze stygna swiece lecz jak po raz kolejny sprobuje je podgrzac i uruchomic silnik to zakreci ze 3 razy i pada aku. Olej Castrola minerał zalewam, filtr paliwa wraz z olejem wymieniam (dla pewnosci no i nie ma co ufac stacjom) dymek raczej jest podczas rozruchu poniewaz czuc spaliny.
PS. 2 razy od 2 lat zawiesil mi sie bendiks i musialem odlaczyc akumulator poniewaz nawet po wylaczeniu zaplonu slizgal.
Mineralny olej (pewnie 15w40) przy obecnych temperaturach nie ułatwia rozruchu, strasznie gęstnieje i rozrusznik ma jeszcze więcej pracy. Na przyszłość polecam półsyntetyk.
Jak czuć spaliny, to zapowietrzanie możemy póki co odsunąć na dalszy plan.
Może to po prostu wina słabego akumulatora? Niskie temperatury szybko weryfikują ich stan. Nie masz od kogo pożyczyć pewnej baterii na jedną noc? Przy mrozie diesel musi dostać "kopa", w przeciwnym razie, jak powoli kręci, to słabiej spręża i rozpyla paliwo, co utrudnia rozruch.

Tak pali mój 2.2 po całej nocy postoju przy -18:
https://www.youtube.com/watch?v=uPhsCkbevpo
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, o 20:12 przez ayreon, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

gozdziu1 pisze:Kręci strasznie wolno, no i nie swieci kontrolka jak rozrusznikiem krece czyli mam rozumiec ze stygna swiece lecz jak po raz kolejny sprobuje je podgrzac i uruchomic silnik to zakreci ze 3 razy i pada aku.
Wymień akumulator na sprawny bo albo ten masz do d...y albo za szybko rozładowuje się przez niesprawny rozrusznik.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

na jakiej zasadzie działa linia aku-rozrusznik. Człowiek młody jak ja może nie wiedzieć. chodzi mi o to jak wpływa rozrusznik kiepskiej kondycji na aku.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

ralfi89 pisze:na jakiej zasadzie działa linia aku-rozrusznik. Człowiek młody jak ja może nie wiedzieć. chodzi mi o to jak wpływa rozrusznik kiepskiej kondycji na aku.
Przy uszkodzonym rozruszniku następuje zwiększony pobór prądu i aku pada.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
gozdziu1
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2013, o 16:28
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Post autor: gozdziu1 »

Ok dzieki wielkie za podpowiedzi. Czekam na wyplatke i kupie regenerowany rozrusznik i nowy aku. A propo to jakiej pojemnosci proponowalibyscie Panowie? Bo jezeli chodzi o firme to stawiam na Centre lub Bosch.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Nie podałeś nr VIN ale myślę że 74Ah.No chba że taxóweczka to trochę większy. ;)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
gozdziu1
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2013, o 16:28
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Post autor: gozdziu1 »

no budyń :p była german taxi xD myslalem nad 100ah ale nie jestem pewien czy bedzie go doladowywal bo zimowa pora i siedzenia sie grzeje i tylna szybe wiec pobor pradu jest nie maly
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Jak tylko masz kasę, weź coś większego, w okolicach 90 Ah. Im większy, tym większy prąd rozruchu, zimą się przydaje. Ja mam alternator 90A, aku Bosch 88 Ah, też grzane tyłki i żadnych problemów z doładowaniem.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
gozdziu1
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2013, o 16:28
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Post autor: gozdziu1 »

No dobrze wiec sprawdze jeszcze na tabliczce co to za alternator i wtedy dobiore sobie bateryjkę i po problemie. Po wymianie aku i rozrusznika na regenerowany odezwe sie jakie beda efekty. Dziekuje wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Ja mam zalecana baterie 100ah a wsadziłem 65 i nie widze różnicy. Drugą zime już hula :) Olej też leje mineralny i to nie ma wpływu na odpalanie jeśli wszystko jest sprawne.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości