Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 23 maja 2018, o 11:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 22:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2017, o 19:07
Posty: 5
Lokalizacja: Katowice
Naprawione :-) Pojechałem w końcu do mojego "znachora" od MB i mi to opanował. Podobno był spalony silniczek w pompce, który został wymieniony na sprawny i teraz jest wszystko OK.

_________________
W210 E320, 1999r. elegance, vin: WDB2100651A839005


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 21:28 
Offline

Dołączył(a): 18 cze 2017, o 21:08
Posty: 1
Cześć.

Czy ktoś ma opis złączy wtyczek elektrycznych do pompy o nr 2108001848?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 gru 2017, o 14:06 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 16:50
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
od kilku dni pompka centralnego w moim wozie na otwarciu dłużej pracuje to jest około 10-15 sek . Zamykanie trwa krótko jakieś 2 sek. Po otwarciu z kluczyka zamki drzwi otwierają się natychmiast wlewu też, klapa daje się otworzyć dopiero jak pompa przestanie pracować. Otwieranie samej klapy z kluczyka podnosi ją natychmiast, ale pompa nadal buczy. Dopóki buczy, klapy też nie da się zamknąć, jak przestanie chodzić opuszczam klapę i zamykam.
Pompkę wyjąłem, najpierw pojedynczo wypinałem przewody ciśnieniowe, zatykałem króćce i sprawdzałem jak się będzie zachowywać na otwieranie i zamykanie. Zamyka szybko a na otwieraniu buczy przez te 10 sek.
Pompkę rozebrałem, elektronika sucha, zero zawilgocenia, w środku jak nowa.
Wyjąłem zamek klapy, zauważyłem że przy otwieraniu z kluczyka całego samochodu bolec od siłownika otwierania wysuwa się natychmiast, ale chowa się w momencie jak pompka przestanie buczeć.
Zrobiłem próbę z pompką od auta znajomego, pompka bosh 2108001148 bez wyjścia na MKL i SRU. Zamyka i otwiera bardzo szybko, pompka pracuje sekundę może dwie. Nie ma buczenia, w związku z tym przewody szczelne. Podłączyłem swoją (Hella 2108002348) do jego auta i pojawia się buczenie na otwieraniu.
Wiem że zamykanie odbywa nie na podciśnieniu a otwieranie na ciśnieniu. Czy może tak być że nie rozłącza jej jakiś elektrozawór lub ma nieszczelność na czymś wewnątrz? Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Oczywiście mogę kupić używkę, ale też nie ma pewności czy się nie odezwie taki sam problem w niej. Wrzucę w załączniku zdjęcie rozebranej pompki, może to coś dodatkowo pomoże?
Tak na marginesie co oznacza wyjście SRU, bo MKL to chyba wyjście na siedzenie orto? Czy oprócz komfortu może obsługiwać silnik lub skrzynię mieć na nie wpływ? Czy są pompki z innymi nr które zastępują moją?
Z góry dziękuję za pomoc


Załączniki:
IMG_20171219.jpg
IMG_20171219.jpg [ 97.82 KiB | Przeglądane 264 razy ]

_________________
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 gru 2017, o 21:45 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 3110
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 17
Mam podobnie i podejrzewam zawór zwrotny (membranowy) na przewodzie między tylnymi zagłówkami, a trójnikiem rozdzielającym przewód od pompki do wlewu, lub klapy. Pompka zastępująca to A 210 800 27 48 . Ja kiedyś rozbierałem ten zawór zwrotny (widać go po zdjęciu wewnętrznej osłony prawego tylnego nadkola). Uszkodzona była wewnątrz silikonowa membrana. Teraz mam zapasowy, ale jeszcze nie wymieniłem. Chcąc sprawdzić, czy rzeczywiście puszcza ta membrana, należy zablokować przewód za trójnikiem idący do tego zaworu zwrotnego. Przeciąć przewód za trójnikiem i zablokować, a potem można na ciepło z powrotem założyć na trójnik.
Można też sprawdzić bez przecinania, czy nie jest winna pompka. Odłączyć na pompce przewód idący do tylnej klapy i zablokować wylot na pompce. Jeżeli nie będzie dłużej pracować, to zapewne jest nieszczelność na przewodzie, lub tym zaworku zwrotnym.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 gru 2017, o 20:17 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 16:50
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź.
Demontowałem tą osłonę i faktycznie jest tam trójnik. Prosto idzie do klapy, w bok odbija na zagłówki. Wypiąłem ten od zagłówków z trójnika i zatknąłem palcem wyjście, ale efekt na pompce ten sam przy otwieraniu. Czy ten zawór zwrotny to jest w tym trójniku, czy gdzieś dalej na przewodzie od zagłówków. bo nie widziałem nic dodatkowego? To raczej nie to bo na drugiej pompce otwieranie dzieje się błyskawicznie. Podejrzewam że coś w środku pompy nie odcina jej zaraz po otwarciu wszystkiego. Ona pracuje też tak długo, jak zrobię pierwsze otwarcie tj. drzwi kierowcy i klapka wlewu. Jutro powalczę jeszcze, zdejmę z niej obudowę i podłącze zobaczę jak się zachowują te styczniki przy tych trzech czarnych bańkach.

_________________
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 gru 2017, o 09:56 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 3110
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 17
Odepnij jeszcze ten przewód na pompce idący do tyłu. Wyeliminujesz ewentualne nieszczelności na tym przewodzie zatykając wylot na pompce.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29 gru 2017, o 22:43 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 16:50
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Wracając do tego zaworu zwrotnego, widać go po zdjęciu osłony nadkola przy siedzeniu czy w bagażniku?
Sprawdzałem, zatykałem króciec od tylnego przewodu, ale dalej pracuje dłużej. Jak do czegoś dojdę to napiszę. Dzięki w każdym bądź razie.

_________________
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 gru 2017, o 08:07 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 3110
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 17
marianoe napisał(a):
Wracając do tego zaworu zwrotnego, widać go po zdjęciu osłony nadkola przy siedzeniu czy w bagażniku?

Od strony bagażnika. Musisz także odchylić lekko osłonę zbiornika paliwa.
Co do przewodów idących do tyłu z pompki, to trzeba także wyeliminować przewód idący do blokady klapki paliwa.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2018, o 13:54 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 16:50
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Chyba rozwiązałem problem z pompką. Opiszę co zrobiłem, wrzucę zdjęcia. Problem opisałem kilka postów wyżej.
Rozebrałem cały moduł pompki centralnego zamka z obudowy, żeby było widać co się dzieje.
Podpiąłem wszystkie przewody łącznie z elektryką.
Zamknąłem się w aucie, siadłem z tyłu z latarką, zamykając i otwierając wóz patrzyłem co się dzieje.
Jeden z wyłączników ciśnieniowych z dwoma kółkami(zdj.1) odpowiada za wyłącznie samej pompki. Na zamykaniu wyłącznik ciągnie jednym kółkiem blaszkę do siebie,do najbliższego styku, a na otwieraniu analogicznie pcha do drugiego. I niby wszystko działa. Za którymś razem na otwieraniu, przyłożyłem do blaszki na środku mały śrubokręt.
Po naciśnięciu na pilocie otwierania, jak tylko wyłącznik zaczął pchać blaszkę, był już wydawało się styk,bo kółko już dalej pchnąć nie mogło, delikatnie jeszcze dopchnąłem blaszkę śrubokrętem do styku, pompa w momencie wyłączyła się. Kółko które pcha blaszkę (zamykanie auta) zbliżyłem o pół obrotu do niej (kółka są regulowanie na gwincie), drugiego nie ruszałem, bo zamykał dobrze i pompkę rozłączało szybko. Jak u kogoś na zamykaniu pracuje za długo pompka, to analogicznie zbliżamy drugie kółko do blaszki małymi obrotami i sprawdzamy.
Sprawdziłem jak działa, i działa! Z regulacją tych kółek trzeba popróbować, najlepiej małymi obrotami, zbliżyć na gwincie po trochu i sprawdzać czy wyłącza pompkę.
Pompa na otwieraniu pracuje może sekundę, jak nie mniej, wszystko otwarte, cichnie równo z otwartymi ryglami. Na zamykaniu to samo, sprawdziłem jeszcze jak działa siedzenie wielokontur i zagłówki i jest dobrze.
Nie wiem czy to poprawnie zrobiłem, może tych zębatek się nie powinno ruszać, ale działa.
Dla świętego spokoju styki przeczyściłem papierem 2500 i sprejem do styków.
Wrzucę zdjęcia pompki rozebranej, wydaję mi się że trochę "dostała" dłużej pompując, widać na niej ryski. Jednak działa sprawnie jak na razie. Miałem zamiar wyrównać płaszczyzny pompki papierem na szkle, ale zaniechałem.
Może ktoś podpowie, czy to efekty przycierania się, czy one tak wyglądają w środku.
Mam nadzieję że komuś się przyda ten opis.


Załączniki:
zdj1.jpg
zdj1.jpg [ 69.97 KiB | Przeglądane 191 razy ]
zdj2.jpg
zdj2.jpg [ 94.93 KiB | Przeglądane 191 razy ]
zdj3.jpg
zdj3.jpg [ 94.1 KiB | Przeglądane 191 razy ]
zdj4.jpg
zdj4.jpg [ 83.35 KiB | Przeglądane 191 razy ]
zdj5.jpg
zdj5.jpg [ 83.64 KiB | Przeglądane 191 razy ]
zdj6.jpg
zdj6.jpg [ 81.61 KiB | Przeglądane 191 razy ]
zdj7.jpg
zdj7.jpg [ 92.47 KiB | Przeglądane 191 razy ]

_________________
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2018, o 14:56 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 3110
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 17
To prawda, że ta regulacja pomoże, ale dlatego się skopało, gdyż zawór membranowy do którego jest mocowany trzpień z kółkami ulega rozszczelnieniu, lub membrana wewnątrz tego siłownika jest już kiepska. Może po jakimś czasie temat powrócić.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2018, o 16:14 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 16:50
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Tak mi się też wydawało, że to kwestia membrany w środku tego siłownika i może tak być że wróci problem, ale to na pewno usłyszę. Natomiast jak kliknąłem otwieranie i siłownik pchał trzpień z kółkami, to śrubokrętem próbowałem mu pomóc popychając trzpień za kółko, ale pompki nadal nie rozłączało. Czułem opór pchając trzpień tym śrubokrętem, jak by siłownik dobił do jakiegoś ogranicznika. Dlatego zacząłem regulować. Myślałem żeby tą bańkę siłownika rozebrać i sprawdzić tą membrenę, ale to takie delikatne wszystko.

_________________
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2018, o 18:41 
Offline

Dołączył(a): 6 maja 2008, o 09:33
Posty: 612
Lokalizacja: jaworzno
a mi nie świeci kabina auta gdy otworze przednie drzwi od kierowcy ,wszystkie inne zapalają. Dzisiaj szukałem gdzie idą przewody i doszukałem się że lecą do pompki .Po wyciągnięciu wtyczek ,strasznie styki zaśniedziałe być może to będzie powodem . Jak sprawdzić czy pompka jest do wymiany? i ewe. czym przeczyścić styki.
Dziękuje

_________________
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 23 kwi 2018, o 10:42 
Offline

Dołączył(a): 28 lis 2016, o 09:01
Posty: 10
Witam wszystkich. Ja mam trochę dziwną sytuację w CLK W208 z pompą centralnego.
Otwieranie/zamykanie drzwi działa bez problemu zarówno z kluczyka jak i z przyciska w środku auta.
Inaczej się ma z bagażnikiem oraz zagłówkami tutaj nic nie działa, ale po zdemontowaniu pompki, wypięciu wtyczek (rurek), zamka bagażnika i ponownym złożeniu wszystko zaczyna działać do momentu jak ruszę się autem. Gaszę auto i już do bagażnika nie mogę się dostać w żaden sposób. Zagłówki również nie działają.
Na co zwrócić uwagę? z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów