Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 27 mar 2017, o 05:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Plywanie auta
PostNapisane: 9 lip 2016, o 03:23 
Offline

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 20:55
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Witam. Przejzalem forum i niestety nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.
Podczas jazdy przy predkosci powyzej 80km/h przy wcisnieciu pedalu gazu samochod ucieka w prawo a po zdjeciu nogi z pedalu ucieka w lewo.Ponadto podczas rownomiernej jazdy caly czas trzeba korygowac kierownica bo delikatnie plywa to w prawo to w lewo.
Mysle ze waznym szczegolem jest fakt ze gdy jade sam raczej sie to nie dzieje -gdy z tylu siedzi chocby jedna ososba problem sie pojawia.
Mechanik nie znalazl zadnych luzow w zawieszeniu (sprawdzane na podnosniku czyli bez obciazenia).
Czy z opisanych objawow mozna wywnioskowac ewentualnie gdzie nalezy sie bardziej przyjzec - tyl/przod;lewa/prawa?
Dodam ze problem napewno nie jest zwiazany z oponami bo dzialo sie to na zimowkach (przedluzylem sobie troche sezon i zmienilem dwa tygodnie temu)jak i na letnich.
Jakies sugestie co to moze byc?
Z gory dziekuje za podpowiedzi.
E220 2.2cdi sedan 1998r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 lip 2016, o 06:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1829
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 1
Trzeba by kolego sprawdzić ustawienie zbieżności aby wykluczyć niewłaściwe ustawienie kątów,szczególnie regulacja tylnego zawieszenia ma duże znaczenie.
Jeżeli tu będzie ok to trzeba by dokładnie sprawdzić przednie tuleje tylnego wózka.Luzy na nich powodują m.in.pływanie auta i taki efekt jakby ktoś walnął w auto z tyłu.

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 lip 2016, o 18:27 
Offline

Dołączył(a): 23 paź 2013, o 20:55
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Ale czy fakt ze nasila sie gdy ktos siedzi z tylu nie wskazuje na to czy problem jest w przednim czy tylnym zawieszeniu?
Z tylu w dosc kiepskim stanie sa laczniki stabilizatorow - czy one moga miec wplyw na takie zachowabie auta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 17:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2014, o 01:20
Posty: 92
Lokalizacja: Nysa, Kraków, Warszawa
auto pływa - zawieszenie przednie tylnej belki, tuleje pływające - nomen omen, amortyzatory. wymiana zawsze pomaga i zawsze kosztuje.

_________________
był W201 1.8E 1990
jest W210 E200 1998 lpg
WDB2100351A718274

"...auta z niebieskimi szybami lepiej jeżdżą..."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 18:02 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 584
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 18
Jak dla mnie to tuleje pływające tylnego wózka. Miałem kiedyś coś takiego że jak ktoś siedział z tyłu albo miałem coś cięższego w bagażniku to jeśli droga była choćby minimalnie pochyła albo skręciłem kierownicą i potem ją wyprostowałem to przez kilkanaście metrów auto tak jakby szło bokiem ale dalej miało przyczepność, trzeba było normalnie kontry zakładać żeby do rowu nie wjechać i uczucie dosłownie identyczne z tym jak się idzie bokiem. Jak jechałem sam, mogłem nawet jechać ponad 200 po autostradzie i nie działo się totalnie nic, auto szło jak przyklejone. Okazało się ze para tulei pływających w tylnym wózku była do wymiany ale za jedną robotą wszystkie wymieniłem. Na twoim miejscu bym je wymienił ;)

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 12:44 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2016, o 00:43
Posty: 18
Jak się skończył temat bujania? Ja teraz walczę ze swoją budą. Poprzez wymianę kompletu tulejek na tylnych wahaczach i wózku udało mi się wyeliminować "kopnięcie w tył" i efekt skręcania tylną osią. Nadal jednak na nierównej drodze buja mi się na boki. Na tapetę pójdzie przednie zawieszenie. Po przestudiowaniu forum doszedłem do wniosku, że winne mogą być amortyzatory, które mimo pozytywnego wyniku na SKP mogą już nie dawać rady.

_________________
W210 Kombi 300TD Elegance
WDB2102251A647745
Obrazek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 16:23 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 584
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 18
Mówisz o przednich czy tylnych amortyzatorach? Te z tyłu nie mają wpływu na to z tego co mi wiadomo ;)

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 16:38 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2016, o 00:43
Posty: 18
Bartek0827 napisał(a):
Na tapetę pójdzie przednie zawieszenie.

Oczywiście, że przód ;) Tył już raczej na tiptop zrobiłem :hyhy:

_________________
W210 Kombi 300TD Elegance
WDB2102251A647745
Obrazek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 16:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1829
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 1
Bartek0827 napisał(a):
Poprzez wymianę kompletu tulejek na tylnych wahaczach i wózku udało mi się wyeliminować "kopnięcie w tył".

Te przednie tuleje od "kopnięć" były może pozrywane?

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:51 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2016, o 00:43
Posty: 18
No powiem Ci, ze rozprute były i guma wytelepana i widac, że stara, bo sie w palcach kruszyła. Tylne tez mocno wybite były.

_________________
W210 Kombi 300TD Elegance
WDB2102251A647745
Obrazek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 00:16 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 584
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 18
W w210 nie przerabiałem jeszcze tematu tulei w wahaczach ale w124 to często było tak, że z zewnątrz wyglądały na szrot (sypały się w palcach, były popękane itp) a wewnątrz były w stanie idealnym ii okazywało się, że ich wymiana nic nie zmieniała w tym jak się jeździ :p

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 15:18 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2016, o 00:43
Posty: 18
Ja z kolei w swoim 124 zawiechy nie ruszałem, bo się trzymała przez cały okres eksploatacji przeze mnie. A 210 co chwile mi robi niespodzianki. Dziś rano podniosłem przód, zrzuciłem koła i trochę poszarpałem za co się dało. Tuleje na wahaczach jeszcze wydają się w miarę dobre, ale zauważyłem lekki luz na maglownicy. Być może też jest on jedną z przyczyn pływania budy.

_________________
W210 Kombi 300TD Elegance
WDB2102251A647745
Obrazek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 15:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1829
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 1
Luz na maglu da się skasować śrubą.

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 15:33 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2016, o 00:43
Posty: 18
Wiem, wiem. Nie wiem tylko ile nią można kręcić, żeby nie spierdzielić :|

_________________
W210 Kombi 300TD Elegance
WDB2102251A647745
Obrazek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 16:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1829
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 1
Przy śrubie jest kolorowe zaznaczenie ustawienia,jeżeli nie ma to zaznacz i pociągnij 1/4 obrotu,sprawdź, itd. W razie co można zawsze cofnąć.

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group