Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 1 paź 2016, o 04:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lip 2008, o 11:07 
Offline

Dołączył(a): 9 lip 2008, o 10:26
Posty: 3
Lokalizacja: lublin
Mercedes 320 CDI rok 2001 (automat) .problem zaczol sie , ze skrzynia nie redukowala biegow. podlaczono auto pod kompoter .bledy ktore wyszly to : plytka elektroniczna w skrzyni biegow , centrala skrzyni biegow i centrala ABS ,ESP + PML+ BAS, oprucz tego cala instalacja od skrzyni biegow do centrali skrzyni wlacznie z centrala jest nasiaknieta olejem ze skrzyni. jesli macie jakies pomysly od czego zaczac lub co jest przyczyna tej usterki z gory dziekuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 12:40 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2008, o 04:53
Posty: 279
Lokalizacja: Kluczbork
Witaj , tak sobie myślę czy cały problem nie zaczął się od wycieku oleju ze skrzyni automat . Piszesz że instalacja jest nasiąknięta tym olejem . Skrzynki automatyczne są bardzo czułe na zbyt niski lub wysoki poziom oleju . Zbyt wysoki poziom najczęściej może spowodować uszkodzenie uszczelniaczy , natomiast zbyt niski objawia się nieprawidłowościami w zmianie biegów . Zdarza się że niektórzy zmieniają olej w skrzynce , ale nie wymieniają filtra i zbyt mały przepływ oleju powoduje też problemy w zmianie biegów . Poziom oleju jest o tyle istotny , że powoduje nieprawidłowości w pracy skrzynki , a tym samym sterowniki mogą nałapać błędów i wprowadzić skrzynkę w tzw. tryb awaryjny .Napisz czy coś przy skrzynce było ostatnio robione , czy fachowcy którzy odczytali na kompie błędy wykasowali je z pamięci sterowników , czy sprawdzili poziom oleju w skrzynce i jak obecnie pracuje skrzynka :?: Mając więcej informacji , może ktoś z forum poda Ci jakąś konkretniejszą poradę 8-)

Za system ABS , ESP odpowiada inny sterownik i odczytane błędy powinny pomóc w ustaleniu miejsca uszkodzonego elementu który powoduje wyłączenie tych systemów . Są one powiązane wzajemnie i usterka np. czujnika ABS przy kole , brak styku na złączach kabli powoduje ich wyłączenie co objawia się świecącymi kontrolkami tych systemów i komunikatami na komputerze pokładowym ( w samochodach które ten komp posiadają )

System BAS (wspomaganie hamowania ) , może usterkę powodować czujnik nad pedałem hamulca (jest on także powiązany z układami ABS , ESP ) daje on impuls do sterowników tych układów zdarzają się uszkodzenia tego czujnika .

Coś dużo tych usterek jednocześnie , czy nie był odłączany akumulator , lub może jest zbyt niskie ładowanie akumulatora ( przy spadku napięcia sterowniki kolejnych układów zaczynają się wyłączać )

Pzdr.

_________________
obecnie W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2008, o 07:14 
Offline

Dołączył(a): 9 lip 2008, o 10:26
Posty: 3
Lokalizacja: lublin
witam,olej w skrzyni wymieniali w serwisie mercedesa(więc trzeba to sprawdzić)zmieniając filtr ile litrów trzeba nalać?Bateria była odłanczana wiele razy(jak bezpiecznie ją odłanczać?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2008, o 13:36 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2008, o 04:53
Posty: 279
Lokalizacja: Kluczbork
cris napisał(a):
witam,olej w skrzyni wymieniali w serwisie mercedesa(więc trzeba to sprawdzić)zmieniając filtr ile litrów trzeba nalać?Bateria była odłanczana wiele razy(jak bezpiecznie ją odłanczać?)


Sprawdż na fakturze z serwisu , czy na pewno zalali skrzynkę oryginalnym olejem syntetycznym , nie za bardzo ufam serwisom (nawet tym firmowym ,różnie to bywa z wiedzą niektórych ,,fachowców,, ) , a skrzynki te z elektroniką sterującą zanurzoną w oleju nie tolerują zamienników . Skontroluj także jak pisałem poprzednio poziom oleju w skrzyni (to pierwsza rzecz jaką należy sprawdzić ) .

W samochodach przeładowanych elektroniką odłączanie akumulatora powinno się stosować tylko w ostateczności . Sterowniki (pamięć ) są stale zasilane i odłączanie akumulatora może powodować różne problemy , nawet w warsztatach elektrycy (chociaż nie wszyscy ) przy wymianie akumulatora podpinają pod zaciski dodatkowe zasilanie by nie mieć problemów .

Pzdr.

_________________
obecnie W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 08:00 
Offline

Dołączył(a): 9 lip 2008, o 10:26
Posty: 3
Lokalizacja: lublin
Witam,zlałem olej ze skrzyni (więcej niż 6 litrów)chyba dużo?Mam ochotę zmienić lub przeczyścić płytkę ele. ale nie bardzo wiem gdzie ona jest.Chcę wymienić też gniazdo gdzie wchodzą kable do skrzyni(jak to się robi?)może tylko uszczelka?Za wszystkie uwagi z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 paź 2008, o 09:59 
Offline

Dołączył(a): 1 paź 2008, o 12:20
Posty: 14
Lokalizacja: świętokrzyskie
komputer EGS jest z prawej strony (to ze jest w nim olej to nic nowego)
przemyj płytę np. preparatem do zmywania tarcz i zapodaj go wtykiem do dołu. Ja tak robię, a olej dostaje się między izolacją wiązki nic strasznego :arrow:

_________________
E210 3.2 CDI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 paź 2008, o 13:15 
Offline

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:34
Posty: 42
Lokalizacja: Polska
mark napisał(a):
Coś dużo tych usterek jednocześnie , czy nie był odłączany akumulator , lub może jest zbyt niskie ładowanie akumulatora ( przy spadku napięcia sterowniki kolejnych układów zaczynają się wyłączać )


U mnie tez czasami potrafi wyskoczyc blad ABS, ECT itd. Mówisz że to jest wina słabego akumualtora? Czy w przypadku słabej baterii nie pojawia się komunikat o takiej sytuacji? (2.9 TD 97 r)

_________________
2.9 TD, 97r. ELEGANCE, manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 18:35 
Offline

Dołączył(a): 21 paź 2008, o 22:37
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Witam wszystkich serdecznie To mój pierwszy wpis jeśli pisze coś nie tak to zgóry przepraszam.Kupiłem 3 dni temu E210,Kombi 2001 2,0 kompresor 140tyś.km. Pierwsze co chciałem zrobić to wymienić olej w skrzyni biegów [ tiptronik] Pojechałem do serwisu MB i za samą wymianę powiedzieli 290zł Olej 8l uszczelke i filtr mam orginalną Za samą wymiane to troche za dużo, czy ktoś mi może podpowiedzieć jak wymienić za mniejsze pieniądze bo wiem, że tylko serwis może sprawdzić stan oleju. Nastepnie chciałem założy sekwencję i jest tak dużo firm że każdy chwali że ma najlepszą instalacje gazową możę wiecie jaka byłaby dobra do mojego modelu.Z góry dziękuje

_________________
jaacenty66 E-200 Kompresor 2001 Awangarde Automat Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 19:02 
Offline
VIP

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 18:19
Posty: 1929
Lokalizacja: PL
jaacenty66 napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie To mój pierwszy wpis jeśli pisze coś nie tak to zgóry przepraszam.Kupiłem 3 dni temu E210,Kombi 2001 2,0 kompresor 140tyś.km. Pierwsze co chciałem zrobić to wymienić olej w skrzyni biegów [ tiptronik] Pojechałem do serwisu MB i za samą wymianę powiedzieli 290zł Olej 8l uszczelke i filtr mam orginalną Za samą wymiane to troche za dużo, czy ktoś mi może podpowiedzieć jak wymienić za mniejsze pieniądze bo wiem, że tylko serwis może sprawdzić stan oleju. Nastepnie chciałem założy sekwencję i jest tak dużo firm że każdy chwali że ma najlepszą instalacje gazową możę wiecie jaka byłaby dobra do mojego modelu.Z góry dziękuje


Nie tylko serwis moze sprawdzic poziom oleju :) Mozna sobie zrobic bagnet samemu. Poszukaj na forum w duzym temacie o ASB. Tam jest zdjecie i opis co i jak. O ile masz skrzynie 722.6...ale najprawdopodobniej jest u Ciebie wlasnie taka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 19:04 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:26
Posty: 2623
Lokalizacja: Gdynia
kompresory nie przepadaja za gazem rzadnym rodzajem gazu sekwencyjnego , ciezko to skalibrowac i ustawic ,stan oleju mozesz sprawdzic sam , chłopaki na forum pokazywali nawet jak zrobic miarke do sprawdzania poziomu

_________________
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 19:29 
Offline

Dołączył(a): 21 paź 2008, o 22:37
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Srzynie mam tak jak podałeś 7226.... z vin tak wychodzi tylko nie bardzo wiem jak to znależć

_________________
jaacenty66 E-200 Kompresor 2001 Awangarde Automat Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 19:50 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:26
Posty: 2623
Lokalizacja: Gdynia
Jakby ktos chcial sobie zrobic bagnet do sprawdzania poziomu oleju w ASB 722.6 :) Mozna do tego uzyc stalowej linki albo oplotu do linki rowerowej...na tyle dlugiego zeby dalo sie koniec bez problemu oprzec o dno miski olejowej.

Poziom oleju mierzymy opierajac podzialke (koniec bagnetu) o dno miski olejowej, czyli 53mm-64mm od dna miski to jest dobry poziom oleju...na zdjeciu jest podzialka dla cieplego oleju (80'C).

[ Dodano: 2008-10-22, 20:50 ]
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=56&p ... b&start=15

_________________
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 20:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2008, o 11:27
Posty: 204
Lokalizacja: Okoloce Goleniowa
jaacenty66 napisał(a):
. Nastepnie chciałem założy sekwencję i jest tak dużo firm że każdy chwali że ma najlepszą instalacje gazową możę wiecie jaka byłaby dobra do mojego modelu.

..ciężko to widzę, będą problemy z zagazowaniem właśnie z powodu doładowania
Z tego co ja się orientuje instalacja musi być dobra i gazownik tez bo byle jaki zrobi byle jak
i będziesz narzekał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 20:32 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:26
Posty: 2623
Lokalizacja: Gdynia
nawet dobre instalacje gazowe i dobrzy gazownicy sobie nie radza , kompresor robi rzeźnie :) rozjezdza mapy i robi doły i mulenia, najgorszy silnik do gazowania , trzeba szybkich wtrysków , zato zwykła 2 i 2,3 bez kopr stworozne do gazu idzie idealnie skalibrowac

_________________
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2008, o 22:00 
Offline

Dołączył(a): 21 paź 2008, o 22:37
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Gazownicy mówili że coraz więcej montują do tego silnika gaz i nie ma najmniejszych problów chcą mi zamontować firmy zavoli komputer i wtryski polskie reszta włoskie 2400 zł. Dzięki za podpowiedż

_________________
jaacenty66 E-200 Kompresor 2001 Awangarde Automat Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group