Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 28 maja 2018, o 02:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 18:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2013, o 18:57
Posty: 326
Lokalizacja: Częstochowa
Pochwały: 4
Cześć Panowie !

Mam prośbę, mianowicie o łopatologiczne wytłumaczenie jak przepłukać układ wspomagania, chce wymienić płyn na nowy, a nie chcę mieszać.

Sedan, wiadomo bez nivo ten płyn będzie ok ? - http://www.abc-auto.sklep.pl/oleje-prze ... -atf-.html

Za pomoc pochwałka :super:

_________________
Mercedes-Benz E240 Avantgarde Lift


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 863
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 32
Samo wspomaganie to chyba wystarczy wyjąć powrót do zbiorniczka a to co zaciąga wsadzić do pojemnika z nowym płynem (jeżeli nowy płyn nie ucieknie z normalnego zbiorniczka w aucie to można tam go wlać ale trzeba pamiętać o tym żeby powrót był wyciągnięty). Odpalić auto i kręcić kierownicą w lewo i prawo do maksymalnego skręcenia kół tak długo aż zacznie lecieć z powrotu nowy płyn, ważne żeby przynajmniej kilka razy skręcić na max koła w jedną i drugą stronę, tak żeby wywalić stary płyn z magla i żeby wszedł nowy, nawet jeżeli będzie lecieć nowy płyn to te kilka razy bym skręcił kołami żeby mieć pewność że układ jest czysty. Potem założyć spowrotem powrót do zbiorniczka, uzupełnić płyn i znowu na postoju poskręcać na max w lewo i prawo kilka razy celem usunięcia powietrza z układu jeżeli by się dostało. Po tym skontrolować stan płynu i jazda :P Tak przynajmniej ja bym zrobił no :D Sprawa trochę się komplikuje jeżeli na tej samej pompce jest nivo. Nie bać się tego że kilka sekund pompa będzie chodzić na sucho, nic jej nie powinno się stać. U mnie w W124 pompka od zawieszenia chodziła kilka miesięcy na sucho i dalej działa jak ma działać więc zakładając nawet gorsze wykonanie w W210 i nowszych to te kilka sekund nic jej nie powinno zrobić.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 20:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2012, o 08:36
Posty: 2180
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Pochwały: 15
benha, zauważyłeś jakąś różnicę w działaniu układu?

_________________
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 863
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 32
Jak spuszczałem olej to sam w sobie był czysty, wymieniałem go tak o profilaktycznie. Żadnej zmiany nie zauważyłem, tak jak lekko chodziło tak dalej lekko chodzi. Ważne żeby pamiętać o tym filtrze bo on może ograniczać przepływ oleju przez co samo wspomaganie może słabiej działać. Z tego co pamiętam to ten filtr kosztował koło 50zł. Znazałem jeszcze taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=fLC3qdzoapE. Co prawda to jakiś VAG ale zasadza działania podobna. On to tutaj robi na zgaszonym silniku i dlatego szuka najniższego punktu w układzie, u siebie robiłem to na odpalonym silniku. Zasysał sobie nowego płynu a stary wypluwał. Inspirowałem się przy tym dynamiczną metodą wymiany oleju w skrzyni :P

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 20:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2013, o 18:57
Posty: 326
Lokalizacja: Częstochowa
Pochwały: 4
Dzięki bardzo za sugestię :D

Ten płyn który podałem w linku będzie odpowiedni? wyczytałem tu na forum że do auta bez nivo ma być płyn febi o normie 236.3, ten niby taki jest ale wolę się upewnić :D

_________________
Mercedes-Benz E240 Avantgarde Lift


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 21:07 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1556
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
benha napisał(a):
Ważne żeby pamiętać o tym filtrze bo on może ograniczać przepływ oleju przez co samo wspomaganie może słabiej działać.


W którym miejscu jest ten filtr? Oczywiście w wersji bez nivo.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 21:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 863
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 32
Jeśli dobrze pamiętam to w wersjach bez nivo jest on tak jakby na dnie zbiorniczka tak samo jak to było w W124. Co do oleju to nie pamiętam jaki tam szedł.


Pochwały przyznane za posta: 2

Załączniki:
W124.jpg
W124.jpg [ 164.46 KiB | Przeglądane 415 razy ]
Komentarz: filtr
871-9611-large.jpg
871-9611-large.jpg [ 16.09 KiB | Przeglądane 415 razy ]

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 13:55
Posty: 234
Lokalizacja: Warszawa
czy dostęp do tego filtra wspomagania jest po odkręceniu korka wlewu, czy trzeba demontować pompę ? Ta fotka powyżej jest chyba z W202, ten zbiorniczek inaczej wygląda, w W210 jest czarny, plastikowy i kwadratowy :P dlatego pytam :D

_________________
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB
Nr.Vin-WDB2100371A068674 + klima man.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 19:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 863
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 32
Te metalowe zbiorniczki też występowały w W210, jak wygląda wymiana filtra i czy wgl jest przy plastikowym zbiorniczku to nie mam pojęcia, nie grzebałem jeszcze przy takiej pompie z tym zbiorniczkiem

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 21:17 
Offline

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 13:55
Posty: 234
Lokalizacja: Warszawa
U mnie pompa wygląda tak jak ta poniżej. Teraz pytanie - jak dostać się do filtra? po odkręceniu korka widać chyba ten filtr, ale jakby miał większą średnicę niż sam otwór. Ktoś może pomóc jak go wyciągnąć ?


Załączniki:
pompa_wspomagania_w210.jpg
pompa_wspomagania_w210.jpg [ 23.76 KiB | Przeglądane 374 razy ]

_________________
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB
Nr.Vin-WDB2100371A068674 + klima man.
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 maja 2017, o 08:32 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 19:29
Posty: 3112
Lokalizacja: Puszcza Piska
Pochwały: 18
W tej na foto, filtr nie wystepuje.

_________________
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 15 maja 2018, o 11:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 16:56
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Kuler napisał(a):
U mnie pompa wygląda tak jak ta poniżej. Teraz pytanie - jak dostać się do filtra? po odkręceniu korka widać chyba ten filtr, ale jakby miał większą średnicę niż sam otwór. Ktoś może pomóc jak go wyciągnąć ?


Wymieniam przewody w takiej pompie i zdziwiło mnie to iż w otworze był oring i na przewodzie.

_________________
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów