ON premium czy wzykłe do starego diesla? skyyd?

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

benzyny nalała i tyle
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

W temacie paliw. Zobaczcie jakość "ruskiego" paliwa
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... qZiErirlR4
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Piasek pisze:W temacie paliw. Zobaczcie jakość "ruskiego" paliwa
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... qZiErirlR4
Ta benzyna chyba jeszcze pamięta czasy nowości dystrybutora :zdziwko:
Nie ma co się dziwić, jak tankuje się na stacjach "Krzak" to potem wychodzą takie kwiatki. W naszym kraju też zdarzają się takie rzeczy. Sam byłem świadkiem jak na paliwie ze stacji prywaciarza piła spalinowa nie chciała pracować.
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Dzisiaj już taki numer nie przejdzie. Pierwsze auto które stanie po 2-3km od wyjazdu ze stacji i po pół roku koleś zwija biznes bo fama poszła (i za remont silnika trzeba oddawać).
A trefny żur możesz zatankować wszędzie - wystarczy roztargniony kierowiec cysterki + nie do końca kumaty pracownik stacji i nim się zorientują spuścił 1m3 ON do Pb... i co ?? No nic - trzeba dolać benzyny i pójdzie...
Za takie rzeczy wylatuje się z roboty, ponosi koszty utylizacji itp... nikt ci się nie przyzna.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Witajcie,

odgrzeję trochę temat bo sam nie mogę się nadziwić.

Od ponad 2 lat tankowałem na Shellu zwykły ON do mojego 2.7 CDI. Ostatnio zgasł mi po zapaleniu się rezerwy i pomyślałem sobie żeby przeczyścić układ paliwowy jakimś 'lepszym' paliwem.

Tak zacząłem tankować paliwo premium z Orlenu. Dokładnie 4 pełne baki po 65 litrów przeszły przez mój układ paliwowy w ciągu kilku tygodni - tylko trasa Poznań-Bydgoszcz i odwrotnie. Zaczęła się zima, niskie temperatury, wymieniłem opony na zimowe, padł mi termostat, silnik ma niespełna 60 stopni. Jednym słowem - warunki niekorzystne, ale...

...spadło spalanie! Jak to możliwe? Każde z tych 4 tankowań było lepsze od poprzedniego.

Czy ktoś spotkał się z taką zmianą?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 563
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Post autor: lipa6 »

Muniek, te paliwo jest mniej chrzczone :hyhy:
Więcej oktanów = większa wydajność
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Muniek, na moje to co drugi dzień jest mokro i spokojniej jeździsz :hyhy:
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Już tu jeden werwe tankował oporowo... :hyhy: to potem tłoki zmieniał :P
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Na autostradzie i drodze szybkiego ruchu włączam tempomat i jadę przed siebie. Reszta trasy to w sumie ogranicznik do 90 i przed siebie.

W tym tygodniu planuję wymienić ten termostat, zaleję znów do pełna i zobaczę ostatni raz ile wyjdzie na paliwie premium ze sprawnym termostatem a kolejne tankowanie już zwykłym dieslem i porównam.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Muciek
Posty: 37
Rejestracja: 5 paź 2011, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Muciek »

Muniek, ja w swoim EX 2.2CDI też lałem zwykłe ON zawsze - każde auto tankuję tylko na Orlenie tak swoją drogą. Przed sprzedażą ostatnie 2 miesiące tankowałem Verve i muszę przyznać, że auto pracowało ciszej, lepiej odpalało i spalanie też mi delikatnie spadło - coś w tym jest.
EX - S124 3.0TDT 92'
EX - C220 CDI S202 98'
CLK 200 W208 97'
CLK 270CDI W209 04'
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Muciek pisze:coś w tym jest.
tak: autosugestia.
Verva to brunatnego koloru ciecz w ilości 200ml wlewana na wagon-cysternę kolejową.
Tak samo jak opał to ta sama fiolka 200ml ceglasto-czerwonej cieczy (bo kiedyś 2 łyżki stołowe proszku sypali)
Podobnie robi się ON dla kolei i dla kutrów rybackich - kolor barwnika tylko inny.
TO SĄ MARKERY które po dodaniu odpowiednich odczynników chemicznych "świecą" pozwalając jednoznacznie określić przeznaczenie paliwa i stawkę zastosowanego podatku akcyzowego.
Przyświeć lampą UV na castrola edge i zobacz jak wygląda :hyhy: ok ?
Różnica jest między opałem a napędowym czy vervą bo do opału nie dodaje się uszlachetniaczy, oknatboosterów itp, gdyż byłoby to czyste marnotrawstwo. Verva z racji nazwy powinna mieć ich ciut więcej ale... pokaż mi jedne, tylko jedne badania dowolnego laboratorium na świecie które by zbadało próbki Orlenowskiej ON i Vervy i wykazało różnice "in plus" na rzecz Vervy.
I daj nr konta - przeleję ci na dobrą flachę
Teraz wiesz dlaczego nikt takich nie przeprowadził ??
Bo po pierwsze różnice mieściłyby się w granicach błędu pomiarowego a po drugie byłoby to jawne wykazanie że Orlen, Lotos i cała reszta stacji sprzedających paliwa typu premium sprzedaje ON gorszego i lepszego gatunku... A przecież wszyscy chcą tankować najlepsze, najlepszejsze, najpierwszejszy gatunek najlepszego paliwa a tu ZONK bo tankowali... (daruję sobie resztę wypowiedzi)
Pomijam już fakt że w wielu przypadkach paliwa premium okazałyby się ON zasysaną z tego samego zbiornika co paliwo "normal"
Żeby to zrozumieć trzeba zgłębić nieco tematykę różnic między liczbą oktanową a cetanową i ich charakterystyką zapłonową.
Zacytuję tylko krótko z wiki
W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem, co termodynamicznie jest niekorzystne) i znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Generują też większy hałas, a zwiększone zużycie paliwa (przy niezupełnym spalaniu) powoduje zwiększoną emisję sadzy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, praca silnika jest "miękka", łatwiej wchodzi on na obroty, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza udział cząstek stałych w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.
Link do całości
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_cetanowa

Pytanie zasadnicze:
to ile ma ta super jakości orlenowska ON "tych cetanów" że po zatankowaniu vervy czujemy różnicę ?
I dlaczego tankując na pierwszej lepszej stacji w DE silnik "przyjemniej" pracuje i mniej pali pomimo iż gnieciemy go w zakresie prędkości autostradowych w PL stówki nei przekraczamy a i tak spala znacznie więcej ?
Ale ja tego nie napisałem - pijany jestem i kopiuję co popadnie z neta a w ogóle to mi dysk padł od trojana
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Piasek pisze:a w ogóle to mi dysk padł od trojana
ah ten windows :D
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Nie pisałem o subiektywnych odczuciach tylko o konkretnych wartościach procentowych. Za kilka baków się odezwę :)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Piasek, tankowałem u teściowej na prywatnej i było sprawdzone paliwko w dodatku dolewalem mixol i na zimę skydda i jeździł jak gupi :D

teraz pozostaja mi orlene :(
seba570
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2016, o 12:02

Re: ON premium czy wzykłe do starego diesla? skyyd?

Post autor: seba570 »

jestem zawodowym kierowcą i mój mesiek stoj pod golym niebem 4-tyg. po powrocie odpala bez żadnego problemu a leje zwykłą rope na lotosie
Nie uzywam żasdnych dodatków ani nie dolewam benzyny zbiornik w sedanie mam w bagarzniku plus wymiana filtrow i oleju na zime może to jest cała tajemnica
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości