Olej opałowy w W210 2.9TD- opinie

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tomi382, stary nie mogę tego już słuchać. jesteś takim specjalistą, a nie wiesz jak ITD bada paliwo na zawartość OO. robisz dym, że OO zostaje na ściankach baku, potem mówisz że w sumie ITD nie nie mogą zrobić.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

tomi382 pisze:poprostu na beczkach zostaje marker i z czasem sie wypłukuje - a czas jest nieokreślony bo zależy ile razy się przelewa
Nie porównuj beczki, która większość czasu stoi nieruchomo, do zbiornika w aucie...
Nie tak dawno grzebałem w zbiorniku ojca, bo był problem z łapaniem powietrza. Zbiornik czysty jak łza... :hyhy:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

Przecież teraz już tego tak nie kontrolują jak kilka lat temu , po 1 trudniejszy dostęp do OO , po 2 auto po 2000 r, słabo znoszą opał a takich mamy coraz więcej
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

@fabek poprostu podaje przykład jak można się tłumaczyć, napewno ja bym spróbował tej wersji. Jjankiello skoro sprawdzałeś i bak był czysty więc zwracam honor. Miałem beczkę ale beczka jest w bezruchu to fakt. @fabek skąd u Ciebie takie konserwatywne myślenie? Zamykasz się na wszelkie fakty i stwierdzenia.
Pewnie na polu oo vs Cdi też uważasz że oo zabija CR ? Chociaż nie ma na to dowodów.
Sory za OT ale nie lubię ludzi którzy twierdzą że nie bo nie
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tomi382, nie. Dlatego, że od 10 lat (ponad) mam w domu piec na olej opałowy, do tego 2 zbiorniki po 1500l każdy i mogę się wypowiedzieć że nie barwi zbiorników ani nic się z nimi nie dzieje.

Co innego jeżeli byś trzymał w plastiku, nawet zwykły napęd "nie lubi" plastiku.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

Wporządku :zdrowko:
podejrzewam że wykorzystanie OO w innych celach zatrzymasz dla siebie.
W mieście czy miasteczku jest innaczej bo na wiosce jakby sie wpadło to ITD podliczy Cie jak firme i można nieźle wpaść. W miasteczku w osobówce nie powinno być groźnie.
Ciekawy jestem czy nadal jest 500zł kary + zabrany dowód rej
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

fabek pisze: mogę się wypowiedzieć że nie barwi zbiorników ani nic się z nimi nie dzieje
a Wy dalej w średniowieczu... :oczami:
sprawdzanie "na strzykawe" (stosowany swego czasu pasjami przez służbę celną) to inna bajka, a prosty test chemiczny to zupełnie co innego - gwarantuję, że ten ostatni wykaże jazdę na OO już danow po tym jak sam zapomniałeś o fakcie :/
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Bajki seburaj walisz, sprawdz apotem komentuj :|
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

bajki to u Andersena...
załóżmy hipotetyczną sytuację - jedzies na opale... wyjeżdzasz zbiornik do zera, do zapowietrzenia pompy ??? jeżeli nie, to prosty test na HCl wykaże, nawet po następnych tankowaniach...
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

seburaj tak ITD sprawdza baki?
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Źródło: http://www.rpt.pl/ar.../rpt_050126.htm )

Olej napędowy posiada właściwości, które są oznaczane w laboratoriach poprzez zastosowanie dwudziestu metod badań. Praktyczna wiedza zdobyta podczas wieloletnich eksploatacji silników Diesla na całym świecie potwierdza, że wszystkie określane właściwości są niezbędne dla zapewnienia niezawodnego uruchamiania silnika oraz przedłużenia jego życia do tysięcy godzin nienagannej pracy.
Z wymienionych dwudziestu metod badań oleju napędowego jedynie pięć stosuje się do oznaczenia właściwości handlowych. Wskazują one, że olej napędowy, podobnie jak każde bez wyjątku paliwo, nie powinien zawierać wody oraz brudu, czyli zanieczyszczeń związkami nieorganicznymi i organicznymi.
Natomiast olej opałowy lekki, który sprzedaje się na stacjach paliwowych, posiada właściwości oznaczane w laboratoriach jedynie przez dziesięć metod badań. Jeśli uwzględnimy, że pięć z nich ma charakter handlowy, to jedynie pięć pozostałych charakteryzuje specyficzne cechy oleju opałowego. Uzyskujemy więc stosunek ilościowy w metodach badań właściwości omawianych dwóch paliw 5:15 na korzyść oleju napędowego. To pierwszy z powodów kwalifikujących olej opałowy do spalania w piecach centralnego ogrzewania, a nie w silnikach Diesla.

Kolejną ogromną różnicę właściwości jakościowych między porównywanymi cieczami stanowi liczba cetanowa. Jest to własność, która tworzy zasadniczy próg kwalifikacji paliwa do silników z zapłonem samoczynnym.
Oleje napędowe powinny mieć liczbę cetanową powyżej 50 jednostek. Wymaganie to dotyczy głównie samochodów i autobusów, które posiadają silniki wysokoobrotowe. Dla silników zainstalowanych w ciągnikach oraz w silnikach Diesla typu stacjonarnego, liczba cetanowa, zgodnie z instrukcjami producentów tych silników, może być nieco niższa, co praktycznie ocenia się na granicę 40 jednostek, jakkolwiek granica ta jest krytycznie ocenia na jako zbyt liberalna.
Oleje opałowe nie posiadają żadnych wymagań dotyczących oznaczania liczb cetanowych. Praktycznie liczba cetanowa przeważających ilości oleju opałowego lekkiego, wytwarzanego przez rafinerie polskie, tj. PKN ORLEN oraz Rafinerię Gdańską (Grupa LOTOS) ce@@@e poziom liczb cetanowych w granicach 20 jednostek i nieco poniżej!!! Niebezpieczeństwo eksploatacji silnika Diesla na oleju opałowym, który ma liczbę cetanową w granicach 20 jednostek jest dla silnika Diesla bardzo duże. Dłuższe okresy pracy na takim paliwie prowadzą do stopniowego zalakowa nia i zażywiczenia całego układu silnika.
Dotyczy to przede wszystkim tłoków i cylindra oraz całego systemu wydechowego.
Niska liczba cetanowa daje nie tylko obniżoną moc silnika, lecz także objawia się zwiększoną zawartością niespalonych węglowodorów w gazach wydechowych z silnika. Eksploatacja silnika Diesla na takim paliwie jest równoznaczna z jego doprowa dzeniem do stanu awaryjnego.
Drugą właściwością oleju napędowego, która posiada decydujące znaczenie dla bezawaryjnej eksploatacji silnika, jest od porność paliwa na utlenianie w czasie magazynowania lub przechowywania. Właściwość ta nazywana jest "stabilnością oksydacyjną". Stabilność na utlenianie paliwa jest szczególnie ważna w krajach takich jak nasz.
W polskich rafineriach nafty wykorzystuje się bowiem procesy destrukcji (rozkładu długich łańcuchów węglowodorów red.) stosowane do produkcji benzyny i oleju napędowe go z ciężkich frakcji ropy naftowej. Otrzymywane w ten sposób paliwa w czasie magazynowania tworzą żywice i podobne substancje smoliste. Niestety w oleju opałowym nie bada się "stabilności oksydacyjnej" i stąd wynika niebezpieczeń stwo jako paliwa dla silnika Diesla.
Liczba cetanowa, a także stabilność oksydacyjna to jednak pojęcia mało zrozumiałe dla przeciętnego użytkownika silnika spalinowego. Dlatego też można z całym powodzeniem powołać się na bardzo prostą właściwość, a mianowicie gęstość paliw. Także w gęstości leży duża różnica między paliwami, bowiem oleje opałowe zawierają wyższe węglowodory, które mają wyższą gęstość. Spalając się w silniku dają znaczne zawartości sadzy w gazach spalinowych. Wprowadzenie zatem oleju opałowe go jako paliwa do silnika Diesla stanowi zagrożenie dla jego pracy i dla jego okresu dłuższej bezawaryjnej eksploatacji.
W zakończeniu rozważań konsekwencji wprowadzania oleju opałowego jako substancji napędzającej silnik z zapłonem samoczyn nym wspomnieć należy o problemie dodatków uszlachetniających. Dodatki te to czyste związki chemiczne, otrzymywane synte tycznie, a wprowadzane w ilości miligramów na litr paliwa lub gramów na metr sześcienny paliwa. Substancje te są powszechnie wprowadzane do wszystkich paliw silnikowych, w tym także do oleju napędowego. Polskie rafinerie nafty wprowadzają do olejów napędowych dodatki uszlachetniające, które doskonalą proces spalania w silniku i chronią go przed szybkim zużyciem.
Natomiast oleje opałowe mają zupełnie inne dodatki niż oleje napędowe. Stosowanie zatem oleju opałowego jako napędu do silników Diesla, daje bardzo ujemne efekty w eksploatacji silnika.
Te wszystkie różnice pomiędzy olejem napędowym a jego kotlarskim bratem prowadzą, krótko rzecz biorąc, do dewastacji silnika zasilanego opałówką. Taka eksploatacja spowoduje w dłuższej perspektywie czasu konieczność napraw i remontów silnika. Ponadto do otoczenia dostają się wtedy gazy spalinowe, niosące



Już mam mętlik w głowie, czy jeździć na tym można bezpiecznie dla silnika czy nie.
I mam jeszcze takie pytanie czy spaliny auta pracującego na OO różnią się on pracy na ON? nie pytam tu o OR bo to wiem że frytami zalatuje
Ostatnio zmieniony 22 lut 2012, o 23:22 przez phan, łącznie zmieniany 3 razy.
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Nazir
Posty: 122
Rejestracja: 1 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Gd

Post autor: Nazir »

Seburaj po częsci ma racje . Do rozrózniania używane są 2 barwniki . Jeden to Sudan 455 (odczynniki typu sudan używane są do odbarwiania pewnych substancji w tkankach roślinnych , odbarwiają na zółto i pomarańczowo substancje organiczne ) drugiego nie pamiętam . Sęk w tym że to badziewie , pod wpływem srodowiska kwaśnego , wywala prawie natychmiast kolor czerwony(odcienie czerwieni , zaleznie od dlugosci fali roznie to mozna interpretowac jeden powie ze czerwony dla drugiego juz bedzie fioletowy) . Stężenie w jakim można wykryć to 0.3ppm ( dla niewtajemniczonych w chemię : Mniej niż ilość śladowa) . Z punktu widzenia naszych mistrzów z ITD to już wielki sukces , ale z punktu widzenia chemicznego ta próba nie jest miarodajna . Ano bo wykorzystujemy tutaj mechanizm chemii analitycnznej jakosciowej , nie ilosciowej . Róznica jest taka ze w jakosciowej wykryjemy że coś jest ale nie wiemy ile . W ilosciowej wiemy ile , ale nie wiemy czego . Zastanawia mnie to , jak przebiega procedura dalsza , tj czy demontują bak i sprawdzają ile dokładnie było tego OO , czy tylko na podstawia próby . Bo jesli na podstawie próby to co zrobiliby jesli by powiedzieć "A może to poprzedni własciciel ? Nie udowodniliscie mi ze tego OO jest tam dużo ?
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

bonifacq pisze:na OO jeżdżę już długo i nigdy nie miałem problemów :rotfl:

Lejesz mixol czy jakiś inny uszlachetniacz ? czy czysty OO?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Lisander »

O czym tu wogóle jest mowa. Ja bym nigdy nie wlał do swojego 2.9TD opału, a nawet do zwykłej ropy leje uszlachetniacz. Nie rozumiem każdy niby tutaj tak piszę jak to dba o auto a opału leje. Mercedes W210 to nie jakiś Ursus czy piecyk żeby do niego lać opał. Jest jedno rozwiązanie jak cię nie stać na normalny olej napędowy do Mercedesa to może trzeba zmienić na oszczędniejsze auto?
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
Awatar użytkownika
misza
Posty: 522
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 18:42
Lokalizacja: PL

Post autor: misza »

polejcie mi zanim sie zacznie... :rotfl:
W202 C280
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości