Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 18 sty 2017, o 04:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 917 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2016, o 12:23 
Offline

Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 21:13
Posty: 122
Lokalizacja: Polkowice
rywal2000 napisał(a):
dla mnie istnieją tylko conti, miśki i te dunlopy pozytywnie mnie zaskoczyły,


Też miałem takie myślenie, ale gdy miałem okazję przejechać się autem podobnym do mojego na Nokianach stwierdziłem, że conti to mały pikuś i zamówiłem Nokiany do siebie, sam byłem fanem opon continentala i po części też wyższych modeli michelin (zimowych) bo letnie to chyba nr 1 długo jeszcze pozostanie Toyo.

_________________
E430 V8 4-matic 01"
WDB2100831X063979


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 12:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2013, o 18:57
Posty: 186
Lokalizacja: Częstochowa
Pochwały: 1
Na nokianach miałem okazje jeździć raz i również było przyjemnie.

Generalnie nie cierpię jak ktoś mi mówi, że chory 700 zł za sztuke zimówki ? to ja sobie chińczyka kupie... Wtedy tylko pozostaje powiedzieć, no to kup... W tym serwisie opon tak robią, nie sprzedają zimówek niższej półki, wielu klientów przyjeżdża i im to wypomina po czym mówiąc własnie magiczne "to ja sobie kupie .... " właściciel serwisu mówi że potem wracają autem po odebraniu od blacharza po to żeby założyć dobre opony..

_________________
Mercedes-Benz E240 Avantgarde lift


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 13:26 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2016, o 19:27
Posty: 61
205 to absolutne minimum do W210. Ja teraz założyłem 195 bo takie akurat miałem zimówki, które dostałem razem z samochodem jak kupiłem i są zdecydowanie za wąskie. Na lato kupiłem 215 przód i 225 tył i jest już całkiem ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 15:29 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4250
Lokalizacja: CRA
Ja miałem w swoim 195 na zimie i ani razu nie wypychałem... a zimę wtedy mieliśmy... oj mieliśmy.
Pamiętny Ksawery i kujawskie drogi

Obrazek

i podobne... kuźwa żeby bramę otworzyć i autem wyjechać z posesji 40 min łopatą je***em


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 17:11 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2016, o 19:27
Posty: 61
Chodzi mi bardziej o to jak się auto prowadzi na tak wąskich oponach. Jak jest guma miękka i bieżnik ok to będzie szło :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 21:42 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 426
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 9
Też u siebie na zimę mam 195 ;) na asfalcie się ślizga trochę przy mocniejszym ruszaniu ale bez problemu idzie jeździć, przynajmniej z takim silnikiem jakim mam :] ale w głębokim śniegu idzie jak czołg :P

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 gru 2016, o 10:38 
Offline

Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 21:13
Posty: 122
Lokalizacja: Polkowice
Koledzy- Tył tnie opony, mam nowe sprężyny bo jedna miała lekko ukruszony zwój. Mimo tego wczoraj byłem na geometrii 3D i wszystko igła.
co może być powodem, że tył równo lewy jak i prawy ścina opony od wenętrznej strony (od połowy opony do krawędzi). Wahacze z tyłu mam jeszcze fabryczne.

_________________
E430 V8 4-matic 01"
WDB2100831X063979


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 gru 2016, o 11:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 8827
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 3
Gdyby było igła to by opon nie cięło. Zmień diagnostę.

_________________
C 270 CDI WDB2032161F226567


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 gru 2016, o 12:10 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 19:29
Posty: 2801
Lokalizacja: Puszcza Piska
Pochwały: 4
Ghost91 napisał(a):
Koledzy- Tył tnie opony, mam nowe sprężyny bo jedna miała lekko ukruszony zwój. Mimo tego wczoraj byłem na geometrii 3D i wszystko igła.
co może być powodem, że tył równo lewy jak i prawy ścina opony od wenętrznej strony (od połowy opony do krawędzi). Wahacze z tyłu mam jeszcze fabryczne.


Zle ustawiona zbieznosc? IGLA :hyhy: (mimosrodami, gdyby wzial zwykly miernik, to by zauwazyl, a w 3D brak jednej literki) :D )

_________________
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 gru 2016, o 13:00 
Offline

Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 21:13
Posty: 122
Lokalizacja: Polkowice
Gawra napisał(a):
Ghost91 napisał(a):
Koledzy- Tył tnie opony, mam nowe sprężyny bo jedna miała lekko ukruszony zwój. Mimo tego wczoraj byłem na geometrii 3D i wszystko igła.
co może być powodem, że tył równo lewy jak i prawy ścina opony od wenętrznej strony (od połowy opony do krawędzi). Wahacze z tyłu mam jeszcze fabryczne.


Zle ustawiona zbieznosc? IGLA :hyhy: (mimosrodami, gdyby wzial zwykly miernik, to by zauwazyl, a w 3D brak jednej literki) :D )


Nie za bardzo wiem co masz na myśli. Proszę o wersję dla opornych.

_________________
E430 V8 4-matic 01"
WDB2100831X063979


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 gru 2016, o 13:39 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 19:29
Posty: 2801
Lokalizacja: Puszcza Piska
Pochwały: 4
Trza ustawić zbieznosc kol tylnych za pomocą znajdujących się tam mimosrodow.
Bo przeca od czegos te tylne opony się zdzierają od strony wewnętrznej, co by swiadczylo ze, tyl jest rozbieżny?

_________________
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 gru 2016, o 09:57 
Offline

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 09:52
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
robertf napisał(a):
Chodzi mi bardziej o to jak się auto prowadzi na tak wąskich oponach. Jak jest guma miękka i bieżnik ok to będzie szło :)



Im mniejsza powierzchnia styku tym mniejsze tarcie, co przekłada się bezpośrednio na zachowanie się opony na drodze. A więc wpływa na na drogę hamowania, wpływa na to czy auto nie wypadnie przez przypadek z zakrętu itd.

Kolejna sprawa to jakość opon. Opony całoroczne tak, ale tylko u tych kierowców, którzy porzucają brawurę. Na http://www.testyopon.pl/aktualnosci/opony-caloroczne można znaleźć interesujące porównanie.


Ostatnio edytowano 12 gru 2016, o 08:05 przez restek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 gru 2016, o 10:47 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4250
Lokalizacja: CRA
restek napisał(a):
Im mniejsza powierzchnia styku tym mniejsze tarcie,

ale za to większy jednostkowy nacisk na każdy cm2 powierzchni styku.
Zobacz rajdy samochodowe WRC:
- od wiosny do jesieni kapory wystające poza bryłę auta
- zimowe wąziutkie (wiadomo, z kolcami bo przy tym co oni wyprawiają żadna opona nie poradzi) ale jednak wąskie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 gru 2016, o 10:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 8827
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 3
Na rajdy nie patrz bo tam mają kolce.

_________________
C 270 CDI WDB2032161F226567


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 gru 2016, o 13:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 291
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Z tymi wąskimi oponami jest jeszcze jedna sprawa. Jak mamy auto napędzane na jedną oś, wbrew pozorom jak osiądzie w kopnym śniegu to na cienkich oponach łatwiej jest je wyciągnąć bo druga, nienapędzana oś stawia mniejszy opór. Nie wiem czy w RWD będzie tak samo, ale testowałem w FWD i działało, szczególnie na śniegu pod którym był lód.
Jednak to szczególny przypadek i poza osobami które mieszkają w górach, ile w okresie zimowym mamy takich dni jak te na zdjęciu Piaska? Kilka? W ostatnich latach może wcale. A resztę czasu jeździmy głównie po asfalcie, mokrym, z błotem pośniegowym, ale jednak asfalcie. A tu się przydaje szerokość, szczególnie w naszych, wcale nie lekkich autach.
Niestety mamy najgorszy możliwi klimat zimowy, gdzie codziennie niemalże przechodzi temperatura dwa razy przez zero. Ale szersza opona (oczywiście w ramach rozsądku) jednak sprawdzi się lepiej. Zaleganie kopnego śniegu jest raczej mało prawdopodobne, choć możliwe - poniższa fotka zrobiona przy temperaturze dodatniej (może to nie "kopny śnieg" ale zalegający na pewno pomimo plusa):

Obrazek

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 917 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group