Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 25 kwi 2018, o 11:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 691 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 cze 2017, o 18:07 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1535
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
powipio napisał(a):
Z tego co przed chwilą rozmawiałem z mechanikiem to w ogóle nie było magnesu w misce, wszystko już złożone i teraz pytanie jeszcze raz otwierać i wkładać magnes czy poczekać do następnej wymiany? Myślę za jakieś 15-20 tysięcy żeby ją trochę oczyścić, czy polecacie coś innego?


Wiele osób nie znajduje magnesu ale jakoś tak bezpieczniej z tym magnesem, w końcu zatrzymuje te opiłki (a te są zawsze). W sumie szkoda teraz zalanego oleju. Ja bym pojeździł, ale nie 20 tysięcy a np. 2 tysiące, zdjął miskę i wsadził magnes. No i zalał wtedy świeżym olejem. Czyli wymiana zwykła, nie dynamiczna (filtr i uszczelka oczywiście też).
No chyba, że to była wymiana zwykła, wtedy zrób kolejną dynamiczną za jakiś czas, bo warto. I wtyczkę na wszelki wypadek wymień od wiązki ze skrzyni jak nie była wymieniona przy okazji oleju.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1899
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 6
U jakiego mechanika robisz wymianę w naszym mieście?

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 21:24 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2017, o 20:46
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
W związku z tym że w dziale dotyczącym poleceń warsztatów nikt mi nic z Siedlec nie polecił a mój Merc wymagał kompleksowego sprawdzenia auto oddałem do mechanika z Łochowa ( z tamtąd pochodzę i mam tam znajomego który się podjął przejrzenia całości mechanicznej wraz z wymiana wszystkich płynów filtrów i zrobieniem klimy) nie jest to wybitny specjalista ale naprawia samochody z rodziny od dawna i póki co jeżdżą...

Ale jeśli masz sprawdzonych mechaników z Siedlec którzy znają dobrze naszą markę i nie młucą jak za zborze to będę bardzo wdzięczny za polecenia :)

_________________
MB W210 280E 1997
WDB2100631A466671


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 lip 2017, o 08:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1899
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 6
rr6 napisał(a):
powipio napisał(a):
Z tego co przed chwilą rozmawiałem z mechanikiem to w ogóle nie było magnesu w misce, wszystko już złożone i teraz pytanie jeszcze raz otwierać i wkładać magnes czy poczekać do następnej wymiany? Myślę za jakieś 15-20 tysięcy żeby ją trochę oczyścić, czy polecacie coś innego?


Wiele osób nie znajduje magnesu ale jakoś tak bezpieczniej z tym magnesem, w końcu zatrzymuje te opilki.


We wtorek wreszcie wymieniłem płyn w ASB 722.6 w swoim aucie. Niestety też magnesu nie było,ale mechanik włożył plaski magnesik neodymowy,ciężko go było oderwać od miski.
Dla tych co planują wymieniać płyn w asb a nie mają pewności czy magnes jest podaję jego numer do kupienia w aso

magnes do asb- A 220 271 00 98, nie wiem czy cena aktualna wg cennika mercmanii to ok. 7 zl.
Ma taki magnes gość na alledrogo za 25 zl / tak wpisać Magnes skrzyni automat. 722.6 722.7 MERCEDES/.
Znalazłem po wymianie już.

I tak z konwertora zeszło 4 l i z pozostałości też 4 litry czyli misy olejowej.
Zalano starym płynem 2 pojemniki 4 litrowe. Wlałem 8 l FUCHSA Titan 4134 norma 236.14.
Przy założeniu że skrzynia mieści 9 litrów na sucho to pozostało w niej 1 litr starego oleju.
Wjazd na kanał z tzw drogi.Olej gorący,rzadki i wymieszany dlatego może więcej go zleciało.
Metoda statyczna.
I jeszcze jedna istotna sprawa jeżeli dawno nie odkręcano misy.
śruby które przechodzą przez te otwory wieszaków misy były tak zapieczone że 4 się w nich ukręciły a 2 udało się odkręcić.
Dlatego też planując wymianę dobrze było by dzień wcześniej dobrze spryskać te wieszaki jakimś preparatem odrdzewiaczem żeby przeżarło.
Wtyczki elektrycznej nie wymieniałem,jak jest sucha to poco ingerować.
POZA TYM SKRZYNIA BARDZO ŁADNIE CHODZI,NIC NIE TRZEBA ADOPTOWAĆ NA SD JAK NIEKTÓRZY PISZĄ ITD.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 lip 2017, o 11:27 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1535
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
stanleym210 napisał(a):
I tak z konwertora zeszło 4 l i z pozostałości też 4 litry czyli misy olejowej.


Rozumiem, że masz jeszcze wersję z korkiem w konwerterze? Bo bez korka (późniejsze już nie mają) ciężko by było cokolwiek zlać i wtedy zostaje 5 litrów nie ruszone w skrzyni. Czytałem o jakiejś metodzie z podnoszeniem lewego przodu żeby jeszcze ze dwa litry zlać z tego co w konwerterze bez korka zostaje, ale nie mam pojęcia czy zda to egzamin w praktyce.

stanleym210 napisał(a):
Wtyczki elektrycznej nie wymieniałem,jak jest sucha to poco ingerować.


Lepiej zmienić. Jak nie teraz to przy kolejnej okazji, bo naprawdę potrafi tam olej pójść, a wtyczka droga nie jest.

stanleym210 napisał(a):
POZA TYM SKRZYNIA BARDZO ŁADNIE CHODZI,NIC NIE TRZEBA ADOPTOWAĆ NA SD JAK NIEKTÓRZY PISZĄ ITD.


Dokładnie. Choć skrzynia sama musi się trochę "przyzwyczaić" do zmiany parametrów. Moja dla przykładu przez pierwsze kilometry trochę dziwnie pracowała. Adaptacja skrzyni przez SD jest procedurą którą chyba robi się tylko w przypadku naprawy głównej, choć też nie koniecznie. No i czytając tą procedurę (chyba Noc kiedyś podawał) mam wątpliwości czy jest szansa to wykonać na drodze publicznej, w normalnych warunkach. Gdyby to trzeba było robić po każdej wymianie oleju czy niewielkiej naprawie, to by była masakra.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 lip 2017, o 13:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1899
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 6
Tak mam korek w konwerterze.
Korek zlikwidowano w lipcu 1999 r.

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 lip 2017, o 16:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2012, o 08:36
Posty: 2180
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Pochwały: 15
Ja kupiłem na Redmarsie za 80zł chyba ten magnes. O ja niemądry. Jest gdzieś procedura kasowania pamięci skrzyni. Na SD też chyba coś takiego widziałem.

Ogólnie to inne marki (np. VAG) też mają takie procedury dziwne, np. jedź 100km/h i wyhamuj do zera a następnie znów przyspiesz do 100km/h.

_________________
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 lip 2017, o 21:43 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1535
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
Muniek napisał(a):
Ogólnie to inne marki (np. VAG) też mają takie procedury dziwne, np. jedź 100km/h i wyhamuj do zera a następnie znów przyspiesz do 100km/h.


Generalnie wiekszość takich procedur może i poprawia działanie ale jest skrajnie niebezpiecznych w sensie możliwych zdarzeń na drodze. Podobnie jest z docieraniem "na ostro". Robiłem to kiedyś motocyklem i o mało nie skończyłem pod ciężarówką na autostradzie.
Szczerze mówiąc skrzynia sama się zaadaptuje po kilkuset kilometrach, może co innego po naprawie głównej, ale olej czy inne tego typu i elektronika da sobie rade. Zresztą nadal nie mam pomysłu jak to robić z podłączonym SD? Da się zamknąć maskę z włączoną wtyczką? A kabel jak dalej? Przez okno?

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 lip 2017, o 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2012, o 08:36
Posty: 2180
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Pochwały: 15
Miałem na myśli ogólnie procedury, tutaj akurat wiem, że kontrolkę po błędzie z układem SCR (AdBlue) mniej więcej się tak kasuje w ASO.

Kabel należy wypuścić obok zawiasu pokrywy silnika a następnie oknem do kabiny. Następnie okno zamykamy do oporu.

_________________
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 sie 2017, o 20:33 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1535
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 49
W temacie oleju w ASB, co prawda w nieco nowszej bo 7G ale warto zobaczyć. Akurat tu da się spuścić większość oleju, a nie jak w części 722.6 gdzie trzeba dynamicznie, ale warto.

https://youtu.be/E1wRjCfgZYA

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 12:26 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2017, o 15:51
Posty: 16
Dzień dobry, Drodzy forumowicze.

Sprawa z ASB wygląda u mnie tak. W sumie to dwie sprawy. Jestem szczęśliwym posiadaczem E200CDI (WDB2100071B493658) i E270 CDI (WDB2102161X081099)
Pierwszy problem zaczął się we wrześniu zeszłego roku w E200CDI. Zepsuła się skrzynia, specjalista naprawiający ASB na Śląsku stwierdził, że dostał się glikol i rozwaliło tarczki. Usterka usunięta tj. nowe tarczki, nowy olej oryginał MB, nowy filtr także MB, skrzynia została także 2 razy wyczyszczona na wirówce. Zalecił także szybką wymianę wymiennika ciepła z którego dostał się glikol. Pojechałem zatem do swojego mechanika, który zainstalował nowy wymiennik (kupiłem Behr). Odebrałem auto i jeździłem. Po tygodniu skrzynia znów się zawiesiła. Akurat byłem w pobliżu specjalistów od ASB. Tam szef stwierdził, że mam jechać do mechanika, który wymieniał mi część bo on na 100% dolał zły olej. Pojechałem zatem do swojego mechanika i opowiedziałem cała sytuację. On powiedział że dolał max 0,7-1 l oleju. Był to Ravenol 236.14. Wymieniłem po raz kolejny u niego olej - wymiana metoda statyczna. Zlał jakies 3l oryginalnego oleju MB i zalał w.w Ravenol. Kolor zlanego oleju nie był jak herbata, raczej wyglądał jak ciemna mocna herbata. Po tej wymianie skrzynia pracowała normalnie. Auto głównie jeździło po 60-100 km dziennie. Problem pojawił się na krótko po dłuższej jeżdzie ponad 1000km. tydzień po powrocie do domu skrzynia znów się zawiesiła. Poszły obroty do góry a biegi spadły. Zatrzymałem się wyłączyłem, odpaliłem znów i biegi wchodziły do momentu pierwszego zatrzymania się. Takim sposobem start-stop dojechałem do domu. Z różnych przyczyn auto stało ponad miesiąc. Umówiłem się z moim mechanikiem że zobaczy ten olej dojechałem do niego bez żadnych problemów. i w ciągu roku po raz 3 wymieniłem olej. Widziałem olej i wyglądał jak kokakola, taki dość mocny żur. Na razie auto i skrzynia jeżdzą.
teraz moje pytanie, skąd takie problemy jeżeli skrzynia była naprawiana, olej był wymieniony. Czy to wina oleju 236.14? Może powinien być 236.10? W przeciągu 10 tyś km 3 razy wymieniać olej to chyba troszkę za dużo?
I druga sprawa związana z E270 CDI. PO zakupie i przyjechaniu do PL auto pojechało na warsztat. okazało się że skrzynia ma wyciek przez jakąś kostkę. Wymieniona na oryginał MB. Wymieniono także olej i filtr. Mechanicy zalali skrzynię po raz kolejny Ravenol 236.14. bez problemów auto jeździło 10 miesięcy. Problem pojawił się w zeszłym tygodniu. Wyjechałem z pracy i Mietek jechał normalnie. Po kilku km dojechałem do korka i tam po kilkuset metrach pojawił się problem. Wyglądało to jakby spadły biegi bo delikatnie wcisnąłem gaz i poszły tylko obroty a nie auto. Zatrzymałem się w zatoczce i poszedłem spr stan wody. Woda była czyli nie poszła do skrzyni. Merc stał w zatoce raptem 2 min po czym zmieniłem biegi na D i normlanie ruszył. Dojechałem do domu i auto stało ze dwa dni. Wczoraj spróbowałem zrobić jazdę próbna. Wyszło ok. bez problemów.
Pytanie podobne jak wyżej co mogło być powodem takiego zawiasu? Może to jednak olej nie oryginalny? albo jego ilość?
z góry dziękuje za pomoc

_________________
pozdrawiam
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 13:02 
Offline

Dołączył(a): 12 sty 2012, o 21:25
Posty: 1193
Lokalizacja: Bydgoszcz
może masz za mało oleju - sprawdź poziom. Dodatkowo zawsze przy wymianie oleju wymienia się filtr w skrzyni, uszczelkę i złącze - wymieniałeś to u siebie? Sprawdź czy nie masz tam oleju. Na Twoim miejscu zasugerowałbym profilaktycznie wymienić lock-up ewentualnie podłącz pod komputer i sprawdź czy płyta w skrzyni (czujnik prędkości obrotowej), nie ma błędów.
Pozdrawiam

_________________
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
jest:
Mazda 6 2.2 GH


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29 paź 2017, o 18:11 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2017, o 15:51
Posty: 16
Z tego co wiem to wymienili i kostkę, i uszczelkę i filtr i olej. W tym tyg prawdopodobnie będę próbował umówic się na sprawdzenie błędów.
Rozumiem że ten lock up mógłby tak zawieszać skrzynię?

_________________
pozdrawiam
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29 paź 2017, o 18:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9718
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 19
Ja bym wlał normalny olej np. Fuchs, Motul, Valvoline i KONIECZNIE ma być sprawdzony na bagnecie przy zimnym/ciepłym.

_________________
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2016, o 12:53
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Witam,

Stan oleju u mnie w skrzyni poliftowej 722.6 to minimalnie poniżej minimum. Chciałbym dolać trochę, a nie wymieniać całości bo był wymieniany 30kkm temu, tyle że nie mam pojęcia na jaki. I teraz nie wiem, czy kupić starszy 236.12 czy nowszy 236.14. Co byście wlali w mojej sytuacji?

_________________
Mercedes E240 2001 Classic Kareta
WDB2100621B191382

&
Mercedes S500 W221
Mercedes 300SE W140


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 691 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów