Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 22 lip 2018, o 00:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 701 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2017, o 20:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 9213
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 8
Trzeba było najpierw poczytać a potem brać się za robotę. Jak nie możesz korka odkręcić to nie odkręcaj. Nic to nie zmieni. Wymienisz po prostu mniej oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 22:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 867
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 33
Jak się boisz to tak jak kolega pisze nie ruszaj i wymień mniej oleju, jak się nie boisz to weź większy klucz albo coś z udarem ale bez przesady i to odkręć, jak się będziesz bawić udarowym to niech sobie raz puknie na najmniejszej mocy i próbuj rozruszać i powinno wyjść aaa jak chcesz to zrobić na prawdę dobrze to poskładaj wszystko do kupy i zawieź auto do serwisu i niech zrobią dynamiczną wymianę

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 23:03 
Offline

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 13:07
Posty: 20
Lokalizacja: Ligota
Pochwały: 2
No no już wszystko ok. Sorki za ostre słowa ale nerwowy juz byłem w 3 dupy. Naczytałem sie tego wszystkiego i jeszcze wiekszy mętlik w głowie mam. Założe nowy temat bo znalazłem super opis jak to zrobić i robiłem zgodnie z tym i wskazówkami z forum. Jedynie problem sprawiła uszczelka bo dali mi niewłaściwą i zmuszony byłem założyć starą która po założeniu zaczeła olej przepuszczać ale udało sie to jakoś zrobic i jutro po uszczelke jade i dokończe robote. pozdrawiam

_________________
Mercedes E230 150KM AUTOMAT 2.3 Benz+LPG Classic
VIN: WDB2100371A073542


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 00:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2016, o 12:53
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Witam,

WDB2100621B191382

Z mojego dekodera skrzynia 722.696.

1.Czy w tej skrzyni nie ma już korka w konwerterze?
2.Bez zlewania z niego oleju, przy statycznej wymianie ile wchodzi oleju?
3.Najlepszym olejem do niej będzie MB236.14, czy może jeszcze 236.10? Można na luzie wlewać Fuchs ATF4134?
4.Przy dynamicznej wymianie ile musiałbym kupić oleju? 10 litrów? Wymiana dynamiczna odbywa się przy użyciu przewodu powrotnego obok skrzyni, czy coś źle wyczytałem?
5.Wymiana statyczna ma w ogóle sens przy przebiegu(prawdopodobnie prawdziwy) 208tys.

Dzięki za odpowiedzi, liczę na użytkownika noc, od którego już nieco się dowiedziałem.

_________________
Mercedes E240 2001 Classic Kareta
WDB2100621B191382

&
Mercedes S500 W221
Mercedes 300SE W140


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 09:44 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 60
matswia napisał(a):
5.Wymiana statyczna ma w ogóle sens przy przebiegu(prawdopodobnie prawdziwy) 208tys.


Ja bym raczej zrobił wszystko, żeby wymienić dynamicznie. Jednak jak nie masz takiej możliwości to lepiej zmienić normalnie niż nie zmieniać wcale. Wtedy zmiana dynamiczna za jakiś czas albo kolejna zwykła i w końcu większość starego płynu zejdzie. Pomijam tu sytuację gdy płyn jest bardzo brudny, złego typu itd. Wtedy tylko dynamiczna o ile nie rozbierasz całej skrzyni.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 12:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2016, o 12:53
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Sprawa wygląda tak, że samochód jest świeżo kupiony z przebiegiem 208tys. Poprzedni właściciel mówi że wymienił olej przy 205tys. tylko nie wiem jak to zrobił, a awarii skrzyni, mimo że aktualnie pracuje bardzo dobrze, nie czuć zmian biegów, zdecydowanie najbardziej boję się w tym aucie

_________________
Mercedes E240 2001 Classic Kareta
WDB2100621B191382

&
Mercedes S500 W221
Mercedes 300SE W140


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 14:06 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 19:29
Posty: 3114
Lokalizacja: Puszcza Piska
Pochwały: 18
matswia napisał(a):
Sprawa wygląda tak, że samochód jest świeżo kupiony z przebiegiem 208tys. Poprzedni właściciel mówi że wymienił olej przy 205tys. tylko nie wiem jak to zrobił, a awarii skrzyni, mimo że aktualnie pracuje bardzo dobrze, nie czuć zmian biegów, zdecydowanie najbardziej boję się w tym aucie


Jeżeli chcesz sprawdzić wirygodnosc sprzedawcy o wymianie oliwki, to mozna sprawdzic jej stan taka oto metoda; w otwor wlwowy wproawdz rurke igelitowa niewielkiego przekroju tak by jej koniec siegnal dna miski, palcem zatkaj koniec, wowzcas wyciagniezs kilka kropel oliwki, wypuść ja na chusteczke higieniczna i organoleptycznie obadasz i wygląd i zapach i zanieczyszczenia...., itp.?

_________________
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 14:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 01:53
Posty: 62
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pochwały: 1
matswia napisał(a):
WDB2100621B191382
Z mojego dekodera skrzynia 722.696.
1.Czy w tej skrzyni nie ma już korka w konwerterze?

Znalazłem takie info :
Aloiz napisał(a):
KAMELEONV napisał(a):
Rozumiem ze to czy mam korek w konwerterze zobacze dopiero kiedy ściągne filtr tak?acha jaka wtyczka jest potrzebna bo nie wiedizałem nawet o niej:)

Korek spustowy z konwertera zlikwidowano 22.09.1999, od numeru skrzyni 1772285, wiec w Twoim wozie wejdzie mniej oleju 8-) a ta wtyczka jest w skrzyni i z niej często osaczy się olej , wiec nie zaszkodzi wymienić ;-)

Twoja skrzynia 722.6 ma numer 722696 02 285983 - więc niestety raczej tego korka nie ma... :/

matswia napisał(a):
2.Bez zlewania z niego oleju, przy statycznej wymianie ile wchodzi oleju?

Gdybyś miał korek (jak w naszej) to w granicach 8 litrów ; bez korka pewnie 3,5 - 4 max.

matswia napisał(a):
3.Najlepszym olejem do niej będzie MB236.14, czy może jeszcze 236.10? Można na luzie wlewać Fuchs ATF4134?

Tak ; zarówno 236.14 jak i 236.10 (byle nie 236.12) - oprócz oryginału polecam Ci podobno dobrą wersję droższego zamiennika w postaci Ravenol ATF M 9-Serie (236.14) lub Ravenol ATF M 6-Serie (236.10) oraz ten właśnie tańszy zamiennik w postaci wspomnianego przez Ciebie Fuchsa Titan ATF 4134 (też go akurat kupiłem, gdyż parametry ma porównywalne, oficjalnego dystrybutora mam w swoim mieście, a do 19 marca był w niezłej promocji).
Resztę masz w tym poście : olej-w-automatycznej-skrzyni-biegow-asb-vt409-630.html#p391490

_________________
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 15:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2016, o 12:53
Posty: 131
Lokalizacja: Słupsk
Czyli z tego co zrozumiałem, aby mieć spokój muszę wymienić olej dynamicznie, wtedy wymienię także olej w konwerterze.
Gniazdo ponoć wymienił przy ostatniej wymianie. Zadzwonię do niego. Jeśli wymienił dynamicznie (na co się nie nastawiam) to będę mógł spać spokojnie.

Edit: tak jak się spodziewałem, były właściciel mówi, że się nie zna i oddał to gościowi, który według niego pracuje w Mercedesie. Gość ten powiedział, że to, ile wymienia oleju zależy od tego, jaki kolor ma obecny olej. Właściciel powiedział, że ma mu wymienić cały olej, ale nie wie, czy to była wymiana dynamiczna. Da mi znać, jak się dowie.

Kolejna zagadka... Robić coś z tym, czy na razie tylko sprawdzać poziom i dolewać?
Tam gdzie zaznaczone wisi kropla oleju
Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes E240 2001 Classic Kareta
WDB2100621B191382

&
Mercedes S500 W221
Mercedes 300SE W140


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 cze 2017, o 23:21 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2017, o 20:46
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
Cześć, czy ktoś z was zalewał do swojej skrzyni olej firmy Ravenol? Z tym co podają spełnia normy do mojej skrzyni ale czy można zaufać tej marce?

Link do aukcji poniżej:
http://allegro.pl/ravenol-atf-mb-6-seri ... 32971.html

_________________
MB W210 280E 1997
WDB2100631A466671


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13 cze 2017, o 07:49 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 60
powipio napisał(a):
Cześć, czy ktoś z was zalewał do swojej skrzyni olej firmy Ravenol? Z tym co podają spełnia normy do mojej skrzyni ale czy można zaufać tej marce?

Link do aukcji poniżej:
http://allegro.pl/ravenol-atf-mb-6-seri ... 32971.html


Spełnić to spełni. Zdaje się, że forumowicz tatex na tym jeździ i sobie chwali. Jednak ja bym został w tym przypadku przy oryginale.
W każdym razie w przypadku zmiany rodzaju oleju to już na 100% tylko wymiana dynamiczna. Plus oczywiście filtr i "wtyczka".

Jeszcze co do allegro, widzę, że sprzedawca ma dużo komentarzy, jednak mam jakąś blokadę przed kupowaniem przez allegro - zbyt wiele się naczytałem, choć głównie dotyczy to oleju silnikowego.

btw. co oficjalnie akceptuje MB:

http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.14_en.html

http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.10_en.html

na tej drugiej jest tej o który pytasz.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 17:12 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2017, o 20:46
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
Olej wymieniony, natomiast problem w tym, że z tego co słyszałem w oleju było bardzo dużo opiłków... Jestem ciekaw jak skrzynia będzie teraz pracowała - poprawnie czy czeka mnie remont :/ auto zakupiłem niedawno gdzie podobno przestało kilka lat w garażu. Pierwsze co zrobiłem to wymiana olejów i filtrów, sprawdzenie zawieszenia i ogólnego stanu technicznego. Wyszło na to ze oleju w ogóle w skrzyni było bardzo mało i był w fatalnym stanie, podobnie rzecz się miała w silniku... zobaczymy co z tego będzie...

_________________
MB W210 280E 1997
WDB2100631A466671


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 17:30 
Offline

Dołączył(a): 12 sty 2012, o 21:25
Posty: 1193
Lokalizacja: Bydgoszcz
bo przechowywać długo też trzeba umieć, w innym wypadku kupi się skarbonkę, wraka.

_________________
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
jest:
Mazda 6 2.2 GH


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 17:40 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 60
powipio napisał(a):
Olej wymieniony, natomiast problem w tym, że z tego co słyszałem w oleju było bardzo dużo opiłków... Jestem ciekaw jak skrzynia będzie teraz pracowała - poprawnie czy czeka mnie remont :/ auto zakupiłem niedawno gdzie podobno przestało kilka lat w garażu. Pierwsze co zrobiłem to wymiana olejów i filtrów, sprawdzenie zawieszenia i ogólnego stanu technicznego. Wyszło na to ze oleju w ogóle w skrzyni było bardzo mało i był w fatalnym stanie, podobnie rzecz się miała w silniku... zobaczymy co z tego będzie...


Dobrze, że szybko reagowałeś, a nie po pół roku jazdy. Opiłki były w oleju czy na magnesach? Był wogóle magnes w misce olejowej? (jak nie było to trzeba kupić, jakieś grosze kosztuje, i włożyć).
Generalnie to na pewno przyspieszyło zużycie, ale nie oznacza wcale że już zabiło skrzynie. Pojeździj trochę, może nie będzie tak źle. One robią spore przebiegi, nawet jak przyspieszyło to jej koniec nie oznacza, że nie wystarczy Ci na kilka lat eksploatacji.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 17:55 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2017, o 20:46
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
Z tego co przed chwilą rozmawiałem z mechanikiem to w ogóle nie było magnesu w misce, wszystko już złożone i teraz pytanie jeszcze raz otwierać i wkładać magnes czy poczekać do następnej wymiany? Myślę za jakieś 15-20 tysięcy żeby ją trochę oczyścić, czy polecacie coś innego?

_________________
MB W210 280E 1997
WDB2100631A466671


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 701 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów