Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 29 mar 2017, o 12:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1888 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 126  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2016, o 22:50 
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 564
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 13
tonidriver napisał(a):
Do czego mi płukanka jak na syntetyku jeżdżę ?


Opinie są różne, ale po płukance lepiej olej spływa, dokładniej spłynie wszystko co w nim jest.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2016, o 22:58 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4542
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
https://www.youtube.com/watch?v=VGl0SSmKujo
ja natomiast od lat stosuję w swoich silnikach i zwłaszcza przy pierwszej zmianie której dokonuję po nabyciu auta mam okazję się przekonać jak złudnym bywa "delikatnie herbaciany kolor" oleju na bagnecie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2016, o 23:33 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
Po wczorajszej wymianie oleju w swojej merivie b 1.4t mogę powiedzieć, że przejście z oleju GM 5w40(taki olej aso leje) na motula x-clean 5w40 sprawiło że silnik stał się dużo cichszy, różnica w kabinie jest zauważalna bez problemu ;) tak więc nie polecam olejów GM :dobani:

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 gru 2016, o 14:24 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4542
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Uwzględnij fakt że spuszczałeś stary i przepracowany (ile tysięcy siedział w silniku ?) a wlałeś świeży o podręcznikowych parametrach.
Gdybyś zalał ponownie świeżego GM`a wrażenia zapewne identyczne co na Motulu.
GM to dobre oleje pod warunkiem że nie trafimy na podrabiany (a tych szacują że nawet i 50% ogółu oferowanych na rynku)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 gru 2016, o 17:02 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
Koło 20tys miał przelatane a olej na 100% oryginał był bo to aso wymieniało. Teraz planuje zmieniać tam olej co 10-15tys bo ten co spuszczałem teraz to czarny jak smoła był. Auto ma dopiero przelatane niecałe 60k to może jeszcze cosik się docierało albo po prostu z przepracowania się taki kolor zrobił. W e230 zmieniam co 10-15tys i tam olej zawsze jest brązowy ii jak mam być szczery to pierwszy raz widziałem czarny olej spuszczany z silnika benzynowego :P

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 gru 2016, o 17:38 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4542
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Masz silnik turbo - 10 tyś km jak najbardziej wskazane. Z Opla zawsze będziesz miał taki czarny olej bo one mają bardzo wysoko temp. roboczą ustawioną. 102*C o ile dobrze pamiętam. 106 otwiera się pierwszy stopień termostatu a 112*C włączają się wentylatory. Dlatego tak ważnym jest dobry płyn chłodzenia i też zmieniany co 3 lata lub 60 tyś km.
Olej jest dosłownie masakrowany termicznie i kpl spalony - dlatego taki czarny i dlatego max 10 tyś km powinien siedzieć w silniku.
Sam miałem Zafirę B z 1.8XER 140KM (zagazowaną) gdzie teoretycznie olej powinien być lekko herabciany co najwyżej po 10 tyś km - a też był brunatny mocno. Po benzynie był czarny jak z diesla. Co najlepsze - fabryczny interwał wynosił 30 tyś km !!!
Zmieniłem na 5W-50 i było lepiej bo rekomendowany 5W-30 latem w upałach... słychać był jak cała ta machineria szczękoce. 5W-50 był zdecydowanie lepszy. Stosowałem olej Comma 5W-50 Motorsport i szczerze polecam do tych silników. I zmianę co 10 tyś km.
Wracając do Twojego - zafunduj mu płukankę przy następnej wymianie i jak wspominałem: 10 tyś km przebiegu i zmiana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 gru 2016, o 18:12 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
Mi też strasznie podpadało te 30tys z wymianą. Ale rocznie tyle tym autem nie robiłem i zmieniałam po prostu co roku ale teraz jak zobaczyłem jak ten olej wygląda i po Twojej wypowiedzi na pewno będzie olej z filtrem zmieniany co 10tys km bo jak już poszło kasy na nowe auto to chcę te auto potrzymać jak najdłużej. A co do tej płukanki to liqui moly engine flush będzie wystarczające czy lepiej zalać jakiś inny specyfik przed wymianą?

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 gru 2016, o 20:52 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4542
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Będzie wystarczające - to dobry preparat.
A wtedy się dopiero zdziwisz co spuścisz z silnika...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 gru 2016, o 21:35 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
Za 10tys wrzucę na pewno fotkę z tego co wyleciało jeśli będzie coś ciekawego :P

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 gru 2016, o 08:14 
Offline

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 10:50
Posty: 5
Lokalizacja: opole
tez zalezy ,jaki olej był kiedys lany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 gru 2016, o 13:57 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4542
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
No jaki - przecież to nowe auto. Tam nic innego poza ASO`we GM lane nie było.
To nie 25-letni diesel z nakręconą bańką, którego serwisowymi przygodami spisałby pokaźną książkę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 gru 2016, o 17:52 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
W tym silniku olej był zmieniany 3 razy z czego 2 razy w aso. Dwa razy był zalany gm longlife 5w40 i teraz jak sam zmieniałem wlalem motula xclean 5w40. Oba oleje spełniają oplowska normę dexos2. Auto na dzień dzisiejszy ma przejechane równo 60kkm

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 gru 2016, o 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2016, o 02:22
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Uszanowanie :)
Panowie, przeczytałem cały temat o olejach. Początek tematu pewnie przeszedł do lamusa bo w olejach przez kilka lat wiele się zmieniło.. Chcę oddać auto na serwis olejowo-filtrowy i chociaż z bmw nie miałem problemów z wyborem, to do mojej gwiazdy już nie wiem co mam zalać :mur: Silnik 2.9td, z przebiegiem to wiadomo jak jest, czyli nie wiadomo.. Ostatnio zalany był prawdopodobnie mobil 9000 super 10w-40. Sprawdzałem na stronach np. LM dobór oliwy i tu mnie poskładało bo proponuje 0w40 :szok: Chcę dla silnika jak najlepiej się da, problemów jakiś z rozruchem czy pracą nie zauważyłem. Czy możecie mi doradzić co zrobić w takiej sytuacji żeby dla motoru było jak najlepiej? Dodam że z powodu zimy oddam zmianę na serwis i chcę kupić olej sam i dostarczyć wszystkie graty, pomożecie i doradzicie co kupić?
P.S. robię raczej krótkie odcinki po mieście, czasem ją przegonię po drodze szybkiego ruchu.

_________________
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 gru 2016, o 22:03 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
Jeśli chcesz jak najlepiej dla silnika to płukanka+jakiś olej 0w40. Ja bym zrobił płukankę i wlał 5w40. Obojętnie jaki rodzaj oleju chciałbyś tam wlać to popatrz żeby normy były zgodne z tymi dla tego silnika.
Dla 0w40 to: 229.1 229.3 229.31 229.5
Dla 5w40 to: 229.1 229.3 229.31

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 gru 2016, o 22:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2016, o 02:22
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
benha napisał(a):
Jeśli chcesz jak najlepiej dla silnika to płukanka+jakiś olej 0w40. Ja bym zrobił płukankę i wlał 5w40. Obojętnie jaki rodzaj oleju chciałbyś tam wlać to popatrz żeby normy były zgodne z tymi dla tego silnika.
Dla 0w40 to: 229.1 229.3 229.31 229.5
Dla 5w40 to: 229.1 229.3 229.31

Dziękuję Ci serdecznie kolego :)

_________________
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1888 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 126  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group