W210 czy dolozyc do W211
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 cze 2015, o 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
W210 czy dolozyc do W211
Witam. W najblizszym czasie planuje zakup Mercedesa W210. Bede szukal modelu w idealnym stanie . Na razie rozgladam sie od jakiegos czasu i jak pare lat temu nie bylo tak zle, tak teraz nawet modele po 15.000zł na allegro nie robia szalu... wszedzie sam szrot. Ogolnie mam rowniez wymogi co do auta oprocz nienagannego stanu, a w tym niezbyt zaawansowanej korozji. Mianowicie samochod powinien byc:
- poliftowy (warunek konieczny),
- w sedanie,
- najlepiej elegance,
- w automacie, z klimatyzacją, bez skór
- najbardziej intryguje mnie silnik 320CDI lub 270CDI.
wiec tym bardziej szuka sie ciezko...
Moj budzet to na te chwile 20.000zł (15 na zakup i 5 na wymiany, naprawy, oplaty, wyposazenie...). Zastanawiam sie ostatnio czy nie szarpnąć 15.000zł kredytu i nie kupić poliftowego W211 (kupi sie za 35 spokojnie) ktore jest modelem mlodszym/ladniejszym (wg mnie) i przede wszystkim duzo modeli w fajnym stanie sie znajdzie. No i te CDIki maja wiecej mocy i mniej nahulane...
Co o tym sadzicie?
A moze jednak warto zainwestowac w przedliftowe 211? Choc obawiam sie awaryjnosci i nie podoba mi sie tak jak polift. Interesuja mnie tylko te 2 modele Mercedesow. Myslalem tez o W220 ale mam mieszane uczucia czy to juz nie za wielka "kolubryna" no i koszty utrzymania ida w gore. Prosilbym o jakies rady/pomoc w tym temacie.
Wiec moje pytania:
1. Lepiej kupic poliftowe W210 czy dolozyc do poliftowego W211 a moze przedlift W211?
2. Najbardziej zalezy mi na komforcie i przestrzeni wiec... duzo te auta roznia sie komfortem, jakoscia, kosztami utrzymania, spalaniem (320cdi)? Ogolnie ktore z tych aut jest bardziej miekkie (zawieszenie)?
Nie spie po nocach z tym dylematem a moje poczciwe a co gorsza wysluzone... W124 czas zmienic na cos nowszego
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!
- poliftowy (warunek konieczny),
- w sedanie,
- najlepiej elegance,
- w automacie, z klimatyzacją, bez skór
- najbardziej intryguje mnie silnik 320CDI lub 270CDI.
wiec tym bardziej szuka sie ciezko...
Moj budzet to na te chwile 20.000zł (15 na zakup i 5 na wymiany, naprawy, oplaty, wyposazenie...). Zastanawiam sie ostatnio czy nie szarpnąć 15.000zł kredytu i nie kupić poliftowego W211 (kupi sie za 35 spokojnie) ktore jest modelem mlodszym/ladniejszym (wg mnie) i przede wszystkim duzo modeli w fajnym stanie sie znajdzie. No i te CDIki maja wiecej mocy i mniej nahulane...
Co o tym sadzicie?
A moze jednak warto zainwestowac w przedliftowe 211? Choc obawiam sie awaryjnosci i nie podoba mi sie tak jak polift. Interesuja mnie tylko te 2 modele Mercedesow. Myslalem tez o W220 ale mam mieszane uczucia czy to juz nie za wielka "kolubryna" no i koszty utrzymania ida w gore. Prosilbym o jakies rady/pomoc w tym temacie.
Wiec moje pytania:
1. Lepiej kupic poliftowe W210 czy dolozyc do poliftowego W211 a moze przedlift W211?
2. Najbardziej zalezy mi na komforcie i przestrzeni wiec... duzo te auta roznia sie komfortem, jakoscia, kosztami utrzymania, spalaniem (320cdi)? Ogolnie ktore z tych aut jest bardziej miekkie (zawieszenie)?
Nie spie po nocach z tym dylematem a moje poczciwe a co gorsza wysluzone... W124 czas zmienic na cos nowszego
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 14 cze 2015, o 11:45 przez Krzysztof711, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam W210 ale miałem okazję jeździć W211. Niebo a ziemia jeśli chodzi o komfort i design. Osobiście bym się bał kupić przedliftowe W211 (pompa SBC, w mocniejszych jednostkach skrzynia automatyczna) ale na polifta będę polował. Ale niestety, za 35 tysięcy chyba nie dostaniesz dobrego polifta
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 cze 2015, o 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
No wlasnie to SBC... czytalem ze polift jest juz dobrze dopracowany a poza tym wg. mnie jest prześliczne to auto okular tez mi sie podoba ale sylwetke ma wiadomo... przestarzałą juz troszke. Z tym ze nie wiem czy bedzie mnie stac na polift, tak jak mowisz. Wiec mowisz ze komfort w W211 bez porownania? Teraz jeszcze bardziej bedzie mnie to meczylo zeby miec to auto
- Damian86 w210
- Posty: 2177
- Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
- Lokalizacja: Zabrze
Trochę niezrozumiały jest dla mnie ten strach o SBC.
Skoro wszyscy o tym wiedzą to może wcale nie jest to taki duży problem?
Kupując auto jedziemy je sprawdzić do dobrego serwisu, który jest w stanie określić w jakim stanie jest SBC i albo kupujemy auto, albo negocjujemy cenę jeżeli żywotność SBC się kończy albo dzięki sprawdzeniu samochodu nie kupujemy skarbonki.
Trochę jak z airmatic, chcemy mieć auto klasy premium ale żeby kosztował w serwisowaniu tyle co Passat B4.
Mam wrażenie ze polskie narzekania na W211 biorą się głownie z kupowania zajechanych egzemplarzy.
Wiara w przebiegi rzędu 167tys km po 10 latach użytkowania diesla przez Niemca.
Warto sprawdzić najpierw koszt regeneracji SBC i zastanowić się jak długo chcemy użytkować auto, przecież nie naprawia się tego co 30 czy 50 tys km.
Skoro wszyscy o tym wiedzą to może wcale nie jest to taki duży problem?
Kupując auto jedziemy je sprawdzić do dobrego serwisu, który jest w stanie określić w jakim stanie jest SBC i albo kupujemy auto, albo negocjujemy cenę jeżeli żywotność SBC się kończy albo dzięki sprawdzeniu samochodu nie kupujemy skarbonki.
Trochę jak z airmatic, chcemy mieć auto klasy premium ale żeby kosztował w serwisowaniu tyle co Passat B4.
Mam wrażenie ze polskie narzekania na W211 biorą się głownie z kupowania zajechanych egzemplarzy.
Wiara w przebiegi rzędu 167tys km po 10 latach użytkowania diesla przez Niemca.
Warto sprawdzić najpierw koszt regeneracji SBC i zastanowić się jak długo chcemy użytkować auto, przecież nie naprawia się tego co 30 czy 50 tys km.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Okular zadebiutował dokładnie 20 lat temu w czerwcu a w lipcu 1999 przeszedł facelifting, więc jak jesteś Panem zbliżającym się do emerytury z brzuszkiem i wąsami to będzie to odpowiednie auto dla Ciebie. W211 z końca produkcji będzie miało "tylko" 10 lat. Co do pompy hamulcowej SBC, airmatica czy innych elementów wyposażenia, które skutecznie odstraszają przyszłych nabywców przyzwyczajonych do naprawiania auta ze szwagrem przy 4 paku w garażu powiem Ci, że naprawy,wymiany tych elementów staniały na tyle co kosztuje wymiana przedniego zawieszenia w 10 letnim pasacie TDI. Sumy 2-4 tysiące wydawane co 3-6 lat w zależności jakie będziesz pokonywał przebiegi, nie są chyba przerażające dla kogoś kto chce podróżować samochodem z gwiazdą na masce, który w Polsce jest jakimś tam wyznacznikiem statusu społecznego i luksusu a dla pozostałych mieszkańców UE budzi wspomnienia z dziadkiem, muzeum, zniechęcenie i kojarzy się głównie z turkami lub albańczykami.
Wracając do tematu. Za 20 tysięcy kupisz takiego jak chcesz W210 2.7/3.2 Cdi a za 35 kupisz zadbanego polifta.
Jest tylko 1 warunek. Szukaj auta nie w Polsce, najlepiej w Niemczech, najlepiej zachodnich Niemczech i najlepiej na Niemiecki ebay`u od właściciela, który sprzedaje, bo kupił sobie nowszy model.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... :limousine
Dobry czas na znalezienie auta które Cię interesuje to 1-3 miesiące, a nie 10-15 minut. Dodaj swoje kryteria zapisz sobie stronę w zakładkach i ja odwiedzaj co kilka dni. Nie zapominaj, że pośpiech jest złym doradcom ale dobre sztuki w dobrej cenie nie wiszą nawet doby
Wracając do tematu. Za 20 tysięcy kupisz takiego jak chcesz W210 2.7/3.2 Cdi a za 35 kupisz zadbanego polifta.
Jest tylko 1 warunek. Szukaj auta nie w Polsce, najlepiej w Niemczech, najlepiej zachodnich Niemczech i najlepiej na Niemiecki ebay`u od właściciela, który sprzedaje, bo kupił sobie nowszy model.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... :limousine
Dobry czas na znalezienie auta które Cię interesuje to 1-3 miesiące, a nie 10-15 minut. Dodaj swoje kryteria zapisz sobie stronę w zakładkach i ja odwiedzaj co kilka dni. Nie zapominaj, że pośpiech jest złym doradcom ale dobre sztuki w dobrej cenie nie wiszą nawet doby
Ostatnio zmieniony 14 cze 2015, o 12:26 przez yellowstone2012, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 cze 2015, o 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Dobrze, a oprocz ciut innego designu, tego SBC i tych skrzyni w mocniejszych modelach, to W211 przedliftowe czym odstaje od polifta? Mechanicznie jest to samo? Ocynkowany jest tak samo? Zawieszenie itd. wszystko jedno? Wiem tez ze byly 2 aku w przedlifcie ale nie moge znalezc za bardzo informacji na ten temat. A bardziej ogarniam W124 i W210 niz W211 :p A powoedzcie mi w takim razie tak oscylacyjnie, w jakim przedziale cenowym przedliftowe W211 w duzym CDIku bedzie mnie kosztowac w zakupie?
@yellowstone2012 okej dzieki za odpowiedz. W kazdym razie stereotypy mnie nie interesuja bo Mercedesy sa wg mnie przepiekne i eleganckie. To tak samo jak z eleganckimi ciuchami. Jedni chodza w dresie, a drudzy w marynarce. Mam tylko 21 lat ale za nic nie moge przekonac sie do innych aut... Taki gust Poza tym jak szukalem W124 kumple smiali sie ze jestem "zdziadzialy" ale jak juz kupilem to sami przyznali ze ta maszyna prezentuje sie "nieco" lepiej niz chociazby nowe kompakty kosztujace 3x tyle no i ten komfort :p
@yellowstone2012 okej dzieki za odpowiedz. W kazdym razie stereotypy mnie nie interesuja bo Mercedesy sa wg mnie przepiekne i eleganckie. To tak samo jak z eleganckimi ciuchami. Jedni chodza w dresie, a drudzy w marynarce. Mam tylko 21 lat ale za nic nie moge przekonac sie do innych aut... Taki gust Poza tym jak szukalem W124 kumple smiali sie ze jestem "zdziadzialy" ale jak juz kupilem to sami przyznali ze ta maszyna prezentuje sie "nieco" lepiej niz chociazby nowe kompakty kosztujace 3x tyle no i ten komfort :p
Ostatnio zmieniony 14 cze 2015, o 12:31 przez Krzysztof711, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy więcej w210 sam kiedyś sie napalałem i miałem ale ta rdza śmiech na sali. Sam bałem sie tej pompy SBC i kupiłem sobie w203 po lifcie w kombi :-)
Brakuje mi tej przestrzeni teraz bym sie skusił na w211 a jeszcze bardziej na MPV np s-maxa :-) hehehe juz to siedzenie nisko mnie nudzi w MPV inna jazda.
Brakuje mi tej przestrzeni teraz bym sie skusił na w211 a jeszcze bardziej na MPV np s-maxa :-) hehehe juz to siedzenie nisko mnie nudzi w MPV inna jazda.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Ciężko określić cenę to zależy .Ja okazyjnie kupiłem moją 211 2,8cdi 2005 rza 5tyś eur. Możesz tez zapłacić 10 tyś za ten model.Faktem jest że za tanioche nic dobrego nie kupisz no chyba że okazjonalnie.Krzysztof711 pisze:w jakim przedziale cenowym przedliftowe W211 w duzym CDIku bedzie mnie kosztowac w zakupie?
Na razie z pompą SBC i Airmaticem nie ma problemów.
viewtopic.php?t=27152&postdays=0&postorder=asc&start=0
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
No właśnie polift za 35 tysięcy to będzie loteria. Jak dla mnie jeśli chodzi o W210 i W211 - to jeździłem obydwoma. W W210 3.0TD i 3.2CDI a w W211 3.2CDI i według mnie W211 jest bardziej 'napompowane', różnica komfortu między W210 a W211 jest tam niewielka (od razu hejtującym mówię, że żadne z tych aut nie były składane z 4 i zawias, hamulce, skrzynia stan perfect, bo to auta z rodziny były). Porównując 3.2CDI i 3.2CDI - różnica 7KM praktycznie nie odczuwalna (W210 197KM, W211 204KM - przedlift), pompa SBC nie taka straszna bo jak się zregeneruje czy wymieni to jeszcze pojeździ, a przy aucie powiedzmy za 30tys. bo tyle mniej więcej kosztuje dobre W211 z 3.2CDI to koszt pompy rzędu 2tys. zwłaszcza, że się o tym wie nie jest jakiś kosmiczny. Jeśli chodzi o prowadzenie to brałbym W210 bez zastanowienia, może to moje subiektywne odczucie nie potrafię tego jakoś wyjaśnić, ale zdecydowanie lepiej mi leżał. Jedyny minus - ruda tańczy jak szalona i to jest jedyny powód dla którego poszedł bym w W211, poza tym, że naturalnie we wnętrzu widać, że to już jest auto nowocześniejsze. Niestety W211 są tak tanie, że dużo ludzi je kupuje, dojeżdża i sprzedaje bo naprawy są droższe niż sobie wyczytali w internecie. Podsumowując według mnie jeśli kolega ma taki budżet a nie inny i będzie cierpliwy w poszukiwaniach to szukać W210 jeśli się trafi w super stanie, niż brać kredyt na auto. Jak by było te 35 tysięcy to wtedy bym się zastanowił, ale nie uważam, że W211 odstaje aż tak od W210 żeby brać na to kredyt, po drugie nie wiem jak inni ale np. na ulicy moją uwagę bardziej przykuwa zadbane W210 w fajnym stanie z fajnym wypasem niż W211, których jeździ coraz więcej zdezelowanych.
EX - S124 3.0TDT 92'
EX - C220 CDI S202 98'
CLK 200 W208 97'
CLK 270CDI W209 04'
EX - C220 CDI S202 98'
CLK 200 W208 97'
CLK 270CDI W209 04'
W210 juz na starcie jest stare.
Jezdza takie po 3 tys. Z połamanymi zderzakami. Az żal patrzeć.
Komfort w W211 lepszy, ale w środku mniej miejsca szczególnie z tyłu.
SBC to panika ludzi którzy nigdy nie mieli W211.
Za 35 NIE kupisz 211 polift, ale za 25 kupisz ładnego przedlifta.
Mam 2x210 i W211 na codzień i każdym z tych zrobiłem juz troche kilometrów.
Jezdza takie po 3 tys. Z połamanymi zderzakami. Az żal patrzeć.
Komfort w W211 lepszy, ale w środku mniej miejsca szczególnie z tyłu.
SBC to panika ludzi którzy nigdy nie mieli W211.
Za 35 NIE kupisz 211 polift, ale za 25 kupisz ładnego przedlifta.
Mam 2x210 i W211 na codzień i każdym z tych zrobiłem juz troche kilometrów.
E 220 CDI '01 Elegance
co niebo i ziemia ? bo jesli masz na mysli komfort niebo w W211 to ewidetnie oszukujesz autoara wątku ! W211 nie dorasta do pięt komfortem W210 w W210 człowiek jeszcze sie czuję jak w starym poczciwym Mercedesie komfort cos pomiędzy W126 , W220 czy W140Muniek pisze:Mam W210 ale miałem okazję jeździć W211. Niebo a ziemia jeśli chodzi o komfort i design. Osobiście bym się bał kupić przedliftowe W211 (pompa SBC, w mocniejszych jednostkach skrzynia automatyczna) ale na polifta będę polował. Ale niestety, za 35 tysięcy chyba nie dostaniesz dobrego polifta
w W211 którym mam okazje jezdzic na codzien komfort mozna porownac z Oplem Insignią a nie Mecedesem i mysle ze po przesiadce z W124 niezle sie zawiedzie na W211 to taczka a nie komfort to auto budowane w celu ma sie podobac i byc ladny i co jakis czas ma sie cos zepsuc bo tak został zaprogramowany , a to niema nic wspolnego z komfortem jakoscią nawet materiały w środku są bardzo kiepskie cos jak Opel Omega i vectra mozna by powiedziec te same materiały , w210 ma srodek bardzo wysokiej jakosci i wytrzymały na spore przebiegi nie zlazi chrom z klamek po 300 tysiach km
W211 to pomyłka MB
piekne zadbane W210 takie jak mam Ja na ulicy sie kazdy za tym ogląda bo takich juz niema
na w211 nikt nie spojrzy bo podobny do Opla
300TD S210 1998
W211 420CDI
W211 420CDI
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Widze że nie tylko moja w203 jest gorsza w jezdzie od w210 tak samo widze jest z w211 :-)
Ale mimo tego nie kupiłbym juz w210 jak bedzie ładny to i tak Ci go rdza wezmie :-)
Lepiej brac cos w ocynku w211 ja akurat mam w203 ;-)
Ale mimo tego nie kupiłbym juz w210 jak bedzie ładny to i tak Ci go rdza wezmie :-)
Lepiej brac cos w ocynku w211 ja akurat mam w203 ;-)
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości