trzecie światło Stopu !!!

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Puppet_Master
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Puppet_Master »

Dobrami- mam juz dzialajace trzecie swiatlo stop. Wymienilem, choc stracilem na to o wiele wiecej czasu- niz to bylo warte.

Krotkie informacje na przyszlosc- moze komus sie przydadza.

Wymiana swiatlo stop- po lifcie/kombi S210

1. Otwieramy klape.

2. Plaskim srubokretem podwazamy jasna okladzine/obicie u szczytu szyby, stanowi jeden element wraz z jej raczkami. Nie odpinamy ich osobno tylko razem- nie trzeba tez absolutnie odkrecac/zdejmowac glownego (czarnego) obicia dzwi tylnej klapy, tego z klamka.

Uwaga! Wpinki pod jasna wykladzinie- gdzie jest lampa, sa mega delikatne. Nalezy je podwazac poprzez podwazanie obicia delikatnie, nawet bardzo i najpierw podwazyc wszystkie, zanim zaczniemy wysuwac ramiaczka tego obicia i cale obicie spod miejsce w ktorym zahacza o czarne/glowne obicie- ktorego nie zdejmujemy. Inaczej je polamiemy, jedna po drugiej.

3. Naszym oczom ukaze sie mnostwo jednolitej blachy, z kilkoma interesujacymi dla nas prostokatnymi (prawie) szparkami, przez ktore jak spojrzymy mozemy zobaczyc w gorze nasz lampe. Lepiej sie z tymi szparkami oswoic i przymierzyc do nich palce (czy sie mieszcza), bo to glowny osrodek naszych zainteresowan- bez skorzystania z tych szparek nie wymienimi lampy w ogole.

4. Potrzebujemy 8 drucikow o dlugosci co najmniej 6 cm i dluzszych, tak aby na raz wcisnac zatrzaski, na ktorych siedzi lampa. Zatrzaskow jest dokladnie 8, po 4 po kazdej stronie tej lampy i sa z metalu. Trzeba je wyczuc palcem- bo nie da rady ich zobaczyc praktycznie. Kiedy juz zlokalizujemy wszystkie zatrzaski (te z tylu mozna zlokalizowac drucikiem na czuja) i je wcisniemy, wypychamy nastepnie lampe przez szybe, przez jej uszelke "do gory" (stoimy przeciez pod szyba, bo klapa jest otwarta).

5. Kiedy lampa wyjdzie juz troche do gory, trzeba sie upewnic, ze kabel zasilajacy ta diode (jest z prawej strony) ma luz, nie chcemy mu wyrwac wtyczki.

6. Mamy teraz dziure i kabel w reku. Zanim cokolwiek gdziekolwiek wlozymy, wolamy kogos i trzymajac nowa lampe w powietrzu wsadzamy kabel zasilajacy w otwor po prawej stronie- ktos uruchamia auto i upewniamy sie, ze nowa w ogole dziala.

7. Jezeli lampa dziala, wkladamy ja zaczynajac NAJPIERW OD WLOZENIA KABLA ZASILAJACEGO (w razie gdybysmy po probie go wyjeli). Jezeli najpierw wsadzimy ja na zatrzaski, a potem bedziemy chcieli wsadzic kabel- to tragedia, bo nie bedzie to latwe, a wyjac lampe tez jest przeciez trudno.

8. Aby wsunac nowa lampe trzeba czyms przytrzymywac uszczelke szyby- bo zachodzi na lampe. Kiedy to zrobimy a lampa zajmie swoje miejsce, zakladamy tylko obicie i gotowe.

Jezeli ktos ma stara lampe pogruchotana i mu na niej nie zalezy i ma nowa ktora po prostu chce wsadzic na szybko- szybsza metoda bedzie podwazenie 4 zaciskow, do ktorych jest latwiejszy dostep (tych z przodu) i wypchniecie lampy na sile przez szybe. Szyba sie nie uszkodzi- polamie sie tylko czerwona szybka na samej diodzie, tyle ze ja po prostu wyrzucamy tak czy siak. Wtedy operacja potrwa o wiele krocej, niz dociskanie wszystkich 8 zatrzaskow co wymaga niezlego treningu.

Lampa w ASO kosztuje okolo 480zl

Uzywana w czesciach okolo 180-200 zl.

Powodzenia i pozdrawiam
MB CDI270 S210 01'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości