Jak zgasić automata po awarii turbosprężarki.

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Konrad
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:51
Lokalizacja: Darłowo

Jak zgasić automata po awarii turbosprężarki.

Post autor: Konrad »

Witam Panowie.To mój pierwszy post tutaj.Mam W210 e290 od paru dni.Przesiadłem się z Passata B5 przed którym miałem S124 250TD.W Passacie miałem z pół roku temu awarie turbiny-zassała oleju na trasie silnik miał max obroty i nawet po wyjęciu kluczyka i zdjęciu klemy dalej było prawie 5 tyś RPM.Dzięki radzie kierowcy TIR'a który zablokował pas aby nie było karambolu zgasiłem auto na biegu i nic poważnego się nie stało poza laweta i wymianie turbo i czyszczeniu układu.Teraz mam automat i dręczy mnie pytanie jak go zgasić w razie takiej awarii?Nie ma dla niego ratunku?Trzeba stać i czekać aż silnik się zatrze i korbowód wyjdzie bokiem,czy można go jakoś zgasić?Pytam bo jestem na to uczulony po poprzedniej awarii przez która straciłem prawie 3tys złotych i nie chciałbym powtórki...Turbawka zdrowa nie gwizda moc jest nie dymi ale po prostu chciałbym wiedzieć w razie czarnej godziny gdzieś daleko od domu...Pozdrawiam.
E290 na oku :)
WDB2100171A280313
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Konrad pisze:S124 250TD
W poprzednim Mercedesie na filtrze miałeś pokrętło "stop" którym mogłeś zatrzymać silnik.
W modelu w 210 przy skrzyni automatycznej i zapiętym biegu silnik się nie "rozkręci" i nie wejdzie na wysokie obroty bez sygnału z pedału przyspieszenia. I tego silnika nie zgasisz na biegu wymuszając przez hamulec. Zostaje tylko stacyjka do wyłączenia silnika.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Konrad
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:51
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: Konrad »

Czyli na automacie nie będzie tak,że kluczyk w ręce a on dalej 5tys RPM :) ?Normalnie zgaszę kluczykiem i stanie?

[ Dodano: 2010-01-24, 14:47 ]
W S124 miałem na pompie tzw.gaszak z napisem STOP-pamiętam,ale nigdy nie wciskałem :)
E290 na oku :)
WDB2100171A280313
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Konrad pisze:na pompie tzw.gaszak
Na filtrze paliwa pokrętło
Konrad pisze:Normalnie zgaszę kluczykiem i stanie?
Normalnie tak się stanie ;-) . Przecież to jest mercedes :mrgreen:
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

romek jestes pewien? :mrgreen:
mojemu koledze takie cos sie stalo
ponoc wyjsciem tez jest zatkac dolot jakas szmata lyb czym kolwiek czego nie zassa do silnika
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

romek61 pisze: W modelu w 210 przy skrzyni automatycznej i zapiętym biegu silnik się nie "rozkręci" i nie wejdzie na wysokie obroty bez sygnału z pedału przyspieszenia. Zostaje tylko stacyjka do wyłączenia silnika.
Oj kolego jesteś w błędzie,olej silnikowy który przedostaje się poprzez zużytą turbinę do komory rozgrzanego ślnika dostaje samozapłonu i nie pomoże nic, żadne wyłączenie kluczyka.Kolega dopuscił do takiego stanu sam,przy uszkodzeniu turbo jest bardzo duże zużycie oleju,który to silnik spala.Mógł zbadać tą syułację i zapobiec temu. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
misza
Posty: 522
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 18:42
Lokalizacja: PL

Post autor: misza »

niestety sam kiedys myslalem co zrobic i zostaje chyba tylko wrzucic D i jechac jechac jechac :evil: ewentualnie czekac az sie to samo skonczy :cry:

niestety jakie by to auto nie bylo w automacie nic nie pomoze :-/

poprostu auto zacyna pracowac na oleju z silnika i dostaje wiekszych obrotow niz to jest dozwolone :-? poprostu sie przekreca rozrzad nie nadaza za praca silnika, zawory spotykaja sie z tlokami i juz po chwili jest po wszystkim :-P

znajomy mial takiego pecha w 140 3,5 Turbo in niestety siedzial w aucie i liczyl wydatki w oczekiwaniu na koniec :shock:

w manualu najwyzszy bieg , hamulec i puscic sprzeglo ale to i tak nie gwarantuje udanego "zabiegu"

inny znajomy w Actrosie niestety nie dal rady go tak udusic :-(

PS bardzo wazne jest zeby po naprawach Turbin itp zabiegach wyciagnac intercooler i go wyczyscic
bo jesli turbina zaczela puszczac olej i nazbieral sie w intercoolerze to moze sie to skonczyc podobnie.... nowa turbina poda ten olej do silnika :-/
W202 C280
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

misza pisze:ewentualnie czekac az sie to samo skonczy
Na pewno się skończy - wraz z olejem w silniku. Tylko wtedy jest już za późno...
Awatar użytkownika
misza
Posty: 522
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 18:42
Lokalizacja: PL

Post autor: misza »

niestety skonczy sie wczesniej :-?
W202 C280
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Konrad,jeśli Cię taka sytuacja stresuje to proponuje na przewodzie paliwowym założyć zawór.Zamykasz i bez paliwa nie popracuje.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Spojrzyj na posty powyżej: silnik w takim momencie pracuje na OLEJU SILNIKOWYM który dostaje się do układu dolotowego poprzez uszkodzoną panewkę sprężarki!
CO CI DA ZAMKNIĘCIE DOPŁYWU PALIWA????
Awatar użytkownika
misza
Posty: 522
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 18:42
Lokalizacja: PL

Post autor: misza »

zgadza sie paliwa moze nie byc nawet w baku ;-) silnik pracuje na OLEJU a nie na paliwie ;-)
W202 C280
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

A słyszał ktoś o takim przypadku w silnikach Mercedesa :?:

Bo o TDI w VW to owszem, już dawno słyszałem, że potrafią się rozbiegać na oleju, ale w MB jeszcze nie... :->
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

jjankiello pisze:A słyszał ktoś o takim przypadku w silnikach Mercedesa :?:

Bo o TDI w VW to owszem, już dawno słyszałem, że potrafią się rozbiegać na oleju, ale w MB jeszcze nie... :->
Ja słyszałem raz że w mercedesie własnie 210 z silnikiem 2,2 to się stało ,a i kolega robił ostatnio 211 3.2 cdi ale jak to się skończyło to nie wiem .Osobiscie przerabiałem turbiny vw,ople bmw ,nie słyszałem tylko nic o japończyku żadnym. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Myślałem,że to mieszanka paliwowo-olejowa jest problemem.Usuwając paliwo z obiegu drastycznie obniżamy podatność na samozapłon,bo pozostaje sam olej w ograniczonej ilości.Moje wypowiedzi traktujcie jako hipotezy,bo miałem do czynienia z tz rozbieganiem silnika,ale to były proste diesle w których poszły regulatory obrotów.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości