Gniazdo diagnostyczne
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
airmate - to jest oczywista, oczywistosc - ze klasykiem sie posluze :lol:(z krzewienie wiedzy + ode mnie otrzymujesz)
W kazdym badz razie na przegladzie tech. diagnosta swoj komp. podpinal pod zlacze znajdujace sie pod kiera wewnatrz auta nad nogami kierowcy. Na zapytanie, dlaczego nie podpina sie pod okragle w skrzynce bezpiecznikow, odpowiedzial, ze on jest diagnosta a nie mechanik
Ale juz w Polsce na SD tylkoo zlacze okrogle znajdujace sie w skrzynce bezpiecznikow bylo wykorzystane przez mechanika-elektronika np: przy wyprogramowaniu funkcji maty na przednim siedzieniu
W kazdym badz razie na przegladzie tech. diagnosta swoj komp. podpinal pod zlacze znajdujace sie pod kiera wewnatrz auta nad nogami kierowcy. Na zapytanie, dlaczego nie podpina sie pod okragle w skrzynce bezpiecznikow, odpowiedzial, ze on jest diagnosta a nie mechanik
Ale juz w Polsce na SD tylkoo zlacze okrogle znajdujace sie w skrzynce bezpiecznikow bylo wykorzystane przez mechanika-elektronika np: przy wyprogramowaniu funkcji maty na przednim siedzieniu
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, o 01:03 przez Gawra, łącznie zmieniany 1 raz.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
wasiliew - moze tak byc jak funkcja "switch help" zintegrowana z GPS, w ktora to wyposazone byly juz 211 na rynek USA
(takie auto 211 z rocznika 2007 uzytkowalismy przez okres ponad 3 lat)
(takie auto 211 z rocznika 2007 uzytkowalismy przez okres ponad 3 lat)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Do airmate- bez urazy oczywiście, ale w założonym przez Ciebie temacie zadajesz pytanie pisząc pierwszego posta : "gdzie jest gniazdo diagnostyczne w 210", a tu raptem czytając Twoje dalsze posty dochodzę do wniosku,iż masz większą wiedzę jak chociażby "noc" z tego forum na temat gniazd i OBDII. Coś mi tu nie gra.
- Załączniki
-
- szokus.gif (2.5 KiB) Przejrzano 10944 razy
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Odrobine zainteresowalem sie tematem i w googlach jest az nadto wiedzy o OBD2
Stanleym - .. te drugie zlacze OBD2 w naszych autach jest faktem
( oto tekscik w googlach z transl...)
" Czy My Car Czy OBD-II?
Wszystkie samochody osobowe i lekkie ciężarówki produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych po 1 stycznia 1996 roku muszą być wyposażone w OBD II. Ogólnie rzecz biorąc, oznacza to, że wszystkie 1996 samochodów roku modelowego i lekkich ciężarówek są zgodne, nawet jeśli wybudowany pod koniec 1995 roku.
Złącze [prostokatne 16 pinowe]
Pin 2 - J1850 Bus +
Pin 4 - Ground Podwozie
Pin 5 - masa sygnału
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Linia
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Bateria
Gdzie jest złącze ?
Złącza muszą znajdować się u stóp kierowcy i nie wymaga żadnych narzędzi do ujawnienia. Spójrz pod deską rozdzielczą ..... ."
Stanleym - .. te drugie zlacze OBD2 w naszych autach jest faktem
( oto tekscik w googlach z transl...)
" Czy My Car Czy OBD-II?
Wszystkie samochody osobowe i lekkie ciężarówki produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych po 1 stycznia 1996 roku muszą być wyposażone w OBD II. Ogólnie rzecz biorąc, oznacza to, że wszystkie 1996 samochodów roku modelowego i lekkich ciężarówek są zgodne, nawet jeśli wybudowany pod koniec 1995 roku.
Złącze [prostokatne 16 pinowe]
Pin 2 - J1850 Bus +
Pin 4 - Ground Podwozie
Pin 5 - masa sygnału
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Linia
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Bateria
Gdzie jest złącze ?
Złącza muszą znajdować się u stóp kierowcy i nie wymaga żadnych narzędzi do ujawnienia. Spójrz pod deską rozdzielczą ..... ."
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Gniazdo diagnostyczne
zastanawiam się nad kupnem takiego diagnostera OBD II
http://allegro.pl/obd2-bluetooth-vgate- ... 35433.html
,jak myślicie podejdzie?
http://allegro.pl/obd2-bluetooth-vgate- ... 35433.html
,jak myślicie podejdzie?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
Re: Gniazdo diagnostyczne
Nie no, przecież nie mamy jeszcze OBD2. Nie wiem czy z przejściówką pójdzie.
Sam trochę sceptycznie podchodziłem do tych 'komputerków diagostycznych' ale polecają to do takiego chałupniczego sprawdzania błędów nawet na TVN Turbo i w miarę sobie radzą. Na pewno za taką kasę można sprawdzić niż od razu kupować coś droższego ~15 razy jak AutoCom
Sam trochę sceptycznie podchodziłem do tych 'komputerków diagostycznych' ale polecają to do takiego chałupniczego sprawdzania błędów nawet na TVN Turbo i w miarę sobie radzą. Na pewno za taką kasę można sprawdzić niż od razu kupować coś droższego ~15 razy jak AutoCom
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Gniazdo diagnostyczne
Chcesz po prostu wydać stówkę?Przeczytałeś opis?paputek11 pisze:zastanawiam się nad kupnem takiego diagnostera OBD II
http://allegro.pl/obd2-bluetooth-vgate- ... 35433.html
,jak myślicie podejdzie?
.Mercedes do roku 2003 obsługuje interfejs OBD I.Program ScanToolnet PL: Interfejs pozwala na diagnostykę z poziomu obd aut europejskich diesel od 2003/04 do dziś
Charakterystyczne cechy systemu OBD II w porównaniu z OBD I to:
kontrolka MIL ma dodatkową funkcje sygnalizowania wybranej grupy usterek (Jeśli pojawi się usterka mogąca uszkodzić katalizator MIL musi to natychmiast zasygnalizować pulsowaniem – kierowca może jechać dalej ze zmniejszoną prędkością. MIL zaczyna wtedy świecić światłem ciągłym. Jeżeli natomiast usterka powoduje tylko pogorszenie składu spalin MIL musi to zasygnalizować ciągłym światłem po spełnieniu warunków włączenia) ;
elementy układu napędowego kontrolowane są nie tylko pod względem uszkodzenia ale także z powodu ich wpływu na poziom emisji i utrzymania go na dopuszczalnym poziomie;
w pamięci sterownika oprócz kodów usterek muszą być zapisane parametry pracy silnika, przy których wystąpiła usterka;
kody usterek zapisane w pamięci sterownika mogą być odczytywane za pomocą testera diagnostycznego (do tego celu służy standardowe gniazdo diagnostyczne).
Na wzór amerykański wprowadzono w Europie system EOBD (European On Board Diagnostic) dostosowany do europejskich przepisów dotyczących emisji spalin. Dla nowych modeli aut z silnikami benzynowymi obowiązuje on od 2000 roku. Od 2003 roku jest również montowany w nowych modelach samochodów wyposażonych w jednostki wysokoprężne.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Re: Gniazdo diagnostyczne
dziękuje za wyjaśnienie ,pojawił mi się błąd i przy okazji oglądałem na tvn turbo 101 napraw i akurat było o takich urządzeniach więc pomyślałem po co komuś płacić za skasowanie błędu jak można samemu sobie usunąć,ale niestety pozostanie wizyta u mechanika:(
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
Re: Gniazdo diagnostyczne
A to ciekawe. U siebie w CLK tez znalazłem drugie gniazdo OBDII nad nogami kierowcy, zastanawiałem sie po co jest? Czyli można przez nie normalnie auto diagnozować?
Re: Gniazdo diagnostyczne
Tak.Można diagnozować wykorzystując interfejsy takie jak np ELM 327 I aplikację zainstalowaną na telefonie z androidem lub iOS lub laptopie z Windows.Tylko czy odczyty są prawidłowe?perzu126 pisze:A to ciekawe. U siebie w CLK tez znalazłem drugie gniazdo OBDII nad nogami kierowcy, zastanawiałem sie po co jest? Czyli można przez nie normalnie auto diagnozować?
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Re: Gniazdo diagnostyczne
Spoko spoko, dla mnie najważniejsze jest SD.
Re: Gniazdo diagnostyczne
Perzu spokojnie możesz diagnozować przez OBD - nawet wygodniej. Zapewnemasz auto po 2000 roku, które obligatoryjnie musiało być wyposażone w OBD.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości