carsoft 7.4
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Odebrałem moją królową od lakiernika po zaprawkach i wymianie drzwi kierowcy. Wywaliło mu błąd poduszki (bebechy drzwi byly przekladane). Czy ktoś ze znawców mógłby stwierdzić czy carsoft`em 7.4 mogę skasować ten błąd bez ryzyka "odpalenia" poduszek? nie chcę ryzykować niepotrzebnie, a przeczytałem wcześniej że były różne ładunki pirotechniczne montowane itp itd i że nie wszystkie wersje można obsługiwać carsoftem.
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
ok, zaryzykuje więc i dam znać czy nie potrzebuję nowych jaśków
PS. a wracając do testu silnika to który test jest w moim przypadku właściwy? Analog czy Digital ? bo opinie są podzielone, jedni piszą że mam Digitala nie używać, drudzy że właśnie digital... i zgłupłem
PS. a wracając do testu silnika to który test jest w moim przypadku właściwy? Analog czy Digital ? bo opinie są podzielone, jedni piszą że mam Digitala nie używać, drudzy że właśnie digital... i zgłupłem
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Podziękował fabek, zaryzykowałem i usunąłem błąd SRS. Jednak menu DIGITAL jest u mnie "właściwe" w programie CARSOFT. To w nim skasowałem błąd poduszki i to w nim odczytałem i skasowałem błędy silnika, ABS/ETS.
Coś moją skorupę jednak boli, gdyż jak pojeżdżę normalnie (bez gwałtownych ruszeń) - komp nie wyrzuca żadnych błędów, jednak jak kilka razy gwałtownie ruszę z miejsca to silnik potrafi się zakrztusić i potem chodzi jakby na dwóch garach. Trwa to kilka min. Na "D" po zatrzymaniu prawie gaśnie, na N słychać i czuć że chodzi nierówno. Ogólnie nie ma mocy i nie chce się wtedy wkręcać na obroty. Po minucie, dwóch nagle problem ustępuje i jest wszystko ok, tylko na kompie wyrzuca mi wtedy wszystkie chyba możliwe błędy silnika (kilka stron). Może przepływka pada?
Coś moją skorupę jednak boli, gdyż jak pojeżdżę normalnie (bez gwałtownych ruszeń) - komp nie wyrzuca żadnych błędów, jednak jak kilka razy gwałtownie ruszę z miejsca to silnik potrafi się zakrztusić i potem chodzi jakby na dwóch garach. Trwa to kilka min. Na "D" po zatrzymaniu prawie gaśnie, na N słychać i czuć że chodzi nierówno. Ogólnie nie ma mocy i nie chce się wtedy wkręcać na obroty. Po minucie, dwóch nagle problem ustępuje i jest wszystko ok, tylko na kompie wyrzuca mi wtedy wszystkie chyba możliwe błędy silnika (kilka stron). Może przepływka pada?
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Podam, jak tylko ponownie zdarzy mi się taka sytuacja. Narazie wykasowałem błędy i nic się nie pokazuje. Jak znowu się "przykrztusi" to wkleję te kilka stron Errorków
W załączniku lista błędów
W załączniku lista błędów
- Załączniki
-
- DIAGNOSE1.rar
- (35.43 KiB) Pobrany 305 razy
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
jest w txt, musiałem użyć pdf creatora, bo normalnie nie da się zapisać jako txt, ani skopiować danych wynikowych z tego carsoftu. Albo jest na to jakiś tajemny sposób (?)
- Załączniki
-
- Diagnosis.rar
- (4.6 KiB) Pobrany 280 razy
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Page : 1
Telefon:
CARSOFT Diagnosis-report 18.06.2012
Vehicle type:
License plate:
Customer:
Single diagnosis PMS -Status: ERROR !
3 PMS coolant temperature sensor : open ciruit.
Verify coolant temp. sensor voltage and resistance.
While IGNITION=ON : 20řC=3,5V 50řC=2,3V 100řC= 0,8 V.
=OFF: = 2500 Ohm = 830 Ohm = 185 Ohm.
4 PMS coolant temperature sensor : implausible.
Verify coolant temp. sensor voltage and resistance.
While IGNITION=ON : 20řC=3,5V 50řC=2,3V 100řC= 0,8 V.
=OFF: = 2500 Ohm = 830 Ohm = 185 Ohm.
6 Intake air temperature sensor : short circuit.
Verify intake air temp. sensor voltage and resistance.
While IGNITION=ON : 20řC=2,6V 50řC=1,2V 100řC= 0,5 V.
=OFF: = 6060 Ohm = 1760 Ohm = 620 Ohm.
13 Throttle valve actual value pot. in idle speed control actuator.
Verify actuator voltage supply : IGNITION=ON, Voltage = 4,7-5,3 V.
Page : 2
Telefon:
Verify also potentiometer voltage :
While IGNITION=ON; Idle speed position : > 4 V.
While IGNITION=ON; Full throttle position : < 1 V.
21 Fault in idle speed control system.
Control switches to emergency operation mode.
Throttle valve sticky (possibly only occasionally).
Reset PMS control unit memory and reactivate.
If fault is indicated again : verify idle speed control actuator.
22 0xygen sensor : voltage to high.
Verify the sensor voltage :
While ENGINE=IDELING, at normal operating temperature.
Voltage should fluctuates between -0,5 V to + 0,9 V.
Verify also the sensor heater actuation : Voltage = 11-14 V.
And the sensor cable insulation > 20K Ohm (IGNITION=OFF).
23 0xygen sensor : to cold.
Verify the sensor voltage :
While ENGINE=IDELING, at normal operating temperature.
Voltage should fluctuates between -0,5 V to + 0,9 V.
Verify also the sensor heater actuation. (Voltage = 11-14 V}
And the sensor cable insulation > 20K Ohm (IGNITION=OFF).
26 0xygen sensor heater for oxygen sensor : current to high.
Page : 3
Telefon:
Verify the sensor heater actuation.
While ENGINE=IDELING : Voltage = 11-14 V.
27 0xygen sensor heater for oxygen sensor : : short circuit.
Verify the sensor heater actuation.
While ENGINE=IDELING : Voltage = 11-14 V.
31 Fuel injection valve group, cyl. 1 + cyl. 4 : open circuit.
Verify actuation and injection time.
Coolant temp. = 80řC and idling -> Time = 2,0-2,5 ms.
Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.
32 Fuel injection valve group, cyl. 2 + cyl. 3 : termical cut-off.
Verify actuation and injection time.
Coolant temp. = 80řC and idling -> Time = 2,0-2,5 ms.
Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.
33 Fuel injection valve group, cyl. 2 + cyl. 3 : open circuit.
Verify actuation and injection time.
Coolant temp. = 80řC -> Time = 2,0-2,5 ms.
Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.
Page : 4
Telefon:
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.
44 Crankshaft position sensor.
Position sensor or magnet for position sensor on flywheel segment.
Verify sensor voltage :
While STARTER=OPERATE or ENGINE=IDLING : Voltage > 0,4 V AC.
49 TN speed signal output from PMS control unit.
Verify the TN engine speed signal :
While ENGINE=START or ENGINE=IDLING -> Voltage = 5-7,5 V
50 TN speed signal output from PMS control unit.
Verify the TN engine speed signal :
While ENGINE=START or ENGINE=IDLING -> Voltage = 5-7,5 V
51 Road speed signal from ABS control unit.
Verify the road speed signal from the ABS control unit:
1. Raise vehicle at rear, selector lever position : N.
2. IGNITION=ON.
3. Rotate one rear wheel by hand.
Signal voltage > 3 V. (Rear axle speed sensor)
57 CO-Potentiometer : short circuit to +12V.
Page : 5
Telefon:
Verify the CO-potentiometer voltage.
By IGNITION=ON -> voltage = 0,2-4,7 V.
Verify also the resistance. (0-1000 Ohm)
Value must change continuously when setting at CO-Potentiometer.
!!! Without KAT !!!
72 Unidentified error.
59 Regeneration switchover valve : open circuit/short circuit to +12V.
Verify the valve actuation voltage.
While ENGINE=IDLING and at operating temperature.
Oxygen sensor control functioning properly, accelerate engine
to above approx. 1000 rpm momentarily.
Read off value after > 30 sec. -> voltage = 11-14 V.
Telefon:
CARSOFT Diagnosis-report 18.06.2012
Vehicle type:
License plate:
Customer:
Single diagnosis PMS -Status: ERROR !
3 PMS coolant temperature sensor : open ciruit.
Verify coolant temp. sensor voltage and resistance.
While IGNITION=ON : 20řC=3,5V 50řC=2,3V 100řC= 0,8 V.
=OFF: = 2500 Ohm = 830 Ohm = 185 Ohm.
4 PMS coolant temperature sensor : implausible.
Verify coolant temp. sensor voltage and resistance.
While IGNITION=ON : 20řC=3,5V 50řC=2,3V 100řC= 0,8 V.
=OFF: = 2500 Ohm = 830 Ohm = 185 Ohm.
6 Intake air temperature sensor : short circuit.
Verify intake air temp. sensor voltage and resistance.
While IGNITION=ON : 20řC=2,6V 50řC=1,2V 100řC= 0,5 V.
=OFF: = 6060 Ohm = 1760 Ohm = 620 Ohm.
13 Throttle valve actual value pot. in idle speed control actuator.
Verify actuator voltage supply : IGNITION=ON, Voltage = 4,7-5,3 V.
Page : 2
Telefon:
Verify also potentiometer voltage :
While IGNITION=ON; Idle speed position : > 4 V.
While IGNITION=ON; Full throttle position : < 1 V.
21 Fault in idle speed control system.
Control switches to emergency operation mode.
Throttle valve sticky (possibly only occasionally).
Reset PMS control unit memory and reactivate.
If fault is indicated again : verify idle speed control actuator.
22 0xygen sensor : voltage to high.
Verify the sensor voltage :
While ENGINE=IDELING, at normal operating temperature.
Voltage should fluctuates between -0,5 V to + 0,9 V.
Verify also the sensor heater actuation : Voltage = 11-14 V.
And the sensor cable insulation > 20K Ohm (IGNITION=OFF).
23 0xygen sensor : to cold.
Verify the sensor voltage :
While ENGINE=IDELING, at normal operating temperature.
Voltage should fluctuates between -0,5 V to + 0,9 V.
Verify also the sensor heater actuation. (Voltage = 11-14 V}
And the sensor cable insulation > 20K Ohm (IGNITION=OFF).
26 0xygen sensor heater for oxygen sensor : current to high.
Page : 3
Telefon:
Verify the sensor heater actuation.
While ENGINE=IDELING : Voltage = 11-14 V.
27 0xygen sensor heater for oxygen sensor : : short circuit.
Verify the sensor heater actuation.
While ENGINE=IDELING : Voltage = 11-14 V.
31 Fuel injection valve group, cyl. 1 + cyl. 4 : open circuit.
Verify actuation and injection time.
Coolant temp. = 80řC and idling -> Time = 2,0-2,5 ms.
Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.
32 Fuel injection valve group, cyl. 2 + cyl. 3 : termical cut-off.
Verify actuation and injection time.
Coolant temp. = 80řC and idling -> Time = 2,0-2,5 ms.
Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.
33 Fuel injection valve group, cyl. 2 + cyl. 3 : open circuit.
Verify actuation and injection time.
Coolant temp. = 80řC -> Time = 2,0-2,5 ms.
Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.
Page : 4
Telefon:
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.
44 Crankshaft position sensor.
Position sensor or magnet for position sensor on flywheel segment.
Verify sensor voltage :
While STARTER=OPERATE or ENGINE=IDLING : Voltage > 0,4 V AC.
49 TN speed signal output from PMS control unit.
Verify the TN engine speed signal :
While ENGINE=START or ENGINE=IDLING -> Voltage = 5-7,5 V
50 TN speed signal output from PMS control unit.
Verify the TN engine speed signal :
While ENGINE=START or ENGINE=IDLING -> Voltage = 5-7,5 V
51 Road speed signal from ABS control unit.
Verify the road speed signal from the ABS control unit:
1. Raise vehicle at rear, selector lever position : N.
2. IGNITION=ON.
3. Rotate one rear wheel by hand.
Signal voltage > 3 V. (Rear axle speed sensor)
57 CO-Potentiometer : short circuit to +12V.
Page : 5
Telefon:
Verify the CO-potentiometer voltage.
By IGNITION=ON -> voltage = 0,2-4,7 V.
Verify also the resistance. (0-1000 Ohm)
Value must change continuously when setting at CO-Potentiometer.
!!! Without KAT !!!
72 Unidentified error.
59 Regeneration switchover valve : open circuit/short circuit to +12V.
Verify the valve actuation voltage.
While ENGINE=IDLING and at operating temperature.
Oxygen sensor control functioning properly, accelerate engine
to above approx. 1000 rpm momentarily.
Read off value after > 30 sec. -> voltage = 11-14 V.
Jak już pisałem - przypadłość pracy "jakby na dwóch cylindrach" zdarza się póki co bardzo rzadko. Zacznę więc od sprawdzenia tych wszystkich wiązek i wtyczek oraz przewodów masowych o których pisał fabek, jak nic nie pomoże to już tylko wizyta u specjalisty. Podejrzewałem przepływomierz, ale on by chyba nie powodował takiej listy błędów ?
PS. czy wtyczki od sterownika silnika można spokojnie odpiąć przy wyjętym kluczyku ze stacyjki? podobnie z innymi modułami? czy na coś trzeba szczególnie uważać by nie narobić sobie jeszcze większych problemów ?
Za cenne wskazówki serdecznie dziękuję kolegom
PS. czy wtyczki od sterownika silnika można spokojnie odpiąć przy wyjętym kluczyku ze stacyjki? podobnie z innymi modułami? czy na coś trzeba szczególnie uważać by nie narobić sobie jeszcze większych problemów ?
Za cenne wskazówki serdecznie dziękuję kolegom
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Dokładnie.noc pisze:Nie chcę "krakać". Objawy wiązki "koralikowej". Wiązka silnika do naprawy.
Moją uwage od razu przykuł ten błąd:
U mnie objawiało się tym że auto na skrzyżowaniu potrafiło stanąć i nie chciało odpalić przez jakiś czas.44 Crankshaft position sensor.
Position sensor or magnet for position sensor on flywheel segment.
Ja miałem identycznie i musiałem część wiązki wymienić.
Ogólnie widać ze elektronika w twoim aucie głupieje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości