carsoft 7.4

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Odebrałem moją królową od lakiernika po zaprawkach i wymianie drzwi kierowcy. Wywaliło mu błąd poduszki (bebechy drzwi byly przekladane). Czy ktoś ze znawców mógłby stwierdzić czy carsoft`em 7.4 mogę skasować ten błąd bez ryzyka "odpalenia" poduszek? nie chcę ryzykować niepotrzebnie, a przeczytałem wcześniej że były różne ładunki pirotechniczne montowane itp itd i że nie wszystkie wersje można obsługiwać carsoftem.
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Ja bym podłączył i skasował. Myślę, że będzie bez problemów.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Możesz skasować, nic nie będzie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

ok, zaryzykuje więc i dam znać czy nie potrzebuję nowych jaśków ;)

PS. a wracając do testu silnika to który test jest w moim przypadku właściwy? Analog czy Digital ? bo opinie są podzielone, jedni piszą że mam Digitala nie używać, drudzy że właśnie digital... i zgłupłem :zdziwko:
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Odczyt analogowy i najprawdopodobniej jeszcze za pomocą Blinck-code.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Podziękował fabek, zaryzykowałem :) i usunąłem błąd SRS. Jednak menu DIGITAL jest u mnie "właściwe" w programie CARSOFT. To w nim skasowałem błąd poduszki i to w nim odczytałem i skasowałem błędy silnika, ABS/ETS.

Coś moją skorupę jednak boli, gdyż jak pojeżdżę normalnie (bez gwałtownych ruszeń) - komp nie wyrzuca żadnych błędów, jednak jak kilka razy gwałtownie ruszę z miejsca to silnik potrafi się zakrztusić i potem chodzi jakby na dwóch garach. Trwa to kilka min. Na "D" po zatrzymaniu prawie gaśnie, na N słychać i czuć że chodzi nierówno. Ogólnie nie ma mocy i nie chce się wtedy wkręcać na obroty. Po minucie, dwóch nagle problem ustępuje i jest wszystko ok, tylko na kompie wyrzuca mi wtedy wszystkie chyba możliwe błędy silnika (kilka stron). Może przepływka pada?
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

normlnie bierzesz digital do odczytu błędów i działa, tak samo w w202 jakby ktoś chciał wiedzieć.

podaj z ciekawości jakie to błędy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Podam, jak tylko ponownie zdarzy mi się taka sytuacja. Narazie wykasowałem błędy i nic się nie pokazuje. Jak znowu się "przykrztusi" to wkleję te kilka stron Errorków :)

W załączniku lista błędów
Załączniki
DIAGNOSE1.rar
(35.43 KiB) Pobrany 305 razy
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

weź to wklej jako normalny plik txt.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

jest w txt, musiałem użyć pdf creatora, bo normalnie nie da się zapisać jako txt, ani skopiować danych wynikowych z tego carsoftu. Albo jest na to jakiś tajemny sposób (?)
Załączniki
Diagnosis.rar
(4.6 KiB) Pobrany 280 razy
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Page : 1


Telefon:


CARSOFT Diagnosis-report 18.06.2012


Vehicle type:


License plate:


Customer:
Single diagnosis PMS -Status: ERROR !
3 PMS coolant temperature sensor : open ciruit.
Verify coolant temp. sensor voltage and resistance.


While IGNITION=ON : 20řC=3,5V 50řC=2,3V 100řC= 0,8 V.

=OFF: = 2500 Ohm = 830 Ohm = 185 Ohm.


4 PMS coolant temperature sensor : implausible.
Verify coolant temp. sensor voltage and resistance.


While IGNITION=ON : 20řC=3,5V 50řC=2,3V 100řC= 0,8 V.

=OFF: = 2500 Ohm = 830 Ohm = 185 Ohm.


6 Intake air temperature sensor : short circuit.
Verify intake air temp. sensor voltage and resistance.


While IGNITION=ON : 20řC=2,6V 50řC=1,2V 100řC= 0,5 V.

=OFF: = 6060 Ohm = 1760 Ohm = 620 Ohm.


13 Throttle valve actual value pot. in idle speed control actuator.
Verify actuator voltage supply : IGNITION=ON, Voltage = 4,7-5,3 V.



Page : 2
Telefon:
Verify also potentiometer voltage :


While IGNITION=ON; Idle speed position : > 4 V.


While IGNITION=ON; Full throttle position : < 1 V.


21 Fault in idle speed control system.
Control switches to emergency operation mode.


Throttle valve sticky (possibly only occasionally).


Reset PMS control unit memory and reactivate.


If fault is indicated again : verify idle speed control actuator.


22 0xygen sensor : voltage to high.
Verify the sensor voltage :


While ENGINE=IDELING, at normal operating temperature.


Voltage should fluctuates between -0,5 V to + 0,9 V.


Verify also the sensor heater actuation : Voltage = 11-14 V.


And the sensor cable insulation > 20K Ohm (IGNITION=OFF).


23 0xygen sensor : to cold.
Verify the sensor voltage :


While ENGINE=IDELING, at normal operating temperature.


Voltage should fluctuates between -0,5 V to + 0,9 V.


Verify also the sensor heater actuation. (Voltage = 11-14 V}


And the sensor cable insulation > 20K Ohm (IGNITION=OFF).
26 0xygen sensor heater for oxygen sensor : current to high.



Page : 3
Telefon:


Verify the sensor heater actuation.


While ENGINE=IDELING : Voltage = 11-14 V.


27 0xygen sensor heater for oxygen sensor : : short circuit.
Verify the sensor heater actuation.


While ENGINE=IDELING : Voltage = 11-14 V.


31 Fuel injection valve group, cyl. 1 + cyl. 4 : open circuit.
Verify actuation and injection time.


Coolant temp. = 80řC and idling -> Time = 2,0-2,5 ms.

Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.


sensor, oxygen sensor and PMS control unit.


32 Fuel injection valve group, cyl. 2 + cyl. 3 : termical cut-off.
Verify actuation and injection time.


Coolant temp. = 80řC and idling -> Time = 2,0-2,5 ms.

Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.


sensor, oxygen sensor and PMS control unit.


33 Fuel injection valve group, cyl. 2 + cyl. 3 : open circuit.
Verify actuation and injection time.


Coolant temp. = 80řC -> Time = 2,0-2,5 ms.

Verify also coolant temp. sensor, intake air temp.



Page : 4
Telefon:
sensor, oxygen sensor and PMS control unit.


44 Crankshaft position sensor.
Position sensor or magnet for position sensor on flywheel segment.


Verify sensor voltage :


While STARTER=OPERATE or ENGINE=IDLING : Voltage > 0,4 V AC.


49 TN speed signal output from PMS control unit.
Verify the TN engine speed signal :


While ENGINE=START or ENGINE=IDLING -> Voltage = 5-7,5 V


50 TN speed signal output from PMS control unit.
Verify the TN engine speed signal :


While ENGINE=START or ENGINE=IDLING -> Voltage = 5-7,5 V


51 Road speed signal from ABS control unit.
Verify the road speed signal from the ABS control unit:


1. Raise vehicle at rear, selector lever position : N.
2. IGNITION=ON.
3. Rotate one rear wheel by hand.
Signal voltage > 3 V. (Rear axle speed sensor)
57 CO-Potentiometer : short circuit to +12V.



Page : 5
Telefon:


Verify the CO-potentiometer voltage.


By IGNITION=ON -> voltage = 0,2-4,7 V.


Verify also the resistance. (0-1000 Ohm)


Value must change continuously when setting at CO-Potentiometer.


!!! Without KAT !!!
72 Unidentified error.
59 Regeneration switchover valve : open circuit/short circuit to +12V.


Verify the valve actuation voltage.


While ENGINE=IDLING and at operating temperature.


Oxygen sensor control functioning properly, accelerate engine


to above approx. 1000 rpm momentarily.


Read off value after > 30 sec. -> voltage = 11-14 V.


Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moduł zasilania do przelutowania i sprawdzenie połączeń styków do komputera od silnika.

warto sprawdzić też punkty masowe koło zbiornika płynu spryskiwaczy i koło zbiornika płynu chłodzącego.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie chcę "krakać". Objawy wiązki "koralikowej". Wiązka silnika do naprawy. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Jak już pisałem - przypadłość pracy "jakby na dwóch cylindrach" zdarza się póki co bardzo rzadko. Zacznę więc od sprawdzenia tych wszystkich wiązek i wtyczek oraz przewodów masowych o których pisał fabek, jak nic nie pomoże to już tylko wizyta u specjalisty. Podejrzewałem przepływomierz, ale on by chyba nie powodował takiej listy błędów ?

PS. czy wtyczki od sterownika silnika można spokojnie odpiąć przy wyjętym kluczyku ze stacyjki? podobnie z innymi modułami? czy na coś trzeba szczególnie uważać by nie narobić sobie jeszcze większych problemów ?

Za cenne wskazówki serdecznie dziękuję kolegom :zalamany:
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Gibon
Posty: 461
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 23:44
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Gibon »

noc pisze:Nie chcę "krakać". Objawy wiązki "koralikowej". Wiązka silnika do naprawy. :rotfl:
Dokładnie.

Moją uwage od razu przykuł ten błąd:
44 Crankshaft position sensor.
Position sensor or magnet for position sensor on flywheel segment.
U mnie objawiało się tym że auto na skrzyżowaniu potrafiło stanąć i nie chciało odpalić przez jakiś czas.

Ja miałem identycznie i musiałem część wiązki wymienić.

Ogólnie widać ze elektronika w twoim aucie głupieje.
WDB1241251B666480 (2.5 D )
WDB1400321A294222 (3.2 1996r)
www.odszkodowania-wlodarczyk.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości