W210 od rr6. E240 2.6 V6, polift

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

rataj_111 pisze:na forum kolega naprawia cd w cd10 i dorabia aux, mam takie coś i jest super, dodatkowo jak mam podłączony telefon pod aux to robi mi się zestaw głośnomówiący, fajna sprawa ale już masz w sumie to samo ;p
Wiem, widziałem filmy tego kolegi na YT i czytałem o tym na forum jak jeszcze nie byłem zarejestrowany. Taki był plan, ale kiedy zobaczyłem rozwiązanie z Nokią, gdzie nie muszę nawet podpinać kabelka doszedłem do wniosku, że jednak idę w tą stronę.
Minus jest taki, że jak się ma sygnał na przyjście maila (mam ustawione sprawdzanie skrzynek co 30 minut) to mi wycisza radio na 2-3 sekundy i transmituje dźwięk telefonu.

Szczerze mówiąc to z tą Nokią podpiąłem tylko kostki ISO, nawet dodatkowych kabelków od MUTE nie podpiąłem ale i tak ładnie wycisza. Nie chciało mi się szukać plusa ze stacyjki (standardowo po ISO nie łapie go) więc nawet tego nie podłączyłem. Nokia ma czujnik ruchu więc i tak się aktywuje po ruszeniu samochodem. Można powiedzieć, że poszedłem na łatwiznę - czas montażu obejmujący wyjęcia oprócz radia też klimatronika (bo sobie przy nim mikrofon wyprowadziłem) to góra 20 minut. Byłoby szybciej, ale parę minut zastanawiałem się którą stroną wkłada się "wyjmaki" do radia ;)
Bobby Peru

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Bobby Peru »

Ja mam sporo mocniejsze auta w swoim garażu ale mimo tego, cenię sobie i nie narzekam na tą V-kę bo wiem do czego mi służy kombi ;-)
Również jestem bardzo zadowolony z tego silnika :ok:

P.s. w audio10 wystarczy tylko lekko podkręcić czułość lasera i będzie Ci czytał nagrywane cd.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

Bobby Peru pisze: P.s. w audio10 wystarczy tylko lekko podkręcić czułość lasera i będzie Ci czytał nagrywane cd.
ok, dzięki za info, coś tam słyszałem że niektórym nie czyta, ale myślałem że to ze zużycia. Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy ten mój jest sprawny i czyta zwykłe, bo nie sprawdzałem CD ;) Mam Tidala w telefonie i z tego korzystam :)
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

podeślij link do tego cuda noki, jak bym wiedział to bym sobie chyba takie cudo kupił ;p ile dałeś ??
zniekształca dźwięk muzyki czy jest ok ?

podkręcenie laseru daj coś jak jeszcze dycha ;p u mnie np. już nie dało rady trzeba było nowy wsadzić
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

rataj_111 pisze:podeślij link do tego cuda noki, jak bym wiedział to bym sobie chyba takie cudo kupił ;p ile dałeś ??
zniekształca dźwięk muzyki czy jest ok ?

podkręcenie laseru daj coś jak jeszcze dycha ;p u mnie np. już nie dało rady trzeba było nowy wsadzić
Tutaj masz, ceny na allegro coś koło tego (ja kupiłem BOX, nie wiem czego nie ma w zestawie OEM?):

http://allegro.pl/nokia-ck-100-iso-zest ... 80836.html

Nokia już tego nie produkuje oczywiście więc tylko to co na magazynach zostało jest dostępne.

Co do dźwięku to tak do 70% mocy jest porównywalnie. Potem niestety gorzej (zaczyna jakby brakować wysokich tonów). Muszę jeszcze sprawdzić na odtwarzaniu jakiegoś FLAC'a z telefonu, bo choć Tidala mam ustawionego na HQ to jednak zawsze jest to stream i ostra kompresja. Wtedy będzie uczciwe porównanie.
Bobby Peru

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Bobby Peru »

W starszych beckerach wyprowadzałem AUX. Muszę grzebnąć w aps30 bo czasem irytuje że nie można odtworzyć tego co ma się na karcie pamięci w telefonie.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

cena zbliżona do przeróbki, ale dźwięk przez aux jest taki sam jak na płycie więc trochę lepiej ale to rozwiązanie bardzo fajne
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Piasek »

rr6 pisze:, a ja jeżdżę 90% poza miastem (głównie obwodnicą) i dzięki temu spalanie oscyluje w okolicach 11 litrów
gazu za to w okolicach 13 brał będzie
11x4,60=50
13x2,00=26
:cwaniak:
Różnice widać jak przeliczysz na 10 tyś km... wychodzi 2-2,4 tyś zł oszczędności. 15 tyś km przebiegu i masz instalkę wyzerowaną, dalej to już tylko przyjemność oszczędzania.
Ja miałem to zagazowane i średnio 12,5-12,6 mi wychodził. W trasach spokojnie 10,8-11, w koło komina 13,2-13,5.

Nie ma się co czarować: za 26zł to dzisiaj dieslem ciężko 100km zrobić a już na pewno nie zrobisz 100km średniego z 10 tyś km, zwłaszcza taką kastą jak W210.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:
rr6 pisze:, a ja jeżdżę 90% poza miastem (głównie obwodnicą) i dzięki temu spalanie oscyluje w okolicach 11 litrów
gazu za to w okolicach 13 brał będzie
11x4,60=50
13x2,00=26
:cwaniak:
Różnice widać jak przeliczysz na 10 tyś km... wychodzi 2-2,4 tyś zł oszczędności. 15 tyś km przebiegu i masz instalkę wyzerowaną, dalej to już tylko przyjemność oszczędzania.
Ja miałem to zagazowane i średnio 12,5-12,6 mi wychodził. W trasach spokojnie 10,8-11, w koło komina 13,2-13,5.

Nie ma się co czarować: za 26zł to dzisiaj dieslem ciężko 100km zrobić a już na pewno nie zrobisz 100km średniego z 10 tyś km, zwłaszcza taką kastą jak W210.
Obawiam się, że instalka do V6 będzie obecnie droższa :( Ceny w egp.pl (traktuje orientacyjnie, wiem że drogo). Na Stagu i jednym reduktorze (realne to? V6 i jeden reduktor?) od 3200zł. Na BRC P&D od 4600zł. Co prawda znajomy zakładał do V8 za niecałe 5000zł ale narzekał na jakość wykonania.

Ale fakt, w góra dwa lata się zwróci (albo wcześniej licząc dodatkowe wyjazdy, urlopy itp.).
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

rataj_111 pisze:cena zbliżona do przeróbki, ale dźwięk przez aux jest taki sam jak na płycie więc trochę lepiej ale to rozwiązanie bardzo fajne
Gdyby jeszcze ta Nokia CK-100 miała aux in to by było idealnie. Niestety nie posiada, ma za to aux out nie wiem po co ;)
Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rywal2000 »

Mój pali 12 "w koło komina", przy normalnej jeździe w trasie potrafi zejść do 9, aczkolwiek raczej stosuje w 90% lewy pas wtedy to 10.5-11 w trasie :hyhy:

Ja nie mam zamiaru i nie będę go gazował, ale nie, nie jestem przeciwnikiem gazu bo w drugim aucie z motorem z 4 z przodu mam gaz i chwale sobie bardzo mocno ale w Mercedesie go nie potrzebuje :D
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Piasek »

Sama instalka na 6 cyl kosztuje ok 2,8-3,0 tyś zł w dobrej gazowni. Zależy od komponentów składowych oczywiście ale KME Gold + Barracudy spokojnie obrobią ten silnik sterowane przez Staga 300-6. Koszty robią się dopiero przy zbiorniku bo jakby chcieć założyć toroida w pion to jego cena jeszcze dzisiaj ok 1,2 tys zł wynosi. Pozostaje albo walec, albo rzeźby z toroidem poziomym ale... to ma krótkie nogi.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:Sama instalka na 6 cyl kosztuje ok 2,8-3,0 tyś zł w dobrej gazowni. Zależy od komponentów składowych oczywiście ale KME Gold + Barracudy spokojnie obrobią ten silnik sterowane przez Staga 300-6. Koszty robią się dopiero przy zbiorniku bo jakby chcieć założyć toroida w pion to jego cena jeszcze dzisiaj ok 1,2 tys zł wynosi. Pozostaje albo walec, albo rzeźby z toroidem poziomym ale... to ma krótkie nogi.
W sedanie to chyba tylko walec wchodzi w grę. Ciekawe czy dało by się wzdłużnie (w sensie, że pod niewielki kątem) zamontować walec. Widziałem coś takiego i wchodził do accorda z 98 zbiornik 80 litrow.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Muniek »

U mnie w temacie masz kosztorys LPG do V6. Też zakładałem do W210 Nokie CK-100 i polecam. Nie trzeba się męczyć z kablami tylko wszystko idzie po Bluetooth. Wersja BOX od OEM różni się opakowaniem.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Piasek »

W sedanie masz wybór i nie ma problemów ze zbiornikiem. Problemy są w kombi bo tam tylko toroid i to pionowy. No chyba że walec w bagażnik ale traci się wówczas na użytkowości jak kto wykorzystuje całą powierzchnię.
Na duże przeloty do sedana też bym walec (max jaki wlezie) zamontował: rzadziej tankujesz a i opyla się jeździć tankować tam gdzie dużo taniej sprzedają, np gdzieś w przy-marketowych stacjach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości