V-klass: Wakacjowóz projekt

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

I teraz z tym jest taki temat:
Najlepiej byłoby kupić drugą lepszą ale lepsze to prawie jak Yeti... to co oni wystawiają na zdjęciach w ogłoszeniach a to co w rzeczywistości mają to często dwie różne klapy
Z drugiej jak już się coś trafi w miarę zdrowego to od razu wołają za to połowę wartości całego auta i jeszcze w innym kolorze czyli jeszcze kolejne 4 stówy na lakiernika dolicz bo tam coś podprysnąć, podmalować to mam to w pompie sam ogarnę. Jak wyjdzie tak wyjdzie ale cały element to już inna bajka.
Tutaj przykład takiej
https://allegro.pl/oferta/klapa-tyl-mer ... 8039121150
pies wie czy to OE Merca czy jakieś zamienniki. Ale malowanie, przezbrojenie, szyba klejona trzeba wycinać i wklejać. Chore pieniądze się robią.
Z trzeciej są całe elementy naprawcze, reperaturki,
tu poszycie zewnętrzne
https://allegro.pl/oferta/mercedes-vito ... 6361584189
tu część wewnętrzna
https://www.ceneo.pl/24121421
tu kpl
https://allegro.pl/oferta/klapa-tyl-rep ... 8956747830
Mam blacharza coby to ogarnął pytanie tylko ile warte są te blachy bo tak z tego co pamiętam mając jeszcze W210 to pisane było wiele razy że te zamienne blachy, nieoryginalne, to często rzeźbiarza - nie blacharza - potrzebują żeby je spasować z resztą auta.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

Wymieniłem 5 błotników w W210 i były plug and play. A kupiłem 4x najtańsze i raz średnia półkę. Co nowe to nowe
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Szanuje, każdy inny albo by odpuścił temat i nie kupił, albo poddał się przy tylu mankamentach. Jednak ja Ciebie rozumiem :rotfl: powoli sobie to ogarniesz :ok:
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Wczoraj odpaliłem, standardowo uruchomiło się terkotanie, wypoziomował sobie go tam czy co to tam robi i pojechałem "w trasę".
Po ok 5km po takich gównianych drogach nagle zapaliła mi się ponownie kontrolka od poziomowania auta. Dojechałem jeszcze 2km na miejsce, patrzę a tył pięknie leży na glebie
IMG_20200911_145752.jpg

Wciśnięcie "resetu" spowodowało miganie kontrolki czyli objaw zablokowanej sprężarki.
Czyli podejrzewam że to jest prawdziwa przyczyna niesprawności układu: zacierająca się sprężarka
Coś tam się tak zablokowało że spuściła błyskawicznie powietrze z miechów i posadziła tył auta na dupie.
Wcześniej nawet zacięta ale zablokowana na zamkniętych zaworach trzymała ciśnienie w układzie a tym samym dupę pojazdu wysoko, teraz akurat w innej pozycji se odmówiła współpracy.
Trzeba będzie wydobyć i się do niej dobrać co to tam się wyprawia że to się zaciera. Swoją drogą raczej nie powinna tak pracować jak traktor: to powinno być co najwyżej delikatnie słyszalne tymczasem jak pracowała - słyszałem ją w kabinie mimo pracującego diesla pod maską
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

No jak słychać głośną pracę sprężarki to może być jej wina. Raczej powinna być niesłszalna przy pracującym silniku, ewentulanie bardzo cichutko :)
Przerabiałem problem ze sprężarką w W211. Nie opłaca się kupować zestawów naprawczych - po prostu nic to nie daje, lepiej wydać więcej kasy na regenerowaną lub jakiś zamiennik. Do w211 kosztują w granicy 500-1200 zł.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Do V-klasy po 300 chodzą zestawy do konwersji tylnego zawieszenia na sprężyny (w używce oczywiście).
Rozbiorę w wolnej chwili i zobaczymy co tam siedzi.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

Jak się zrobi pneumatyke porządnie, to lata wytrzyma.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Przy okazji znalazłem instrukcję wymiany filtra kabinowego
https://www.youtube.com/watch?v=R8Owz2DAP4U
oni chyba na prawdę mocno nie lubili własnych serwisantów
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

:hyhy:
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Wydobyłem kompresor:
generalnie to mi to wygląda na element już wymieniany bo to jest za ładne jak na ponad 20 lat jazdy pod podwoziem.
IMG_20200917_185844.jpg
Poza zafajdaniem w błocie bo auto po polach ostatnio jeździło, jakby to wymyć to świeci się jak psu jajca na przednówku
Zwłaszcza te zawory puszczające ciśnienie na poduszki.

Zobaczymy.
IMG_20200917_190540.jpg
I teraz ciekawa sprawa:
przy wypinaniu wężyków od miechów (dupa leży na ziemi) z lewego nic, ale z prawego z impetem zeszło dużo powietrza.
Wygląda mi to jakby ten lewy zawór nie zamknął albo nie domagał.
Ale - zdemontowane, jutro w paczkę i wysyłam do człowieka który się z tym pobawi w wolnych chwilach i zobaczymy co z tego wyjdzie, czy tam ten tłok się zatarł czy co, czy coś z tym elektrozaworem na lewą stronę że on się nie zamknął i przez to zablokowała się ta sprężarka.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

No jak się zawór nie zamyka, to chyba powietrze ucieka z poduchy, kompresor dostaje sygnał od czujnika i wtedy próbuje dobić ciśnienie. Im częściej się tak dzieje, tym szybciej zużywa się kompresor. Albo zaciera się cylinder, albo zużywa się pierścień na tłoku. Czasami też wysiadają łożyska w korbowodzie tłoka, ale to chyba by grzechotał wtedy.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Wydaje mi się że on się przycina albo one się przycinały bo:
- prawy nosi ślady uderzeń czyli ktoś tam go chyba reanimował za pomocą terapii wstrząsowej ale prawy ciśnienie trzymał
- lewy pewnie jak mu zawiało albo działał a teraz przestał
Oba działać musiały bo tył się równo podnosił i poziomował. Kilka razy sprawdzałem i co do centymetra obie strony równo stały i równa była siła tłumienia.
Ale może być też jak piszesz: przycinał się częściej, kompresor częściej i dłużej musiał pracować (podczas jazdy nie sądzę żeby był słyszalny) i się zatarł.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Osłona sprężarki zawieszenia już po odbudowie. Z oryginalnej został wąski kawałek blachy oraz te boczki z uszami. Cały środek nowa blacha wspawana i wszystko zapodkładowane oraz już zapacykowane jakimś ochronnym bitumicznym. Lepsze nie będzie.
IMG_20200923_090237.jpg
IMG_20200923_090222.jpg
Sprężarka pojechała do znajomego co się lubi wieczorami babrać w takich ustrojstwach - znajdzie chwilę to będzie werdykt co jej tam dolega.
Z ciekawostek: auto z odpiętą sprężarką nie odpala. Kontrolki wszystkie się zapalają po zapłonie, gasną ale przekręcamy kluczyk na START i nic nawet nie pyknie. Także układ nawet niesprawny ale musi być podpięty do auta żeby dało się nim jeździć.
Ew. wywalenie i konwersja na sprężyny wymaga pewnie wypięcia jakiegoś bezpiecznika/przekaźnika z układu a finalnie wyłączenia w SD odpowiednich funkcji aby zgasić kontrolkę w liczniku.

A jeszcze jedno:
sprężarka do tej osłony zamocowana jest na takich specjalnych podkładkach gumowych które z jednej ją trzymają, z drugiej tłumią wibracje jakie ona generuje (a z trzeciej w konsekwencji wyciszają jej pracę zapewne). Moje to już tak tych środków nie mają bo przyrosły do korozji i przy wyjmowaniu się pozrywały. Dysponuje ktoś katalogiem żeby mi podać numery tych (chyba trzech) gumowych podkładek na jakich osadzona jest sprężarka zawieszenia w tej osłonie widocznej powyżej na zdjęciach ?
Będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

A 000 431 06 78 - 80zl za komplet trzech
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

No.... to już se kupiłem <rotfl>
Se taśmą izolacyjną poradzę
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości