S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: ChubbChubbs »

☑ Na koniec wpadnie chyba jeszcze videorejestrator.

tylko Mio kupuj !! bo chińczyki to tragedia , montujesz koło lusterka lub za nim, a zasilanie bierzesz z lusterka . Kupujesz ładowarkę pod zapalniczkę np mlife ( dobra firma ) rozwalasz obudowę ładnie lutujesz kabelki najlepiej na wsuwkach izolowanych i podpinasz się pod zasilanie lusterka , całość ładowarki dużą koszulką termokurczliwą izolujesz i upychasz za stelażem lampki i kabelkiem USB idziesz do rejestratora - kabelek USB możesz kupić szary to nie będzie nic widać ;)

poszukam fotki bo robiłem taki patent taksiarzowi z mojego miasta :)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Muniek »

Kaczar, a czym malowałeś te listwy? U mnie podobnie jest, ale kupiłem nowe listwy bez lakieru. Mógłbyś też powiedzieć jakie postojówki wrzuciłeś? Też chcę u siebie wymienić i nie wiem czy któreś mają homologację w ogóle. Wideorejestrator polecam podpiąć pod zasilanie lampki w podsufitce i wyciągnąć 5cm kabla.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Dzieki za uwagę z videorejestratorem, porownywalem filmy na YT i te chinskie co maja takie pikękne opisy to kaszana zwlaszcza wieczorem, a w dzien tez widac gołłym okiem różnicę. Mio rozkłada chińczyki na łopatki.

Co do kabelków dzieki za uwage z zasilaniem z lampki, a kabelek pomaluję farbką od skór, po co pakowac dodatkowy zasilacz :)
Listwy maluje lakiernik odpowiednio dobraną farbą.
Lampki wrzucę zdjęcia jakie to jak jutro włożę i nie będzie błędu, kupiłem te same co u szwagra przeszły w W211 E500 bez błędu.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: ChubbChubbs »

Kaczmar pisze:Dzieki za uwagę z videorejestratorem, porownywalem filmy na YT i te chinskie co maja takie pikękne opisy to kaszana zwlaszcza wieczorem, a w dzien tez widac gołłym okiem różnicę. Mio rozkłada chińczyki na łopatki.

Co do kabelków dzieki za uwage z zasilaniem z lampki, a kabelek pomaluję farbką od skór, po co pakowac dodatkowy zasilacz :)
Listwy maluje lakiernik odpowiednio dobraną farbą.
Lampki wrzucę zdjęcia jakie to jak jutro włożę i nie będzie błędu, kupiłem te same co u szwagra przeszły w W211 E500 bez błędu.

zasilacz masz w komplecie , a wpięcie w zasilanie od lampki kabla bezpośrednio nic nie da , gdyż w zasilaczu/ładowarce pod "zapalniczkę" masz układ który musi być aby bateria ładowała się w rejestratorze prawidłowym napięciem i natężeniem , jak dasz same kabelki to bateria się przeładuje i wybuchnie jak Note7 :P , CB radio możesz sobie podpiąć nic mu nie będzie ma 12V zasilanie ,ale elektronike ładowaną 5V lepiej nie bo jak puścisz 12V to zaświeci się ;p , a oryginalnej ładowarki lepiej nie rozwalać gdyż w razie czego do gwarancji jest potrzebna a druga sprawa ładowarka jest wielka , a ładowarka usb jest "micro"
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

28 Styczeń 2017

Zawracanie na polu za działką rodziców, śnieg? Jaki śnieg :D Rów też był :D
Nie byłem pewien jak jest głęboko, ale do domu 100metrów a sąsiad ma koparke więc co tam :)

Auto jak widać zostało zaparkowane na polu i po praktycznie 2 zabuksowaniach pojechało dalej. Dobre te 4matiki.
Było słychać snieg ocierający osłonę silnika.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


5 Kwiecień 2017
Generalnie przedwczesny Serwis "A" po 10600km na Totalu, zdecydowałem się zlać to dziadostwo i na zmianę na Motula.
Wymieniliśmy też wreszcie uszczelki pokryw zaworów.
Z Opon postawiłem jednak na GOODYEAR. Co ciekawe w pobliskich 2 dobrych serwisach opon chcieli za nie 1900zł, miałem juz zamawiać ale zacząłem szukać i w sklepie internetowym zapłaciłem 1600zł + wysyłka gratis produkcja 04 17 Slovenia.
24opony.pl opony średnio 50zl tańsze sztuka niz na oponeo.

☑ 2x MOTUL 8100 X-CESS 5W40 262.00zł
☑ 1x Filtr Oleju OE 640/2 FILTRON 17.00zł
☑ 1 x STP Dodatek do silnika zasilanego LPG 12,00zł
☑ 1 x Liqui Moly Engine Flush Płukanka Silnika 300ml 22,00zł
☑ Uszczelki pokryw zaworów VICTOR REINZ 90zł
☑ Filtr Powietrza FILTRON AP118/7 45,00zł
☑ 4 Nowe Opony Lato GOODYEAR 235/47/R17 94Y EAGLE F1 ASYMETRIC 3 FP (rant chroniący felgę) 1600zł
☑ CarPro CQuartz Iron-X KRWAWIĄCA FELGA 1L 117zł - wypróbuję przy zmianie kół jak przestanie padać
= 2165zł czyli mniej więcej tyle ile najtańsze w202 na alledrogo :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


8 Czerwiec 2017
Któregos dnia pojawił sie problem dosć znacząco wypadających zapłonów, nawet wywaliło engine check, na drugi dzień błąd znikł z deski rozdzielczej.

Po 38.000km zapadła decyzja, wymieniamy świeczki bo i tak przyszedł ich interwał
☑ 16x nowych platynowych świec zapłonowych BERU UXT9 400zł

Obrazek

Problem znacząco ustąpił, ale nie całkowicie, cały czas pojawiają sie niuanse z zapłonami, nie wiadomo kiedy itp itd.
Zapadła kolejna decyzja, zamawiamy przewody WN, te które są w aucie przejechały już 48.000km na LPG, a na PB ile tego nie wiedzą najstarsi górale. Przewody (BERU) przyjdą w połowie czerwca, problem z dostępnością, zamówione z Niemiec.

Trzeba furke dobrze przygotowac na wyjazd do nowej pracy oraz na Formułke co nie :D
Ostatnio zmieniony 8 cze 2017, o 12:04 przez Kaczmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Jestem ciekaw ile inni robia km na 1 zestawie przewodów WN z instalacja LPG?
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Paweł Cz. »

Podobnie jak na jednym komplecie świec, póki auto odpala to jeżdżą :D
A tak poważnie to sprawdź jeszcze cewki i ustawienie łańcucha, w ML W163 mojego staruszka dało się wyczuć wypadanie zapłonów i winny okazał się łańcuch.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Muniek »

Dlaczego nie podpasował TOTAL? Ja właśnie mam wlanego :O
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Bobby Peru

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Bobby Peru »

Fajne inwestycje ale zamiast filtrona mógłbyś już 'rzucić się" na Manna ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Muniek pisze:Dlaczego nie podpasował TOTAL? Ja właśnie mam wlanego :O
U mnie na totalu przez 3 wymiabny było masło pod korkiem od wymiany do wymiany caly rok. Na Motulu na razie spokoj juz 3tys km
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Piasek »

Obstawiałbym uroki gazu a nie winę oleju.
No i wina samego stylu jazdy: u mnie też się masło zbierało (bo korek jest najwyższym i najchłodniejszym punktem silnika) ale jak poszedł w trasę to masło znikało. kolejne 2-3 tyś km i znowu się zaczynało gromadzić.
To nie jest jakieś niekorzystne czy niepokojące zjawisko - ot po prostu obecność pary wodnej.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:Obstawiałbym uroki gazu a nie winę oleju.
No i wina samego stylu jazdy: u mnie też się masło zbierało (bo korek jest najwyższym i najchłodniejszym punktem silnika) ale jak poszedł w trasę to masło znikało. kolejne 2-3 tyś km i znowu się zaczynało gromadzić.
To nie jest jakieś niekorzystne czy niepokojące zjawisko - ot po prostu obecność pary wodnej.
Mi masło (nawet zdjęcia wrzucałem na forum) pomimo braku gazu też się zbierało. Olej ten sam cały czas. Jedyna różnica, to masło pojawia się jak jest zimno i mokro. Cieplejszy dzień lub dłuższa trasa likwidują problem. Ale jeśli na jakimś oleju jest mniej to plus dla tego oleju.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Muniek »

Mi się również mało robiło teraz w zimę. Prawie wszystko zniknęło i został tylko ślad. Obecnie ani na Totalu ani na LPG nie ma z tym problemu także to nie jest raczej problemem.
Załączniki
IMG_3055.JPG
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Generalnie auto od dzis przeżywa drugą młodość i gada lepiej niz kiedykolwiek od kiedy je posiadam.

Gazownik wreszcie ogarnął korekty i mapy jak należy. (dla zainteresowanych podam kontakt)
Lewa strona była nierówna prawej, jedna strona się przelewała.
Jako ciekawostka: jedna strona była znacznie bardziej gorąca od drugiej.
Ostatnio dochodziło do tego że tak sobie poprzestawiał korekty,
ze potrafil tak zalac iż wyłączało cylinder i engine check wywalał.

Nie sądziłem że uda się wyeliminowac całkowicie problem zapłonów w tym aucie,
miałem nadzieję że uda się w końcu zminimalizować wymieniając cały układ zapłonowy po kolei
ale problem przestał całkowicie istnieć!
Można położyć monetę na V8 i nie spadnie lol.
Jak kupiłem to auto to problem potrafił się pojawić od czasu do czasu z telepaniem i zanikał po kilku sekundach, był robione przeglądy LPG tam gdzie zakładali i nie ogarnęli tego.

W sumie od zakupu udało się ogarnąć ważne mankamenty mechaniki:
- wypadanie zapłonów / szarpanie
- za niska temperatura - termostat
- za wysoka temperatura - wisko + wentylatory klimy + pompa recyrkulacji
- cieknące pokrywy zaworów
- prowizorka w przedniej podłużnicy
- początki korozji niewidocznej gołym okiem zlikwidowane i zakonserwowane przez perzu126
- nowa przednia szyba (oryg) bez dziesiątek dziurek i rys (nie mechanika ale ale)
- masło pod korkiem, zmiana oleju na inny

Żaden detaling nie pomoże jak cos w mechanice wkur*ia.
Tak więc po 38000km to inne auto, lepsze.
Przewody WN do szuflady będą czekać na swój czas, albo spróbuję je odsprzedać :twisted:

Dzis po małym teście 333km, jutro grubo 1050km a przez tydzien ok 3000km
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

U mnie wcześniej masło po trasie nie znikało, ale swoje 3 groszę dołożył też na pewno wadliwy termostat.
Jednak po wymianie termostatu i mimo dłuższych tras masło nie zniknęło.
Po zmianie na Motula już 3200km i czysto jak na porodówce.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości