S210 E200 1996 - Gertruda

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

To jeszcze nie koniec :>
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

Rozebrane, tapicerki piorą się.
Na pierwszy rzut oka wnetrze prawie bez rdzy ...

Obrazek

Ale jesli juz sie pojawi to robi spustoszenie
Obrazek
Mocowania zderzaka nie miały się czego trzymać

Obrazek
Z drugiej strony to samo oraz dno kieszeni bocznych, głównie przez zatkane odpływy.
Natomiast w okolicy mocowania zderzaków, chyba z wody spływającej z nadkola.
Reszta pasa pod zderzakiem bez uszkodzeń, jedynie miejsca przy nadkolach.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:52 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Piasek »

W moim w porę zareagowałem ale też już w tym miejscu całe płaty pokrycia farbą/konserwantem fabryczne odchodziły a pod spodem ruda wesoło gościła. Ale poza 2-3 mocniej nadgryzionymi punktami jeszcze powierzchowna. Po zeszlifowaniu Brunox (wyrzucenie pieniędzy) chyba ze 4x malowałem, potem poliuretan z utwardzaczem a na koniec Elastometal.
To takie wredne miejsce: wali się woda z błotem z pod kół a umyć tego nie ma opcji bez podniesienia auta albo demontażu zderzaka.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

Po wszystkim chyba założę chlapacze :)
Mata butylowa już czeka ...
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Piasek »

Ktoś już tu kiedyś to zrobił. Okular z chlapaczami wygląda tak:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... %82owa.jpg
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

Myślałem o czarnych :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Piasek »

Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

Trochę lepiej, dobrze że u mnie już rudej nie będzie widać jak u tego na zdjęciu :P

Ciekawe czy W210 zatopiony w bursztynie też by rdzewiał? :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Piasek »

Z tego co tu pisali jakie inwestycje czynili w zabezpieczenia antykorozyjne... choćbyś i w bursztynie zatopił i tak zgnije.
Wszystkiemu winna kiepskiej jakości stal użyta do produkcji blach i pozostałych elementów konstrukcyjnych nadwozia
1JZ
Posty: 158
Rejestracja: 8 lip 2014, o 00:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: 1JZ »

Piasek nie polecasz Brunox'u? Ladnie zadzialales, u siebie musze w koncu zdjac zderzak, ale az sie boje co tam zastane. U kolegi stoi poliftowy anglik i przy tych slizgach do zderzaka sa takie dziury, ze pięść mozna wsadzic.
S210 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Piasek »

Brunox może i jest dobry ale wymaga warunków: ciepło i sucho. Wystarczy wilgoć w powietrzu i wszystko spłynie. U mnie po pierwszym nałożeniu rano miałem fioletowy bruk pod autem a miejsca pokryte brunoxem zarudzone korozją. Czyściłem wszystko i od nowa nakładałem już w garażu (3x). Tam musi być coś co dobrze wiąże, trwale przylega i jest przede wszystkim wodoodporne na każdym etapie. Jak poliuretan z utwardzaczem: na mokre możesz kłaść a jak wyschnie to tak przywiera że młotem nie odkujesz a z drugiej wszystko inne co na to nałożysz trzyma się idealnie (a nie jak na Hamerite gdzie wszystko na tym się waży)
Poza tym Brunox (z tego co mówi producent) to preparat do aplikowania na rdzę, a nie na oczyszczone z niej powierzchnie. Co jednak nie zmienia faktu że musi być sucho i ciepło do czasu aż pokryjesz go kolejną warstwą preparatów odpornych na warunki atmosferyczne.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: perys92 »

Mam pewien dylemat, bo sam się zastanawiam nad wygłuszeniem podłogi :)
Ale czy mata butylowa w przypadku tak rdzewiejącego auta nie będzie strzałem w kolano?
W przypadku pojawienia się rdzy pod matą ciężko będzie ją zauważyć a tym bardziej usunąć.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

Też miałem takie obawy dlatego najpierw blachara i konserwacja. Jeśli dobrze położę matę to teoretycznie zabezpieczę przed wilgocią. Butylową kupiłem z klejem. W niektorych miejscach zarzucę jeszcze piankę, też na taśmie. Mam nadzieje że nie przesadzę i założe tapicerki na swoje miejsce :P
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: Piasek »

perys92 pisze:Mam pewien dylemat, bo sam się zastanawiam nad wygłuszeniem podłogi :)
Ale czy mata butylowa w przypadku tak rdzewiejącego auta nie będzie strzałem w kolano?
W przypadku pojawienia się rdzy pod matą ciężko będzie ją zauważyć a tym bardziej usunąć.
jak porządnie zabezpieczysz powierzchnie problemy z korozją może wystąpią... za 8-10 lat. Ale to już nie będzie twoje zmartwienie. Jak słabo zabezpieczysz lub partacko zrobisz purchle masz za rok, za kolejny już dziury na wylot.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo »

Chyba dla pewności sprawdzę za rok :P

Aczkolwiek w moim przypadku to co było zżarte to zaczęła się od zewnątrz auta, pod zderzakiem, od wewnatrz nie było tego widac. W środku zeżarła blachę w kieszeniach przy odwodnieniach bo słabo spływało. Więc jesli w srodku bedzie mata, to chyba bardziej o zewnetrzne poszycie bym się martwił.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości