S210 E200 1996 - Gertruda

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

No to będzie co robić :)
Osuszacz nie wiadomo kiedy był wymieniany, wiec pewnie tez do wymiany jak już klima odpali.

@Pawel Cz.
Pewnie masz na myśli 300km z działającym układem?
Była obawa ze nieszczelność jest spora bo układ był zupełnie pusty. Zobaczymy po wymianie kompresora. Czy działa i rzeczywiście jest szczelne.

Ale to już pewnie w dedykowanym serwisie :) Bo do aktualnego mechanika pojechałem jedynie na nabicie, a do tego wystarczy serwis który ma takowy kombajn, a z testem szczelności to już poszedłem za ciosem. Ale z bardziej zaawansowana zabawa z układem udam się do specjalisty.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Klima już mrozi :) bez klimatronica trzeba niestety samodzielnie dozować.
Ale jeszcze do serwisu trzebaby się wybrać z osuszaczem i na ozonowanie.

Po uruchomieniu sprężarki okazuję się że amortyzator przy napinaczu paska się koleboce. Mogę wymienić sam amortyzator?

Nadzieja że hałas po wciśnięciu sprzęgła to tzw "wysprzęglik" przy pedale gaśnie, najpewniej łożysko oporowe, więc pewnie kompletne sprzęgło od razu wymienię.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Juziu
Posty: 75
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:40
Lokalizacja: Hamburg Kiel

Post autor: Juziu »

namngo pisze:Klima już mrozi :) bez klimatronica trzeba niestety samodzielnie dozować.
Ale jeszcze do serwisu trzebaby się wybrać z osuszaczem i na ozonowanie.

Po uruchomieniu sprężarki okazuję się że amortyzator przy napinaczu paska się koleboce. Mogę wymienić sam amortyzator?

Nadzieja że hałas po wciśnięciu sprzęgła to tzw "wysprzęglik" przy pedale gaśnie, najpewniej łożysko oporowe, więc pewnie kompletne sprzęgło od razu wymienię.

po pierwsze Mercedes nie ma klimatronika , bo to nie VW
po drugie jak masz pokrętła to masz klime półautomatyczną i nic nie musisz dozowac wystarczy ze masz nastawy na białym polu
ja od 10 lat ani lewym ani prawym pokrętłem nigdy nie kręciłem raz przekręciłem po zakupie na białe pola i automat działa idealnie zimą grzeje latem chłodzi i to nie jak w VW mrozi tylko schładza bude jak na Mercedesa przystało
wiec albo masz coś zrypane albo nie do konca okiełznałeś tak proste auto jak W210

i myśle ze raczej to drugie skoro nayzywasz klime w mercedesie " klimatronikiem "

weż instrukcje i dokładnie poczytaj na czym polega w mercedesie klima półautomatyczna na pokrętłach i klima automatyczna z sterownikiem

ręczna klima to była w W123 chociaz nie całkiem bo na USA juz były z automatyzowane od 75 roku w MB juz były klimy półautomatyczne
w 190tce miałem suwak recznego dozowania chociaz też były wersje z półautomatem

jedyną rzeczą która może powodować fiksowanie klimatyzacji półautomatycznej to czujnik temperatury który masz nad głową lub brakuje gazu w obiegu i klimatyzacja świruje a dokładnie elektronika
300TD S210 1998
W211 420CDI
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Zgadzam się, nie każda klimatyzacja automatyczna to Climatronic, jak nie kazdy but sportowy to Adidas, a czasem nawet gruszka to nie owoc tylko akumulator ciśnienia :) Aczkolwiek wszyscy używamy skrótów myślowych i potocznie nazywamy klimatronikiem automatyczna klimatyzację i na tym forum również spotkałem się z tym określeniem w celu określenie panelu sterowania, wiec nie widziałem nic złego aby uzyć tego w tym przypadku.

Moje poprzednie MB nie posiadały klimatyzacji, a dotychczasowe wozidła posiadały klimatronik (nie miałem nigdy Volkswagena :P ale też nie umniejszałoby to mojej osobie) lub manualną.

Ale zgadzam się z konstruktywną oceną,
wiec albo masz coś zrypane albo nie do konca okiełznałeś tak proste auto jak W210
nie dlatego że nazywam ją klimatronikiem. Rzeczywiście nie zaznajomiłem się jeszcze ze wszystkimi jego elementami, ciesze się nim dopiero od tygodnia.

Uwaga natomiast celna, nie wiedziałem że działa to w ten sposób. Zapoznam się z instrukcją, aktualnie dysponuje jedynie oryginalną niemiecką. A tymczasem skorzystam z rady o białym polu.
Liczę że działa tak jak należy, ale jeśli rzeczywiście fiksuje to pewnie to pierwsze bo czynnik dzisiaj nabity.

Po roszczeniowym tonie kolegi uprzedzę, że przy poszukiwaniu instrukcji na pewno skorzystam z opcji Szukaj :)
Pozdrawiam
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Juziu
Posty: 75
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:40
Lokalizacja: Hamburg Kiel

Post autor: Juziu »

skorzystaj z bialego pola i daj jej chwile zeby sie sama uregulowala nie krec pokretlami jak szalony bo elektronika zgłupieje , ustaw na biale pola tak mniej wiecej po srodku
to wtedy masz ustawione na auto to nic innego jak w klimie automatycznej z wyswietlaczem te 2 przyciski auto tyle ze tam jeszcze dochodzi sterowanie klapami a tu masz pokretla
klima w MB nie daje szronem po twarzy jak klimy innych marek np VW
w Mercedesie klima jest kulturalna delikatnie chłodzi zebys czuł sie w aucie przyjemnie
300TD S210 1998
W211 420CDI
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Autko się już pewnie porządnie nagrzało, więc za godzinę przetestuje. Dzisiaj tylko sprawdzałem czy po wymianie sprężarki i nabiciu działa, więc pokrętła na max zimne i ECO wyłączone.

Z takimi możliwościami jak piszesz półautomatyczna klimatyzacja powinna mnie satysfakcjonować :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Juziu
Posty: 75
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:40
Lokalizacja: Hamburg Kiel

Post autor: Juziu »

EC czyli Economy nie moze sie swiecic :-) w Mercedesie od zawsze bylo tak ze klima ON to zgaszona kontrolka :-) jak nadusisz EC to i pali sie dioda to klime masz wyłączoną :-)
przestaw jeszcze klapy na dmuchanie tylko z kratek i moc dmuchawy na 1.5
biale polo po srodku i daj jej sie uregulowac jak masz układ sprawny to zaczenie przyjemnie chlodzic jak na klime automatyczna przystało

tu masz dokladnie to wszystko co w TempMaticu " tym twoim klimatronicu :-)))
tyle ze tam klapy i sila dmuchawy i inne pierdoly ustawia elektronika w zaleznosci od potrzeb a ty masz tylko klime automatyczna sile nadmuchu i klapy reczne o taka roznica miedzy TempMaticiem tym twoim klimatronikiem he he a klima półautomatyczna jaką posiadasz
300TD S210 1998
W211 420CDI
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Dokładnie, tak też napisałem :) Właczony Economy, czyli wyłącza sprężarkę. Podobnie jak w Omedze.

Sprawdzone, pięknie reguluję się moc chłodzenia. Przyjemnie chłodzi.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Zalałem bezołowiowej do pełna.
Tankując od prawie dekady LPG do pełna, można doznać szoku :)

Takie wskazanie poziomu paliwa to chyba nie będzie częsty widok :)
Obrazek

Coś zaczyna się dziać ...
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:45 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Niby drobna rzecz:
Obrazek

... ale po dłuższym czasie :(

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:47 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

W oczekiwaniu na montaż gruszek, wymieniłem sfatygowany mieszek. Podobno skóra, znacznie grubszy materiał niż to co zdjąłem. Stary chyba też nie był oryginalny.

Lekka profanacja - mieszek tuningowany nicią w kolorze tapicerki. Ale granice już przekroczyłem wymieniając radio :)

Obrazek

Byłem przekonany że gruszki są gumowe :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:47 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

W międzyczasie zweryfikowałem że powinienem móc przewieźć 4 rowery, niestety tylko z 2 osobami na pokładzie :)
Obrazek

"Elegancko" pasuje wrzucić resztę :P
Obrazek

Oby jedna z ostatnich poważniejszych napraw w tym sezonie. Tłukło się łożysko dociskowe, to wymieni się przy okazji całe sprzegło, poduchę przy skrzyni oraz olej w skrzyni i w moście. Olej w skrzyni przy okazji wymiany sprzęgła, a w moście bo się trochę spocił.
Obrazek

Dziś zaświeciły się w czasie jazdy ETS + ABS. Nie zdążyłem jeszcze zweryfikować co stoi za skrótem ETS, a podczas dwóch zmian świateł na telefonie udało się z pomocą wyszukiwarki forum zdiagnozować czujnik przy pedale hamulca. :hyhy:
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:48 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
done666
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2010, o 12:06
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: done666 »

namngo pisze:Nie zdążyłem jeszcze zweryfikować co stoi za skrótem ETS
electronic traction system
W210 E270 CDI
W210 E290 TurboD Rip
W124 E250 TurboD

Ssij mnie wydech liz mnie felge.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Dzięki, już zasięgnąłem informacji. Chciałem wzmocnić przekaz że tak szybko znalazłem rozwiązanie na forum :)

Po zmianie sprzęgła - miodzio. Łożysko w końcu ucichło, pedał stawia zdecydowanie mniejszy opór, a co najbardziej zadowalające to że auto stało się dynamiczniejsze. Przy takim malutkim silniku to każdy odczuwalny przyrost mocy jest wskazany.

Potwierdziło się że jest tam dwumasa, zawsze kojarzyła mi się z dieslem. Na liczniku mam już ponad 300k, a podobno dwumasa jeszcze oryginalna i wygląda jakby drugie tyle miała wytrzymać. Oby tak było :P
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Jest jeszcze kilka drobiazgów nękających ten egzemplarz, ale tymczasem aby cieszyło moje oko, mała metamorfoza, było KLASYCZNIE:

Obrazek

jest ELEGANCKO:

Obrazek

... z serii znajdź różnice :)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:48 przez namngo, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości