Prelezabiusz S210 "Smerfetka" 250TD `97

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

prelezabiusz,

Mój mułek 220D przy sprzyjających warunkach (brak wiatru i płasko) osiąga licznikowe 190. (tylko dzięki temu, że silnik na poszczególnych biegach potrafi dokręcić się do 5200 :D) Więc 2.5 TD mając teoretycznie prawie 2x tyle momentu, powinien polecieć więcej, nawet w kombi. Tylko ten wiatr...

Ale fakt, mechaniczna pompa zapewne nie jest idealnie zestrojona z silnikiem i może przy wysokich obrotach trochę brakuje dawki już.
Sam właśnie robię u znajomego przekładkę 2,5 TD w miejsce wolnossącego, więc będę trochę walczył z ustawieniem tego, zobaczymy, co wyjdzie ;)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

ayreon, Może jeszcze kiedyś natrafi się okazja bez wiatru poleciec, bo nie ukrywam że liczyłem na dwójkę z przodu. Ciekawi mnie najbardziej jak wypadłoby porównanie do seryjnej pompy. Chociaż ważniejsze jest dla mnie że auto na pierwszych trzech biegach zbiera się ładnie, nie muli, ciężar go nie paraliżuje a prędkości powyżej 130-140 km/h rozwijam statystycznie raz na półtora roku, także większego znaczenia to dla mnie nie ma, tylko czysta ciekawość :)
ayreon pisze:Sam właśnie robię u znajomego przekładkę 2,5 TD w miejsce wolnossącego, więc będę trochę walczył z ustawieniem tego, zobaczymy, co wyjdzie ;)
U mnie siedzi pompa z musso 2,9 td i z tego co pamietam to dawka nie była korygowana i jest nieco podwyższona ale z tyłu nie kurzy :)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

BTW, w w210 ta kompilacja sobie w miare radzi ale w 124, które też mamy z om605962 na takiej samej pompie to jest już pocisk :) Teraz cudak teść sie zastanawia czy zmienić most na inne przełożenie bo obroty ma nieco za wysokie przy zbyt niskiej prędkości, np u mnie przy 90 km/h jest jakieś 1950 obr a u niego 2200, czy wsadzić skrzynie od okulara 6 biegową manuala :) Teraz ma manual - 5 :)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

prelezabiusz pisze:Pamietacie jak dość dawno temu typowalismy ile smerfetka pójdzie? Dzisiaj osiągnąłem v-max na a4:

195 km/h

Myslałem że 200 pójdzie ale niestety :D
Oj to słabiutko . Mój 2.2D po A4 leciał 189km/ h :hyhy:
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

prelezabiusz pisze:BTW, w w210 ta kompilacja sobie w miare radzi ale w 124, które też mamy z om605962 na takiej samej pompie to jest już pocisk :) Teraz cudak teść sie zastanawia czy zmienić most na inne przełożenie bo obroty ma nieco za wysokie przy zbyt niskiej prędkości, np u mnie przy 90 km/h jest jakieś 1950 obr a u niego 2200, czy wsadzić skrzynie od okulara 6 biegową manuala :) Teraz ma manual - 5 :)
Ponoc 5-biegowy automat pasuje bez wielkich przerobek do W124.
Tutaj gosc dokonal dosc ciekawej przerobki.
Jak masz czas i zaciecie >>>> wszystko jest mozliwe.
http://mb201-124.eu/topic/27343-w124-om ... -om606962/
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Kajtek1,

Eee my wolimy manuale, to chyba rodzinne :) :D
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Nie katuj ! To nie poleci . A wiatr odgrywa znaczna rolę. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

ayreon pisze: Więc 2.5 TD mając teoretycznie prawie 2x tyle momentu, powinien polecieć więcej, nawet w kombi. Tylko ten wiatr...
--moment odpowiada za przyśpieszenie, moc za prędkoś max. Hej!

[ a wiatr to hamulcowy Nr. 1!!! ]
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

wasiliew, Hah raczej nie :) Felgi - do złudzenia ale chyba większe, przód wysoko ale szyby jakieś przezroczyste z tyłu i klamki czarne :)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
TurboCustoms
Posty: 93
Rejestracja: 19 paź 2014, o 17:24
Lokalizacja: BWM/BI

Post autor: TurboCustoms »

Fajne auto :D Kolor mi się bardzo podoba, ale mam wrażenie że tył auta jakoś za wysoko jest... Poza tym wyrzuć te chromy z drewna i będzie malina :D
W221 S500 4MATIC + W210 E220 + W245 B180 :)
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

TurboCustoms, Chromów już nie ma na kratkach, zostały tylko wokół przycisków - te akurat mi tam pasują, a tył jest dostosowany do przodu, który jest nieco wyżej, żeby nie łamać hokeja co chwile, nie przejeżdżać przez progi na skos i nie wjeżdżać na krawężnik tylko tyłem :) Malina jest :) - stan techniczny to podstawa a to czy jest chrom czy nie to już szczegóły :)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prelezabiusz S210 "Smerfetka" 250TD `97

Post autor: prelezabiusz »

Po dłuuuugiej przerwie postanowiłem wrzucić aktualizację.

Skradzione emblematy zostały założone przód i tył, chromy z nawiewów ściągnięte ale nie mam zdjęcia teraz. W międzyczasie komuś się łapy przykleiły do zaślepki na oczko do holowania ... Na lato zostały nabyte droga kupna małe, takie jakie preferuje ale w ładnym stanie felgi aluminiowe.

Ze strony technicznej ... przez ten czas niewiele się działo, zmieniane płyny i filtry, z dwie świece i szczotkotrzymacz alternatora (bez prądu wróciłem z Wrocławia ... nawet obrotomierz i prędkościomierz się zacieły w pozycji "pionowej" a auto leciało dalej bez grzania się itp.) Przebieg na blacie 300k km bez paru groszy na budzie a na piecu jakieś pewnie z 450k. Do roboty przednie zawieszenie praktycznie całe. Wytrzymało bez większych napraw 120 000 km intensywnego użytkowania bez wielkiego oszczędzania. Fanty czekają już na wymianę. Koszt 2 używanych jak nówka wahaczy dolnych z nowymi gumami, drążki, końcowki, sworznie dolnego wahacza, amortyzatory, łączniki stabilizatora 1000 - 1100 zł na najlepszych zamiennikach. Tył śmiga - gruszki latają już 120 tysiecy - febi - dla tych co się boją nivo.

Do poprawy po przeszło 4 latach blacharka, standard purchel na klapie koło tablicy i pod uszczelką szyby, progi, minimalnie na masce i dole drzwi. Reszta czysta, podłoga i elementy nośne super.

A tak to aktualnie wygląda. Prosi się nieco zadbać o kondycję lakieru jak się cieplej zrobi.
Załączniki
niebieski2.jpg
niebieski1.jpg
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
JokeRq1337
Posty: 494
Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10

Re: Prelezabiusz S210 "Smerfetka" 250TD `97

Post autor: JokeRq1337 »

Szkoda że tych naklejek z forum nie ma już w sprzedaży :zalamany:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości