Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Już kilka fantów zgromadziłem, ale pewnie bliżej zimy będzie więcej nastroju nad takimi wynalazkami
Skonsultuje jeszcze z elektrykiem bo zastanawiam się jak z prądem w USB. Telefony i tablety to z reguły 5V a natężenie w zależności od urządzenia jakieś 0,75 do 2A. Użyłeś jakiejś przetwornicy żeby uzyskać taki prąd czy może taniej bedzie rozbebeszyć jakąś standardową ładowarkę USB do zapalniczki?
Jakim prądem ładuje u Ciebie USB?
Wpiłeś się tak żeby odcinało prąd bez zapłonu?
Skonsultuje jeszcze z elektrykiem bo zastanawiam się jak z prądem w USB. Telefony i tablety to z reguły 5V a natężenie w zależności od urządzenia jakieś 0,75 do 2A. Użyłeś jakiejś przetwornicy żeby uzyskać taki prąd czy może taniej bedzie rozbebeszyć jakąś standardową ładowarkę USB do zapalniczki?
Jakim prądem ładuje u Ciebie USB?
Wpiłeś się tak żeby odcinało prąd bez zapłonu?
Ja zrobiłem najprościej jak sie dało, czyli:
Od zapalniczki z przodu przeciągnąłem przewody pod kanapę i tam zamontowałem kolejne gniazdo zapalniczki, do niego wpięta porządna ładowarka Belkina, bo ma 2 niezależne gniazda USB - każde po 2.1A. Dalej juz tylko przewody do drzwi zakończone gniazdami USB.
Dzieki temu prąd jest tylko po zapłonie i tak właśnie chciałem a ładowanie jest takie samo bez względu na to czy podłączę 1 urządzenie czy 2. Na chińskich ładowarkach po podłączeniu 1 urządzenia jest ok ale po podłączeniu drugiego - oba ładują sie na 50% możliwości.
Od zapalniczki z przodu przeciągnąłem przewody pod kanapę i tam zamontowałem kolejne gniazdo zapalniczki, do niego wpięta porządna ładowarka Belkina, bo ma 2 niezależne gniazda USB - każde po 2.1A. Dalej juz tylko przewody do drzwi zakończone gniazdami USB.
Dzieki temu prąd jest tylko po zapłonie i tak właśnie chciałem a ładowanie jest takie samo bez względu na to czy podłączę 1 urządzenie czy 2. Na chińskich ładowarkach po podłączeniu 1 urządzenia jest ok ale po podłączeniu drugiego - oba ładują sie na 50% możliwości.
Re: Mercedes Perysa
Witam wszystkich
Jako, że dawno nie pisałem to zebrało się kilka nowych faktów:
Wybaczcie kiepską jakość zdjęć
1. Jeszcze przed zimą zamontowałem podgrzewane fotele i szczerze polecam każdemu kto takich nie ma, super sprawa.
Niestety, cały czas szukam odpowiedniej ramki z otworami podgrzewania pod Comanda, miałem już 3 i wszystkie w innym kolorze.
Chwilowo jest założona ramka w innym odcieniu drewna.
2. Rozsypał mi się katalizator i zaczął dzwonić niemiłosiernie, dlatego został wycięty. Przy okazji okazało się, że drugiego już wcześniej nie było.
Obecnie są puste puszki co daje lekko metaliczny pogłos, dlatego prawdopodobnie będzie wspawany tłumik przelotowy.
3. Zaraz przed zimą auto poszło na drobne poprawki lakiernicze, na szczęście nie było tego zbyt dużo.
Najwięcej rdzy znalazłem od spodu drzwi (pod odpinanymi listwami), trochę na wewnętrznej stronie maski i w bagażniku (wewnętrzna strona klapy, pod gumowymi listwami i w bocznych wnękach).
Chciałem, żeby to było zrobione porządnie, dlatego sam wszystko wyczyściłem i przygotowałem, lakiernikowi zostawiłem tylko malowanie.
Przy okazji wymieniłem:
- gumowe listwy bagażnika,
- odbojniki klapy,
- wężyk odprowadzający wodę z wlewu paliwa,
- uszczelki listw progowych,
- uszczelki anteny,
i bardzo dużo różnych spinek
4. W końcu kupiłem schowek obok podłokietnika w odpowiednim kolorze drewna i oryginalny uchwyt na kubek w nim mocowany.
5. Wymieniłem potencjometr panelu sterowania klimatyzacją. W końcu wieje tak jak ja chcę, a nie tak jak mu się zwidzi
6. Kolejna wymiana oleju (Valvoline SynPower 5W-40) i wszystkich filtrów.
Końcem roku pojawiły się niewielkie usterki, które trzeba było naprawić, tak więc:
7. Popsuty termostat wymieniłem na nowy (Behr) i przy okazji płyn chłodniczy (FEBI 01089).
8. Po kilku dniach mrozów całkowicie pękła prawa sprężyna przedniego zawieszenia, wymieniłem obie (Lesjofors), ale niestety przód stoi teraz nieco wyżej niż tył.
Trzeba będzie coś z tym zrobić na wiosnę.
9. Wymieniona pęknięta plastikowa rura od intercoolera.
10. Nowe podkładki i śruby wtryskiwaczy, co prawda wyciek był tylko z jednego, ale dla pewności wolałem wymienić wszystkie.
Przy okazji został wyczyszczony zawór EGR oraz kolektor ssący. Planowałem to zrobić już od dawna i nie wiem dlaczego tak długo zwlekałem.
Poza tym Mercedes jeździ i cieszy oko właściciela
Jako, że dawno nie pisałem to zebrało się kilka nowych faktów:
Wybaczcie kiepską jakość zdjęć
1. Jeszcze przed zimą zamontowałem podgrzewane fotele i szczerze polecam każdemu kto takich nie ma, super sprawa.
Niestety, cały czas szukam odpowiedniej ramki z otworami podgrzewania pod Comanda, miałem już 3 i wszystkie w innym kolorze.
Chwilowo jest założona ramka w innym odcieniu drewna.
2. Rozsypał mi się katalizator i zaczął dzwonić niemiłosiernie, dlatego został wycięty. Przy okazji okazało się, że drugiego już wcześniej nie było.
Obecnie są puste puszki co daje lekko metaliczny pogłos, dlatego prawdopodobnie będzie wspawany tłumik przelotowy.
3. Zaraz przed zimą auto poszło na drobne poprawki lakiernicze, na szczęście nie było tego zbyt dużo.
Najwięcej rdzy znalazłem od spodu drzwi (pod odpinanymi listwami), trochę na wewnętrznej stronie maski i w bagażniku (wewnętrzna strona klapy, pod gumowymi listwami i w bocznych wnękach).
Chciałem, żeby to było zrobione porządnie, dlatego sam wszystko wyczyściłem i przygotowałem, lakiernikowi zostawiłem tylko malowanie.
Przy okazji wymieniłem:
- gumowe listwy bagażnika,
- odbojniki klapy,
- wężyk odprowadzający wodę z wlewu paliwa,
- uszczelki listw progowych,
- uszczelki anteny,
i bardzo dużo różnych spinek
4. W końcu kupiłem schowek obok podłokietnika w odpowiednim kolorze drewna i oryginalny uchwyt na kubek w nim mocowany.
5. Wymieniłem potencjometr panelu sterowania klimatyzacją. W końcu wieje tak jak ja chcę, a nie tak jak mu się zwidzi
6. Kolejna wymiana oleju (Valvoline SynPower 5W-40) i wszystkich filtrów.
Końcem roku pojawiły się niewielkie usterki, które trzeba było naprawić, tak więc:
7. Popsuty termostat wymieniłem na nowy (Behr) i przy okazji płyn chłodniczy (FEBI 01089).
8. Po kilku dniach mrozów całkowicie pękła prawa sprężyna przedniego zawieszenia, wymieniłem obie (Lesjofors), ale niestety przód stoi teraz nieco wyżej niż tył.
Trzeba będzie coś z tym zrobić na wiosnę.
9. Wymieniona pęknięta plastikowa rura od intercoolera.
10. Nowe podkładki i śruby wtryskiwaczy, co prawda wyciek był tylko z jednego, ale dla pewności wolałem wymienić wszystkie.
Przy okazji został wyczyszczony zawór EGR oraz kolektor ssący. Planowałem to zrobić już od dawna i nie wiem dlaczego tak długo zwlekałem.
Poza tym Mercedes jeździ i cieszy oko właściciela
Re: Mercedes Perysa
Porządny serwis
Re: Mercedes Perysa
Możesz pokazać zdjęcie jak stoi przód po wymianie?
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Re: Mercedes Perysa
Koza trochę wyszła, nawet jak i na Elegance. Też szykuję się do wymiany w swoim na nowe i nie chciałbym takiego efektu. A podkładki z 3 wypustkami?
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Mercedes Perysa
perys92 jak do dwóch tygodni przód nie siądzie to pół zwoja możesz obciąć.
Re: Mercedes Perysa
Podkładki są z 4 wypustkami, ale przy takiej kozie nawet jak założę najniższe to raczej niewiele zmieni.
Też myślałem, że może trochę się uklepią, ale minął już 2 miesiąc i nadal jest jak jest
mesio14 - kupiłem całą antenę na forum od d1tomas ceny tych uszczelek to paranoja, po 170 zł gość na olx sprzedaje.
Też myślałem, że może trochę się uklepią, ale minął już 2 miesiąc i nadal jest jak jest
mesio14 - kupiłem całą antenę na forum od d1tomas ceny tych uszczelek to paranoja, po 170 zł gość na olx sprzedaje.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Mercedes Perysa
1 ząbek to z 1,5cm zejdzie w dół czyli 3 możesz spokojnie odjąć albo rżnięcie springów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości