Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
dokładnie założenie pełnej elektryki to łatwa sprawa tylko całe wnętrze trzeba rozbierać ;/
Moja gwiazdka ====> mercedes-clk-w208-by-rataj-111-2-0k-vt31684.html
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Niestety tym razem nic ciekawego, ale coś wypada napisać
Z bieżących spraw to wymienione świece żarowe - co prawda spaliła się jedna, ale profilaktycznie postanowiłem wymienić wszystkie.
Pech chciał, że świeca nr.4 nie chciała współpracować i się perfidnie urwała.
Co ciekawe.. gwint wyszedł cały a świeca urwała się dopiero pod gwintem, czyli tam gdzie teoretycznie powinna wchodzić luźno.
Zastosowana została innowacyjna metoda jej wyciągnięcia czyli zostawienie w spokoju i oczekiwanie aż kompresja sama ją wyrzuci. Tak też się stało
Ale kontrolka na liczniku cały czas się świeciła, więc zajrzałem do przekaźnika świec i okazało się, że "nasi już tu byli".
Tym razem przekaźnik został naprawiony zgodnie ze sztuką i już jest ok.
A tymczasem zostały wyjęte wtryski i dziś jadą do sprawdzenia..
Z bieżących spraw to wymienione świece żarowe - co prawda spaliła się jedna, ale profilaktycznie postanowiłem wymienić wszystkie.
Pech chciał, że świeca nr.4 nie chciała współpracować i się perfidnie urwała.
Co ciekawe.. gwint wyszedł cały a świeca urwała się dopiero pod gwintem, czyli tam gdzie teoretycznie powinna wchodzić luźno.
Zastosowana została innowacyjna metoda jej wyciągnięcia czyli zostawienie w spokoju i oczekiwanie aż kompresja sama ją wyrzuci. Tak też się stało
Ale kontrolka na liczniku cały czas się świeciła, więc zajrzałem do przekaźnika świec i okazało się, że "nasi już tu byli".
Tym razem przekaźnik został naprawiony zgodnie ze sztuką i już jest ok.
A tymczasem zostały wyjęte wtryski i dziś jadą do sprawdzenia..
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
To dobrze że wtryski tak ładnie wyszły , jak będziesz zakładał posmaruj pastą ceramiczną
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Wyszły bez żadnego problemu, własnie dlatego, że wcześniej przy montażu były posmarowane
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Wtryski ogarnięte już dawno: jeden miał uszkodzoną cewkę i został wymieniony, reszta w miarę ok
W sobotę wymieniłem poduszki silnika, jak widać na zdjęciach jedna była już kompletnie bezużyteczna.
Za to poduszka skrzyni chodziła jak nowa (mimo to, wymieniłem).
Różnica jest ogromna, szczególnie na postoju.
W sobotę wymieniłem poduszki silnika, jak widać na zdjęciach jedna była już kompletnie bezużyteczna.
Za to poduszka skrzyni chodziła jak nowa (mimo to, wymieniłem).
Różnica jest ogromna, szczególnie na postoju.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Z góry przepraszam konserwatywnych miłośników W210 za wszelkie swoje czyny
Auto od tego sezonu jeździ na nowych felgach, które przygotowywałem w piwnicy chyba z pół zimy - AMG Monoblock w pełnej polerce, 8 cali z przodu i 9 cali z tyłu (opony 225/40 i 255/35). Dodatkowo na tyle 10mm dystansu i jest dość szeroko
Fotki tylko z przygotowań i przymiarki, bo ostatnimi czasy samochód więcej stał niż jeździł, postaram się coś cyknąć w najbliższym czasie.
Następnie przyszedł czas na wymianę turbo, bo moje świszczało już od 4 lat co prawda żadnych innych problemów z nim nie było, ale to trochę denerwujące.
Oczywiście musiałem utrudnić sobie życie i kupiłem turbo od 3.2 CDI, które teoretycznie powinno pasować plug&play.
No i pasuje, ale tylko flansza do kolektora wydechowego i nic poza tym... wydech nie pasuje, dolot nie pasuje, dodatkowe mocowanie od spodu też - wszystko musiałem przerobić.
Rezonatora w dolocie nie udało się zamontować, ani tego z 2.7, ani tego z 3.2 więc został usunięty (pomarańczowym silikonem w dolocie się nie przejmujcie ).
Katalizator i tak był pusty, więc puszka wyleciała całkowicie.
Zrobiłem sobie również kierownice powietrza na intercooler, bo oryginalny IC takie coś posiadał
W międzyczasie znalazłem cieknący wąż klimatyzacji, który idzie od osuszacza aż do podszybia. Wyjęcie go to masakra..
Przy okazji zamontowałem nowy osuszacz i w najbliższym czasie wybieram się na sprawdzenie szczelności układu.
Auto od tego sezonu jeździ na nowych felgach, które przygotowywałem w piwnicy chyba z pół zimy - AMG Monoblock w pełnej polerce, 8 cali z przodu i 9 cali z tyłu (opony 225/40 i 255/35). Dodatkowo na tyle 10mm dystansu i jest dość szeroko
Fotki tylko z przygotowań i przymiarki, bo ostatnimi czasy samochód więcej stał niż jeździł, postaram się coś cyknąć w najbliższym czasie.
Następnie przyszedł czas na wymianę turbo, bo moje świszczało już od 4 lat co prawda żadnych innych problemów z nim nie było, ale to trochę denerwujące.
Oczywiście musiałem utrudnić sobie życie i kupiłem turbo od 3.2 CDI, które teoretycznie powinno pasować plug&play.
No i pasuje, ale tylko flansza do kolektora wydechowego i nic poza tym... wydech nie pasuje, dolot nie pasuje, dodatkowe mocowanie od spodu też - wszystko musiałem przerobić.
Rezonatora w dolocie nie udało się zamontować, ani tego z 2.7, ani tego z 3.2 więc został usunięty (pomarańczowym silikonem w dolocie się nie przejmujcie ).
Katalizator i tak był pusty, więc puszka wyleciała całkowicie.
Zrobiłem sobie również kierownice powietrza na intercooler, bo oryginalny IC takie coś posiadał
W międzyczasie znalazłem cieknący wąż klimatyzacji, który idzie od osuszacza aż do podszybia. Wyjęcie go to masakra..
Przy okazji zamontowałem nowy osuszacz i w najbliższym czasie wybieram się na sprawdzenie szczelności układu.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
No i zacnie!
Jak polerowałeś felgi zabezpieczałeś jakoś logo AMG? Żeby się nie zaokrągliły krawędzie? Tylką tą pastę używałeś czy robiłeś jakąś gradację?
Widzę też, że felgi z tyłu całkiem dobrze weszły pomimo dystansów. Bez dystansów ocierały o coś opony?
No i czy liczysz/przewidujesz wzrost mocy po wymianie na turbinę od 320CDI?
Jak polerowałeś felgi zabezpieczałeś jakoś logo AMG? Żeby się nie zaokrągliły krawędzie? Tylką tą pastę używałeś czy robiłeś jakąś gradację?
Widzę też, że felgi z tyłu całkiem dobrze weszły pomimo dystansów. Bez dystansów ocierały o coś opony?
No i czy liczysz/przewidujesz wzrost mocy po wymianie na turbinę od 320CDI?
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Logo AMG jest dość mocno wklęsłe, a felgi kupiłem bez lakieru i po polerce wibracyjnej (wewnątrz też są na lustro) tylko że wymagały mocnego odświeżenia. Zaczynałem od papieru 800 i pozniej 1000-1500-2000-2500-3000. Następnie autosol na filcowym padzie, pozniej autosol na gąbce i na koniec pasta do aluminium z Mothers'a juz ręcznie. Całość zabezpieczyłem powłoką kwarcową.
Z tyłu bez dystansu wchodziły idealnie, ale miałem dystanse z poprzednich felg (tez monoblocki, tylko 8 calowe). Przymierzylem i zostawiłem
Moc sie raczej nie zmienilła, trzeba by zrobic program od nowa i cos wiecej dmuchnąć, ale seryjny układ wtryskowy juz i tak nie pozwoli na wiele. Mysle, ze jakies 20KM dałoby sie jeszcze ugrać, ale nie wiem czy się połakomię, żeby to sprawdzic natomiast zmieniła sie troche charakterystyka oddawania mocy, większe turbo trochę wolniej wstaje i trzeba sie do tego przyzwyczaić.
Z tyłu bez dystansu wchodziły idealnie, ale miałem dystanse z poprzednich felg (tez monoblocki, tylko 8 calowe). Przymierzylem i zostawiłem
Moc sie raczej nie zmienilła, trzeba by zrobic program od nowa i cos wiecej dmuchnąć, ale seryjny układ wtryskowy juz i tak nie pozwoli na wiele. Mysle, ze jakies 20KM dałoby sie jeszcze ugrać, ale nie wiem czy się połakomię, żeby to sprawdzic natomiast zmieniła sie troche charakterystyka oddawania mocy, większe turbo trochę wolniej wstaje i trzeba sie do tego przyzwyczaić.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Dziękuje za info, właśnie tak podejrzewałem, że musiało być kilka etapów. Pastę Mothers używam do rantów felg - dość dobrze się sprawdza.perys92 pisze:Logo AMG jest dość mocno wklęsłe, a felgi kupiłem bez lakieru i po polerce wibracyjnej (wewnątrz też są na lustro) tylko że wymagały mocnego odświeżenia. Zaczynałem od papieru 800 i pozniej 1000-1500-2000-2500-3000. Następnie autosol na filcowym padzie, pozniej autosol na gąbce i na koniec pasta do aluminium z Mothers'a juz ręcznie. Całość zabezpieczyłem powłoką kwarcową.
Niestety większe turbo to i późniejsze wstawanie. Może zaizolowanie kolektora/okręcenie go by pomogło? Nie wiem czy w dieslach daje to taki sam efekt jak w doładowanych benzynach?perys92 pisze: Moc sie raczej nie zmienilła, trzeba by zrobic program od nowa i cos wiecej dmuchnąć, ale seryjny układ wtryskowy juz i tak nie pozwoli na wiele. Mysle, ze jakies 20KM dałoby sie jeszcze ugrać, ale nie wiem czy się połakomię, żeby to sprawdzic natomiast zmieniła sie troche charakterystyka oddawania mocy, większe turbo trochę wolniej wstaje i trzeba sie do tego przyzwyczaić.
Za to na górze powinno być lepiej - dłużej powinien oddawać moc.
W każdym razie bardzo fajnie ten temat się rozwija.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Dokładnie tak, na górze jest troche lepiej.
Myślałem nawet o owinięciu kolektora i downpipe ale z bandażem jest taki problem, że lubi trochę śmierdzieć na początku jazdy jak dostanie wilgoci albo/i oleju, dopóki sie nie wypali.
Tutaj tez jest taki problem, ze kolektor ma kształt trudny do owinięcia.
Mothers jest bardzo dobry jesli chodzi o wykończenie, autosol jest bardziej agresywny, wyciąga lepszy połysk po papierach, ale zostawia jeszcze drobne niedociągnięcia a kosztuje tylko jakieś 12 zł sa tubkę.
Myślałem nawet o owinięciu kolektora i downpipe ale z bandażem jest taki problem, że lubi trochę śmierdzieć na początku jazdy jak dostanie wilgoci albo/i oleju, dopóki sie nie wypali.
Tutaj tez jest taki problem, ze kolektor ma kształt trudny do owinięcia.
Mothers jest bardzo dobry jesli chodzi o wykończenie, autosol jest bardziej agresywny, wyciąga lepszy połysk po papierach, ale zostawia jeszcze drobne niedociągnięcia a kosztuje tylko jakieś 12 zł sa tubkę.
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Felgi przepiękne! Kawał żmudnej i dobrej roboty. Tylko co Cię pokusiło większe turbo, jeśli przyrost nie wart świeczki? Pewnie troszkę nerwów zjadłeś przy dopasowaniu
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Dzieki Panowie za dobre słowo
Chciałem turbo z większym potencjałem na przyszłość, bo teoretycznie to turbo powinno wystarczyć do zrobienia 260-280 KM. Ale to jest temat póki co bardzo odległy, choć mam cichą nadzieje, że kiedyś się uda go zrealizować
Chciałem turbo z większym potencjałem na przyszłość, bo teoretycznie to turbo powinno wystarczyć do zrobienia 260-280 KM. Ale to jest temat póki co bardzo odległy, choć mam cichą nadzieje, że kiedyś się uda go zrealizować
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Co sprawiło że poszedłeś w używkę od 3,2CDI zamiast oddać fabryczną do regeneracji ?
Za felgi szacun
Za felgi szacun
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Odpowiedz w poprzednim moim poście
Poza tym nie ufam firmom regenerujacym turbo, zostawiasz 1000 zł i nie wiesz czy pochodzi 2 lata.
Turbo kupiłem 20km od domu, odebrałem osobiście, sprawdzilem luzy i w razie gdyby nie było ok mogłem zwrócić. Za samo turbo zapłaciłem 300 zł, 80 zł za puszkę po katalizatorze, 60 zł za rury do wydechu, 100 zł za spawanie, 200 zł za części dolotu i z 50 zł za pozostałe części typu uszczelki, śrubki.
Razem jakieś 800 zł i mysle, ze pochodzi dłużej niz regenerowane turbo.
Poza tym nie ufam firmom regenerujacym turbo, zostawiasz 1000 zł i nie wiesz czy pochodzi 2 lata.
Turbo kupiłem 20km od domu, odebrałem osobiście, sprawdzilem luzy i w razie gdyby nie było ok mogłem zwrócić. Za samo turbo zapłaciłem 300 zł, 80 zł za puszkę po katalizatorze, 60 zł za rury do wydechu, 100 zł za spawanie, 200 zł za części dolotu i z 50 zł za pozostałe części typu uszczelki, śrubki.
Razem jakieś 800 zł i mysle, ze pochodzi dłużej niz regenerowane turbo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości