E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Muniek gratuluje zakupu i czekam na fotki.
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Wczoraj w nocy modernizowałem trochę licznik. Słyszałem, że to wiocha robić niebieskie podświetlenie dlatego kupiłem białe, zimne LEDy specjalnie do licznika. I wszystko fajnie szło do momentu aż jorgnąłem się, że przecież te blaszki pod wyświetlaczami są niebieskie i finalnie też mam niebieskie podświetlenie
Odmłodziłem trochę licznik dokładając chromowane obramówki. W termometrze nie działał znak liczby a w zegarku brakowało trzech pikseli przy literze biegu. Nie chciałem demontować fabrycznie ustawionych wskazówek i podłożyć piankę ale niestety - dalej w zegarku brakowało tych pikseli. Więc zrobiłem to porządnie i wymieniłem taśmy na nowe. Lutowanie łyżeczką ponownie, przyklejone dodatkowo taśmą izolacyjną. Wszystko udało się za pierwszym razem. Teraz jeszcze cwany byłem i pobrałem schematy elektryki i wiedziałem gdzie uziemić a gdzie dać napięcie i testowałem sobie licznik w mieszkaniu.
Fajna rzecz te schematy bo już wiem, że w siedzisku są też wentylatory foteli. Wrzucę to w paczce. Licznik miał plombę jeszcze. A nieużywane żarówki są zaślepione jakby krepą. Podobno nadgorliwość gorsza od faszyzmu, ale tam też włożyłem LEDy.
Odmłodziłem trochę licznik dokładając chromowane obramówki. W termometrze nie działał znak liczby a w zegarku brakowało trzech pikseli przy literze biegu. Nie chciałem demontować fabrycznie ustawionych wskazówek i podłożyć piankę ale niestety - dalej w zegarku brakowało tych pikseli. Więc zrobiłem to porządnie i wymieniłem taśmy na nowe. Lutowanie łyżeczką ponownie, przyklejone dodatkowo taśmą izolacyjną. Wszystko udało się za pierwszym razem. Teraz jeszcze cwany byłem i pobrałem schematy elektryki i wiedziałem gdzie uziemić a gdzie dać napięcie i testowałem sobie licznik w mieszkaniu.
Fajna rzecz te schematy bo już wiem, że w siedzisku są też wentylatory foteli. Wrzucę to w paczce. Licznik miał plombę jeszcze. A nieużywane żarówki są zaślepione jakby krepą. Podobno nadgorliwość gorsza od faszyzmu, ale tam też włożyłem LEDy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Wrzucam fotorelację. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć tych taśm.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2016, o 11:45 przez Muniek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Zaskoczył mnie efekt tego podświetlenia, znacznie odmładza. Prawie jak w nowszych autach bo w210 powoli rocznikami zbliza sie do miana aut zabytkowych
Ciesze sie ze udalo sie ogarnac rurki i także wentylacje.
Jeśli wyjdzie tak że będziesz tym autem dużo jeździł to oszczędność po 80.000km równa się około 14.000 PLN na LPG względem PB, kiedys bawilem sie w takie wyliczenia uwzgledniajac koszt drozszych przegladow + przeglady LPG, wczesniejszych wymian przewodow i swiec i jedną wymianę silnika .
Zrobie ci krotka kalkulacje:
13L LPG/100km * 1,65 = 21,45zł + 0,5L PB na 100km = 23,49
11,5L PB/100km * 4,08 = 46,92zł
Różnica na 100km 46,92-23,49=23,43zł
80.000km/100km=800
800*23,43=18744zł.
Teraz pytanie ile przebiegu rocznie robisz od tego zalezy reszta wyliczen.
Wezmę ok 16.000 rocznie co daje 5 lat na zrobienie tych 80.000km.
Przewody Beru do E320 784zł żywotność ok 60.000km wiec cenę mnożę razy 1,33 srednia dla 80.000=1042zł
5 lat droższych przeglądów okresowych o 60zł = 300zł
5 lat przeglądów instalacji gazowej, przyjmijmy że co 15.000km co po 75000km daje kwote przewaznie biorą 100zł *5 = 500zł
18744zł-1042-300-500-instalacja ok 3400zł powinno wystarczyc na instalacje z wyższej półki do V6.
= oszczędność na czysto 13502zł
Nie liczyłem kosztu świec, ale przewody policzone w taki sposób jakby na czystej benzynie się w ogóle nie zuzywaly, przyjmujac ze na benzynie wytrzymaja 2x tyle to można podzielic 1042zł przez 2 przed podsumowaniem i doliczyc koszt ymiany swiec co 30000km
po prostu warto
Ciesze sie ze udalo sie ogarnac rurki i także wentylacje.
Jeśli wyjdzie tak że będziesz tym autem dużo jeździł to oszczędność po 80.000km równa się około 14.000 PLN na LPG względem PB, kiedys bawilem sie w takie wyliczenia uwzgledniajac koszt drozszych przegladow + przeglady LPG, wczesniejszych wymian przewodow i swiec i jedną wymianę silnika .
Zrobie ci krotka kalkulacje:
13L LPG/100km * 1,65 = 21,45zł + 0,5L PB na 100km = 23,49
11,5L PB/100km * 4,08 = 46,92zł
Różnica na 100km 46,92-23,49=23,43zł
80.000km/100km=800
800*23,43=18744zł.
Teraz pytanie ile przebiegu rocznie robisz od tego zalezy reszta wyliczen.
Wezmę ok 16.000 rocznie co daje 5 lat na zrobienie tych 80.000km.
Przewody Beru do E320 784zł żywotność ok 60.000km wiec cenę mnożę razy 1,33 srednia dla 80.000=1042zł
5 lat droższych przeglądów okresowych o 60zł = 300zł
5 lat przeglądów instalacji gazowej, przyjmijmy że co 15.000km co po 75000km daje kwote przewaznie biorą 100zł *5 = 500zł
18744zł-1042-300-500-instalacja ok 3400zł powinno wystarczyc na instalacje z wyższej półki do V6.
= oszczędność na czysto 13502zł
Nie liczyłem kosztu świec, ale przewody policzone w taki sposób jakby na czystej benzynie się w ogóle nie zuzywaly, przyjmujac ze na benzynie wytrzymaja 2x tyle to można podzielic 1042zł przez 2 przed podsumowaniem i doliczyc koszt ymiany swiec co 30000km
po prostu warto
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Heh, też robiłem takie wyliczenia jak decydowałem czy ON czy BP (ewentualnie LPG). Założyłem sobie koszt instalacji na około 4300zł. Przy obecnych cenach paliw; właśnie cenie 4300 za instalację; moim spalaniu w trasie około 9 litrów i spalaniu gazu większym o 25% wychodzi mi, że LPG się wróci po 20 tysiącach a LPG zacznie być bardziej opłacalne od ON po 31 tysiącach. ON mogę wrzucić w koszta firmy i liczyłem po kosztach netto.
Szukam jakiejś dobrej firmy, która mi to zrobi porządnie i na dobry podzespołach bez kombinowania.
Gadałem z Kamilem, udziela się głównie na forum W202, i mówił, że fajnie u siebie masz instalację zrobioną. Może kiedyś zobaczymy się na jakimś spocie. Nie wiem czy jeździsz do Bydgoszczy na Gwiazdozbiór. Szerokości
Szukam jakiejś dobrej firmy, która mi to zrobi porządnie i na dobry podzespołach bez kombinowania.
Gadałem z Kamilem, udziela się głównie na forum W202, i mówił, że fajnie u siebie masz instalację zrobioną. Może kiedyś zobaczymy się na jakimś spocie. Nie wiem czy jeździsz do Bydgoszczy na Gwiazdozbiór. Szerokości
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Muniek pisze:
Gadałem z Kamilem, udziela się głównie na forum W202, i mówił, że fajnie u siebie masz instalację zrobioną. Może kiedyś zobaczymy się na jakimś spocie. Nie wiem czy jeździsz do Bydgoszczy na Gwiazdozbiór. Szerokości
Nigdy nie byłem w Bydgoszczy ani na Gwiazdozbiorze, w najbliższym czasie troche mam do roboty, szyba czołowa i wisko, potem przed zimą jest jedna zaprawka do zrobienia i chciałbym zrobić to nieszczęsne podgrzewanie fotela kierowcy.
Co do zlotów itp to ciężko coś wywróżyć, w przyszłym roku też będą koszty bo myślę o kierownicy w drewnie, opony letnie mam szrot i dlatego też zaczynam myśleć o zmianie setupu na 18 zamiast zakupywać nowe opony na przyszły rok .
ps. wrzuc jeszcze jakies zdjecia jak licznik juz bedzie na swoim miejscu.
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Mam identyczna podkładkę pod myszke a co do licznika to fajnie wyszlo
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Dobrze jest, wsadzaj LPG i będzie śmigać Może na Serock w przyszłym roku się w końcu pojedzie to się zobaczy większe grono niż na Gwiazdozbiorze.
EX - S124 3.0TDT 92'
EX - C220 CDI S202 98'
CLK 200 W208 97'
CLK 270CDI W209 04'
EX - C220 CDI S202 98'
CLK 200 W208 97'
CLK 270CDI W209 04'
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
No tak nie do końca te 13,5L LPG bo 20-25% to jest norma a to już uśrednijmy 14L LPG (dobra, wiem, czepiam się) ale nie uwzględniasz "zimnych przebiegów" kiedy średnie spalanie nim przeżuci na LPG oscyluje w okolicach 20 litrów a osiągniecie tych 30*C w tym piecu trochę trwa nim zanotuje to czujnik temp. w reduktorze gazu.Kaczmar pisze:Zrobie ci krotka kalkulacje:
Wbrew pozorom ja dość często tankowałem paliwo do swojego choć na gazie jeździłem.
To nie 1.1 że zgrzanie od -15 do +30*C zajmuje mu 1km.
Co jednak nie zmienia faktu że gaz to dzisiaj cholernie dobrze opłacalna inwestycja
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Jestem ciekaw ile taki 3.2 V6 spali gazu. U mnie przy porannych temperaturach ~15 stopni 2.4T przełącza się na gaz po 500m (+jakaś minuta pracy na postoju).
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
W moim ex V6 2.6L przy takich temperaturach jakie mamy rano (czyli ok +12*C), parkowany oczywiście na dworzu, palony i D potrzebował 2km ale np przy -18*C to już prawie 7km. Lokalne drogi, wleczesz się 70-80km/h, ogrzewanie kabiny, nie ma opcji aby szybciej, no chyba że sandał w podłogę ale zimową porą to proszenie się o kłopoty nie wspominając o spalaniu.
Za to np Opel 1.8XER na to samo potrzebował od 300m latem do 1km przy -20*C
Za to np Opel 1.8XER na to samo potrzebował od 300m latem do 1km przy -20*C
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
U mnie przy obecnych temperaturach czyli 15stopni, po kilku dniach postoju CLK gaz przełącza się niemal odrazu. Pół minuty pracy na wolnych obrotach jak wyjeżdżam z podwórka. Brat jak miał W202 2,8 to nawet zimą w mrozy max 2km bo jednak silniki Merca łapią temperaturę odrazu, szczególnie V6 i doladowane. Stara Mazda 323 musi przejechać latem 1-2 km żeby gaz zaskoczył co jest potwornie długim czasem.
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
W taką pogodę jak teraz, 500m i lpg. Tak ma być.
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Jak jest +22 albo wyżej wiadomo... ale jak rankiem, jesienią mamy +6*C np... to mi nie gadajcie że Wam V-ka się po 500m przełącza na LPG
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Ostatnio mało czasu na auto, ale wymieniłem sobie nawet podświetlenie klimatronika na LEDa Widzę, że temat LPG tutaj się rozrasta a ja dziś dostałem wycenę z ASO STAGa. Możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę? Czy warto się pchać w jakiś zestaw?
INSTALACJA IV GENERACJI (sekwencyjny wtrysk gazu)
Sterownik / Reduktor - dopasowany do mocy auta / Wtryskiwacze - dopasowane do mocy auta
STAG 300-6 ISA-2 / KME GOLD lub AC R01 / REG FAST OMVL --- 3400 złotych
STAG 300-6 ISA-2 / KME GOLD lub AC R01 / AC W01 --- 3600 złotych
STAG 300-6 Q-MAX / KME GOLD lub AC R01 / AC W03 --- 4000 złotych
STAG 300-6 ISA-2 lub LPG TECH 326 / KME GOLD lub AC R01 / HANA lub BARRACUDA --- 4000 złotych
STAG 300-6 Q-MAX PLUS / KME GOLD lub AC R01 / HANA lub BARRACUDA --- 4200 złotych
Zbiornik TOROIDALNY w miejsce koła zapasowego (ceny obowiązują do pojemności zbiornika 55L przy większym litrażu dopłata uzależniona od wielkości zbiornika)
Zawór tankowania pod klapkę
Wielozawór TOMASETTO EXTRA
Węże gazowe PARKER
Przewód elastyczny FARO fi 8
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości