E240 2001 3 paliwowy

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

E240 2001 3 paliwowy

Post autor: matswia »

Nudna historia dla chętnych pisze:Przedstawiam naszego pierwszego okulara w rodzinie, kolejną E-klasę po dwóch beczkach i trzech baleronach :) Wpadł w oko już dłuugo przed zakupem, także dlatego, bo stał 100km od Słupska. Ojciec z bratem pojechali go obejrzeć raz. Na kolejną wizytę już z gotowością do kupna ojciec zaprosił kolejnego brata, który ma nosa do porządnych samochodów, aby ten go obejrzał i ocenił. Ten brat niestety nie mógł przyjechać i ojciec odpuścił zakup, bo nie był na niego jakoś specjalnie napalony ze względu na średnio ładny kolor srebrny oraz skrzynię automatyczną, za którymi nie przepada :zdegustowany: Po kilku dniach ogłoszenie zniknęło - jedyna fajna sztuka w rozsądnej cenie przepadła... Szukaliśmy wciąż okulara czarnego z manualem i małym silnikiem i oczywiście tylko sedan (chciał, żeby nikt nie mógł nim szaleć, bo cała rodzina tym wozem będzie jeździła). Ojciec obejrzał potem jeszcze kilka sztuk, ale wszystkie trupy :mur: Pojechałem więc z kolejnym bratem do Lublina, w którym upatrzył sobie BMW E60 i je kupił, w drodze powrotnej oglądaliśmy kilka sztuk, ale żadna nie była godna uwagi...Tak bywa z okularami - zwykle zajeżdżone i malowane niezbyt starannie :wstyd: Gdy ojca zmęczyło szukanie porządnego okulara (nie miał ochoty jeździć też po całej Polsce w poszukiwaniu samochodu) zlecił mojemu bratu wyszukanie właśnie czarnego z manualem. Wtedy pojawił się z powrotem srebrny okular 100km od Słupska. Ojciec negocjuje cenę - "jedźcie jutro i kupujcie" powiedział. Tak zrobiliśmy, kupiliśmy dokładne przeciwieństwo tego, czego ojciec oczekiwał, czyli srebrny, duży silnik i automat :oczami: Po kilku kilometrach ojciec już się przekonał do takiej wersji i bardzo go chwali :)
Witam,

E240 V6 2.6L 170KM 2001 rok, wersja: Classic z 5-biegową skrzynią automatyczną.
W 2012 roku samochodzie zainstalowano instalację LPG na sterowniku STAG 300. Mówią, że 2500zł to mało jak za V6, ale działa bardzo dobrze :)
VIN: WDB2100621B191382:


Sales designation: E 240
Order number: 0 - 204 13413
Delivery date: 05 07 2000
Market: AG,Europe
Paint code 1: 744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 051A - CLOTH ANTHRACITE
Engine no.: 112914 30 788432
Transmission: 722696 02 285983

SA code273 - TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
293 - SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 - RAIN SENSOR
354 - ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 - MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
756 - RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801 - AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 - DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EU4 TECHNOLOGY (EURO 4)
988 - VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
050A - FABRIC CLASSIC
744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
051A - CLOTH ANTHRACITE
M112 - V6-GASOLINE ENGINE M112


Okular zastąpił wysłużoną W202. :cool: :


Mercedes został sprowadzony w 2009 roku z Niemiec przez pewnego Słupszczanina, który jeździł nim do 2011 roku. W tym czasie przejechał ok. 10000km(ponoć tylko do kościoła ;) ) wg. faktur z ASO i umowy. Po zakupie dokonał małego remontu za ponad 3tys. złotych. Wymienione wtedy przednie wahacze górny i dolny, tarcze, klocki i inne. Potem wymieniał też czujnik położenia wału, majstrował coś przy moście - te rzeczy w ASO. Nic więcej nie wiem. O naprawach 2011-2015 nie mam danych. Sprzedawca zapewnił, że wymienił olej w skrzyni, zrobił serwis klimy itp. Aktualnie w silniku brak wycieków, skrzynia lekko się poci, ale nic poważnego. Ważne, że pracuje bez zarzutu - kickdown działa, płynnie zmienia biegi. Zawieszenie pracuje ładnie, trochę stuka na większych nierównościach, ale nawet nie wiem za co się zabierać, a bez sensu wymieniać pół zawieszenia. Polakierowany z lekka "rożnorodnie", ale taki już urok srebrnego koloru, że bardzo ciężko dobrać odcień ;)

Od zakupu:
-Wymiana oleju na Total 10W40 + płukanka Liqui Moly, filtr MANN 200 zł
-Termostat Wahler 60 zł
-Malowanie tylnych błotników i klapy 200 zł
-Wymontowanie śmiesznego zabezpieczenia (trzeba było wciskać guzik przed każdym odpaleniem - nie sposób go było znaleźć bez zdjęcia progu) 50 zł
-Naprawa drobnych problemów z elektroniką 0 zł
-Montaż AUX do radia Audio 10 150 zł
-Wymiana stacyjki, 650 zł
-Wstrzyknięcie oleju do skrzypiących gum w zawieszeniu :cool: 0 zł

Spala ok. 13 litrów gazu w cyklu mieszanym. Potrafi spalić 10, potrafi też 15. Mieszankę paliwową wzbogaca olej o jakieś pół litra na 1000km.
Z denerwujących rzeczy:
-Ciężko chodząca kierownica, nie prostuje się po skręcie jak trzeba.
-Dymi na biało, na filmie silnik rozgrzany do temperatury roboczej: FILM
-Nie działa regulacja tylnej lewej szyby
-Brak chromów na karoserii i plastikowa kierownica - Classic...
-Brak skóry
-Wysokie obroty przy niskich prędkościach - czuć prędkość od 120 kmh bardziej niż w innych wozach

PRZYŚPIESZENIE

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2018, o 19:26 przez matswia, łącznie zmieniany 8 razy.
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: blendor »

kazdy element w innym odcieniu ! dzwi , przednie blotniki pewnie zgniłek do potegi entej ! moj ma dwa male parchle od nowowsci tylko na przednim blotniku farba orygyniał 18 lat a twoj juz mial wszystko robione
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

No może i miał. I co z tego? ;) Ważne, że podłoga, progi, środek bagażnika zdrowe. Ten samochód ma jeździć a nie wyglądać...
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: crasch »

blendor pisze:kazdy element w innym odcieniu ! dzwi , przednie blotniki pewnie zgniłek do potegi entej ! moj ma dwa male parchle od nowowsci tylko na przednim blotniku farba orygyniał 18 lat a twoj juz mial wszystko robione
:zabawa:
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: perys92 »

Ważne, że kotu się podoba :)

Sales designation: E 240
Order number: 0 - 204 13413
Delivery date: 05 07 2000
Market: AG,Europe
Paint code 1: 744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 051A - CLOTH ANTHRACITE
Engine no.: 112914 30 788432
Transmission: 722696 02 285983

SA code273 - TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
293 - SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 - RAIN SENSOR
354 - ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 - MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
756 - RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801 - AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 - DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EU4 TECHNOLOGY (EURO 4)
988 - VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
050A - FABRIC CLASSIC
744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
051A - CLOTH ANTHRACITE
M112 - V6-GASOLINE ENGINE M112
Awatar użytkownika
codec
Posty: 235
Rejestracja: 24 lut 2017, o 19:32

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: codec »

Ile za auto zapłaciłeś o ile to nie tajemnica?
Krzysiek z Darłowa
Moje prace na SC Garage
Aktualnie: W163, W203, W211 i inne marki ;)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: rr6 »

Ładny, ale fakt, że widać odcienie. Niestety, przy srebrnym zawsze przerąbane, najlepiej malować całą stronę.
Ważne że auto w dobrym stanie, no i kot wyraźnie zainteresowany automatem. A przy okazji, to coś "za kotem" to głośnik od zestawu głośnomówiącego czy jakiś inny patent?
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: benha »

Jak ktoś potrafi cieniować to idzie zgubić odcień malując po elemencie dookoła tego uszkodzonego elementu ;) Przy malowaniu szczególnie srebrnym kolorem zauważyłem że nawet ciśnienie ma wpływ na końcowy wynik
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

perys92 pisze:Ważne, że kotu się podoba :)

Sales designation: E 240
Order number: 0 - 204 13413
Delivery date: 05 07 2000
Market: AG,Europe
Paint code 1: 744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 051A - CLOTH ANTHRACITE
Engine no.: 112914 30 788432
Transmission: 722696 02 285983
Dzięki wielkie! :piwo:

Kosztował powyżej magicznych 10 tys. ale mniej niż 13 ;)

To pudełko pod schowkiem to chyba jakiś alarm. Przynajmniej tak zrozumiałem z tego, co mówił sprzedawca. Chciałem to wywalić, żeby nie zawadzało, ale boję się że unieruchomię samochód :zdegustowany:

Z tym malowaniem... I tak oczywiste, że zaraz zacznie znowu gnić, więc ładować ciągle dużo pieniędzy w ręce lakiernika w moim mniemaniu mija się z celem ;) Znajomy lakiernik może nie jest mega dokładny ale przynajmniej podmalował błotniki i klapę i wraz z demontażem zderzaka itp. wziął 200zl ;) Tak to można malować nawet dwa razy w roku - może odcień nie jest identyczny ale przynajmniej rdzy nie ma nigdy ;)
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: blendor »

tragedia ten Mercedes ! niema jak szuszfol malowanie za 200 zl
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: benha »

Co do malowania to też nie jestem za tym żeby w auto które po prostu gnije, rdzewieje i kosztuje w okolicach 10tys odwalać na cud. Jak dla mnie auto ma jeździć i być sprawne mechanicznie w 100%. Jak wyjdzie tak jest i tyle, grunt że dobrze jeździ :P Żeby to była wersja na ful wypasie to szłoby się pokusić o pieszczenie detali ale jak auto jest do roboty to nie warto go picować bo i tak się zużyje. Do picowania jest auto do jazdy na codzień :]
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

Do pieszczenia jest S500 :P Nie widzę najmniejszego sensu w pakowaniu wielkich sum w malowanie okulara, który i tak zgnije prędzej czy później. Nie widzę też niczego złego w tym, że za te 200 zł (po znajomości) usuwa mi rdzę, maluje i przez rok mam spokój. Wywalę 3000zł i co? Pięknie dobierze kolor i idealnie zabezpieczy? Jeśli tak, to i tak zgnije tyle że po dwóch latach... I jaki w tym interes? Już takie eksperymenty się robiło. 2000-3000zl, kolor w miarę, a samochody gniły dużo bardziej, niż u tego taniego lakiernika. Umówmy się, okular pięknością nie jest, nie musi być więc jak dla mnie dopieszczony, jak ta lala. Różne odcienie widać tylko na słońcu :P A poza tym, ten lakiernik za 1000 zł pomalował nam całego sprintera, więc jak będzie źle to się całego opierniczy i będzie ładnie ;)

Takie duże pieniądze wolę wydawać na mechanikę, żeby sobie pięknie jeździł :) Nie zapominajmy o S500, gdzie każdy serwis zaczyna się od 1000 złotych - ojciec kopalnią pieniędzy nie jest ;)
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: rataj_111 »

lepiej chyba już żeby każdy element był w innym odcieniu niż pordzewiałe, a poza tym nie ma jakieś wielkie tragedii z tymi odcieniami, widać różnicę ale tak ja pisałem lepsze to niż grubo rudej...
bezawaryjności i żebyś nie musiał malować jak przysłowiowego płotu raz na rok ;p
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

Cały czas męczy mnie to wspomaganie :( Nawet w W202 jest o wiele łatwiej, a nigdy nic przy układzie kierowniczym nie było robione...
Przy skręcaniu kierownicą nie zmienia się siła wspomagania, więc mechanik wykluczył pompę wspomagania. Wstrzyknął też profilaktycznie olej do przednich sworzni wahacza, ale nie uważa, że to jest przyczyną. Oleju nie ubywa. Wszystko pod spodem suche. :zly:
Może tak już mają te okulary po lifcie?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Piasek »

U mnie chodziło "paluszkiem"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości