E240 2001 3 paliwowy

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Muniek »

Zaślepki z krepy są by kurz nie wpadał do licznika także zostaw to w spokoju. Te miejsca nie są używane w Twoim liczniku. Chodzi o żarówki np. w dieslu do grzania świec albo w USA do kontrolki pasów bezpieczeństwa.

Tutaj masz opis jak wymienić i na jakie żarówki - wymiana-podswietlenia-licznika-vt27938.html

Wodą się nie przejmuj ani dymieniem na biało. Na UPG możesz sobie kupić tester za 20zł na Allegro i mieć pewność. Masz chyba V6 także masz 4 sondy. Dwie przed i dwie za katalizatorami.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

Za katalizatorami przednimi czy za środkowymi? Szukać używki czy jak?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Muniek »

Przednimi. Lepiej go wyczyść i zaspawaj. Używka pewnie będzie w takim samym stanie albo będzie już pusta.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

Jeszcze mi tylko powiedz, czy brzęczenie przy odpalaniu i dodawaniu gazu to może być wynik przepalonego kata? Jeśli tak, to zostawiam go i niech robią, co trzeba.
wilkuE270
Posty: 140
Rejestracja: 5 lis 2014, o 06:34
Lokalizacja: Oslo DKL i PLE

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: wilkuE270 »

Tak
Jest : S210 E240 2.6 Vin: WDB2102611A959582
Było : S211 E270 cdi WDB2112161A375990
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

Dużo głośniej jest bez kata?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Muniek »

Nie. Ale upewnij się najpierw, że to katalizator. Przytrzymaj sobie nogą (albo poproś kogoś) ten układ i sprawdź czy nie uderza o osłonę termiczną albo po prostu nie jest dziurawy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

"fachowiec" mówił, że pod spodem wyraźnie było słychać lewy katalizator, a osłony kazałem mu pomocować. Taka wielka naprawa za 20 zł :D
Swoją drogą, czy luźna osłona termiczna nad końcowym tłumikiem mogła powodować drgania przy wyższych prędkościach? Pomijam tu stare opony.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Dobrodziej_1983 »

matswia pisze:"fachowiec" mówił, że pod spodem wyraźnie było słychać lewy katalizator, a osłony kazałem mu pomocować. Taka wielka naprawa za 20 zł :D
Swoją drogą, czy luźna osłona termiczna nad końcowym tłumikiem mogła powodować drgania przy wyższych prędkościach? Pomijam tu stare opony.
Mogła, miałem taką sytuację w poprzednim aucie. Przy 2-stu musiałem zjechać bo się wystraszyłem :D
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Muniek »

Potwierdzam, przy hamowaniu z 230km/h osłony się odzywały i to w dość niepokojący sposób.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: Piasek »

Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: W210 E240 2001 wół roboczy

Post autor: matswia »

Mówiłem bardziej o 140+ a nie od razu 230 :D W każdym razie już sprawdzone i drgania w dużym stopniu zniknęły.

"Mechanik" nie podejmuje się naprawy katalizatora, bo boi się o błędy z sondy lambda. Poza tym nie jest przekonany do czyszczenia kata i zakładania samej puszki, bo dźwięk może być jeszcze gorszy. Dwie osoby mi tak powiedziały.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Okular W210 E240 2001 Sedan

Post autor: Piasek »

Ja ci mogę powiedzieć to jako trzeci. Rezonuje paskudnie i pierdzi nierówno jakby zapłony w silniku wypadały (przynajmniej tak było słychać mojego Mk2 po kastracji kata).
Awatar użytkownika
matswia
Posty: 132
Rejestracja: 27 gru 2016, o 12:53
Lokalizacja: Słupsk

Re: Okular W210 E240 2001 Sedan

Post autor: matswia »

Czyli co, szukać używki ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Okular W210 E240 2001 Sedan

Post autor: Piasek »

Jak masz LPG to nie ma takiej potrzeby - wstaw tam tylko rurkę zamiast puszki albo strumienicę. Obie rzeczy nie utrudniają przepływu spalin a o to chodzi. Jak chcesz kata jednak (bo w grę wchodzą kwestie przyszłej odpowiedzialności prawnej) to żadne tam używki tylko nowy. Fabrycznie nowy, uniwersalny katalizator
https://allegro.pl/uklad-wydechowy-kata ... t-1-4-0222
to na prawdę nie są drogie rzeczy a jeżeli ma działać - to niech działa jak należy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości