Przedstawiam swoją gwiazdę, którą jest przedliftowy sedan Elegance z wolnossącym dieselkiem. Nie dość, że jest to mój pierwszy niejapoński samochód, to jeszcze pierwszy diesel. W210 podobały mi się od wielu lat, jednak korozja tych samochodów nie zachęcała do zakupu.W zeszłym roku kumpel kupił przedliftowego W210 E220 Diesel, dzięki czemu mogłem się przejechać takim autem. Spodobał mi się taki Mercedes, chociaż przy pierwszym ruszeniu miałem wrażenie jakbym wbił trzeci bieg zamiast jedynki, no cóż, wolnossący diesel o niedużej pojemności taki już jest. Jednak jak już się osiołkiem ruszyło to jakoś jechał i jazda nim była dość przyjemna, zaznałem komfortu i prowadzenia jakiego nie doświadczałem w swoich poprzednich japońskich samochodach. Postanowiłem, że jak sprzedam Hondę to kupuję W210. Udało się ją sprzedać i zaczęły się poszukiwania gwiazdy. Początkowo chciałem wolnossącego diesla i szukałem 3-litrówek, jednak nie dość, że za bardzo nie było w czym wybierać to jeszcze dowiedziałem się tu na forum, że te 3-litrowe silniki nie były zbyt udane, a przy okazji dowiedziałem się, że nie ma się co obawiać CDI. Zrezygnowałem z E300 i brałem pod uwagę również turbo diesle, dzięki czemu wybór znacznie się rozszerzył. Z wolnossaków było co prawda jeszcze sporo osiołków E220, jednak w ich przypadku pompa Lucas zniechęcała. W końcu wpadłem na ogłoszenie E220 po zmianie elektronicznej pompy Lucas na mechaniczną Bosch. Interesujące, więc pojechałem z kumplem zobaczyć tego Mercedesa, tym bardziej, że mieliśmy do niego bardzo blisko. Na miejscu okazało się, że wygląda nieźle, nie jest przegnitym złomem, silnik odpala, a auto normalnie jeździ. Była niedziela, więc zaliczkowałem by na drugi dzień przyjechać i zabrać gwiazdę na stację kontroli pojazdów gdzie okazało się, że samochód jest w lepszym stanie niż się spodziewałem. Nie omieszkałem wejść do kanału obejrzeć podłogę i ku mojemu zdziwieniu auto od spodu również było dobre. Pozostało więc spisać umowę i odchudzić portfel. Tak też się stało, po czym wróciłem do domu namierzając celownikiem dziury na obwodnicy. Od dziecka lubiłem Mercedesy, no i w końcu mam swojego. Co prawda nie ma wypasionego wyposażenia, ale nie było ono dla mnie istotne, to co jest mi wystarczy. Ważniejsza była buda i silnik. Buda jest w porządku, bowiem blacharka była już robiona, dzięki czemu nie straszy rdzą i zyskał czarny lakier, który znacznie bardziej mi odpowiada niż fabryczny ciemnozielony. Zaś co do silnika, to jak powszechnie wiadomo, wolnossące diesle Mercedesa są wyjątkowo żywotne, a że najgorsza rzecz w postaci pompy Lucas została zastąpiona porządną pompą Bosch, to i nie mam obaw co do silnika, który pracuje na półsyntetycznym oleju 10W40. Przebieg na liczniku to w chwili obecnej nieco ponad 300 tysięcy, ja to sobie tłumaczę tak, że licznik nie wyświetla miliona z przodu, chociaż faktycznie może jest jeszcze poniżej miliona i na przykład z ~800000 km został kiedyś cofnięty o kilkaset tysięcy. W sumie za bardzo mnie realny przebieg nie obchodzi, bo i tak do tego nie dojdę, a samochód jest obecnie w niezłym stanie i to jest dla mnie istotne, chociaż do ideału mu sporo brakuje i ideałem nigdy nie będzie, ale i nie po to go kupiłem. Ma jeździć i mam nadzieję, że to zadanie będzie godnie spełniał bez większych problemów.
- MODEL:
- 1996 Mercedes-Benz E 220 Diesel W210 Elegance
SILNIK:
- OM 604.912 2155cm³ R4 DOHC 16V Diesel
- zalany olejem 10W40
UKŁAD PALIWOWY:
- pompa Bosch sterowana mechanicznie zamiast awaryjnej Lucas sterowanej elektronicznie
UKŁAD DOLOTOWY:
- seria
UKŁAD WYDECHOWY:
- cichy
UKŁAD CHŁODZENIA:
- seria
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Manualna skrzynia biegów 717.416 5-speed
MOC:
- Fabryka podaje 95hp@5000rpm i 150Nm@3100-4500rpm, ale może kiedyś zajadę na hamownię i sprawdzę ile zostało
ZAWIESZENIE:
- komfortowe
UKŁAD HAMULCOWY:
- przód
- tarcze wentylowane
- tył
- tarcze
KOŁA:
- felgi aluminiowe 16" polakierowane pod kolor nadwozia
- opony Goodride RP28 205/55/R16
NADWOZIE:
- lakier czarny metallic
- linia stylizacyjna Elegance
- chromowany grill z wersji Avantgarde
- chromowane listwy przy szybach drzwi
- chromowane dodatki na klamkach
- chromowane dodatki na listwach zderzaków
- chromowane dodatki na listwach bocznych
- halogeny w przednim zderzaku
- tylne lampy z poliftowego E50 AMG
WNĘTRZE & WYPOSAŻENIE:
- linia stylizacyjna Elegance
- jasna tapicerka w kolorze szarym 408A
- wykończenie drewnem orzechowym
- osłony przeciwsłoneczne z lustrami i podświetleniem
- skórzana kierownica
- skórzany mieszek lewarka zmiany biegów
- klimatyzacja
- OEM radio na kasety i bliżej nieokreślona liczba głośników
- przedni podłokietnik ze schowkiem
- tylny podłokietnik z wysuwanym cup holderem i schowkiem
- co najmniej 4 poduszki powietrzne
- elektrycznie sterowane lustra zewnętrzne
- elektrycznie składane/rozkładane prawe lustro zewnętrzne
- elektrycznie sterowane szyby
- opuszczanie i domykanie szyb z pilota
- elektrycznie składane zagłówki tylnej kanapy
- blokada rodzicielska tylnych drzwi
- centralny zamek
- podświetlenie Exit Lights w dolnej części drzwi
- wspomaganie kierownicy
- trzecie światło stopu
- ABS
VIN WDB2100041A196073
Baumuster 210004
Sales name E220D
Order number 0 5 513 21984 (Destination: Belgium)
Delivery date 04 07 1996
PAINT1 269 No code designation available
Interior color 408A No code designation available
Engine 604912 00 018693
Gearbox 717416 07 077575
General data for model code 210004
Baumuster
210004 E-class W210 E220 Diesel
604.912
722.441
722.602
722.603
4
210004 E-class W210 E220 Diesel
604.912
717.416
717.418
4
SA codes
Parameter Value
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
269 No code designation available
400A FABRIC
408A No code designation available
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
807 AEJ 06/1/M/X
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
Bez zdjęć nie mogłoby się obyć, więc na początek skromnie dwa na zachętę do zaglądania tutaj...
Więcej zdjęć wrzucę w relacji z mycia, której nie chcę mieć w pierwszym poście, bo tu będę aktualizował zdjęcia, o ile forum pozwala na możliwość edycji posta po dłuższym czasie od jego napisania.