Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 3 gru 2016, o 05:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2009, o 00:00 
Offline

Dołączył(a): 12 sie 2008, o 19:50
Posty: 29
Lokalizacja: Toruń
Witam wszystkich,
czy ktoś wie dlaczego wszyscy producenci haków holowniczych, nawet BOSAL do S210 Kombi rok 2000 wyłączają możliwość montażu haka w wersjach Avangarde i AMG. Jaki jest konktret tego wyłączenia? Dlaczego?
Czy auto jest konstrukcyjnie za słabe?
Czy może jakiś element wyposażenia, skrzynia, zawieszenie hydrauliczne nie pozwala na to.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/tow_carspecnr_list.php?query_nr=4&make=MERCEDES&model=E-Class&body=04&year=2000
Proszę o info

_________________
E 270 CDI 2000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 07:05 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 04:33
Posty: 782
Lokalizacja: Warszawa
Pewnie chodzi o to, że te wersje są obniżone i hak mógłby szorować o podłoże. Trochę mnie zmartwiłeś tą informacją, bo sam przymierzałem się do zamontowania haka... :-( :-( :-(

_________________
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 14:03 
Offline

Dołączył(a): 12 sie 2008, o 19:50
Posty: 29
Lokalizacja: Toruń
spoko, troche przeróbek i da się zrobić. Kupiłem oryginalnego BOSALa automat z zastrzerzeniem (exlud. Avangarde, AMG) i daje się założyć do Avangarda. Mercedes to jedyne ustrojstwo pod tym względem wadliwe, że nie ma otworów montazowych do haka. Przedwczoraj montowałem do berlingo to zajęło mi to godzinę przy użyciu dwóch kluczy. W mercu trzeba wiercić otwory (masakra w C-klasie z wiertarką kątową) i przerabiać uchwyty od zawieszenia tłumika. Bardzo wielki minus dla tej marki za takie podejście. Ale daje się zrobić.
Pozdrawiam

_________________
E 270 CDI 2000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 14:57 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2009, o 09:08
Posty: 20
Lokalizacja: Konin
okular napisał(a):
Pewnie chodzi o to, że te wersje są obniżone i hak mógłby szorować o podłoże. Trochę mnie zmartwiłeś tą informacją, bo sam przymierzałem się do zamontowania haka... :-( :-( :-(


Oryginał Bosala (wypinany) pasuje idealnie do kazdej wersji S210. Szorować nie może bo jest wyżej od tłumika i innych elementów podwozia.

_________________
MB E290 automat Kombi - 1998


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 15:10 
Offline

Dołączył(a): 12 sie 2008, o 19:50
Posty: 29
Lokalizacja: Toruń
to spróbuj zamontować w avangardzie, gdzie blachy montażowe haka przypada na mocowanie tłumika, i z jednej strony jest odsadzenie na uchwyt holowniczy....
powodzenia
Zawsze można przyspawać do nadwozia...

_________________
E 270 CDI 2000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 00:04 
Offline

Dołączył(a): 13 cze 2008, o 12:00
Posty: 903
Lokalizacja: Wawa
januszj napisał(a):
Zawsze można przyspawać do nadwozia...


I ciągnąć 2 tony na haku?

_________________
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 07:39 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2009, o 09:08
Posty: 20
Lokalizacja: Konin
januszj napisał(a):
to spróbuj zamontować w avangardzie, gdzie blachy montażowe haka przypada na mocowanie tłumika, i z jednej strony jest odsadzenie na uchwyt holowniczy....
powodzenia
Zawsze można przyspawać do nadwozia...


W moim tego problemu nie było w 2,9 td... Może masz inny hak a najpewniej 2,7 cdi może mieć inne pkt zawieszenia podzespołów, stąd był kłopot:-D

_________________
MB E290 automat Kombi - 1998


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2009, o 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2009, o 19:03
Posty: 147
Lokalizacja: Sieradz
....jak coś to polecam hak WESTFALIA - mam i jest ok ;-)

_________________
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 00:13 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2009, o 23:37
Posty: 317
Lokalizacja: Śląsk
okular napisał(a):
Pewnie chodzi o to, że te wersje są obniżone i hak mógłby szorować o podłoże. Trochę mnie zmartwiłeś tą informacją, bo sam przymierzałem się do zamontowania haka... :-( :-( :-(


szorowac nie bedzie bo mamay tu kombi wiec jest nivo...... (avangarde i amg sa tylko o 25mm nizsze...) ja mam zalozony jakis dziwny "polski" i nie ma problemu z szorowaniem (dziwne jest ze nie ma modulu do swiatel ja przynajmniej nie zmnalazlem...) W123 i 124 mialy otwory w nadwoziu montaz byl tylko formalnoscia....

_________________
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510


Ostatnio edytowano 7 mar 2010, o 14:06 przez robo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 10:48 
Offline
VIP

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 05:44
Posty: 295
Lokalizacja: Lublin
Ja mam Kombi Avantgarde 2,7 z 2000r i mam hak (nie odpinany) który był załozony w Niemczech.Dzisiaj z ciekawości sie położe i zobacze sposób mocowania.

_________________
czlenio WDB2102161B102802


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 15:57 
Offline

Dołączył(a): 22 maja 2009, o 10:45
Posty: 26
Lokalizacja: Kielce
witam, a nie ma ktos wymiarów tych wzmocnien haka wewnetrznych ?
mam org. westfalie, mam 4 sruby, ale wewnatrz bagaznika nie mam tych 2 czarnych plaskownikow, na 4 sruby karzdy, dorobilbym jakbym mial rysunek z rozstawem srub, jak zmierze na samochozie to bedzie niedokladnie

albo kupie jak ktos ma gotowe, kielce

_________________
W210 270 CDI Kombi 2001r
W123 280 CE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 19:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2009, o 19:03
Posty: 147
Lokalizacja: Sieradz
Spróbuj na stronie westwalia jest dokumentacja techniczna jeśli mnie pamięć nie myli po numerach homologacji haka możesz szukać jak również są modele aut (były jakieś rysunki poglądowe do różnych marek - chyba u nich na stronie , może ci to w czymś pomoże).

_________________
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2010, o 16:41 
Offline

Dołączył(a): 7 mar 2010, o 00:21
Posty: 4
Lokalizacja: lubuskie
Witam a jam mam taki problem chcę zakupić hak do mojego E300 kombi elegance rocznik 1999 w dowodzie mam wbite uciąg haka 2100kg, i jestem całkiem głupi jedni mówią , że trzeba szukać takiego haka żeby wiązka elektryczna była z jakimś modułem bo może wariować elektryka auta inni że nie trzeba, proszę poradźcie jaki hak z np oferowanych na allegro jest ich wiele ale nie wiem który będzie odpowiedni ja zwróciłem uwage np na takie
numer aukcji 946208208, a drugi to np numer aukcji 945430830. W tym pierwszym sprzedawca podał mi mail-em , że nie muszę dokupić modułu a w tej drugiej aukcji , że muszę i teraz już całkiem zgłupiałem. Poza tym oglądałem auto od spodu i nie ma tam żadnych otworów montażowych a sprzedawca tak jeden jak i drugi podał że nie muszę ciąć zderzaka i że jestem w stanie sam wykonać taki montaż haka i instalacji. Proszę o pomoc który hak będzie odpowiedni a może inny niż te które ja podałem może ktoś miał podobny dylemat i wie jak go rozwiązać. Tak jak pisałem wcześniej hak do 2100kg do modelu e300 kombi elegance rok 1999. Dzięki za pomoc i pozdrawiam forumowiczów.

_________________
W210, E 300, 1999 rok, automat, turbo diesel, 177KM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2010, o 16:49 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2009, o 23:37
Posty: 317
Lokalizacja: Śląsk
w dowodzie masz wbite bo tak przepisali z "briefu" a moc auta pozwala ciagnac taka przyczepe (z hamulcem) mam tez dojkladany hak jakis krajowy zdezak caly, gniazdo chowa sie za niego i jej nie widac jak nie trzeba, modulu do siwatel tez nie zmnalazlem i nic nie glupieje rocznik 1999, do montazu pewnie trzeba zdjac tylny zderzak i wiercic otwory w nadwoziu...(do rejestracji chyba trzeba fakrure z montazem.... tak kiedys bylo w ... wiec dowiedz sie) powodzenia

_________________
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2010, o 17:43 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 23:49
Posty: 94
Lokalizacja: ostrow wlkp/uk
ja do swojego avantgarde(sedan)montowalem uzywany orginalny hak i ladnie pasuje nic nietrzeba wycinac w zderzaku, ciaglem do Polski duza cztero osobowa przyczepe kampingowa i nic nietarlo i nic nieurwalo sie :mrgreen:

_________________
bylo super scorpio 97 mocne wygodne i w full opcji lecz teraz jest mieczyslaw z 97 AVANTGARDE 2,3 benzyna i to jet to nic dodac nic ujac.Nastepny tez mieczyslaw bedzie ale AMG
2.3 SPRZEDANY
TERAZ 2,4 benzynka w kombiaczku tez AVANTGARDE Z 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group