zmiana naliczania akcyzy

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

elspasoo pisze:Panowie pogooglajcie trochę to dowiecie się o czym Fabek mówi. ;-) Wszystko sprowadza się do historycznie szczegółowej znajomości przepisów ,uszyte bardzo grubymi nićmi.
Panowie, poczytajcie sobie ustawę o podatku akcyzowym i zobaczcie kiedy powstaje obowiązek podatkowy i nie piedzielcie już więcej na forum o roku 2005 :mrgreen:

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Czy ktoś mi powie gdzie znajde, lub chociaż jak się dokładnie nazywa, ustawę o podatku akcyzowym na auta?
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

Ustawa o podatku akcyzowym Dz.U.2004.29.257

Wyroby akcyzowe niezharmonizowane

Art. 75. (78) 1. Stawka akcyzy na wyroby akcyzowe niezharmonizowane wynosi 65 % podstawy określonej w art. 10, z wyjątkiem stawki na energię elektryczną.


2. Stawka akcyzy na energię elektryczną wynosi 0,02 zł za 1 kWh.

3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze rozporządzenia, obniżać stawki akcyzy określone w ust. 1 i 2 oraz różnicować je w zależności od rodzaju wyrobu, a także określać warunki ich stosowania.

4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 3, uwzględnia:

1) przebieg realizacji budżetu;
2) sytuację gospodarczą państwa oraz poszczególnych grup podatników;
3) sytuację rynkową w obrocie wyrobami akcyzowymi.


Art. 76. (79) 1. Podatnicy dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych są obowiązani po dokonaniu przywozu na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego i dokonać zapłaty akcyzy w terminie 5 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego.


2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, obowiązek podatkowy powstaje z dniem dokonania przywozu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, nie później jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia dokonania nabycia.



Art. 77. (80) 1. Podatnicy dokonujący dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej są obowiązani posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie dostawy tych wyrobów do innego państwa członkowskiego.


2. Dokumentami potwierdzającymi dokonanie przez podatnika dostawy wewnątrzwspólnotowej w szczególności są: dokumenty przewozowe, faktura i specyfikacja dostawy oraz inne dokumenty handlowe związane z dostawą.

3. Podmiotowi, który dostarczył wyroby akcyzowe niezharmonizowane na terytorium państwa członkowskiego, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy. Zwrot akcyzy następuje na wniosek podmiotu.

4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, sposób i rodzaje dokumentów potwierdzających dostawę wewnątrzwspólnotową, szczegółowe warunki i tryb zwrotu akcyzy od wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych w przypadku dostaw wewnątrzwspólnotowych oraz terminy zwrotu akcyzy, uwzględniając:

1) sytuację gospodarczą poszczególnych grup podatników;
2) sytuację rynkową w obrocie wyrobami akcyzowymi niezharmonizowanymi;
3) konieczność prawidłowego określenia kwot zwracanej akcyzy.


Art. 78. (81) 1. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego lub dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych są obowiązani składać we właściwym urzędzie celnym informacje podsumowujące o dokonanych nabyciach i dostawach wewnątrzwspólnotowych, zwane dalej „informacjami podsumowującymi”, za okresy kwartalne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu:

1) nabycia wewnątrzwspólnotowego - w przypadku informacji podsumowujących dotyczących nabyć wewnątrzwspólnotowych;
2) dostawy wewnątrzwspólnotowej - w przypadku informacji podsumowujących dotyczących dostaw wewnątrzwspólnotowych.
2. Informacja podsumowująca zawiera dane identyfikacyjne podatnika, jego siedzibę i adres (miejsce zamieszkania), określenie rodzaju prowadzonej działalności, określenie ilości i rodzaju wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, dane identyfikacyjne odbiorcy w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej oraz dostawcy w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego, łączną wartość nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz łączną wartość dostawy wewnątrzwspólnotowej.

3. W przypadku stwierdzenia błędów w złożonych informacjach podsumowujących, podatnik, który złożył informację podsumowującą, jest obowiązany złożyć niezwłocznie korektę informacji podsumowującej.

4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór informacji podsumowującej wraz z objaśnieniami co do sposobu prawidłowego jej wypełnienia, terminu i miejsca składania oraz wzór korekty informacji podsumowującej wraz z objaśnieniami co do sposobu jej wypełnienia, uwzględniając konieczność zapewnienia informacji dotyczących ilości nabywanych wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych.



Art. 79. (82) Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconą przy nabyciu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, związaną ze sprzedażą opodatkowaną lub zapłaconą od importu.


Art. 80. (83) 1. Akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.


2. Podatnikami akcyzy od samochodów są:

1) podmioty dokonujące każdej sprzedaży samochodu osobowego przed pierwszą jego rejestracją na terytorium kraju;
2) importerzy i podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego.
3. Obowiązek podatkowy w akcyzie od samochodów powstaje:

1) w przypadku sprzedaży - z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w terminie 7 dni, licząc od dnia wydania wyrobu;
2) w przypadku importu - z dniem powstania długu celnego w rozumieniu przepisów prawa celnego;
3) w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego - z chwilą nabycia prawa rozporządzania samochodem osobowym jak właściciel, nie później jednak niż z chwilą jego rejestracji na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia, dane dotyczące samochodów osobowych, w tym dopuszczalną ładowność, dla celów poboru akcyzy, uwzględniając rozwiązania stosowane w odrębnych przepisach podatkowych i konieczność zapewnienia prawidłowego poboru akcyzy.



Art. 81. (84) 1. Podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych niezarejestrowanych na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, są obowiązane:


1) po przywozie na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia wewnątrzwspólnotowego;
2) dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w kraju.
2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór deklaracji uproszczonej, o której mowa w ust. 1 pkt 1 oraz w art. 76 ust. 1, uwzględniając konieczność zapewnienia informacji dotyczących liczby nabywanych samochodów osobowych oraz kwoty należnej do zapłaty akcyzy.



Art. 82. (85) 1. Sprzedający jest obowiązany do wykazania na wystawionej fakturze kwoty akcyzy od dokonywanej odsprzedaży samochodu osobowego.


2. W przypadku wystawienia przez podatnika faktury, w której została wykazana kwota akcyzy, jest on obowiązany zapłacić akcyzę także wówczas, gdy dana sprzedaż nie była objęta obowiązkiem podatkowym albo została zwolniona z podatku.

3. W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego podstawą opodatkowania jest kwota, jaką nabywca jest obowiązany zapłacić.

4. Podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego jest obowiązany przy dokonywaniu rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym przedstawić, wydany przez właściwego naczelnika urzędu celnego, dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

5. W przypadku sprzedaży samochodu przed jego pierwszą rejestracją przez podatnika, o którym mowa w ust. 4, podatnik ten jest obowiązany przekazać nabywcy dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

6. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór dokumentu, o którym mowa w ust. 4, uwzględniając zasady rejestracji samochodów osobowych oraz zasady nabycia wewnątrzwspólnotowego.

7. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb obiegu dokumentu, o którym mowa w ust. 4, uwzględniając sytuację na rynku w zakresie obrotu samochodami osobowymi oraz sposoby nabywania samochodów.



Art. 82a. (86) 1. Jeżeli wysokość podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży na terytorium kraju albo nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od średniej wartości rynkowej tego samochodu osobowego, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej wzywa podatnika do zmiany wysokości podstawy opodatkowania lub wskazania przyczyn uzasadniających podanie jej wysokości w kwocie znacznie odbiegającej od średniej wartości rynkowej samochodu osobowego.

2. W razie nieudzielenia odpowiedzi, niedokonania zmiany wysokości podstawy opodatkowania lub niewskazania przyczyn, które uzasadniają podanie jej wysokości znacznie odbiegającej od średniej wartości rynkowej, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej określi wysokość podstawy opodatkowania.

3. Jeżeli wysokość podstawy opodatkowania ustalona z uwzględnieniem opinii biegłego odbiega co najmniej o 33 % od zadeklarowanej podstawy opodatkowania, koszty opinii biegłego lub biegłych ponosi podatnik.

4. Średnią wartością rynkową samochodu osobowego jest wartość ustalana na podstawie notowanej na rynku krajowym, w dniu powstania obowiązku podatkowego, średniej ceny zarejestrowanego na terytorium kraju samochodu osobowego tej samej marki, modelu, rocznika oraz - jeżeli jest to możliwe do ustalenia - z tym samym wyposażeniem i o przybliżonym stanie technicznym, co nabyty na terytorium kraju lub nabyty wewnątrzwspólnotowo samochód osobowy.
ex: E 220 CDI '00
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

nonmaximus pisze: Panowie, poczytajcie sobie ustawę o podatku akcyzowym i zobaczcie kiedy powstaje obowiązek podatkowy i nie piedzielcie już więcej na forum o roku 2005 :mrgreen:
nonmaximus
Cieszę się ,ze przeczytałeś ustawę ale chyba nie wyciągnąłeś żadnych wniosków. Podaj mi proszę jaka jest kara za niespełnienie terminu 7 dni od nabycia pojazdu???
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

elspasoo pisze:
Cieszę się ,ze przeczytałeś ustawę ale chyba nie wyciągnąłeś żadnych wniosków.
Ja przynajmniej przeczytałem ustawę :mrgreen:

Wytłumaczę Ci tylko raz, więc pls, skup się:

1. Opodatkowaniu podlega wewnątrzwspólnotowe nabycie samochodu osobowego (czyli przywiezienie auta z Niemiec, Holandii, Włoch, Francji czy skądkolwiek na terenie UE do Polski).
2. Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej.
3. Jeżeli chcesz zakombinować, że kupiłeś auto w 2004 czy 2005 r. a dopiero wczoraj je sobie przyprowadziłeś do Polski (i zachowałeś termin 5 dniowy, a nie 7 dniowy - zobacz sobie art. 81 ust. 1 pkt 1 ustawy) to niestety na nic się to zda, gdyż celnik powie - "Panie, przecież Pana obowiązują przepisy ustawy w brzmieniu z dnia sprowadzenia, a więc bierzemy Eurotax do rąsi i liczymy. Guzik mnie obchodzi kiedy Pan tego Mietka w Reichu kupił."
4. Jeżeli jesteś mega kozak i zgłaszasz się do UC i podajesz datę dokonania wewnątrzwspólnotowego nabycia w 2004 czy 2005 r. (walić termin z art. 81 ust. 1 pkt 1 ustawy - co Ci zrobią... ;) to oczywiście naliczą Ci akcyzę według starych zasad, sprzed wyroku Trybunału w Luksemburgu - czyli nawet 65%, od wartości umowy, ale do tego dostaniesz odsetki + ewentualnie jakieś przyjemności z kodeksu karnego skarbowego.

Krótko pisząc kombinowanie o którym piszecie jest niemożliwe.

Mam nadzieję, że zrozumiałeś, bo naprawdę nie chce mi się tłumaczyć rzeczy o których możesz sam sobie przeczytać (byle nie na WWW wyplutych przez google :mrgreen: )

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Bardzo dziekuję za wykład ,ale gdy będziesz pisał nastepnego posta to postaraj sie trochę poskromić emocje, mam nadzieję ,że wiesz do czego służy forum. Nie wydaje mi się abym na tym poziomie dyskusji mół z tobą debatować ,dlatego serdecznie cię pozdrawiam.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

elspasoo pisze:Bardzo dziekuję za wykład ,ale gdy będziesz pisał nastepnego posta to postaraj sie trochę poskromić emocje, mam nadzieję ,że wiesz do czego służy forum. Nie wydaje mi się abym na tym poziomie dyskusji mół z tobą debatować ,dlatego serdecznie cię pozdrawiam.
Wiem, o tym, że na tym poziomie nie możesz pisać, bo nie masz o tym pojęcia. Natomiast nie siej ludziom zamętu w głowie jakimiś "cudownymi sposobami na obejście" nowych zasadach ustalania podstawy opodatkowania w podatku akcyzowym.

Aha, nie wiem do czego służy forum, pierwszy raz pisze na takim (poza forum Onetu, ale to się chyba nie liczy :mrgreen: )

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Wszystko wskazuje na to ,że niedługo to forum może wyglądać jak forum Onetu. Wielka szkoda. Proponuję wrócić do meritum wątku.
Ostatnio zmieniony 3 wrz 2008, o 11:46 przez elspasoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Panowie basta :!: :!: , nie ma sensu się spierać, lepiej pisać o konkretach w tym temacie bo jest nurtujący dla wielu albo o przyjemniejszych sprawach 8-)
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

maximusek zazdrosny jestes czy co? odbije troche od tematu.

po pierwsze akcyza wciaz jest pobierana nielegalnie, predzej czy pozniej unia sie za to wezmie. po drugie obejcia zawsze beda. jak sie czujecie w panstwie, ktore zabiera wam ciezko zarobione pieniadze? jak sie czujecie, gdy nie mozecie jezdzic lepszym autem? bo ja czuje sie chu***wo w takim panstwie. czlowiek zmuszony jest do kombinowania, by przetrwac. tam na gorze to kradna pieniadze, a zuczki na dole sa je**ni przez ustawy. z usa tez chca uciac auta. paliwo drozsze, samochody drozsze, w polszy najlepiej jezdzic rowerem. polska jest dalej posranym krajem gdzie auto jest przywilejem.

bardzo zaluje, ze nie wpisywalem 1eur na kazdej fakturze aut ktore przyprowadzilem!
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

...no piknie...ale tak to jest jak wszystkich mierzy się swoja miarka........zapewniam że celnik to nie idiota i na takie bajki nie idzie, druga sprawa to to że od zaległości podatkowych jest postępowanie karno-skarbowe jeśli chłopcy jeszcze nie wiedza to niech przyjmą do wiadomości że bardzo bolesne finansowo i strasznie szybkie-komornik skarbowy szybko zajmuje co się da jak delikwent jest oporny łącznie z tym dawno sprowadzonym a nie opłaconym autem :mrgreen:

[ Dodano: 2008-09-03, 11:58 ]
fabek pisze:maximusek zazdrosny jestes czy co? odbije troche od tematu.

po pierwsze akcyza wciaz jest pobierana nielegalnie, predzej czy pozniej unia sie za to wezmie. po drugie obejcia zawsze beda. jak sie czujecie w panstwie, ktore zabiera wam ciezko zarobione pieniadze? jak sie czujecie, gdy nie mozecie jezdzic lepszym autem? bo ja czuje sie chu***wo w takim panstwie. czlowiek zmuszony jest do kombinowania, by przetrwac. tam na gorze to kradna pieniadze, a zuczki na dole sa je**ni przez ustawy. z usa tez chca uciac auta. paliwo drozsze, samochody drozsze, w polszy najlepiej jezdzic rowerem. polska jest dalej posranym krajem gdzie auto jest przywilejem.

bardzo zaluje, ze nie wpisywalem 1eur na kazdej fakturze aut ktore przyprowadzilem!
......przyjmij do wiadomości ze aktualnie podatek akcyzowy jest legalny jak najbardziej
...zawsze możesz przecież wypisać się z tego Panstwa jak Ci nie odpowiada ale już nie jęcz i nie utyskuj bo wstyd
...sposób naliczania podatku został właśnie zmieniony z powodu i za przyczyna takich k..w co wpisywały na rachunkach 1 euro to im podziękuj że teraz jesteś ciemiężony
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

to plac dalej i daj sie walic w d.
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

Pieniacz z Ciebie
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Uważam ,ze jednym z powodów dla , których o tym rozmawiamy jest to jakim samochodami jeździmy. Głównie łapiemy się na wyższą stawkę 13,6% i człowiek zaczyna myśleć dlaczego muszę płacić więcej niż sąsiad za auto z mniejszym silnikiem a ,że różnica jest spora to polak zaczyna kombinować. Nie jest dobrym rozwiązaniem gdy auta w tej samej wartości rynkowej ale o innych pojemnościach obciąża się zdecydowanie różną stawką podatku. Ogólnie to stawka 3,1% powinna być jedna dla wszystkich samochodów, kwoty jakie byśmy wówczas płacili były by znacznie bardziej przyzwoite i wielu osobom nie chciałoby się kombinować. Wcale nie dziwię się osobom , które kombinują z wartością auta ,ponieważ w zamian za wyższe podatki nie otrzymujemy od państwa nic w zamian. Gdyby wydawać pieniądze z podatków , biorąc pod uwagę przedmiot i miejsce ich poboru pewnie okazało by się ,że powinniśmy mieś największą sieć autostrad. A tak posiadacze samochodów w Polsce płacą relatywnie wysokie podatki nie otrzymując w ten sposób nic. Dziwny jest również pomysł płacenia podatków przy sprowadzeniu auta w formie akcyzy , przecież samochody już dawno nie są produktem luksusowym (pomijając Mercedesy oczywiście :-) ), gdybym wiedział ,ze w naszym kraju płacimy za auta "mniej" ekologiczne większy podatek za jego utrzymanie to przynajmniej wiedział czy chce się na to zgodzić i w jakim celu zostało to stworzone. Obecnie nie mam pojęcia dlaczego ,muszę płacić więcej przy sprowadzeniu auta z większa pojemnością i na co są przeznaczane te środki.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Zgadzam się ale w swojej nie wiedzy nie jesteś sam, bo chyba większość nie wie czemu tak jest i gdzie idzie kasa, napewno nie na infrastrukture, ale "tutaj jest Polska..."
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości