w210 2.3

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

luk4ss0
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, o 17:47

w210 2.3

Post autor: luk4ss0 »

Witam, przymierzam sie do kupna w210 a dokładnie modelu 2.3 a mianowicie: http://olx.pl/oferta/mercedes-e210-230b ... f960e2849d wygląda całkiem nieźle. Potrzebuje opinii użytkowników jak zachowuje sie ten silnik, przewertowałem internet, jakies opinie na autocentrum, ale mnie to nie satysfakcjonuje chodzi mi przedewszystkim o elastyczność tej jednostki, ciężko znaleźć jakies V6 dlatego składniam sie ku 2.3. Pozdrawiam ;)
1JZ
Posty: 158
Rejestracja: 8 lip 2014, o 00:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: w210 2.3

Post autor: 1JZ »

Nie ma co sie oszukiwac. Skoro 2.4 V6 ledwo ciagnie te bude, to co dopiero 4garki. To sa ciezkie samochody, z duzymi przebiegmi i z tych 150koni tez pewnie sporo ucieklo.
S210 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: w210 2.3

Post autor: fabek »

2.3 nie jest aż takim mułem, ma 150 koni, warto przejechać się sprawnym egzemplarzem. Silnik idealny pod gaz, tani w obsłudze, bezawaryjny, dostępna też skrzynia manualna w tym zestawie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: w210 2.3

Post autor: benha »

Mam ten silnik u siebie i jestem z niego zadowolony. Zainstalowany jest gaz ii działa idealnie, przełącza się nawet na wolnych obrotach :> Jedyne co to profilaktycznie wymieniłem w nim świece no i wiadomo olej, filtry itd. Jeśli chodzi o elastyczność to jeśli klima nie jest włączona to przy 2300 idzie spokojnie bieg zmieniać, przy 1800 zaczyna się zbierać a powyżej 3000 dźwięk się jakoś tak zmienia na taki 'sportowy' jeśli to tak idzie nazwać i idzie już super do 5500 :) Przy takiej normalnej spokojnej jeździe trzymam obroty między 1000 a 2100 i daje rade, jak się chce jechać trochę bardziej dynamicznie to można zmieniać bieg przy 2500-3000rpm i ciągnie cały czas :) jeśli chodzi o spalanie to można przyjąć średnią 13l gazu na 100km i około 1l benzyny, obecnie przejechanie 100km kosztuje około 23zl :P W zimę bardzo szybko się robi ciepło w środku a w lato chłodno :> Jedynie jaki mam problem z tym autem to w kółko zapowietrza się nivo i przez to auto się robi niemiłosiernie miękkie i się buja jak jest jakaś poprzeczna mulda na drodze (np tory) po najechaniu na takie coś auto się buja przez kolejne 100m, gruszki mam sprawne, amory dalej są ori i maja sprawność 93% wiec będę się brać za wymianę przewodów stalowych na miedziane koszt około 200zl, jak dla mnie śmieszna kwota napraw na tyle ile to auto jeździ. Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony, mam go już prawie rok ii jedyne co to opanować rudą i będę nim jeździć co najmniej przez następne 5 lat, jak nic się nie psuje, jeździ się baardzo wygodnie to wg mnie nie ma sensu zmieniać na cokolwiek innego, myślę że to będzie najlepszą reklamą dla tego silnika i auta :)
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
luk4ss0
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, o 17:47

Re: w210 2.3

Post autor: luk4ss0 »

Dziękuję bardzo za obszerne odpowiedzi, nie będe go traktował jako sportowego auta, mam 18 lat i cenie sobie komfort przejazdu z punktu A do B, zalezy mi na klimie przedewszystkim gdyz duzo jezdze po miescie, blacharka nie stanowi problemu, jakies male ogniska naprawie samodzielnie i pewnie od razu pomysle nad konserwacja podwozia. Pozdrawiam i licze ze niedlugo przedstawie swoj nowy nabytek ;)
raaza
Posty: 287
Rejestracja: 7 paź 2013, o 19:21
Lokalizacja: gkp

Re: w210 2.3

Post autor: raaza »

Dobra rada - szukaj w automacie i z tempomatem;)
WDB2102371A270261
luk4ss0
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, o 17:47

Re: w210 2.3

Post autor: luk4ss0 »

troche sie boje tego automatu, jezdzilem komfort nieziemski ale jesli nie było dbane to remont mnie zniszczy niestety :/ wiem że to bardzo ogolne podejscie, ze nie ma co skreslac automatu i ze nie kazdy automat to wyrok, ale jednak niepewnosc jest
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: w210 2.3

Post autor: benha »

W swoim mam manuala iii bardzo fajnie i lekko chodzi :p sam mam 20 lat więc można powiedziec że wiem mniej więcej na czym Ci zależy :P mam w nim klime manualną ii powiem że naprawdę super chłodzi, raz to nawet się szron dosłownie na szybie zrobił, jedyna wada tej klimy to to, że przy niskich obrotach przy włączonej klimie się robi niesamowity muł z tego auta, uczucie jak byś miał pod maską nie 150KM a 30 :p ale powyżej 2500rpm już jest spk, co niezmienia faktu że jak się spieszę ii chce szybko wyprzedzić to na czas wyprzedzania wyłączam tą klime :P ale oprócz tego godne polecenia :)
przypomniało mi się że jeszcze wymieniałem w nim podporę wału (150zl sam zmieniałem roboty na 20min) ii zmieniałem te uszczelnienie mostu, tam gdzie oski przychodzą i wał, wyszło mnie to w sumie 150zl około na częściach z ASO bo różnica między tymi z aso a zamiennikiem była chyba 7zl więc się 'szarpłem' i wziąłem oryginalne z aso :P ii z tym robiłem z dobre 3 godziny ale to kisz tego że to pierwszy raz robiłem iii nie chciałem niczego zniszczyć boo trzeba było otwierać ten most ii się bawić z takimi okrągłymi zawleczkami (zapomniałem jak to się fachowo nazywa, są do tego specjalne kleszcze :p )
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Krzychotnik
Posty: 93
Rejestracja: 7 lip 2014, o 18:59
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: w210 2.3

Post autor: Krzychotnik »

benha, te okrągłe zawleczki to pewnie pierścienie segera :D
WDB2100041A495732 2.2 D Classic - Sprzedany
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde

http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Re: w210 2.3

Post autor: diedo754 »

benha- witaj sasiad, jak zrobisz juz to nivo to dam ci mojego tez- flaszke stawiam ja
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: w210 2.3

Post autor: Przemek »

luk4ss0, jak Ci się nie spieszy z zakupem to mogę Ci swoje kombi z takim silnikiem sprzedać, ale dopiero w 2 tygodniu sierpnia. Kupiłem go w listopadzie specjalnie na wyjazd wakacyjny do rumunii (w zeszłym roku sedanik ledwo dał radę nas pomieścić).
Od listopada systematycznie go przygotowuje do wyjazdu żeby przejechał całą trasę bezawaryjnie :oczami:
W wyposażeniu ma klimę manualną, ksenony, podgrzewane fotele przednie, 4 elektryczne szyby z otwieraniem/domykaniem z kluczyka, skórzaną tapicerkę.
Jak będziesz zainteresowany to mogę podesłać zdjęcia
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: w210 2.3

Post autor: hammond24 »

Dwóch kolegów zasygnalizowało,że przy włączonej klimie auto słabnie.Panowie,macie coś nie tak,albo z układem paliwowym,albo elektrycznym lub z samą klimatyzacją.U mnie również jest spadek mocy,ale minimalny.Miałem ten objaw co u Was,ale przegląd i niezbędne naprawy załatwiły sprawę.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
luk4ss0
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, o 17:47

Re: w210 2.3

Post autor: luk4ss0 »

hammond24 pisze:Dwóch kolegów zasygnalizowało,że przy włączonej klimie auto słabnie.Panowie,macie coś nie tak,albo z układem paliwowym,albo elektrycznym lub z samą klimatyzacją.U mnie również jest spadek mocy,ale minimalny.Miałem ten objaw co u Was,ale przegląd i niezbędne naprawy załatwiły sprawę.
Właśnie tez dla mnei dosyc dziwna przypadlosc. Jako ze sie udzieliłes w tym temacie, moze dorzucisz pare slow co do swojej eksploatacji okulara i opinii nt. Tego silnika, jaka jest rozbieznosc w ciezszym w140 2.8? :niepewny:
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: w210 2.3

Post autor: hammond24 »

Subiektywnie,ale po kilkuletnich doświadczeniach,uważam,że jest to optymalna wersja do użytkowania w Polsce.Stosunek kosztów obsługi do osiągów znakomity.W140/2.8/3.2 jest równoważnym samochodem do W210 2.3 tak w zakresie kosztów,jak i osiągów.Oczywiście 3.2 jest ideałem.Gdyby mi zależało na wyścigówce w wersji limuzyna,to kupiłbym BMW 750,jak mój syn,który i tak musi jeździć tak jak tatuś,bo nie zarobi na mandaty lub straci prawko.Polska to nie Niemcy.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: w210 2.3

Post autor: benha »

Auto strasznie słabnie ale w dolnym zakresie obrotów, powyżej 2500 jest słabszy ale ciągnie juz wystarczająco :) byłem na serwisie klimy z miesiąc temu, wszystko szczelne, nabili równo 1000g czynnika ii chodzi bardzo fajnie oprócz tego że muli auto. Wydaje mi się ze tak po prostu to działa, znajomi mają golfy 3 ii fabie z klimą manualną ii mają to samo, ja mam u siebie najprostszą sprężarkę z sprzęgłem magnetycznym bez tych całych bypassów więc to temu tak muli bo cały czas idzie na pełną moc

Co do tego nivo to w lipcu planuje zamówić przewody miedziane (coś koło 60-80zl za 10 metrów, pomierzyłem grubości i gwinty iii są 3 różne grubości przewodów) najbardziej się boje że nie będą się chciały odkręcić od gruszek ii regulatora iii boje się jeszcze przeprowadzania tych przewodow nad sankami z tyłu bo ciasno jest a nie chce tych sanek ściągać :P Jak mi się uda to się odezwę :P
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości