manualna czy automat

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zb124w
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2014, o 11:29
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

manualna czy automat

Post autor: zb124w »

Od 12 lat jeżdżę w124 250D z manualną skrzynią biegów zamierzam kupić w210 ale mam dylemat manualna czy automatyczna. Kiedyś slyszałem że naprawy automatów trochę czyszczą kieszeń stąd moje opory przed automatyczną czy słusznie?
Zbyszek
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

zb124w, W razie potrzeby jak skrzynia padnie wsadzasz drugą używana za nie za wielkie już pieniądze i znowu jeździsz. Jak kupisz auto w dobrym stanie i przebiegiem realnym przyzwoitym ( nie 800 tys, a na liczniku 180) to pojezdzisz. Te automaty są solidne. To nie jest multitronic z audi. Kierowałbym się raczej personalnymi preferencjami niż teorią. Grunt to auto w dobrym stanie.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
zb124w
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2014, o 11:29
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

Post autor: zb124w »

Moje pytanie wynika z faktu że nie dysponuję na zakup wielkim budżetem (ok. 10 tys) a za takie pieniądze trudno znaleźć Mietka w przyzwoitym stanie. Z powodu obaw, o których napisałem wcześniej moje poszukiwania zawężone były tylko do egzemplarzy z manualną skrzynią. Czy można przy kupnie wstępnie ocenić stan automatu (nie mam żadnych doświadczeń z tym rodzajem skrzyni), czy płynność zmiany biegów to jedyny test (w sumie chyba najważniejszy)?
Zbyszek
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Kilka dni temu rozdupcylem staw skokowy ... W lewym kopycie . Przyszlo jechac samochodem
I okazalo sie ze dzieki temu ze to automat moge sie ruszyc .
Jaka bylo niespodzianka jak reczny przyszlo wcisnac chora noga . Ale automat
To niewatpliwie najwspanialszy wynalazek w motoryzacji .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
zb124w
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2014, o 11:29
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

Post autor: zb124w »

Tak jak pisalem nie mam doświadczeń ze skrzyniami automatycznymi a zimą przychodzi mi jeździć po najczęściej nieodśnieżonych albo śliskich dróżkach. Jak w takich warunkach jeździ się automatem ?
Zbyszek
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Po kupnie dobrych nie zlezalych opon zimowych bylem zdumiony jak
Przyjemnie i bezpiecznie jezdzi sie w kompletacji w210 z automatem .
Jestem przyzwyczajony do czteronapedowych samochodow i pierwsza zime chcialem
Wsadzic merxedese do garazu .
Okazalo sie ze jezdzi sie swietnie .
Warunek dobra dopasowana nie zuzyta opona .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
zb124w
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2014, o 11:29
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

Post autor: zb124w »

Niech nie dziwią Was moje być może banalne pytania ale nigdy nie jeździłem automatem. Co sie dzieje gdy utknie się w zaspie? Z manualną " bujałem" autem do przodu do tyłu i jakoś udawało się wyjechać. Czy to samo można robić w automacie?
Zbyszek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Automatem metoda "bujania" z zaspy nie wyjedziesz.Powiem tak; automat to dobrodziejstwo techniki w jezdzie miejskiej, jestem fanem automati i chwale go :padam:

Ale na drogi zimowe o ktorych piszesz jednak polecalbym mamual, lub 4matic alternatywnie :cwaniak:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Tak jak napisal Gawra. Nie bujania . Trzeba myslec troche z wyprzedzeniem .
Nawet w 4 maticu czy innej terenowce jedziesz tylko do pewnego momentu ....
Ukulo sie powiedzenie ze im lepsza terenowka tym traktor musi dalej dojechac .
Automat jest okej , byle byl sprawnym automatem .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Gdy w manualu bujanie sprowadza sie do szybkosci nog kierowcy, w automacie czasami troche wiecej czasu trzeba na przeplukanie oleju, wiec zwloka troche wieksza.
Z drugiej strony automat pozwala na staly nacisk w pozadanym kierunku, co w manualu by kosztowalo nowe tarcze sprzegla.
Kazdy system ma swoje niuase. ale w pickupach automat ma wieksze normy uciagu, gdzie manual pali sprzegla
zb124w
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2014, o 11:29
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

Post autor: zb124w »

Dzięki za odpowiedzi. Napiszcie jeszcze czy można (oprócz płynności zmiany biegów) sprawdzić stan automatycznej skrzyni by po zakupie nie trzeba było jej wymieniać czy naprawiać.
Zbyszek
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

zb124w, Ja jestem akurat zwolennikiem manuala mimo że jeździłem sporo kilkoma automatami. Ogólnie mówiąc jesli nie lubisz mieszać kijem żeby przerzucać biegi i Cię to wkurza np w korku to automat jest stworzony dla Ciebie. Mi to nie jest potrzebne bo większą przyjemność czerpię z jazdy manualem ale gdyby mi się trafił lepszy technicznie automat niż manual to wybrałbym automat, a gdyby mnie było stać to po Wrocławiu jeździłbym automatem a poza wrocław manualem. Ma to kilka ograniczeń np. tak jak piszesz zaspy, na zime bardziej trzeba dbać o dobre ogumienie, jak padnie daleko w trasie to laweta, nie zdusisz go np. jak turbo zassa olej i silnik się rozbiega itp. oczywiście żaden z tych problemów nie musi wystąpić, szczególnie ten ostatni to rzadkość. co do budżetu 10 tys. zł to można znaleźć w tej cenie fajny automat. Większe znaczenie ma stan techniczny całego samochodu (np. ruda) niż to jaka skrzynka została wsadzona. Jak sprawdzić jest opisane wiele razy na forum, a bardzo ogólnie mówiąc to właśnie trzeba zobaczyć czy plynnie przerzuca, czy nie kopie przy zmianie z R na D, czy silnik pracuje w całym zakresie obrotów, czy nie cieknie itp.. Szczegóły na pewno znajdziesz na forum.

[ Dodano: 2014-05-31, 11:11 ]
zb124w, Oj leniwy jesteś. Szukajka nie jest zbyt precyzyjna ale jak poczytasz kilka tematów założonych przez ludzi którzy mieli problemy ze skrzyniami to na pewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

To chyba loteria .
Ale sprawnym okiem oceniajac ogolny stan auta mozna ocenic kto jezdzil , czy auto jest nie czy doinwestowane to wazne dane . Jak kupujesz ospojlerowanego civika mozesz byc pewien ze
Wlasciciel nie byl aniolkiem i pewnie wolal kupic nowa pletwe niz zmienic olej .
Tak czy siak biegi musza zmieniac sie plynnie w gore i w dol bez szarpajewa .
Bez dodatkowych dzwiekow . Mozesz jechac na ogledziny z kims kto Cie schlodzi kiedy
Bedzie trzeba .
W skrzyni warto wlozyc bagnet i ocenic wyglad i poziom oleju .
Niewiele wiecej mozna zrobic .
Ale moze ktos profi powie jak testowac auto w czasie kupna
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

zb124w,

viewtopic.php?t=6197&start=0

Tutaj masz po krótce opisane na co zwrócić uwagę ( punkt "podczas pierwszej jazdy" czy jakoś tak)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
zb124w
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2014, o 11:29
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

Post autor: zb124w »

prelezabiusz, masz rację, że ogólny stan techniczny jest najważniejszy. Samo wajchowanie mi nie przeszkadza przez kilkanaście lat użytkowania w124 przyzwyczaiłem się do tego a mój stary Mietek nigdy mnie nie zawiodł i teraz szukając do kupienia w210 ograniczyłem swoje poszukiwania do skrzyni manualnej. Dzieki Waszym opiniom chyba rozszerzę zakres poszukiwań też o skrzynie automatyczne. Jak zawsze są wady i zalety a życie wszystko zweryfikuje.
Zbyszek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości