Lekko ciągnie do rowu po zmianie opon
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
Lekko ciągnie do rowu po zmianie opon
Vitaycie.
Założyłem nowiuteńkie opony letnie i stwierdziłem co w tytule.
Na zimowych tego efektu nie było, choć one nowe nie były.
Rozumiem że coś z geometrią i tak myślę, czy przestawienie na drążku lewego przedniego koła w lewo wobec pozostałych trzech kół, zniweluje mi ciąg w prawo czy tylko rozbieżność zrobię i nic się nie zmieni?
Założyłem nowiuteńkie opony letnie i stwierdziłem co w tytule.
Na zimowych tego efektu nie było, choć one nowe nie były.
Rozumiem że coś z geometrią i tak myślę, czy przestawienie na drążku lewego przedniego koła w lewo wobec pozostałych trzech kół, zniweluje mi ciąg w prawo czy tylko rozbieżność zrobię i nic się nie zmieni?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Re: Lekko ciągnie do rowu po zmianie opon
A kierunkowosc opon? A cisnienie? Prawidlowe?WojtekS210 pisze:Vitaycie.
Założyłem nowiuteńkie opony letnie i stwierdziłem co w tytule.
Na zimowych tego efektu nie było, choć one nowe nie były.
Rozumiem że coś z geometrią i tak myślę, czy przestawienie na drążku lewego przedniego koła w lewo wobec pozostałych trzech kół, zniweluje mi ciąg w prawo czy tylko rozbieżność zrobię i nic się nie zmieni?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
Opony GoodYear Eagle Touring, letnie, bardzo cichutkie. Nowe, nie bieżnikowane. Z kolorowymi paskami na bieżniku były.
Zakładane w warsztacie gdzie od lat bywam, kierunek, ciśnienie, wszystko jest prawidłowo.
Zimówki nie były od nowości u mnie, ale jeździdło jeździło prosto.
Na poprzednich letnich tego ciągu raczej nie było, pamiętałbym ale wiem że opony nie były równomiernie zużyte, dlatego myślę żeby lewe w lewo lekko przestawić, tylko czy są jakieś uzasadnione przeciw wskazania do tego zabiegu?
A może zaryzykuję i zrobię próbę...
Zakładane w warsztacie gdzie od lat bywam, kierunek, ciśnienie, wszystko jest prawidłowo.
Zimówki nie były od nowości u mnie, ale jeździdło jeździło prosto.
Na poprzednich letnich tego ciągu raczej nie było, pamiętałbym ale wiem że opony nie były równomiernie zużyte, dlatego myślę żeby lewe w lewo lekko przestawić, tylko czy są jakieś uzasadnione przeciw wskazania do tego zabiegu?
A może zaryzykuję i zrobię próbę...
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
Nie, daty są różne w przedziale 2007/2009r i największa różnica jest właśnie na przodzie.
Hm... to ja zrobię roszady by przód miał daty jak najbliższe siebie.
.
Cholera, że ja nie zwróciłem uwagi na którym kole była najbardziej nierówno zużyta opona ze starego letniego kompletu.
Hm... to ja zrobię roszady by przód miał daty jak najbliższe siebie.
.
Cholera, że ja nie zwróciłem uwagi na którym kole była najbardziej nierówno zużyta opona ze starego letniego kompletu.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
mimo wszystko sprawdziłbym geometrie,bo może być tak,że zimówki były ściochrane a letnia opona jest nowa i stawia zdecydowanie większy opór i to czuć.W tym przypadku za 1 tyś kilometrów zerżniesz opony.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
No i doopa.
Zamieniłem koła tył/przód i nadal ciągnie do rowu.
Przestawiłem przy końcówce drążka lewe przednie koło na rozbieżność w lewo o jeden obrót gwintu, ale też nic na tym nie zyskałem. Jutro zrobię jeszcze jeden obrót i jak nie polepszy to wrócę do pierwotnego ustawienia i uczepię się czegoś innego.
Czy może to być wina ustawień tylnych kół?
Pojechałbym na geometrię, ale nie mam do kogo.
Zamieniłem koła tył/przód i nadal ciągnie do rowu.
Przestawiłem przy końcówce drążka lewe przednie koło na rozbieżność w lewo o jeden obrót gwintu, ale też nic na tym nie zyskałem. Jutro zrobię jeszcze jeden obrót i jak nie polepszy to wrócę do pierwotnego ustawienia i uczepię się czegoś innego.
Czy może to być wina ustawień tylnych kół?
Pojechałbym na geometrię, ale nie mam do kogo.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości