ciśnienie w oponach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Re: ciśnienie w oponach

Post autor: Marek3003 »

EBO pisze:Panowie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 235/45 r17?

Mam u siebie takie opony. Pod klapką wlewu paliwa mam napisane do 130 i trzy osoby 2.0 oraz 2.3. Mogę zrobić zdjęcie.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
marceli80
VIP
Posty: 230
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 18:16
Lokalizacja: polska

Post autor: marceli80 »

a co myślicie o pompowaniu kól AZOTEM ?? daje to coś czy efekt taki sam jak jak na zwykłym powietrzu ?? probował już ktoś takiego czegoś ??
MERCEDES E60 BRABUS rodzynek -sprzedany
I 300 TD COMBI 97 elegance - sprzedane
ml 4.0 cdi 2002- sprzedane-teściowi !!!
300td combi avangarde-s przedany
s 220 3,2 cdi 2002
211 2.7 CDI
212 2.2 cdi
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Azotu jest w powietrzu 78%. CZy kolejne 22% coś zmieni?? Jestem przeciw chyba że mnie kto przekona bez młotka. He!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

marceli80 pisze:a co myślicie o pompowaniu kól AZOTEM ?? daje to coś czy efekt taki sam jak jak na zwykłym powietrzu ?? probował już ktoś takiego czegoś ??
Jak za darmo to mozna napompowac ale jak juz chca za to kase to sie nie oplaca ;-)
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Klosiak, masz 4 matica to sie odezwij bo w dziale Zaakupy jest problem. He!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

baca, jak sie lata po 200-220 w trasie to koła napompowane azotem daja roznice, tak twierdzi moj znajomy, ktory jezdzi Audi A8.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

najwazniejsze żeby bylo odpowiednie cisnienie w kołach, ale czy warto ozotem pompowac, ja mysle ze nie(w powietrzu i tak jest prawie 80% azotu :-) ),no chyba ze za darmo by pompowali (jak ktos wyzej zauważył), azot jest lzejszy od powietrza, obojętny nie wchodzi w reakcje z guma,guma tak szybko sie podobno nie starzeje wtedy... Moze takie pompowanie daje tylko efekt placebo... bo guma zdaży sie wczesniej zetrzeć niz zestarzec, a fruwać auto na tych dodatkowych 20% azotu nie bedzie ;-) :roll:
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

po mojemu podpucha! PD.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

Panowie powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponce 205 na 65 na feldze 15. miałem 2.0 z przodu 2.2 tył jeździło się mi źle szczególnie w zakretach ostrych dobiłem do 2.4 i 2.6 i jest lepiej ale bez
rewelacji. dopompować jeszcze ??
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

blacha122 pisze:Panowie powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponce 205 na 65 na feldze 15. miałem 2.0 z przodu 2.2 tył jeździło się mi źle szczególnie w zakretach ostrych dobiłem do 2.4 i 2.6 i jest lepiej ale bez
rewelacji. dopompować jeszcze ??
I nie będzie się dobrze jeździło. Opony są po prostu za duże (za wysokie). Za to dobrze tłumią nierówności. Podaj jeszcze producenta opon, bo tu może być przyczyna.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

producent kleber. z takimi kupiłem samochodzik , było w miarę ok na początku , wiosnę lato objeździłem. fakt tłumią bardzo dobrze jeżdżę po Krakowie gdzie dziur jest dożo. zimówki tez niestety mam takie , ale zima to nie ma takiego znaczenia wolniej się jeździ. A na wiosnę kupie coś mniejszego
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

blacha122 pisze:A na wiosnę kupie coś mniejszego
Producent dość dobry, może wiek już nie ten (oczywiście opon - kierowcy się nie starzeją). Obstawiam jednak profil opony - za wysokie. Niższy profil będzie się wiązał z zmianą rozmiaru felgi (aby utrzymać tę samą średnicę koła). 16" wystarczą, chyba że chcesz lepszy efekt to 17". Większe średnice są drogie w zakupie i opony też są dużo droższe. Proponowałbym także przejrzeć zawieszenie (luzy a przede wszystkim zbieżność - jeżeli po kupnie auta nie robiłeś), tu także może być przyczyna.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Jakie powinienem miec cisnienie w przodzie a jakie z tylu kola 225/45/17 obecnie mam przod 2.0 a tył 2.2 dobrze czy zle? pozdrawiam
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ja mam tak samo w 235/45/17
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Też mam tyle samo, przód 2.0 a tył 2.2. Opona 215/50/17. Wcześniej miałem 225/45/17. Gdy w wulkanizacji zakładali mi nowe opony to nadmuchali do 2.5 bara, jechać tym nie szło, jakbym miał koła z kamienia. Gdy obniżyłem ciśnienie do 2.0 i 2.2 różnica zdecydowana na plus. Jeśli chcesz to dopompuj sobie trochę więcej i oceń czy będzie lepiej ale raczej tak nie będzie.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości