marceli80 pisze:a co myślicie o pompowaniu kól AZOTEM ?? daje to coś czy efekt taki sam jak jak na zwykłym powietrzu ?? probował już ktoś takiego czegoś ??
Jak za darmo to mozna napompowac ale jak juz chca za to kase to sie nie oplaca ;-)
najwazniejsze żeby bylo odpowiednie cisnienie w kołach, ale czy warto ozotem pompowac, ja mysle ze nie(w powietrzu i tak jest prawie 80% azotu :-) ),no chyba ze za darmo by pompowali (jak ktos wyzej zauważył), azot jest lzejszy od powietrza, obojętny nie wchodzi w reakcje z guma,guma tak szybko sie podobno nie starzeje wtedy... Moze takie pompowanie daje tylko efekt placebo... bo guma zdaży sie wczesniej zetrzeć niz zestarzec, a fruwać auto na tych dodatkowych 20% azotu nie bedzie ;-) :roll:
Panowie powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponce 205 na 65 na feldze 15. miałem 2.0 z przodu 2.2 tył jeździło się mi źle szczególnie w zakretach ostrych dobiłem do 2.4 i 2.6 i jest lepiej ale bez
rewelacji. dopompować jeszcze ??
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
blacha122 pisze:Panowie powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponce 205 na 65 na feldze 15. miałem 2.0 z przodu 2.2 tył jeździło się mi źle szczególnie w zakretach ostrych dobiłem do 2.4 i 2.6 i jest lepiej ale bez
rewelacji. dopompować jeszcze ??
I nie będzie się dobrze jeździło. Opony są po prostu za duże (za wysokie). Za to dobrze tłumią nierówności. Podaj jeszcze producenta opon, bo tu może być przyczyna.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
producent kleber. z takimi kupiłem samochodzik , było w miarę ok na początku , wiosnę lato objeździłem. fakt tłumią bardzo dobrze jeżdżę po Krakowie gdzie dziur jest dożo. zimówki tez niestety mam takie , ale zima to nie ma takiego znaczenia wolniej się jeździ. A na wiosnę kupie coś mniejszego
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Producent dość dobry, może wiek już nie ten (oczywiście opon - kierowcy się nie starzeją). Obstawiam jednak profil opony - za wysokie. Niższy profil będzie się wiązał z zmianą rozmiaru felgi (aby utrzymać tę samą średnicę koła). 16" wystarczą, chyba że chcesz lepszy efekt to 17". Większe średnice są drogie w zakupie i opony też są dużo droższe. Proponowałbym także przejrzeć zawieszenie (luzy a przede wszystkim zbieżność - jeżeli po kupnie auta nie robiłeś), tu także może być przyczyna.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Też mam tyle samo, przód 2.0 a tył 2.2. Opona 215/50/17. Wcześniej miałem 225/45/17. Gdy w wulkanizacji zakładali mi nowe opony to nadmuchali do 2.5 bara, jechać tym nie szło, jakbym miał koła z kamienia. Gdy obniżyłem ciśnienie do 2.0 i 2.2 różnica zdecydowana na plus. Jeśli chcesz to dopompuj sobie trochę więcej i oceń czy będzie lepiej ale raczej tak nie będzie.