Dołączył(a): 25 maja 2008, o 11:32 Posty: 18 Lokalizacja: Chrzanów
Witam kupiłem w210 i dostałem drugi kluczyk chyba od innego samochodu,czy mozna go przeprogramowac czy trzeba kupic nowy,jak tak to gdzie i ile to kosztuje?
MOD_EDIT: Zmieniłem temat na bardziej precyzyjny.
Ostatnio edytowano 7 cze 2008, o 10:15 przez krzanow, łącznie edytowano 1 raz
Jeżeli mowa o " rybce " a ten co masz jest z innego auta to nic nie przeprogramujesz, koszt nowego klucza w ASO to ok 700-800 pln,i trzeba być autem, natomiast jezeli jest to właściwy klucz a uszkodzony to mozna go spokojnie naprawic. Główne usterki to obluzowanie cewki i zimne luty na układzie, kazdy elektronik sobie z tym poradzi.
_________________ "Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
wlasnie, dobre pytanie. Jak wymienic baterie w kluczyku? moja chyba jest juz slaba bo musze podejsc blisko do auta, zeby zalapalo. Slyszalem kiedys, ze lepiej nie robic tego samemu bo mozna cos rozprogramowac, ale czy to prawda?
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 20:16 Posty: 5 Lokalizacja: Polkowice
Witam. Starałem się znaleźć opis przypadłości jaka spotkała mój klucz od mietka ale nie udało mi się.
Ale po kolei, nabyłem to cudo niedawno i otrzymałem trzy klucze w komplecie, jak sądząc z opisów na forum są to scyzoryki. Przypadłość jest taka że jeden klucz działa poprawnie czyli otwiera i zamyka auto a także uruchamia je. Natomiast dwa pozostałe mają dziwne felery jednym można tylko autko uruchomić lecz nie ma mowy o otwarciu czy zamknięciu drzwi, natomiast drugi na odwrót otwieramy ale nie uruchamiamy :-(
Może ktoś z Was wie w czym tkwi problem, i mógłby ewentualnie podzielić się swoją wiedzą byłbym naprawdę zobowiązany. Wielkie dzięki!
Dołączył(a): 14 lut 2008, o 23:45 Posty: 252 Lokalizacja: Wieliczka
Scyzoryk, którym nie można zdalnie otworzyć/zamknąć auta: sprawdź baterię, czy pilot wysyła sygnał (zobaczysz to np przez komórkę, która ma aparat foto) -często w tych pilotach ulatywały przyciski na płytce - naprawa poprzez lutowanie, a także czy jest zsynchronizowany.
Klucz którym nie można uruchomić pojazdu - trzeba go zaprogramować.
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 04:53 Posty: 279 Lokalizacja: Kluczbork
Może być też taka opcja , że jeden z tych kluczyków jest tzw. kluczykiem serwisowym i przy jego pomocy uruchomimy silnik , natomiast nie ma on funkcji sterowania centralnym zamkiem ( drzwi otwieramy grotem w kluczyku ) . Sposób w jaki synchronizuje się kluczyk opisany jest TUTAJ 8-)
Pzdr.
_________________ obecnie W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 20:16 Posty: 5 Lokalizacja: Polkowice
Witam. Dzisiaj po przeczytaniu waszych odpowiedzi, postanowiłem sprawdzić ponownie baterie, czyli wymienić na nowe, oraz jeszcze raz spróbować zsynchronizować klucze. No i niestety zakończyło się wszystko fiaskiem, więc zabrałem się za wyciągniecie z kluczyków płytek z układami i co się okazało, w jednym kluczyku tym który nie działał w stacyjce ale otwiera drzwi jest taka jak by cewka z przodu i jakaś "zaraza" już tam pchała swoje łapy bo drucik z tej cewki był rozwinięty i poplątany, więc przyczyna stała się oczywista. Natomiast drugi klucz jest trochę innej konstrukcji jak się okazuje, nie ma on tej cewki takiej dużej tylko jakiś mały czarny plastikowy prostokącik, może w środku jest jakaś mała cewka usytułowana jest również z przodu kluczyka z jednej strony jest luźna czyli nie jest zlutowana, a sądząc po jej umiejscowieniu chyba raczej powinna być zlutowana z obu stron.
Moje pytanie brzmi, czy takie kluczyki ktoś naprawia? Czy można dokupić taki klucz i zaprogramować do swojego auta nowy lub używany?
Dzięki wielkie lukiemu i markowi za odpowiedzi.
Pzdr.
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 04:53 Posty: 279 Lokalizacja: Kluczbork
gigant91 napisał(a):
zabrałem się za wyciągniecie z kluczyków płytek z układami i co się okazało, w jednym kluczyku tym który nie działał w stacyjce ale otwiera drzwi jest taka jak by cewka z przodu i jakaś "zaraza" już tam pchała swoje łapy bo drucik z tej cewki był rozwinięty i poplątany, więc przyczyna stała się oczywista. Natomiast drugi klucz jest trochę innej konstrukcji jak się okazuje, nie ma on tej cewki takiej dużej tylko jakiś mały czarny plastikowy prostokącik, może w środku jest jakaś mała cewka usytułowana jest również z przodu kluczyka z jednej strony jest luźna czyli nie jest zlutowana, a sądząc po jej umiejscowieniu chyba raczej powinna być zlutowana z obu stron. Moje pytanie brzmi, czy takie kluczyki ktoś naprawia?
gigant91 czy na pewno mówimy o kluczyku tzw. ,,scyzoryk,, . Twój opis o cewce bardziej pasowałby do kluczyka tzw. rybka,, Kluczyk rybka wygląda tak , jak kilka postów wyżej w opisie wymiany baterii , jeśli tak to zanieś kluczyk do elektronika . Przy odrobinie cierpliwości sprawdzi oporność cewki ,średnicę drucika i może nawinie nową . Natomiast jeżeli mowa o kluczyku ,,scyzoryk,, to TUTAJ jest opis wraz z fotkami odrywających się w tych kluczykach mikrowyłączników . Mikrowyłącznik posiada 4 styki , w moim przypadku oderwał się cały , może u Ciebie puściły styki tylko z jednej strony :roll:
Kluczyk oczywiście można kupić nowy , ale zamówić go możesz tylko w ASO MERCEDES warunek obecność na miejscu z dokumentami , czas oczekiwania około 2 tygodni ( kluczyk przychodzi z Niemiec ) no i cena około 800 zet (a nawet jak piszą koledzy na forum serwisy ,,śpiewają ,, blisko 1 kilo zet :shock: ) . Na Twoim miejscu , mając tylko jeden sprawny kluczyk starałbym się najpierw uruchomić któryś z tych uszkodzonych ( może koszt okaże się symboliczny ) . Naprawa u fachowców ogłaszających się w internecie z reguły mieści się w sumie około 150 -250 zł + koszty przesyłki .
I jeszcze jedna sprawa, nie kupuj kluczyka używanego bo nie będzie działał (no chyba że kupisz cały komplet (kluczyki , odbiornik , komputer silnika - cena raczej zaporowa ). Każdy kluczyk jest przypisany tylko do konkretnego egzemplarza samochodu i żadne dostrajanie i synchronizacje w tym przypadku nie pomogą wykorzystać można tylko obudowę .
Pzdr.
_________________ obecnie W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Ostatnio edytowano 22 lip 2008, o 17:11 przez mark, łącznie edytowano 1 raz
Dołączył(a): 6 lip 2008, o 20:16 Posty: 5 Lokalizacja: Polkowice
Witam. Mark masz rację, nieumyślnie wprowadziłem wszystkich w błąd, za co przepraszam moja wiedza w tym temacie jest jeszcze bardzo mała, bierze się to stąd, że nie miałem do czynienia z tymi kluczami a teraz jak dziecko we mgle błądzę. Byłem przekonany, że te klucze z wysuwanym kluczykiem metalowym to jest właśnie scyzoryk :oops: mam dokładnie taki klucz jak pokazany wyżej, a ściślej pisząc to dwa takie klucze bo trzeci jest trochę większy i z wspomnianą rozwiniętą cewką. Reasumując by nie przeciągać postaram się pójść za Twoją radą i naprawić te klucze. Jeszcze raz przepraszam i dziękuję za pomoc.
Pzdr.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników