syczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

syczy

Post autor: lukasz_f »

Ponownie zakladam ten temat, i mam nadzieje, ze mi go nie usuna.
W moim aucie syczy z nawiewu od strony kierowcy. Klime nabilem i ciagle to samo.
Syczec przestaje wtedy gdy dodaje gazu. Dziwne?? Moze ktos wie co to moze byc.
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Może sprężarka. :?:
Ogulnie nie spotkałem sie z takim problemem. :-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Przez parę sekund ma prawo,jeśli cały czas to masz nieszczelny układ.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

Post autor: lukasz_f »

dzieki. Ale test wyszedl ze szczelny jest.
Tylko u mojego ojca tez w w210 pokazywalo ze szczelne a jak wrocil z Norauto do domu to wieczorem klima niedzialala.
P.S. Norauto mowimy nie. :))
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
s210
Posty: 116
Rejestracja: 17 lut 2010, o 08:36
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: s210 »

to zależy jak szczelność jest sprawdzana. są dwie metody:

1. na wysokie ciśnienie, (azot) - wtedy podbija się do ciśnienia podobnego do tego który osiąga układ w czasie pracy. Metoda nie zawsze skuteczna, bo gdy chłodnica klimy znajduje się w aucie, nie można tam wprowadzić zbyt wysokiego ciśnienia. a gdy jest jakaś niewielka nieszczelność - to ona może wyjść dopiero przy wyższym ciśnieniu

2. czynnik chłodzący + barwnik. nabijamy i obserwujemy czy widać zabarwienia (UV)
s210 290td
WDB2102171A731406
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: syczy

Post autor: elspasoo »

lukasz_f pisze:Ponownie zakladam ten temat, i mam nadzieje, ze mi go nie usuna.
W moim aucie syczy z nawiewu od strony kierowcy. Klime nabilem i ciagle to samo.
Syczec przestaje wtedy gdy dodaje gazu. Dziwne?? Moze ktos wie co to moze byc.
Ja usunąłem twój post. Dlaczego nie możesz się odrobinę wysilić aby nazwać po ludzku ten temat. Rozumiem ,że ty z przyjemnością używał byś wyszukiwarki gdyby wszystkie tematy na forum nazywały się , syczy, piszczy, stuka, puka, dudni, dzwoni i Bóg jeden wie co jeszcze ....... . Popraw nazwę tego tematu !!!!
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

syczy ? ok rozumiem , ale teraz ... jak by była nieszczelna w momenscie by pzrestała syczec , mam na mysli na drugi dzien , a u kolegi jest zapewne tak , ze juz jezdzi tydzien i syczy - wiec nie ma mowy o nieszczelnosci .
chyba , ze nieszczelnosc jest tak mała , ze maszyna jej nie wyłapie , ale po 3 miesiacach układ pzrestanie miec cisnienia roboczego , tak jest np u mojego syna w BMW e-36 ale to nie powinno miec skutu w postaci syczenia .
i jeszcze . moja klimatyzacja działała wzorcowo w MB , ale postanowiłem ją pzrejrzec , wiec wypompowanie gazu brak około jak maszyna zmierzyła 250 gram czynnika , wypompowanie oleju i wpompowanie nowego 20 gram i czynnika 1000 gram , zmierzenie cisnienia sprezania kompresora - jak okreslił obsługujacy maszynę - nowy !! :mrgreen: i jezdze , ale kurde bedle , przed tem nie słyszałem ze klima mi chodzi , a tylko czułem ze z kratek leci zimno , po tej operacji mam odgłos słuchowy ktory powoduje ze słysze , ze klima pracuje - co jest ?? mają jakis hujowy gaz czy co ?


wczesniej - po zalaczeniu klimy jak chcialem sprawdzic czy pracuje poprawnie , otwierałem maske i patrzylem czy kreci sie kompresor i czy rurka robi sie zimna , teraz po prostu słysze ze sie cos załaczyło i pracuje , juz nie musze zagladac pod maske - ktos wie o co chodzi ? oczywiscie nie jest to jakis tam chałas , ale po prostu słysze prace układu , a nie słyszałem
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
hp
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2010, o 22:39
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hp »

Witam
Może paru się będzie śmiać, ale kiedy ja kupiłem swoje oko też słyszałem dochodzący syk z lewej strony deski. Z okolic lewego nawiewu i głośnika na desce. Dodatkowo zauważyłem że nie działa pozycjonowanie świateł. Bez względu na pozycję na przełączniku, chociaż w pozycji 3 syk był mniej zauważalny a najmocniej syczało na 0. Po dokładnym przejrzeniu układu ustawiania wysokości świecenia reflektorów okazało się że przewód doprowadzający podciśnienie do prawego reflektora był odłączony. Po podpięciu go syk zniknął, reflektory zmieniają wysokość świecenia. Tak więc może u ciebie jest podobnie, bardzo łatwo jest coś odłączyć chociażby podczas wymiany żarówki. Pozdrawiam i współczuje bo nie ma nic bardziej irytującego niż jakieś dźwięki których nie powinno być.
mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

Re: syczy

Post autor: mayday2007 »

lukasz_f pisze:Ponownie zakladam ten temat, i mam nadzieje, ze mi go nie usuna.
W moim aucie syczy z nawiewu od strony kierowcy. Klime nabilem i ciagle to samo.
Syczec przestaje wtedy gdy dodaje gazu. Dziwne?? Moze ktos wie co to moze byc.
Było o tym już na forum.Syczenie z kratek nawiewowych to zbyt mała ilość czynnika albo uszkodzony zawór rozprężny.Chyba,że syczenie nie ustaje nawet po wyłączeniu klimatyzacji,wtedy możliwe,że któryś wąż od podciśnienia od klap nawiewu się uszkodził i syczy,a jak wiadomo podciśnienie zależne jest od obrotów silnika(a coś tam o dodawaniu gazu mówiłeś).Jeśli masz climatronic to przytrzymaj na włączonym zapłonie przycisk REST przez 5s i sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie klimatyzacji-pozycja 7.Sprawdź też czy syczenie ustaje po wyłączeniu klimy.Zrób test klap,który przedstawił kolega noc viewtopic.php?t=6225&postdays=0&postord ... 2b553a8293
Test pomoże sprawdzić czy wszystkie klapy działają prawidłowo,jeśli nie to znaczy,że wąż od podciśnienia.
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Fire
Posty: 11
Rejestracja: 3 maja 2013, o 14:29
Lokalizacja: Skątowni

Post autor: Fire »

Witam. Odgrzewam schaba, ale może ktoś szuka podobnej odpowiedzi na pytanie.
Objawy jak w temacie. Przestaje syczeć po wyłączeniu klimy (nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale niekoniecznie w sekundę po wyłączeniu, tylko np. po kilkunastu sek. czy pół minuty, ale przestaje). Klimy nie nabijałem od 2 lat.

Pewnie jest to kwestia nabicia. Ale jak się upewnić, czy to nie zawór, żeby 2 razy nie nabijać (rozumiem, że przed ewentualną wymianą zaworu trzeba upuścić świeżo nabity czynnik i nawet jeśli był pełen zapłacić ponownie za samą usługę upuszczenia/nabicia) ?
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Gdybyś napisał jaką masz klimę to może byś to sprawdził.Zakładając że jest KLA możesz sprawdzić testem i w punkcie 7 masz ciśnienie .jak jest czynnik to masz bary jak nie ma to nie ma barów :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

i gdyby napisał skąd jest to można by mu coś polecić a tak to olać to
Fire
Posty: 11
Rejestracja: 3 maja 2013, o 14:29
Lokalizacja: Skątowni

Post autor: Fire »

Kakadu: wybacz, że nie napisałem, ale przypuszczam, że o ile istnieje rozróżnienie objawów, to dla obu wersji klimy byłoby takie samo. Jest KLA, ale jeśli np. walnięty jest zawór przy jednoczesnym braku ciśnienia, to ten test nie rozwiąże problemu. Poza tym wiem jak sprawdzić ciśnienie, ale nie wiem jak sprawdzić czy zawór jest ok. Tak czy siak dzięki ;)

toni: Napisałem, że Skątowni. Czy ja prosiłem, żeby mi coś polecić? czytaj ze zrozumieniem x2. Nie pisze się w czyjejś obecności w trzeciej osobie. I nie "mu" szczylu, mógbym być twoim ojcem.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

... http://www.youtube.com/watch?v=e1PLFCYBuao

...Toni lepiej uciekaj bo "ojciec" pasa zdejmie... :rotfl:
:hyhy:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości