Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: radeczek »

Pomóżcie, ile w gramch lub kilogramach powinno być czynnika w układzie klimatyzacji??
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Kojarzy mi sie 830, ale poczekaj lepiej na bardziej potwierdzona opinie.
E 220 CDI '01 Elegance
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

przeciez pisze na takiej karteczce pod maską ? zajrzyj
kazdy ma inaczej o jaki model pytasz ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

270cdi i 320cdi - 1000g

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
krzysztofCz
Posty: 33
Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
Lokalizacja: PL

Post autor: krzysztofCz »

wasiliew pisze:270cdi i 320cdi - 1000g

pozdr
Nie tak dawno wymieniałem i tak samo powiedział mój "miszcz" od klimy i tyle pokazało na tym automacie co uzupełnia.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

czy jest mozliwosc sprawdzenia czy ilosc czynnika w ukladzie klimy jest wystarczajaca czy jedynym sposobem jest usuniecie tego czynnika i napelnienie nowym?
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Najprostszy sposób, to sprawdzić czy klima się załącza - jeśli tak, to ilość czynnika jest wystarczająca. Gdy jest niewystarczająca, to nie ma także ciśnienia i kompresor za nic w świecie nie ruszy. Graniczne wynosi ok. 2 bary.
Drugi sposób, to odczyt parametrów rzeczywistych z panelu klimatronika, jeśli jest w aucie. Jest na forum opis, jak tego dokonać...

Każde auto powinno mieć naklejkę z informacją ile i jakiego rodzaju czynnika chłodzącego potrzebuje układ. U mnie np. jest to zielona naklejka na pasie przednim, nad lewym reflektorem...

Oczywiście dokładne zbadanie ilości czynnika jest możliwe tylko przy pomocy automatu do napełniania, który uprzednio odsysa oraz waży czynnik i olej sprężarkowy.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

1000 g

[ Dodano: 2010-06-21, 20:48 ]
Każde auto powinno mieć naklejkę z informacją ile i jakiego rodzaju czynnika chłodzącego potrzebuje układ. U mnie np. jest to zielona naklejka na pasie przednim, nad lewym reflektorem...
Zgadza sie u mnie naklejki - pas przedni oraz dodatkowo na duzej czarnej plastikowej obudowie (pokrywie) po lewej stronie silnika
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

lepiej jedz pod maszyne, nie dość że napełnicz czynnika to i wymienisz olej na misce żeby sie nie zatarła przy włączaniu klimy :-)
2,7 CDI Classic '00
bizonek27
Posty: 242
Rejestracja: 18 cze 2010, o 11:53
Lokalizacja: warszawa

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: bizonek27 »

Ja mam w swoim 1000gram ale jak wbijalem to wbilismy 800 dla bezpieczenstwa zeby nie rozszczelnic ukladu wiadomo ma swoje lata a 800 wystarczy zeby klima chodzila ok?
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: benha »

Z tym ze się włącza klima i wiatrak to nie do końca oznacza że wszystko jest ok. Oznacza to tyle ze jest tam ciśnienie które pozwoli na pracę tego układu, a ile tego czynnika który odpowiada za chłodzenie jest to nie wiadomo. Najlepszym wg mnie możliwym sposobem na sprawdzenie czy klima działa dobrze to włączyć klime na max zimno wtedy gdy auto nie jest nagrzane od słońca i sprawdzić jaka jest temperatura powietrza które wychodzi z kratki wentylacyjnej. Jeśli jest poniżej 9 stopni to można przyjąć ze jest ok. Niektóre auta osiągają nawet temperatury minusowe ale to sa rekordy już, najczęsniej jest to temperatura koło 2-3 stopni ale to wszystko zależy jak ciepło i jaka jest wilgotność powietrza na zewnątrz.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: Piasek »

W Mercach akurat klima to stara dobra szkoła, ale w pozostałych śmietnikach starszych jak 10 lat faktycznie warto zmiejszyc te 20% ilość wbijanego czynnika dla bezpieczeństwa. Nie będzie waliło lodem (bo i po co) ale podziała. Napakujecie full, wypchnie jakiś oring na kompresorze albo znajdzie dziurę w chłodnicy i po zawodach.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: benha »

Obojętnie czy nabijesz full czy 20% mniej, tak czy siak jak ma wybić coś to wybije. Tam jest duże ciśnienie, niezależnie czy tam będziesz mieć te 18 bar czy 14 to to jest na tyle duże ciśnienie że wypchnie wszystko co się da, to się wydaje ale to są naprawdę ogromne ciśnienia i jak będzie mieć gdzie uciec to i tak i tak to rozwali. Moim zdaniem różnica czasowa wystąpienia usterki to będzie góra kilka sekund.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
bizonek27
Posty: 242
Rejestracja: 18 cze 2010, o 11:53
Lokalizacja: warszawa

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: bizonek27 »

Widze ze zaczela sie dyskusja o moim przypadku wiec mówie klima mi chodzi ok jest wbite czynnika 800 zamiast 1000 bo przy chlodnicy klimy mam lekko przypocone wiec cos sie dzieje wiec pewnie chlodnica sie rozszczelni z czasem ale podjade za jakios tydzien i sprawdzimy czy wszedzie jest ok czy gdzies jest nieszczelnosc a to miejsce dokladnie obejrze. a moim zdaniem 14 a 18 to jednak jest roznica w cisnieniu. w tamty roku mialem pusta klime wbilismy 500 i tez chodzila i przez rok zeszlo 100 bo sciognol 400 wiec dalismy 800 ale w sumie to mozna bylo 900 wpuscic nie bylo by max ale dobra szkoda debaty. za rok nabije 1000 albo za dwa lata jak bedzie chodzic za rok jeszcze niewiem zobaczymy. jak na zlosc nabilem klime a tu chlodno na dworzu ale jesli mam byc szczery to mam jeszcze w202 i tam mam manualna klime i brat ma w210 tez z manualna i co chodzi o chlodzenie to manualna szybciej i lepiej chlodzi niz klimatronik. i tez nie na maxa nabite tylko tak jak tu 800 w w210 a w w202 wchodzi 850 a wpuszczone bylo 700 trzy lata temu i chodzi po dzien dzisiejszy.
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: Piasek »

benha pisze:Obojętnie czy nabijesz full czy 20% mniej, tak czy siak jak ma wybić coś to wybije. Tam jest duże ciśnienie, niezależnie czy tam będziesz mieć te 18 bar czy 14 to to jest na tyle duże ciśnienie że wypchnie wszystko co się da, to się wydaje ale to są naprawdę ogromne ciśnienia i jak będzie mieć gdzie uciec to i tak i tak to rozwali. Moim zdaniem różnica czasowa wystąpienia usterki to będzie góra kilka sekund.
Koleś który u nas w klimach siedzi robi tak od lat. 12-15 lat klima, zgrzane auto na słońcu, klima na AUTO, odpal tylko silnik bez wietrzenia pojazdu. Agregat jak zacznie tłoczyć ciśnienie to max 2 tygodnie się nacieszysz działającą. Teraz te śmieci z Sendena, Denso i inne gó**a VW których nie da się wyłączyć 3-5 lat i po klimie. Dlatego bezpiecznie nabija 80%, na cholerę komu -0,5*C na wylocie z kratek ??
Jak klient chce, ma 100% i w 90% przypadków najdalej po lecie klima już się w ogóle nie włącza. Nabije 80% klient zadowolony wraca po roku 200-300gr brakuje ale nadal te 50% stanu trzyma że jeszcze coś tam generuje ten układ klimy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości