Dogrzewacz silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

roberts150

Dogrzewacz silnika

Post autor: roberts150 »

Zimno się zrobiło ostatnio ,a ogrzewanie w mojej gwiazdeczce coś chyba szwankuje.
Do wymiany na 100% termostat silnik bardzo długo się rozgrzewa , przy temperaturze na zewnątrz około 10 stopni , potrzebuje aż około 10km jazdy miejskiej do uzyskania optymalnej temperatury , ale nawet wówczas pomimo że nastawy są na max ogrzewanie działa bardzo słabo , dosłownie dmucha lekko ciepłym powietrzem!
I kolejne pytanie do kolegów , jakiej firmy termostat polecacie ? Może zna ktoś oznaczenie ? Słyszałem że są 2 różne termostaty do tego modelu . Gwiazda W210 2.9TD 1996r.
Z góry dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 16:16 przez roberts150, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Jest wiele firm produkujących termostaty , ale ja jeśli już muszę go wymienić , to zakładam tylko termostaty firmy WAHLER i nigdy nie miałem z nimi problemów . Ostatnio kupowałem go w Intercarsie + osłony harmonijki na maglownicę . Do 290 TD występują wersje bez obudowy i z obudową . Poniżej znajdują się tylko przykładowe fotki termostatów i nie sugeruj się tym , że w Twoim musi wyglądac to identycznie.

Pzdr.
Załączniki
Termostat.jpg
Termostat z  obudową.jpg
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
Kubowy
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Kubowy »

Ja mam nowy termostat i też potrzebuję ok 8km i min. 15min żeby temperatura osiągnęłą 80st. Jak się dogrzeje termostat trzyma dobrze 83 stopnie.
Może jest to spowodowane działaniem ogrzewania wnętrza bo na dworze prawie zima.
E210, 2,7 CDI, ASB, ELEGANCE, 2001r
Obrazek
roberts150

Post autor: roberts150 »

Właśnie .... z temperaturą w W210 z silnikiem 2.9TD to temat rzeka . Przewertowałem net w poszukiwaniu odpowiedzi , wychodzi na to że to nie jest usterka , a po prostu ten typ tak już ma ... W instrukcji obsługi jest wzmianka iż każde auto z motorem 2.9 posiada urządzenie dogrzewające. Nie znalazłem niestety żadnych informacji jak to ustrojstwo diagnozować , dodam że nie mam żadnego przycisku w popielniczce , więc jest to opcja automatyczna.
Od znajomego mechanika usłyszałem że rzadko spotykał sprawne dogrzewanie , po prostu w kilkuletnich autach zazwyczaj to nie działa , a ja nie lubię jak mam coś niesprawne w aucie.
Proszę o jakiekolwiek porady.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

mogę się mylić (jeśli tak, to poprawcie!), ale wydaje mi się że 2,9 nie miały żadnego dogrzewania. Mam dwa sprintery i Vario z tym silnikiem i nie spotkałem się w żadnym z tych aut z dogrzewaniem. Może busy tego nie mają, albo koledze pomyliło się z CDI?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

W210 2.9 ma podgrzewanie (może nie każdy model), ostatnio jak byłem u mechanika to się dziwił, że u mnie działa. Nie mogę go wł. i wył. steruje się automatycznie. Tj. jak temp. na zew. spada poniżej 5C to dogrzewanie się włącza. Powiem że bardzo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem dym wydobywający się z pod prawego nadkola. Teraz wiem, że mam dogrzewanie silnika spalinami.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Teraz wiem, że mam dogrzewanie silnika spalinami.
Mógłbyś to rozwinąć - na jakie zasadzie to ma działać? Tzn jak te spaliny ogrzewają silnik??
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

No dymi i ten dym ogrzewa silnik... ;-)
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Silnik jest ogrzewany spalinami ponieważ to one mają największą temperaturę. Więc jak się zatrzymamy po krótkiej jedzie a silnik jest zimny to spaliny są wydmuchiwane na zewnątrz, przez kratkę przy prawym nadkolu. Ot taki ciekawy system, ma jedną wadę jak wydmuchuje te spaliny to tak jakby spod maski się kopciło, przykuwa to uwagę przechodniów :roll:
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Bardzo ciekawa teoria. Całe szczęście, że nie na tym polega ogrzewanie postojowe, bo cały silnik i karoseria z przodu byłyby w sadzy po takim dogrzaniu. :-D Ciepło, które jest wykorzystywane do ogrzania silnika, albo silnika i wnętrza samochodu pochodzi ze spalania w dodatkowej nagrzewnicy paliwa. A spaliny, które się wydobywają, są efektem tego spalania i niczego nie ogrzewają.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

okular, dobrze że w końcu napisałeś bo normalnie już jak zadawałem pytanie o zasadę działania, to nie mogłem się powstrzymać od śmiechu, a widzę, że temat się rozwijał :lol:
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jo jo Wy sie nie znacie napiszcie jak jest :) webasto pobiera paliwo ze zbiornika samochodu , spala paliwo w ten sposób wytwarza ciepło , ciepło grzeje wode a ta grzeje silnik i nagrzewnice w aucie , lub samo jest nagrzewnicą , spaliny nic nie grzeja no chyba ze powiekszaja dziure ozonową:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

windykatorek pisze:spaliny nic nie grzeja :)
no mi o to właśnie w tym wszystkim chodziło. :mrgreen:
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

okular pisze:Bardzo ciekawa teoria. Całe szczęście, że nie na tym polega ogrzewanie postojowe, bo cały silnik i karoseria z przodu byłyby w sadzy po takim dogrzaniu. :-D Ciepło, które jest wykorzystywane do ogrzania silnika, albo silnika i wnętrza samochodu pochodzi ze spalania w dodatkowej nagrzewnicy paliwa. A spaliny, które się wydobywają, są efektem tego spalania i niczego nie ogrzewają.
Ja nie pisałem o Webasto (ogrzewaniu postojowym)!!!

To mam rozumieć, że zimą spalanie będzie większe, bo część paliwa pobiera nagrzewnica?
Dlaczego spaliny z nagrzewnicy są wypuszczane po wyłączeniu auta a nie od razu w trakcie jazdy jeżeli nie dogrzewają?
Jaki jest cel wydmuchiwania tych spalin?

Proszę mnie uświadomić
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Budzy pisze: Ja nie pisałem o Webasto (ogrzewaniu postojowym)!!!
To ja juz nie rozumiem o czym Ty chcesz napisac :roll:
Czy piszesz o dogrzewaniu silnika, ktore np. u mnie ma tylko 1 przycisk w popielniczce pozwalajacy je wylaczyc,
czy o WEBASTO, ktore ma prawdziwy panel sterowania i jest wlasnie ogrzewaniem postojowym?
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości