Błąd climaronica b1416
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
OK, to i tak ta temp jest za wysoka. Zaraz dojdzie do 105 i silnik zgasnie
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Pogonić owady z chłodnic, sprawdzić termostat, sprawdzić działanie dodatkowych wentylatorów, upewnić się czy temperatura na silniku jest rzeczywiście taka (termometr dodatkowy).Podjedź, sprawdzę połowę układu podczerwienią w ciągu 15 sekund.Może być przytkana chłodnica.Jeżeli masz dostęp do kamery termicznej, to sprawę załatwiasz w 30 sekund łącznie z pomiarem który tłoczek hamulcowy lekko się zacina i która uszczelka w drzwiach jest do wymiany.Tylko koszt dobrej kamery 4-zera na końcu.
No i co wtedy z cennikiem.Klient stanie "okoniem" jak mu powiem np. zacisk tylny do naprawy,
uszczelka drzwi do wymiany, chłodnica wody do wymiany, silnik wycieraczki do wymiany itd.
po 2-minutach i poproszę o 300 za diagnozę.A koszt kamery musi się przecież zwrócić po jakimś czasie.
Taką kamerą można wykryć szumiące łożyska, zatarte silentblocki itp. rzeczy.Za 5-10 lat będzie nieodzowna w warsztatach samochodowych.Nawet naprawa sterownika będzie ułatwiona, sprawdzanie katalizatorów.Po prostu bajka i kosmos.
No i co wtedy z cennikiem.Klient stanie "okoniem" jak mu powiem np. zacisk tylny do naprawy,
uszczelka drzwi do wymiany, chłodnica wody do wymiany, silnik wycieraczki do wymiany itd.
po 2-minutach i poproszę o 300 za diagnozę.A koszt kamery musi się przecież zwrócić po jakimś czasie.
Taką kamerą można wykryć szumiące łożyska, zatarte silentblocki itp. rzeczy.Za 5-10 lat będzie nieodzowna w warsztatach samochodowych.Nawet naprawa sterownika będzie ułatwiona, sprawdzanie katalizatorów.Po prostu bajka i kosmos.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
chłodnica ma 1.5 roku, czysta, wentylatory działają, termostat 2 lata (ale w jakim stanie to nie wiem, temp odczytana na klimatroniku
Dzieki za info, napewno wpadne
Dzieki za info, napewno wpadne
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Re: Błąd climaronica b1416
Witam serdecznie,
Chciałbym jeszcze dopytać a propos. Zrobiłem test na klimatroniku, zgodnie z instrukcją podana tutaj na forum. Wyświetlił się jedyny błąd, czyli jak w B1416. U mnie nie da się wyłączyć „auto” po oby stronach, nie działają przyciski rest i ec. Wiatrak tez nie równo pracował, elektryk polecił zmianę wiatraka, także go wymieniłem, a problem pozostał. Choć, wyłączanie „auto” po obu stronach działało, po zmianie wiatraka, nie. Prosiłbym o podpowiedź, co zrobić, czy wymienić owa pompkę, opisana wyżej? Tak od końca napisałem;-) bardzo dziękuję.
Chciałbym jeszcze dopytać a propos. Zrobiłem test na klimatroniku, zgodnie z instrukcją podana tutaj na forum. Wyświetlił się jedyny błąd, czyli jak w B1416. U mnie nie da się wyłączyć „auto” po oby stronach, nie działają przyciski rest i ec. Wiatrak tez nie równo pracował, elektryk polecił zmianę wiatraka, także go wymieniłem, a problem pozostał. Choć, wyłączanie „auto” po obu stronach działało, po zmianie wiatraka, nie. Prosiłbym o podpowiedź, co zrobić, czy wymienić owa pompkę, opisana wyżej? Tak od końca napisałem;-) bardzo dziękuję.
Re: Błąd climaronica b1416
Poszukałbym raczej panelu klimatronika na podmianę.Inigo pisze: ↑9 cze 2020, o 22:09 Witam serdecznie,
Chciałbym jeszcze dopytać a propos. Zrobiłem test na klimatroniku, zgodnie z instrukcją podana tutaj na forum. Wyświetlił się jedyny błąd, czyli jak w B1416. U mnie nie da się wyłączyć „auto” po oby stronach, nie działają przyciski rest i ec. Wiatrak tez nie równo pracował, elektryk polecił zmianę wiatraka, także go wymieniłem, a problem pozostał. Choć, wyłączanie „auto” po obu stronach działało, po zmianie wiatraka, nie. Prosiłbym o podpowiedź, co zrobić, czy wymienić owa pompkę, opisana wyżej? Tak od końca napisałem;-) bardzo dziękuję.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Błąd climaronica b1416
Dziękuję za odpowiedź. Czyli i pompkę i klimatronik wymienić?
Re: Błąd climaronica b1416
Zacznij od panelu. Da się kupić za 50-60zł. Jak błąd nie zniknie to wymień pompkę.
Do wyjęcia panelu klimatronika potrzebujesz "wyjmaków" do radia.
Re: Błąd climaronica b1416
Bardzo dziękuję, a tym błędem się zrażać?
Re: Błąd climaronica b1416
Wymiana panelu nie pomoże na błąd B1416. Żeby go usunąć trzeba wymienić szczotki w pompce. Koszt 5zł. Jeśli nie używasz funkcji REST to można z tym jeździć. Ja jej użyłem raz na 8 lat.
Twój problem polega na tym, że nie masz pełnego sterowania z panelu stąd doradzamy najpierw nim się zająć.
Jeśli przycisk EC świeci się cały czas i nie można go wyłączyć to oznacza to usterkę klimatyzacji (ale wtedy byłby inny błąd).
Twój problem polega na tym, że nie masz pełnego sterowania z panelu stąd doradzamy najpierw nim się zająć.
Jeśli przycisk EC świeci się cały czas i nie można go wyłączyć to oznacza to usterkę klimatyzacji (ale wtedy byłby inny błąd).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Błąd climaronica b1416
Dzisiaj „rest” zadziałał. Nie mogę wyłączyć „auto” obie strony, chyba, że zmieniam nawiew np na szybę i nogi, to wtedy wyłącza się auto. EC w ogóle nie da się włączyć.
Początkowo myślałem, ze wina pompki, stad te kłopoty ze sterowaniem. Nie wiem też jak sprawdzić, czy działa webasto, nie mam z wyświetlaczem, a jedynie przycisk ze strzałkami k. zapalniczki. Z tego co pamietam, szybciej ciepło się nie robiło w zimie;-) mimo, iż przycisk jest włączony.
Początkowo myślałem, ze wina pompki, stad te kłopoty ze sterowaniem. Nie wiem też jak sprawdzić, czy działa webasto, nie mam z wyświetlaczem, a jedynie przycisk ze strzałkami k. zapalniczki. Z tego co pamietam, szybciej ciepło się nie robiło w zimie;-) mimo, iż przycisk jest włączony.
Re: Błąd climaronica b1416
Dzisiaj „rest” zadziałał. Nie mogę wyłączyć „auto” obie strony, chyba, że zmieniam nawiew np na szybę i nogi, to wtedy wyłącza się auto. EC w ogóle nie da się włączyć.
Początkowo myślałem, ze wina pompki, stad te kłopoty ze sterowaniem. Nie wiem też jak sprawdzić, czy działa webasto, nie mam z wyświetlaczem, a jedynie przycisk ze strzałkami k. zapalniczki. Z tego co pamietam, szybciej ciepło się nie robiło w zimie;-) mimo, iż przycisk jest włączony.
Początkowo myślałem, ze wina pompki, stad te kłopoty ze sterowaniem. Nie wiem też jak sprawdzić, czy działa webasto, nie mam z wyświetlaczem, a jedynie przycisk ze strzałkami k. zapalniczki. Z tego co pamietam, szybciej ciepło się nie robiło w zimie;-) mimo, iż przycisk jest włączony.
Re: Błąd climaronica b1416
Włączyć czy wyłączyć? W sensie nie możesz zaświecić diody (czyli wyłączyć klimatyzacji) czy nie możesz jej zgasić? Jak nie możesz zaświecić to raczej na pewno wina panela. Jak zgasić to oczywiście może być coś z klimą - np. brak lub za mało czynnika albo coś niesprawnego (nie wyklucza to oczywiście problemu z panelem).
Re: Błąd climaronica b1416
Przycisku EC nie da rady włączyć, (zapalić diody).
Re: Błąd climaronica b1416
No to panel raczej do wymiany. Spróbuj, w końcu to najtańszy element (poza szczotkami pompy) i nie wymaga nakładów pracy przy wymianie.
Re: Błąd climaronica b1416
Ten przycisk obok zapalniczki to dogrzewacz elektryczny płynu a nie webasto. Często wypala się płytka i wymaga wymiany.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości