Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 23 maja 2018, o 15:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2018, o 12:41 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:31
Posty: 7
Witam, od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczem W210 2.7 cdi 163km avantgarde z automatyczną skrzynią biegów. Powoli go dopieszczam wizualnie i mechanicznie,aktualnie jestem po naprawie poduszki silnika i przepływomierza. Wszystkie błędy skasowane i żadnych już nie wykazuje. Jednak mam jeden problem związany z obrotami silnika. Po odpaleniu są strasznie wysokie obroty bo czasami nawet ponad 1000, gdy zmienię z pozycji P na inną,to obroty się zmieniają,ale wciąż są za wysokie. Na rozgrzanym silniku również to występuję. Dodam, ze czasami odpale i jest normalnie. Chyba ma to jakiś związek z temperaturą bo w sierpniu ubiegłego roku był ten problem, przez zimę był spokój przez cały czas i obroty były normalne ( w pozycji P obroty lekko ponad 500), jak zrobiło się trochę cieplej znowu obroty na postoju wynoszą około 1000 (czasami mniej,czasami trochę więcej). Nie ma znaczenia czy klima jest włączona czy wyłączona. To pierwszy problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Drugi dotyczy wycieków/pocenia się. Zauważyłem, kilka miejsc delikatnie mokrych.Od lewej: Okolice odmy,wąż lekko również i okolice jakiegos czujnika w wężu od odmy. Od frontu pod pompą vacum i wysokiego ciśnienia. Pod EGR oraz w jego okolicach. Chciałbym się tym zająć i uszczelnić te miejsca. Uszczelnić odme (zestaw A6119970545, A6119970645), pompe vacum (A6119970745, A6689970145), uszczelka od pompy niskiego cisnienia (A0189971948), od wysokiego ciśnienia (A0129970745) oraz układ paliwowy (A6019970645 8 szt). Samej pompy na razie nie chce ruszać bo podobno zielone oringi przy pompie mogą pomóc. Jak już robić i zamawiać to wszystko więc pytanie czy czymś jeszcze mam się zająć? Chciałbym,żeby ktoś zerknął na to co mam wypisane i ocenił czy nic nie brakuje. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

_________________
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 maja 2018, o 22:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2016, o 02:22
Posty: 486
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 5
Opis opisem, ale zdjęcia mogłyby troszkę ułatwić odpowiedzi na pytania.

_________________
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 11:46 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:31
Posty: 7
Zdjecia w załącznikach, dodatkowo link do galerii w pełnej rozdzielczości : https://tufotki.pl/LEYyj


Załączniki:
20180510_120152.jpg
20180510_120152.jpg [ 176.53 KiB | Przeglądane 189 razy ]
Komentarz: przewód od odmy i czujnik
20180510_120126.jpg
20180510_120126.jpg [ 278.56 KiB | Przeglądane 189 razy ]
Komentarz: odma2
20180510_122117.jpg
20180510_122117.jpg [ 261.87 KiB | Przeglądane 189 razy ]
Komentarz: odma
20180510_122039.jpg
20180510_122039.jpg [ 195.63 KiB | Przeglądane 189 razy ]
Komentarz: egr
20180510_114131.jpg
20180510_114131.jpg [ 177.19 KiB | Przeglądane 189 razy ]
Komentarz: z bliska pod pompa vacum i okolice paliwowej
20180510_113908.jpg
20180510_113908.jpg [ 217.04 KiB | Przeglądane 189 razy ]
Komentarz: Od frontu, pompa vacum i okolice
20180510_114001.jpg
20180510_114001.jpg [ 186.52 KiB | Przeglądane 189 razy ]

_________________
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 14:08 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 5196
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 18
Jak dla mnie większość tych zapoceń to już sprawa wieku/przebiegu/wyeksploatowania jednostki napędowej. Proponował bym to umyć delikatną chemią i obserwować co się będzie działo po nowemu. Jak momentalnie pojawią się wycieki - trzeba będzie interweniować ale jak do takiego stanu doprowadzi się dopiero gdzieś za rok - szkoda zachodu. Za rok znowu umyjesz.
Jedyne czym bym się zainteresował to tą obudową wtyczki przepływki czy co to tam jest co to ją ktoś izolacją zaklajstrował.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 14:30 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:31
Posty: 7
Dzieki za odpowiedź. Już jestem po tym zabiegu, jakiś miesiąc temu starałem się wymyć wszystkie te zabrudzone miejsca. Głównie skupiłem się na tym miejscu pod pompa vacum no i teraz widzimy jak to wyglada po miesiacu... Robić coś z tym czy dac sobie spokoj? Czytałem sporo i zrobiłem liste potrzebnych uszczelek/oringów w 1 poście. O czymś zapomniałem a moze a czegoś zrezygnować?
Co z tym problemem odnośnie obrotów? bo na tym mi głównie zależy. Dzisiaj go odpaliłem i było wszystko okej, wjechalem dosłownie z ulicy na podwórek i już obroty były wyższe...
Też już się zainteresowałem tą wtyczką od przepływki i oryginalna izolacja była lekko naruszona dlatego ktoś to poprawił taśmą.

_________________
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 14:38 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 5196
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 18
Jeżeli po miesiącu to wymieniaj uszczelki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 maja 2018, o 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2016, o 02:22
Posty: 486
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 5
Prócz uszczelek/oringów rozebrać dolot i zobaczyć ile tam jest oleju. Za dużo oleju w dolocie doprowadzi kiedyś do samozapłonu. Turbo i odma do sprawdzenia napewno.

_________________
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 maja 2018, o 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2015, o 00:50
Posty: 131
Lokalizacja: Jawor
Pocący się wąż odmy można zaliczyć do "ten typ tak ma".
Samą odmę i Vacum polecam uszczelnić Reinzosilem. Jest skuteczny.

_________________
WDB2032161F588523


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 13:54 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:31
Posty: 7
Dziękuję panowie za odpowiedzi i pomoc. Uszczelki zamówione, w tym tygodniu się tym zajmę i zobaczymy jakie będą efekty.
Priorytetem dla mnie były te obroty, bo trochę mnie to martwi i denerwuje. Przy niższych temperaturach był spokój, a teraz gdy jest cieplej znowu te wyższe obroty.. W pozycji "P" gdy odpalę od razu obroty 1000 czasami nawet trochę więcej, w pozycji "D" również obroty są wyższe. Czy za to jest odpowiedzialny jakiś czujnik? Na komputerze 0 błędów. Kluczowe jest to, że zimą jest ok a latem gdy temp wzrasta zaczyna się problem, więc ma to duży związek z temperaturą otoczenia. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?

_________________
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2018, o 15:01 
Offline

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 17:16
Posty: 18
Pochwały: 2
A przepływomierz jaką temperaturę pokazuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 08:49 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:31
Posty: 7
Witam. Sprawdziłem ten przepływomierz i na wstępie jest dziwna sprawa bo mechanik twierdzi, że powinien być inny przepływomierz (z żółtym oringiem). Po wpisaniu dokładnego modelu na stronie czesciauto24.pl również wyskakuje ten z żółtym oringiem.. Co o tym sądzicie? W załączniku mój obecny przepływomierz.


Załączniki:
20180504_092303.jpg
20180504_092303.jpg [ 132.4 KiB | Przeglądane 70 razy ]

_________________
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 10:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2015, o 00:50
Posty: 131
Lokalizacja: Jawor
Dziwna ta przepływka.
OEM: A6110940048

Powinien wyglądać tak:
https://allegro.pl/listing?string=A6110 ... t-1-1-0501

_________________
WDB2032161F588523


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 10:48 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:31
Posty: 7
Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli do wymiany? Szukać używki czy nie bawić się i od razu nówka?
https://www.redmars.pl/product-pol-446- ... W-220.html
Ta będzie ok? Numery się zgadzają. Ale czy to oryginał?
Znalazłem taką używke niby pół roku ma.
https://www.olx.pl/oferta/przeplywomier ... 2c7b2b8ee2

_________________
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285


Ostatnio edytowano 16 maja 2018, o 10:51 przez mati1991, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 10:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2015, o 00:50
Posty: 131
Lokalizacja: Jawor
Pierburg robi na 1. montaż więc najlepszy wybór.
W używki bym się nie bawił

_________________
WDB2032161F588523


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 10:58 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 5196
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 18
Różnica ok 150zł - brałbym nówkę tym bardziej że ori


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów