Zderzaki - jak zdemontować?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
dymek
Posty: 54
Rejestracja: 18 maja 2008, o 08:09
Lokalizacja: W-wa

Zderzaki - jak zdemontować?

Post autor: dymek »

Może ktoś wrzucić zdjęcia z demontażu zderzaków przód i tył?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, o 15:54 przez dymek, łącznie zmieniany 1 raz.
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Przód

[ Dodano: 2008-06-10, 22:10 ]
Tył

[ Dodano: 2008-06-10, 22:12 ]
Zdjęć nie mam ale może pomoże rys.
Załączniki
zderzak_tyl.JPG
zderzak.JPG
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Jeśli chodzi Ci o samo zdjęcie zderzaka to na tych rysunkach nic nie widać :-D
Tylny jest na trzech śrubach na klucz 13 ukrytych pod gumowymi zaślepkami w bagazniku na pasie tylnym, a przedni ma dwie nakrętki po wewnetrzej stronie podużnic po otwarciu maski widać je koło chłodnicy, i dwie śruby na klucz 10 po bokach mocowań do błotników . Po odkręceniu zderzaki zwyczajnie się zsuwają
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
dymek
Posty: 54
Rejestracja: 18 maja 2008, o 08:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: dymek »

Dzięki Mały V8 już ściągnąłem ... masz racje tak się to robi ... zaznaczę jeszcze że demontaż zderzaków i ich montaż jest niezmiernie łatwy i sprawny :)
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

Mały v8 pisze:Jeśli chodzi Ci o samo zdjęcie zderzaka to na tych rysunkach nic nie widać :-D
Tylny jest na trzech śrubach na klucz 13 ukrytych pod gumowymi zaślepkami w bagazniku na pasie tylnym, a przedni ma dwie nakrętki po wewnetrzej stronie podużnic po otwarciu maski widać je koło chłodnicy, i dwie śruby na klucz 10 po bokach mocowań do błotników . Po odkręceniu zderzaki zwyczajnie się zsuwają
Nie mogę znaleźć tych trzech gumowych zaślepek na pasie tylnym. Może jakieś foto...
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
Awatar użytkownika
Johnny Bravo
Posty: 18
Rejestracja: 16 mar 2008, o 15:54
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Johnny Bravo »

Kolego aviano popatrz dobrze bo są na widoku tylko ściągnij ten plastik maskujący zamek klapy bagażnika

Pozdrawiam
E210 2.2 CDI Clasic 1998
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

Johnny Bravo pisze:Kolego aviano popatrz dobrze bo są na widoku tylko ściągnij ten plastik maskujący zamek klapy bagażnika

Pozdrawiam
Chyba jestem raczej tępy. Czy mówimy o nadwoziu typu sedan? Czy mówimy o wcześniejszym zdjęciu plastiku maskującego nie tylko zamek bagażnika, ale plastiku biegnącego przez całą szerokość tylnego pasa i wychodzącego na boczne - pionowe krawędzie? Tylko jak go , do pioruna, ten plastik zdjąć? On jest "jak przyspawany".
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Z tego co pamiętam w sedanie wcale nie ma potrzeby go zdejmować, poszukaj gumowych zaślepek wielkości pięciozłotówki, pod nimi są śruby na klucz 13 odkręcasz 3 i zsuwasz do tyłu zderzak..
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

Mały v8 pisze:Z tego co pamiętam w sedanie wcale nie ma potrzeby go zdejmować, poszukaj gumowych zaślepek wielkości pięciozłotówki, pod nimi są śruby na klucz 13 odkręcasz 3 i zsuwasz do tyłu zderzak..
Nie widzę żadnych zaślepek, ani jak 5 złotych, ani jak 1 grosz.
Załączniki
Skadrowane.jpg
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

aviano pisze:
Mały v8 pisze:Z tego co pamiętam w sedanie wcale nie ma potrzeby go zdejmować, poszukaj gumowych zaślepek wielkości pięciozłotówki, pod nimi są śruby na klucz 13 odkręcasz 3 i zsuwasz do tyłu zderzak..
Nie widzę żadnych zaślepek, ani jak 5 złotych, ani jak 1 grosz.
Krawędź zderzaka jest poniżej linii wykładziny w bagażniku, kombinuj dalej.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Tak to wygląda
Załączniki
DSC03782.jpg
DSC03782.jpg (10.03 KiB) Przejrzano 33453 razy
z prawej też tak jest
z prawej też tak jest
DSC03784.jpg (13.14 KiB) Przejrzano 33453 razy
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

avandgarde pisze:Tak to wygląda
No rzeczywiście, bardzo proste. Te dwie pozostałe śruby znajdują się za wykładziną tylnych lamp, pod lampami. Wszystkie jednak śruby są powyżej linii wykładziny w bagażniku, a nie jak pisze Budyń W210 poniżej tej linii. Nie ma też nigdzie żadnych gumowych zaślepek.
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
Awatar użytkownika
Kubowy
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Kubowy »

... a przedni ma dwie nakrętki po wewnetrzej stronie podużnic po otwarciu maski widać je koło chłodnicy, i dwie śruby na klucz 10 po bokach mocowań do błotników . Po odkręceniu zderzaki zwyczajnie się zsuwają
Czy może ktoś opisać to bardziej łopatologicznie jak to jest po liftingu.
Moż jakieś fotki?
Generalnie chodzi o dostęp i wymianę reflektorów.
E210, 2,7 CDI, ASB, ELEGANCE, 2001r
Obrazek
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Tak samo jeżeli chodzi o sedana. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Kubowy
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Kubowy »

Dzięki - udało mi się zdjąć przedni zderzak
Po lifcie jest więcej śrub niż w poprzednim opisach.
1. Dwie nakrętki 13 po wewnętrznej stronie przedniej belki, widać je przed chłodnicą
2. Po dwa wkręty przy lampach - widoczne od przodu.
3. Po jednej śrubie 10 na stronę wewnątrz nadkola - widoczne bez zdjęcia nadkola
4. Po jednej śrubie 10 i po jednej nakrętce 10 - widoczne dopiero po zdjęciu plastikowego nadkola, przy czym nakrętki są bardzo głęboko (w kierunku przodu samochodu) i trudno je od razu zauważyć.
Dopiero wtedy zderzak wychodzi. Trzeba jeszcze opuścić nieco boki żeby zszedł ze śrub bocznych - tych od nakrętek.
Trzeba pamiętać o kablach do halogenów, czujnika temperatury i w moim przypadku od parktonika.
Operacja zdjęcia zajęła mi około 40min - robiłem to pierwszy raz.
E210, 2,7 CDI, ASB, ELEGANCE, 2001r
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości