Konserwacja podwozia

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

bo cynk się kładzie na czystą od rdzy powierzchnie,a nie na coś takiego jak brunox.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Bardziej myślałem żeby Cortaninem najpierw wyczyścić blachę a następnie po jego dokładnym usunięciu pokryć ją warstwą cynku. Tylko czy to nie spadnie ?
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Nie spadnie
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Piasek, a co dalej?
Warto się w ten cynk w spray`u bawić?
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Bardziej bym polecał Zinga
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
rolo2
Posty: 52
Rejestracja: 21 mar 2013, o 18:10
Lokalizacja: POLAND

Post autor: rolo2 »

Cynk nakładany na wypiaskowaną a wcześniej zardzewiałą blachę raczej nie zadziała . Próbę robiłem wielokrotnie na świeżej nigdy zardzewiałej blasze a i tak po1 roku gdzie nie gdzie rdza wyszła . Była to np: blacha 6mm pod silnik od bramy wjazdowej ,lub duże zawiasy do ciężkich drzwi - wszystko porządnie odtłuszczone i sprayowane w ciepłym . Ja piaskuję element + korina- podkład reaktywny kilka razy + chlorokauczuk grubo+ baranek .
VIN: WDB2102261B282738
sprzedam S210 3,2cdi ava 2000r
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

rolo2 pisze:Ja piaskuję element + korina- podkład reaktywny kilka razy
Teoria mówi, że na piaskowaną blachę (całkowicie wolną od rdzy) lepszy będzie epoksydowy. W tym roku równolegle z kolegą Perzu robiłem remont kapitalny W202 i ja stosowałem na piaskowaną blachę epoksyd, a kolega Perzu reaktywny. Zobaczymy w praktyce, co wytrzyma dłużej.
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Aikas, na razie to czyste dywagacje. Ostatnio będąc na podnośniku przyglądałem się tym zażółceniom za końcowym tłumikiem i myślę jakby to byłoby najlepiej zrobić. Stąd pomysł na cynk w sprayu.
Ale z tego co czytam - bardziej doświadczonych to nie do końca dobre rozwiązanie.
Bardziej sprawdzają się jednak wiele razy sprawdzane chociażby tutaj wieloetapowe zabezpieczenia elementów już pordzewiałych. Wiadomo - nic wieczne nie jest ale niech 5 lat spokoju mi to da - wystarczy.
Czyli na wyczyszczone z korozji miejsce podkład epoksydowy, jakaś dobra baza uszczelniająca i finalnie baranek który po wyschnięciu da twardą i odporną na uderzenia powłokę zabezpieczającą.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

i finalnie baranek który po wyschnięciu da twardą i odporną na uderzenia powłokę zabezpieczającą.

na pewno nie.Użyj volvoline, czarny i biały,nie pamiętam nazwy.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Piasek pisze: finalnie baranek który po wyschnięciu da twardą i odporną na uderzenia powłokę zabezpieczającą.
hammond24 ma rację, takie coś będzie pękać i odpadać płatami.
Ja osobiście na dobrze przygotowaną powierzchnię będę nakładał elastyczną masę do podwozi i progów firmy Würth:

Obrazek

Preparat ten oprócz wysokich właściwości konserwujących i uszczelniających jest też wygłuszający na czym również mi zależy.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

hammond24 pisze:Użyj volvoline, czarny i biały,nie pamiętam nazwy.
Tectyl 190
http://www.valvolinepolska.pl/pr,123,te ... black.html
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Co myślicie o takiej ofercie: http://olx.pl/oferta/konserwacja-podwoz ... ayvY7.html
Wygląda to profesjonalnie? Jest możliwe nakładanie tylu warstw i wyschnięcie w ciągu dwóch dni? Wiem że lepiej było to zrobić jak pogoda była lepsza.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Dupa nie robota, nawet osłon nie pozdejmowali bo trzeba by wydech zdejmować :P Druga sprawa - jak nie zrobisz rdzy to i tak pod konserwacją będzie chrupało, trzecia sprawa - zawsze to jakaś dodatkowa ochrona przed tymi naszymi %&*^%$ solniczkami.
:hyhy:
Obrazek
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

kid, miałem nadzieje że coś napiszesz :) ostatnio auto w miarę mechanicznie ogarnąłem i chciałem coś zrobić żeby o nie zadbać blacharsko bo jeszcze kilka lat zamierzam nim pojeździć. Popytam ludzi może ktoś ma pewnego mechanika w konserwacji.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

kid pisze: jak nie zrobisz rdzy to i tak pod konserwacją będzie chrupało
z drugiej przy dzisiejszej chemii na prawdę nei trzeba wielu nakładów - wystarczy z grubsza ją zdrapać.
Zobaczcie np to
http://www.alkyton.pl/
Chemia XXI w - żeby tym wypacykowała fabryka Merce dzisiaj połowy tematów na tym forum by nie było ;).
Tyle że teraz to już trochę "too late" na konserwacje: piękne lato było - można się było bawić a teraz to jedynie jak macie ogrzewany garaż.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości