konserwacja krok po kroku
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
konserwacja krok po kroku
Witam.Robił ktoś z was samodzielnie konserwacje podwozia ?Chciałbym sam ja zrobić i prosiłbym o poradę a najlepiej jakas foto relacja lub rysunek:P
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: konserwacja krok po kroku
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie jest podłoga. To ze sposobem, jak i użytymi środkami.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: konserwacja krok po kroku
Też się nad tym zastanawiałem.... ceny konserwacji nie należą do niskich bo ok 1000 zł lub więcej, a samemu można by to pewnie nie najgorzej zrobić. Tylko jednak potrzebny jest dostęp do kanału...
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: konserwacja krok po kroku
Ja napisze o krok więcej, że samemu można zrobić dużo lepiej i wyjdzie taniej. Tylko robota żmudna i ciężka, bo trzeba zetrzeć fabryczną konserwacje w miejscach gdzie jest uszkodzona. Dostęp trudny i pozycja pracy bardzo nie wygodna. Ale jak zrobisz sam to wiesz że dokładnie.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: konserwacja krok po kroku
Też jestem zdania, że się przynajmniej można czegoś nauczyć i mieć pojęcie co, gdzie i jak jest zrobione. A miałeś może dostęp do kanału?Dobrodziej_1983 pisze: ↑7 kwie 2019, o 16:01 Ja napisze o krok więcej, że samemu można zrobić dużo lepiej i wyjdzie taniej. Tylko robota żmudna i ciężka, bo trzeba zetrzeć fabryczną konserwacje w miejscach gdzie jest uszkodzona. Dostęp trudny i pozycja pracy bardzo nie wygodna. Ale jak zrobisz sam to wiesz że dokładnie.
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: konserwacja krok po kroku
Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: konserwacja krok po kroku
Też się zastanawiam nad kupnem najazdów. Tylko nie wiem jaka wysokość ma sens. Czy najazdy 30cm wysokości nie są za niskie, żeby korzystanie z nich było jako tako praktyczne?Dobrodziej_1983 pisze: ↑9 kwie 2019, o 12:31 Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: konserwacja krok po kroku
30cm myślę że w zupełności wystarczywloczykij pisze: ↑13 kwie 2019, o 11:28Też się zastanawiam nad kupnem najazdów. Tylko nie wiem jaka wysokość ma sens. Czy najazdy 30cm wysokości nie są za niskie, żeby korzystanie z nich było jako tako praktyczne?Dobrodziej_1983 pisze: ↑9 kwie 2019, o 12:31 Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: konserwacja krok po kroku
Dobrodziej_1983 pisze: ↑15 kwie 2019, o 11:4230cm myślę że w zupełności wystarczywloczykij pisze: ↑13 kwie 2019, o 11:28Też się zastanawiam nad kupnem najazdów. Tylko nie wiem jaka wysokość ma sens. Czy najazdy 30cm wysokości nie są za niskie, żeby korzystanie z nich było jako tako praktyczne?Dobrodziej_1983 pisze: ↑9 kwie 2019, o 12:31 Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
To pewnie będę musiał zakupić takie najazdy. Zawsze się przydadzą. Na olx gość sprzedaje 60 cm najazdy... to już jest coś, ale 700 zł no i jeszcze jakoś to przewieźć trzeba:-)
Re: konserwacja krok po kroku
po co kupować wystarczy kupić materiał i jak ktoś ma spawarkę to żadna filozofia:)
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: konserwacja krok po kroku
Materiał też musisz kupić, później dociąć i pospawać. Jeśli oczywiście masz spawarke i potrafisz to robić. Oszczędność czasu i roboty, koszta pewnie podobne A o ile wygodniej. No i pewniak że wytrzymają
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: konserwacja krok po kroku
Jakbym miał możliwości czasowe, umiejętności spawania i miejsce na taką robotę to od razu bym sobie kanał na ogrodzie zrobił, zamiast podjazdów:-)
Re: konserwacja krok po kroku
jest gdzieś foto gdzie należy wpuszczać w profile zamknięte?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
Re: konserwacja krok po kroku
Przykro mi, ale wszyscy jesteście w błędzie.
Zacznijmy od początku. Jak przeprowadzić samemu konserwację podwozia żeby miała sens .
Po pierwsze gruntowne mysie podwozia!!!!!!!
Po drugie auto stoi dzień w garażu i schnie!!!
Po trzecie podnosimy auto na kobyłach i demontujemy wszystko co do podłogi dolega czyli: wózek przedni, wózek tylny, osłony termiczne, wydech, wał napędowy, przewody hamulcowe itp
Po czwarte kupujemy nie gówniane środki 30zł za puszkę baranka Bolla, bo gdybyście doczytali to ten środek należy zamknąć lakierem! w przeciwnym wypadku te środki nie izolują a chłoną wodę!!!!!! tylko kupujemy wosk konserwujący powierzchnie zamknięte oraz otwarte. Powinno starczyć 1 do zamkniętych 2 do otwartych. Będą kosztować około 100 za sztukę. nakładamy wedle instrukcji.
Po piąte czekamy 24h aż rozpuszczalnik wosku odparuje i montujemy całe zawieszenie i ustawiamy zbieżność oraz montujemy wszelakie przewody
Po szóste nie dziwimy się, że w zakładzie kosztuje to od 4000 wzwyż i nie dziwimy się, że jeśli zapłaciliśmy 800zł to po roku mamy zardzewiałe całe podwozie.
Dziękuję i do usłyszenia
Zacznijmy od początku. Jak przeprowadzić samemu konserwację podwozia żeby miała sens .
Po pierwsze gruntowne mysie podwozia!!!!!!!
Po drugie auto stoi dzień w garażu i schnie!!!
Po trzecie podnosimy auto na kobyłach i demontujemy wszystko co do podłogi dolega czyli: wózek przedni, wózek tylny, osłony termiczne, wydech, wał napędowy, przewody hamulcowe itp
Po czwarte kupujemy nie gówniane środki 30zł za puszkę baranka Bolla, bo gdybyście doczytali to ten środek należy zamknąć lakierem! w przeciwnym wypadku te środki nie izolują a chłoną wodę!!!!!! tylko kupujemy wosk konserwujący powierzchnie zamknięte oraz otwarte. Powinno starczyć 1 do zamkniętych 2 do otwartych. Będą kosztować około 100 za sztukę. nakładamy wedle instrukcji.
Po piąte czekamy 24h aż rozpuszczalnik wosku odparuje i montujemy całe zawieszenie i ustawiamy zbieżność oraz montujemy wszelakie przewody
Po szóste nie dziwimy się, że w zakładzie kosztuje to od 4000 wzwyż i nie dziwimy się, że jeśli zapłaciliśmy 800zł to po roku mamy zardzewiałe całe podwozie.
Dziękuję i do usłyszenia
Mercedes S211 320CDI, 263KM, 590NM
Mercedes S210 E300 TD, OM606 190KM, 400NM
Mercedes S124 2.2 M111, 150KM
Mercedes S210 E300 TD, OM606 190KM, 400NM
Mercedes S124 2.2 M111, 150KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości