Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 23 mar 2017, o 09:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 paź 2016, o 21:00 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
Witam.
Jestem byłym posiadaczem W210 2.2CDI i gdyby nie słaba jakość blachy to pewnie nie sprzedawalbym Merca ;) no ale stało się jak się stało i teraz rozglądam się za W211. Tu mam do Was pytanie - z racji tego, że chcę kupić benzynę i ją zagazowac jaki silnik nadaje się do tego najlepiej? 1.8 kompressor czy może 2.8? Jakie byłoby przykładowe spalanie LPG? Budżet jaki chce przeznaczyć na E klasę to 33-35 tyś.

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 paź 2016, o 21:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2013, o 18:19
Posty: 424
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Szukaj E240 albo E320 oba to silnik M112, dobrze znosi gaz.
1.8 też radzi sobie z gazem ale ma problemy z kołami rozrządu.

_________________
MB W210 E230 '96 WDB2100371A252207
Ex: S123 230TE '82


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 01:35 
Offline

Dołączył(a): 10 gru 2012, o 12:14
Posty: 1210
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Wszystkie dobrze współpracują z gazem. W210 E240 ma chyba najgorszy współczynnik mocy/pojemności/spalania/przyjemności z jazdy. Prawda taka, że w miarę jedzenia apetyt rośnie i jak kupisz 2.8 to będziesz żalował, że nie kupiłes 3.2 etc. Spalanie w eklasie rośnie adekwatnie wraz z pojemnością silnika i ciężarem nogi kierowcy. Dane o tym ile który spala są na forum.
Rozumiem, że budżet dotyczy W211, to szukaj 2.8 albo 3.2 bo w tych pieniądzach kupisz cos ładnego. Znajomy taksówkarz z Pabianic co miał 35 aut w tym 17 Mercedesów po tym jak kupił W211 kompresor z lpg powiedział, że już nigdy w życiu nie chce diesla.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 16:54 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
Tak, szukam W211.
Chciałbym wersje po lifcie. Raczej "apetyt" mi rosnąć nie będzie, teraz mam A6C5 1.8 125km. Gaz założyłem do audi i jestem bardzo zadowolony, spalanie 10-10,8l przy prędkościach na autostradzie 130-150. Dojeżdzam do pracy codziennie w sumie 40+40km po autostradzie, dlatego też myślałem o skrzyni 7G i o bardziej ekonomicznej jeździe. Zastanawiam się ciągle czy 1.8K czy 2.8 wybrać...

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 17:04 
Offline

Dołączył(a): 10 gru 2012, o 12:14
Posty: 1210
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Mi audi A4 1.8 125 KM LPG paliło więcej niż W210 2.0 136 LPG. Oba auta miałem półtora roku w jednym czasie.
1.8 kompresor w W211 spokojnie ci wystarczy do takiej jazdy jak potrzebujesz ale za to E280 będą z reguły lepiej wyposażone.
E280 nie ma wcale silnika 2.8 tylko 3.0 lub 3.2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 17:57 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
Więcej? Ile dokładnie? Bo ja jestem baardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem mojej A6 1.8.
Gdybym tylko wiedział jaka jest różnica spalania 1.8k a 3.0... Przeczytałem dużo stron i opinie są różne. Doszukałem się nawet, że 1.8K pali 13-15l LPG czyli można wnioskować, że E280 będzie paliło koło 17l co raczej jest dziwne

Tak jak wspomniałem, jeszcze mi więcej jak 10,5 nie zabrał, co jest nawet dziwne, bo jadę emerycko 90km/h i pali mi 9 a jak jadę 150 to pali tylko 1.5l więcej.

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 18:04 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4519
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Dobrze dobrana i założona instalacja LPG w E240 z ASB będzie brała między 12 a 13,5L
Każdy większy silnik 1,5-3 litrów więcej. Większa moc "z powietrza" się nie bierze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 18:19 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
Na tym forum przeczytałem, że E320 pali 13-15 miasto, 10 trasa. ciekawe

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 18:36 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4519
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
10 w trasie... pewnie i spali
Na tempomacie ustawionym na 70km/h i kapciu 205.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 paź 2016, o 07:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2013, o 18:19
Posty: 424
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
3.2 M112 Pali 10l/100km jadąc autostradą na tempomacie 130km/h.
Ale w polifcie nie ma już tych silników, są oszczędniejsze E280 i E350 ale mają podobnie jak 1.8 kompressor problemy z rozrządem.

_________________
MB W210 E230 '96 WDB2100371A252207
Ex: S123 230TE '82


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 paź 2016, o 08:07 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4519
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Ja też raz zanotowałem spalanie w swoim E240 8,9L LPG na 100km ale to była jazda na tempomacie po bardzo zatłoczonej autostradzie 70-80km/h
Normalnie, średnio-rocznie wychodził 13,5L gazu (odliczając oczywiście przebiegi benzynowe) bo jakbym doliczał te, zwłaszcza zimą na krótkich dystansach to by mi poniżej 10 litrów gazu palił cały czas :)
A zimą, przy -15*C potrafił i 7km jechać na benzynie nim złapał 30*C i przełączył na gaz.
Albo ślizgawica, albo spory ruch, do tego lokalne kręte drogi, 60-70km/h, operowanie gazem "przez puchową poduszkę" i masz zmiany biegów przy 1600obr/min. Nie ma siły żeby się szybciej nagrzał.
1200-1300 obr silnik się kręcił...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 paź 2016, o 23:00 
Offline

Dołączył(a): 10 gru 2012, o 12:14
Posty: 1210
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Generalnie jak chcesz, żeby auto Ci mało paliło to kupuj je jak z najmniejszym silnikiem. Po co kupować samochód z większym motorem a na trasie branzlować się o każde 0,5 l mniej ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 paź 2016, o 12:54 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
Paweł Cz. napisał(a):
3.2 M112 Pali 10l/100km jadąc autostradą na tempomacie 130km/h.
Ale w polifcie nie ma już tych silników, są oszczędniejsze E280 i E350 ale mają podobnie jak 1.8 kompressor problemy z rozrządem.


Jakieś dokładniejsze info co do problemów z rozrzadem? Bo jeszcze nie spotkałem się z taka opinią.

Piasek napisał(a):
Ja też raz zanotowałem spalanie w swoim E240 8,9L LPG na 100km ale to była jazda na tempomacie po bardzo zatłoczonej autostradzie 70-80km/h
Normalnie, średnio-rocznie wychodził 13,5L gazu (odliczając oczywiście przebiegi benzynowe) bo jakbym doliczał te, zwłaszcza zimą na krótkich dystansach to by mi poniżej 10 litrów gazu palił cały czas :)
A zimą, przy -15*C potrafił i 7km jechać na benzynie nim złapał 30*C i przełączył na gaz.
Albo ślizgawica, albo spory ruch, do tego lokalne kręte drogi, 60-70km/h, operowanie gazem "przez puchową poduszkę" i masz zmiany biegów przy 1600obr/min. Nie ma siły żeby się szybciej nagrzał.
1200-1300 obr silnik się kręcił...


Zimą mam auto w ciepłym garażu +/- 18℃ więc do tych 30℃ nie będę aż tak długo czekał ;) Z domu na autostradę mam 1KM a później 30km stałej prędkości i 7km miasta do pracy. Czyli 80% mojej jazdy to poza miastem.

yellowstone2012 napisał(a):
Generalnie jak chcesz, żeby auto Ci mało paliło to kupuj je jak z najmniejszym silnikiem. Po co kupować samochód z większym motorem a na trasie branzlować się o każde 0,5 l mniej ?


Nie chodzi mi o jak najmniejszy tylko o jak najmniej awaryjny w połączeniu z LPG. Mogę mieć 1-2l więcej spalania gazu ale mniej awaryjny motor. Trochę mam obawy co do kompresora i gazu. Jedno jest pewne, gaz będę montowal sam we własnym zakresie, chcę kupić czystą benzynę.

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 paź 2016, o 13:13 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4519
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
gaultier89 napisał(a):
Trochę mam obawy co do kompresora i gazu.

bezpodstawne bo te silniki dobrze się gazują ale są problematyczne z rozrządem łańcuchowym i kołami zmiennych faz. Bardzo kosztowna naprawa (ok 5 tyś zł), niewspółmierna do wartości pojazdu.
gaultier89 napisał(a):
Zimą mam auto w ciepłym garażu +/- 18℃ więc do tych 30℃ nie będę aż tak długo czekał ;) Z domu na autostradę mam 1KM a później 30km stałej prędkości i 7km miasta do pracy. Czyli 80% mojej jazdy to poza miastem.

gaultier89 napisał(a):
jak najmniej awaryjny w połączeniu z LPG

w takim układzie tylko wolnossące V-ki. Bez względu na to który wariant pojemności i mocy kupisz każdy się świetnie gazuje, każdy dobrze na nim pracuje i znosi ogromne przebiegi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 paź 2016, o 13:15 
Offline

Dołączył(a): 10 gru 2012, o 12:14
Posty: 1210
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Cytuj:
Jakieś dokładniejsze info co do problemów z rozrzadem? Bo jeszcze nie spotkałem się z taka opinią.


Koledze pewnie chodziło o silnik 3.5 l 272 KM.

Jeszcze nie spotkałem się żeby właściciel czy S czy E miał dobre zdanie o tym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group