Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 27 maja 2017, o 03:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2016, o 13:33 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
yellowstone2012 napisał(a):

Koledze pewnie chodziło o silnik 3.5 l 272 KM.

Jeszcze nie spotkałem się żeby właściciel czy S czy E miał dobre zdanie o tym silniku.


Ja rozpatruję głównie dwa silniki - 1.8K lub E280 czyli 3.0

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 paź 2016, o 13:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9433
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
Jeżeli w gaz to 3.2 224KM lub 5.0/5.5 (306/388KM).

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 paź 2016, o 14:09 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4700
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 6
gaultier89 napisał(a):
E280 czyli 3.0

Mylisz silniki.
E280 z W210 to poczciwa, bardzo dobra i trwała V-ka o pojemności 2.8L.
W W211 nie było już tego silnika, zamiast niego wrzucili niezbyt udane 3.0 zostawiając jednak oznaczenie E280
Kiedyś nawet takiego oglądałem w dobrych pieniądzach ale... przy przeb. 263 tyś km już radośnie kopcił na niebiesko na wolnych obrotach po rozgrzaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 paź 2016, o 14:36 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
fabek napisał(a):
Jeżeli w gaz to 3.2 224KM lub 5.0/5.5 (306/388KM).


Obawiam się, że będzie to dosyć duże spalanie LPG. Czyż nie?

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 paź 2016, o 10:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2016, o 07:38
Posty: 29
Lokalizacja: Żyrardów
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu. Wrzuciłem mu gaz i bardzo żałuję - nie ma takiego odejścia jak na benzynie, jak go pociągnę do wysokich obrotów to komputer potrafi odciąć jeden z tłoków, jest uciążliwy problem z wałkami rozrządu (wpada w jakiś rezonans podczas postoju np. na światłach - muszę zrzucać na neutralny bieg), no i ciągle świeci się pomarańczowy check. Ogólnie z rozmów z kilkoma mechanikami zajmującymi się mercami dowiedziałem się podobnych faktów, o których piszą poprzednicy, a mianowicie, że najlepiej hulają na gazie V6 pojemności 3.2 l oraz motory o większych pojemnościach. Sam się aktualnie zastanawiam nad nowym silnikiem albo wymianą samochodu.

_________________
S210, po lifcie z 2002 r., E 200 T Kompressor Classic 163 KM, wersja clean, automat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 paź 2016, o 11:56 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4700
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 6
konradraku napisał(a):
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu.

Kumpel ma W203 zagazowane przez Auto-Fleszy z Lubicza. Żadnej różnicy czy jedzie na Pb czy na LPG.
W 2 lata nakręcił ponad 60 tyś km i hula to jak szalone. Silnik puki co jeszcze nie wykazuje oznak rozrządowych problemów czyli albo już był robiony albo faktycznie miał 112 tyś km ori przebiegu kiedy go kupował (i gazował)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 paź 2016, o 13:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2013, o 18:19
Posty: 436
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
konradraku napisał(a):
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu. Wrzuciłem mu gaz i bardzo żałuję...

Kolego przepraszam, ale chyba zakładałeś u Janusza w szopie albo bardzo tanio.
Objawy, które opisujesz to nie wina LPG tylko złego doboru komponentów albo speca co je montował.
Poszukaj na forum http://lpg-forum.pl/ dobrego warsztatu i na pewno Ci pomogą.

_________________
MB W210 E230 '96 WDB2100371A252207
Ex: S123 230TE '82


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 paź 2016, o 13:43 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4700
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 6
Przy takich objawach jedyna pomoc to wymiana praktycznie wszystkiego co pod maską i ponowny montaż dobranych pod silnik komponentów. A i to już nie ma najmniejszego sensu bo kilkanaście tyś km przelotu na TAKIEJ kompletacji narobiło nieodwracalnego spustoszenia w głowicy o czym posiadacz już pisze. Kolejny przykład zniszczonego gazem silnika i woda na młyn dla krzykaczy GAZ NISZCZY SILNIKI !! a kompresor Mercedesa nie lubi gazu... podobnie jak R6 BMW, i Ople i wiele, wiele innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 paź 2016, o 16:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1845
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 2
konradraku napisał(a):
Ogólnie z rozmów z kilkoma mechanikami zajmującymi się mercami dowiedziałem się podobnych faktów, o których piszą poprzednicy, a mianowicie, że najlepiej hulają na gazie V6 pojemności 3.2 l oraz motory o większych pojemnościach.

Potwierdzam tezę o V6 3,2 i pracy na lpg.

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 paź 2016, o 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2016, o 07:38
Posty: 29
Lokalizacja: Żyrardów
Piasek napisał(a):
konradraku napisał(a):
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu.

Kumpel ma W203 zagazowane przez Auto-Fleszy z Lubicza. Żadnej różnicy czy jedzie na Pb czy na LPG.
W 2 lata nakręcił ponad 60 tyś km i hula to jak szalone. Silnik puki co jeszcze nie wykazuje oznak rozrządowych problemów czyli albo już był robiony albo faktycznie miał 112 tyś km ori przebiegu kiedy go kupował (i gazował)


Mamy też zagazowane W203 właśnie w takim silniku 1.8 kompr. 140 KM i chodzi bez zarzutu od ponad dwóch lat.

Paweł Cz. napisał(a):
konradraku napisał(a):
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu. Wrzuciłem mu gaz i bardzo żałuję...

Kolego przepraszam, ale chyba zakładałeś u Janusza w szopie albo bardzo tanio.
Objawy, które opisujesz to nie wina LPG tylko złego doboru komponentów albo speca co je montował.
Poszukaj na forum http://lpg-forum.pl/ dobrego warsztatu i na pewno Ci pomogą.


Pawle, gaz zakładam zawsze u jednego speca na bardzo dobrych komponentach. Wykonał dla mnie 4 instalacje i 3 chodzą jak igła. Tylko z W211 jest problem. Co ciekawe, zostawiłem wczoraj rano samochód u speca od silników mercedesa, on rozkręcił silnik i dziś zadzwonił z informacją, że jest jakieś minimalne przesunięcie na wałku. Razem z instalacją gazu była wykonywana naprawa po zerwaniu łańcucha i był spory problem ze znalezieniem wałków rozrządu (w ASO za komplet chcieli 6 tyś...), udało się znaleźć używane, które miały identyczne oznaczenia i idealnie pasowały, ale teraz zaczynam myśleć, że to nie wina instalacji, a właśnie tych zakichanych wałków...
Jakieś pomysły? Inwestować wałki i próbować naprawić czy szukać całego silnika?

_________________
S210, po lifcie z 2002 r., E 200 T Kompressor Classic 163 KM, wersja clean, automat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 paź 2016, o 16:03 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4700
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 6
Nowe i naprawiać. Te silniki (sprawne) nie istnieją w używce a poza tym za koszmarne pieniądze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 paź 2016, o 17:52 
Offline

Dołączył(a): 10 gru 2012, o 12:14
Posty: 1311
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 8
konradraku napisał(a):
Piasek napisał(a):
konradraku napisał(a):
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu.

Kumpel ma W203 zagazowane przez Auto-Fleszy z Lubicza. Żadnej różnicy czy jedzie na Pb czy na LPG.
W 2 lata nakręcił ponad 60 tyś km i hula to jak szalone. Silnik puki co jeszcze nie wykazuje oznak rozrządowych problemów czyli albo już był robiony albo faktycznie miał 112 tyś km ori przebiegu kiedy go kupował (i gazował)


Mamy też zagazowane W203 właśnie w takim silniku 1.8 kompr. 140 KM i chodzi bez zarzutu od ponad dwóch lat.

Paweł Cz. napisał(a):
konradraku napisał(a):
Szczerze odradzam 1.8 kompressor do gazu. Wrzuciłem mu gaz i bardzo żałuję...

Kolego przepraszam, ale chyba zakładałeś u Janusza w szopie albo bardzo tanio.
Objawy, które opisujesz to nie wina LPG tylko złego doboru komponentów albo speca co je montował.
Poszukaj na forum http://lpg-forum.pl/ dobrego warsztatu i na pewno Ci pomogą.


Pawle, gaz zakładam zawsze u jednego speca na bardzo dobrych komponentach. Wykonał dla mnie 4 instalacje i 3 chodzą jak igła. Tylko z W211 jest problem. Co ciekawe, zostawiłem wczoraj rano samochód u speca od silników mercedesa, on rozkręcił silnik i dziś zadzwonił z informacją, że jest jakieś minimalne przesunięcie na wałku. Razem z instalacją gazu była wykonywana naprawa po zerwaniu łańcucha i był spory problem ze znalezieniem wałków rozrządu (w ASO za komplet chcieli 6 tyś...), udało się znaleźć używane, które miały identyczne oznaczenia i idealnie pasowały, ale teraz zaczynam myśleć, że to nie wina instalacji, a właśnie tych zakichanych wałków...
Jakieś pomysły? Inwestować wałki i próbować naprawić czy szukać całego silnika?



Oczywiście, że szukać silnika.
Na allegro do 5k masz ze 20 sztuk.

Najlepiej szukać silnika od jakiegoś angola, który jeszcze jest w aucie, możesz odpalić, posłuchać jak pracuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 paź 2016, o 21:51 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 728
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 25
Co do silników doładowanych i gazu to mam merive b 1.4 z turbiną (120KM) i problemów nie ma żadnych, różnica w przyspieszeniu do 100km/h niecałe 0,5sek (tam juz jest obd2 i idzie się pobawić i dokładnie zmierzyć :P) spalanie o ok litr więcej niż benzyny (ok 8l gazu). Jedyne co to dobrać odpowiednio podzespoły do silnika, lepiej mieć za mocne niż za słabe. W w210 mam teraz delikatne problemy z wolnymi obrotami na gazie ale to wina wtryskiwacza który ma już przelatane około 140kkm więc mogło mu się zepsuć, wymiana i regulacja ok 250zl ;) :!: Nie ma silnika którego nie idzie zagazować i silników które gazu nie lubią :!: niektóre silniki potrzebują po prostu dobrych specjalistów, zwykły janusz z warsztatu ze wsi nie potrafi odpowiednio wyregulować tego gazu i dobrać podzespołów dlatego te niektóre silniki 'nie lubią' gazu inne są bardziej pancerne i dają radę z gazem wyregulowanym przez janusza. Niektórzy naoglądają się filmików na yt że idzie wtrysk rozebrać i go sobie samemu wyczyścić tylko już potem nie pomyśli, że przez to czyszczenie (jeśli zrobi to w miarę poprawnie) poprawia wydajność i parametry ii na nowo trzeba wyregulować ten gaz a nie jeździć i potem buczeć że głowica poszła :P

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2012, o 08:36
Posty: 1890
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Pochwały: 8
3.2 V6 było z W210 dawane jeszcze w przedliftowych W211. Szukałem takiego, ale finalnie nie kupiłem przedliftowej 211 a znowu 210 - LPG chodzi jak marzenie :)

_________________
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 paź 2016, o 20:16 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2013, o 12:00
Posty: 123
Lokalizacja: Bielsko
stanleym210 napisał(a):
konradraku napisał(a):
Ogólnie z rozmów z kilkoma mechanikami zajmującymi się mercami dowiedziałem się podobnych faktów, o których piszą poprzednicy, a mianowicie, że najlepiej hulają na gazie V6 pojemności 3.2 l oraz motory o większych pojemnościach.

Potwierdzam tezę o V6 3,2 i pracy na lpg.


Mógłbyś pochwalić się rzeczywistym spalaniem lpg?

Jeżeli miałbym kupować gwiazdę to tylko PB a instalację zamontować we własnym zakresie, znam bardzo dobrą firmę auto gaz

_________________
Mercedes Benz E220 CDI
2000r. ASB SPRZEDANE

Audi A6 C5 1.8 +lpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów