Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 29 mar 2017, o 00:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2016, o 16:08 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2010, o 11:12
Posty: 1847
Lokalizacja: Sanok
Pochwały: 7
Możesz go nie zmieścić z powodu wymiarów :)

_________________
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 18:41 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4541
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Panowie pytanie
W220 320CDI. Po ostatnich chłodach (-5*C) rano ledwo zapalił wywalając komunikat o słabym aku.
Zajrzał, jeszcze ori MB 95Ah - pora wymienić ale teraz problem bo katalog podaje 2 typy aku do tego auta:
- AGM czyli żelowy (między 800 a 900zł)
- klasyczny kwasiak o poj 100Ah i podobnej mocy rozruchowej poniżej 400zł
Pytanie czy można je bez problemu zamiennie stosować ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 18:55 
Offline

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 589
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 19
Żelowy jest przystosowany do tego żeby go drenować na postoju i potem się naładuje bez większych oporów. Zwykły akumulator gorzej znosi takie rozładowywanie i ładowanie. Jeśli na postoju nie ucieka dużo prądu to wg mnie możesz założyć zwykły aku. Jeśli używasz często jakiś bajerów gdy aku nie jest ładowane to kup lepiej żelowy.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
W210 E290 Avantgarde (09.1996) VIN: WDB2100171A227321


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 19:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9400
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
AGM to tylko potoczna nazwa i nie jest to typowy żelowy. Dobry do benzyniaka z funkcją start/stop. Nie daje takiego prądu rozruchowego jak typowy kwasowy, co zimą będzie czuć - moim zdaniem do diesla lepiej włożyć klasyczny markowy Varta/Banner i będzie pięknie.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 21:36 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4541
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Ok, dzięki za odpowiedź.
A pytałem dlatego że tydzień temu miałem klienta z E65 co też mu zdechł i przyjechał bo ori był 100Ah, gdzieś tam kupili większy "bo lepszy" 125Ah, założyli i wywaliło komunikat BATTERY INCORECT i ani myślała odpalić, wsadzili kolejny - to samo.
Zadzwonili do jakiegoś speca od BMW i im powiedział że bez przypisania innego niż był fabrycznie aku - nie będzie działać także albo kompem zmienić wartość na inny aku albo wsadzić taki jak był. Wsadzili 100Ah (inny oczywiście ale pojemność taka sama) i auto odpaliło bez problemu i komunikatów.
I tak pytałem bo nie wiem czy tam fabrycznie AGM siedziało czy nie i czy też podobna historia się nie przytrafi bo przyznam że do W220 jeszcze aku nie sprzedawałem :)
fabek napisał(a):
Nie daje takiego prądu rozruchowego jak typowy kwasowy,

no właśnie jak patrzyłem w katalogi to jednak minimalnie większe są te prądy. Np VARTA:
- 95Ah AGM (SilverDynamic) 850A
- 95Ah BlueDynamic (klasyczny kwasiak) 830A
- 100Ah klasyczny kwasiak jaki mu zaproponowałem 900A rozruchowego
a kosztuje poniżej 400zł gdzie AGM 800-900zł (Bosch-Varta)
I faktycznie AGM przeznaczone głównie do głębokich rozładowań (Webasto, Start-Stop, czy jakieś silniki elektryczne) na które są bardzo odporne w przeciwieństwie do kwasowych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 23:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9400
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
AGM właśnie do płytkich rozładowań, a żelowe czyli GEL do głębokich. Teraz jest taki bałagan w tych oznaczeniach, nawet w sklepach nie rozróżniają tego i na wszystkie mówią żelowe. AGM i GEL to dwie różne technologie. GEL generalnie jest najodporniejszy na pełne rozładowanie, ma większe pojemności i ogromną ilość cykli użycia. Do osobówki to aż bez sensu, może jakaś terenówka z wyciągarkami, szperaczami, często gaszona i odpalana. Ogólnie dobre AGM i GEL są do motorówek, maszyn, wszędzie tam gdzie akumulator może być do góry nogami. Do Merca jak wspomniałem daj oryginalną Vartę/Bannera jak producent przykazał i będziesz szczęśliwy.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 08:23 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4541
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Jaja widzę jak z olejami syntetycznymi. Nawet w google wpisz akumulator żelowy i ci wywala oferty AGM z opisami iż AGM znaczy żelowy. Przykład pierwszy, lepszy z brzegu
http://www.sklep.orvaldi.pl/product-pol ... -10l-.html
w katalogach producenckich podobnie - AGM to żelowe a żelowe to AGM. A przecież "żelowy AGM" to taki sam kwasiak tylko czegoś tam dodają do kwasu że robi się z niego kisiel zamiast "wody".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 16:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9400
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
No dokładnie o tym mówię. W sprawach technicznych jednak kompetencja jest niezbędna, a wszyscy po studiach niby teraz.

W AGM maty z włókna szklanego nasączone są elektrolitem i oddzielają cienkie płyty, a GEL to żel zamiast elektrolitu i grube płyty.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 23:11 
Offline

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 22:49
Posty: 1
Uszanowanko wszystkim. To moje pierwsze pytanie tutaj.
Od dawna czytam sobie to forum, dobrze że jest.

Mój 12 letni oryginalny akumulator Mercedesa odmawia pracy. Niestety auto stało 3 ostatnie miesiące nieużywane a nie było możliwości go podładować.
Chyba czeka mnie wymiana. Ktoś łaskawy doradzi jaki? Zdarła mi się etykieta z obecnego. A może jest jeszcze szansa go uratować? Świeżo po naładowaniu prostownikiem odpala ale już po nocy jest za słaby żeby kręcić.

W210 2,2d 1998 elegance
Jazda 90% po mieście,krótkie trasy.
Chciałbym taki żeby nie padł po 2 latach.
Czy np taki może być http://allegro.pl/akumulator-mercedes-b ... 11616.html (przepraszam jeśli nie można linkować)

Pozdrawiam
Zyga


Ostatnio edytowano 11 lut 2017, o 23:41 przez zygader, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 08:44 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4541
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Kod
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
czyli 100Ah.
Polecam Toplę TOP 100Ah/950A


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 lut 2017, o 19:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 15:22
Posty: 1834
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Pochwały: 1
Witam.
Jaka marka akumulatorów obecnie jest chodliwa? Czyt. na topie.

_________________
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 lut 2017, o 20:05 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4541
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Taka jaką mają w najbliższym motoryzacyjnym :)
Nie kupuj wysyłkowo bo jak się rozkraczy przy najbliższych mrozach to zobaczysz ile kosztuje wysyłka tego kurierem do tego kto ci to sprzedał...
Polecam polskiego Autoparta, ZAP Piastów, Topla TOP, Gepard też zły nie jest. Odradzam sezonowy wysyp "cudów" typu KOZAK oraz przepłacanie za produkty Varty czy Bosch`a bo na prawdę nie warto. Polecieli z jakością strasznie. Tej zimy odnosili mi na zdanie autentycznie 4-letnie akumulatory - wszystko złom. Albo upalone cele albo beton. I to nie "czarnuchy", same Blue albo Silver. Centra nie lepsza.
3 lata to byle śmieć wytrzyma a to są akumulatory (Bosch, Varta) za które płaci się 2x więcej niż za takiego Geparda gdzie mam klientów co 5 lat temu je ode mnie brali i nadal działają. Autoparty trafiają się nawet 12-letnie !!! Nie wiem czy dzisiaj nadal robią tak jak wówczas ale szacun.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 lut 2017, o 20:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2012, o 08:36
Posty: 1746
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Pochwały: 4
Ja kupiłem właśnie Bannera w E270 i teraz Boscha Silver w E320. Nie mogę narzekać puki co ale zobaczymy co będzie dalej.

_________________
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 lut 2017, o 20:32 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2010, o 22:01
Posty: 6220
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW
Pochwały: 12
Miałem Bannera 73Ah w 300TD fakt że tylko do zimy ale nie było z nim problemów ,do tego był używany.Póżniej kupiłem 100AH Boscha a tego dałem kumplowi do Astry. Na dzień dzisiejszy nadal siedzi w Astrze kręci bez problemu a na obudowie widnieje data produkcji 2004rok. :)

_________________
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13 lut 2017, o 08:42 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 4541
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 3
Muniek napisał(a):
Bannera

lata temu jak wchodzili na rynek też daliśmy się skusić na jakieś próbne 20 czy 30 sztuk i bylo to straszne. Połowa z nich wróciła się już w pierwszym miesiącu, reszta do kolejnej zimy. A oni się wypięli na gwarancję uznając może z 5 szt łącznie. Także po tym incydencie NIGDY WIĘCEJ. Nie wiem, może teraz się poprawili.
Jak pisałem: unikać jakichś magiców, matrixów, pawermatow, kozaków (przykładowo użyte nazwy) i wielu, wielu podobnych nazw sezonowych gdzie ktoś po prostu zamówił tego kontener w chinach i karton nalepek bo tam często nalepki są naklejane na nie jak popadnie w zależności od tego na co jest większy popyt :) Dlatego takie akumulatory sprzedają on-line bo:
1) jak padnie za pól roku i tak nie znajdziesz w historii od kogo to kupiłeś, tym bardziej za rok
2) nawet jak jesteś wyjątkowo zorganizowany i znajdziesz... okaże się że sprzedający już nie istnieje
3) nawet jak jesteś wyjątkowo zorganizowany i znajdziesz... odpuścisz jak się dowiesz ile kosztuje odsyłka akumulatora do serwisu/sprzedawcy/gwaranta gdzie gwarancję załatwią mailowo "odrzucona, uszkodzenie na skutek niewłaściwej eksploatacji" i w tym wypadku odsyłka na koszt klienta. Wysyłać ? Nie wspominając o tym że 2-3 tygodnie auto stało albo poszedłeś do najbliższego motoryzacyjnego i kupiłeś drugi nowy żeby jeździć płacąc dodatkowo 30zł depozytu za niezdanie starego (bo go nie masz).
kakadu napisał(a):
na obudowie widnieje data produkcji 2004rok.

to co do mnie odnoszą to najdalej `12r - co obrazuje jak polecieli z trwałością. W benzynie zawsze dłużej pożyje ale z diesli centralnie gwarancja + max 2 lata zapraszamy po następny. Kiedyś taki aku miał grube solidne płyty, mosty łączące cele, swoje ważył i faktycnzie 12 lat działał. Jak mi nieraz wiekowe centry 6V odwozili na zdanie, po 15 lat chodziły, to francy unieść nie szło, jakby betonem zalany był tak ciężki był akumulator 6V/165Ah. Dzisiaj bierzesz 6/215 i jest 3kg lżejszy od tamtego.
Weź wrzuć kiedyś tego Bosch`a z `04r na wagę (płyny na max) i nowego, identycznego - i będzie sporo lżejszy. A oni jeszcze im mocno "pomagają" schodzić przez bezobsługowość. I tutaj moim zdaniem jest gwóźdź do trumny: weź takiego Autoparta, Toplę czy Geparda - wszędzie są korki albo listwa którą można bez problemu podważyć i uzupełnić płyny - a zapewniam jest co uzupełniać po takim lecie spędzonym w komorze silnika. Dzięki temu ludzie mający trochę pojęcia o akumulatorach potrafią zwykły akumulator 6-8 lat eksploatować a często i dłużej. Kupisz markowego, renomowanego producenta. Totalnie bezobsługowy (chyba żebyś wiertarką dziury w nim powiercił) ale parowanie takie samo jak z każdego innego. Efekt: po 3 latach nie masz 25-35% płynu, wystające cele się spalą, kolejnej zimy nie przetrwa. Jeżeli dodamy do tego że niemal co drugie auto to diesel, że 80% z ich użytkowników pojęcia nie ma jak się obchodzić z takim silnikiem zimą no to mamy potem 3-4-letnie akumulatory kwalifikujące się tylko na złom.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group