W211 benzyna.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W211 benzyna.
Witam.
Jestem przed kupnem s211 w benzynie.
Zastanawiam się tylko nad wyborem silnika 3,2(przedlift),2,8(te chyba były w przed i polifcie jak dobrze kojarze), lub 3,5 (tu czytałem że przed liftem były problemy z rozrządem po lifcie podobno już nie).
Który z tych silników w waszej opini sprawuje się najlepiej przy tej masie pojazdu. Nie obojętne są również koszty utrzymania i spalania- jak to wygląda w poszczególnych jednostkach?
Prosze o wasze opinie pozdrawiam.
Jestem przed kupnem s211 w benzynie.
Zastanawiam się tylko nad wyborem silnika 3,2(przedlift),2,8(te chyba były w przed i polifcie jak dobrze kojarze), lub 3,5 (tu czytałem że przed liftem były problemy z rozrządem po lifcie podobno już nie).
Który z tych silników w waszej opini sprawuje się najlepiej przy tej masie pojazdu. Nie obojętne są również koszty utrzymania i spalania- jak to wygląda w poszczególnych jednostkach?
Prosze o wasze opinie pozdrawiam.
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Wszystkie dobre, ale tego 3.5 bym unikał, choć to najnowsza konstrukcja z tych wymienionych. Wybierając benzynę jest szansa na trafienie z jakimś rozsądnym przebiegiem niż w dieslu magiczny przedział 180-240tys.km a w rzeczywistość trzeba to kilka razy pomnożyć. Na spalanie 10l w mieście w żadnej z opcji nie ma co liczyć
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 2 sty 2009, o 13:58
- Lokalizacja: łódz
Koledze chodziło pewnie że słaba konfiguracja. Znaczy że jeśli silnik "budżetowy" to i wypas na pokładzie mały.
E280 miały ten sam problem z rozrządem co E350, ale jeśli juz ktoś zaiwestowal w nowy rozrząd, to części są już docelowe i usterka nie powtórzy sie poraz kolejny.
E240 2.6 jest za słaby do budy, przez co dużo pali.
Ja radziłbym sie zainteresować E500 M113, Bardziej pancernego silnika w tym modelu nie ma.
Przedliftowe E320 to też dobry wybór.
Pozdro
E280 miały ten sam problem z rozrządem co E350, ale jeśli juz ktoś zaiwestowal w nowy rozrząd, to części są już docelowe i usterka nie powtórzy sie poraz kolejny.
E240 2.6 jest za słaby do budy, przez co dużo pali.
Ja radziłbym sie zainteresować E500 M113, Bardziej pancernego silnika w tym modelu nie ma.
Przedliftowe E320 to też dobry wybór.
Pozdro
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003
ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003
ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
jeśli dobrze pamiętam to koszt samych części ok 8K PLNów , plus robocizna.
Czyli często 1/3 wartości auta.
Czyli często 1/3 wartości auta.
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003
ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003
ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Mówiąc o tym że koszty urzymania i spalanie nie są mi obojętne miałem na myśli spalanie średnie rzędu 12l/100km. Wczesniej miałem 320 cdi i średnio 9,5-10l mi palił, a że ceny paliwa idą w dół
Jesli auto na trasie spali mi 10 litrów a w miescie 15 to będzie git.
Podejrzewam że e500 m113 pali wiecej a i serwis jego droższy bo to i airmatic na pokładzie.
Robię 60% miasto (małe bez świateł i większych korków) a 40% trasa. Często w mieście na krótkich odcinkach 2-4 km. Diesel w tych warunkach w ogóle mi się nie sprawdza w związku z tym benzyna ma same zalety(mniejszy przebieg,lepsze wyposażenie,szybciej sie grzeje,a i zawsze lpg można wrzucić)
Myślałem kupić polifta. Ceny zadbanych w stosunku do przedliftów w DE to ok 2tyś euro różnicy w zakupie. Co oprócz sbc jest aż tak awaryjne w przedliftach? Jaki jest obecnie koszt ogarnięcia pompy? W związku z tym że E280 i E350 maja tą sama bolączkę w jaki silnik celować w polifcie? Czy koszty utrzymania przedlifta (usterkowość) sa rzeczywiście wyższe od polifta?
Jesli auto na trasie spali mi 10 litrów a w miescie 15 to będzie git.
Podejrzewam że e500 m113 pali wiecej a i serwis jego droższy bo to i airmatic na pokładzie.
Robię 60% miasto (małe bez świateł i większych korków) a 40% trasa. Często w mieście na krótkich odcinkach 2-4 km. Diesel w tych warunkach w ogóle mi się nie sprawdza w związku z tym benzyna ma same zalety(mniejszy przebieg,lepsze wyposażenie,szybciej sie grzeje,a i zawsze lpg można wrzucić)
Myślałem kupić polifta. Ceny zadbanych w stosunku do przedliftów w DE to ok 2tyś euro różnicy w zakupie. Co oprócz sbc jest aż tak awaryjne w przedliftach? Jaki jest obecnie koszt ogarnięcia pompy? W związku z tym że E280 i E350 maja tą sama bolączkę w jaki silnik celować w polifcie? Czy koszty utrzymania przedlifta (usterkowość) sa rzeczywiście wyższe od polifta?
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Silniki z wadliwym rozrządem to:
M272 do 2729..30 468993
M273 do 2739..30 088611
Powyżej tych numerów silnika problem z rozrządem był wyeliminowany.
Jak Wspominałem , koszt wymiany rozrządu to ok 10K PLNów.
A E500 spala nie wiele wiecej nić E320, a frajdy zdecydowanie wiecej.
Przedliftowym E320CDI zrobiłem już prawie 100Kkm i nie sądzie by było to auto awaryjne i drogie w utrzymaniu. Koszty wygenerował mi tylko AIRmatik, ale to dlatego ze się zużył. Po wymianie elementów na nowe /regenerowane nie mam z nim najmniejszych problemów.
Przy ponad 270Kkm nie zagladałem jeszcze do SBC. Matka regeneruje, nie kasuje licznikiSBC, a regeneruje ją za ok 1500zł. W Sosnowcu podobnie. Więc to nie jest nie wiadomo jaki koszt.
I gwóźdź programu: ASO MB także wymienia pompy SBC na regenerowane, nie nowe za ok 5000KPLNów
Kupować z głową, nie napalac się na niska cenę, a bedziecie zadowoleni.
M272 do 2729..30 468993
M273 do 2739..30 088611
Powyżej tych numerów silnika problem z rozrządem był wyeliminowany.
Jak Wspominałem , koszt wymiany rozrządu to ok 10K PLNów.
A E500 spala nie wiele wiecej nić E320, a frajdy zdecydowanie wiecej.
Przedliftowym E320CDI zrobiłem już prawie 100Kkm i nie sądzie by było to auto awaryjne i drogie w utrzymaniu. Koszty wygenerował mi tylko AIRmatik, ale to dlatego ze się zużył. Po wymianie elementów na nowe /regenerowane nie mam z nim najmniejszych problemów.
Przy ponad 270Kkm nie zagladałem jeszcze do SBC. Matka regeneruje, nie kasuje licznikiSBC, a regeneruje ją za ok 1500zł. W Sosnowcu podobnie. Więc to nie jest nie wiadomo jaki koszt.
I gwóźdź programu: ASO MB także wymienia pompy SBC na regenerowane, nie nowe za ok 5000KPLNów
Kupować z głową, nie napalac się na niska cenę, a bedziecie zadowoleni.
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003
ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003
ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości