W211 benzyna.

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Glaza
Posty: 365
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 17:28
Lokalizacja: ZWA

W211 benzyna.

Post autor: Glaza »

Witam.
Jestem przed kupnem s211 w benzynie.
Zastanawiam się tylko nad wyborem silnika 3,2(przedlift),2,8(te chyba były w przed i polifcie jak dobrze kojarze), lub 3,5 (tu czytałem że przed liftem były problemy z rozrządem po lifcie podobno już nie).
Który z tych silników w waszej opini sprawuje się najlepiej przy tej masie pojazdu. Nie obojętne są również koszty utrzymania i spalania- jak to wygląda w poszczególnych jednostkach?
Prosze o wasze opinie pozdrawiam.
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

Wszystkie dobre, ale tego 3.5 bym unikał, choć to najnowsza konstrukcja z tych wymienionych. Wybierając benzynę jest szansa na trafienie z jakimś rozsądnym przebiegiem niż w dieslu magiczny przedział 180-240tys.km a w rzeczywistość trzeba to kilka razy pomnożyć. Na spalanie 10l w mieście w żadnej z opcji nie ma co liczyć
maskek
Posty: 180
Rejestracja: 22 cze 2014, o 02:31
Lokalizacja: wwa

Post autor: maskek »

Czemu 3.5 trzeba unikać?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

maskek pisze:Czemu 3.5 trzeba unikać?
Słaby rozrząd. W poliftach poprawili.
Glaza pisze: Nie obojętne są również koszty utrzymania i spalania
Jeżeli tego szukasz to tylko 220 CDI.
:hyhy:
Obrazek
pietia1908
Posty: 81
Rejestracja: 2 sty 2009, o 13:58
Lokalizacja: łódz

Post autor: pietia1908 »

Bierz 320 założysz sobie dobra sekwencje i jeździsz taniej jak dieslem i będziesz miał w miarę dobrze wyposażona wersje bo te prawie wszystkie 220 cdi to najgorszy sort i wykonanie taka jest prawda pozdrawiam
W123 200D był
W124 E 300TD był
W210 E 300TD był
W220 S320 ;)
W168 160 ;)
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

pietia1908 pisze: najgorszy sort
pietia ty tu z najgorszym sortem nie wyjeżdżaj bo będzie kolejna afera. :hyhy: :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Koledze chodziło pewnie że słaba konfiguracja. Znaczy że jeśli silnik "budżetowy" to i wypas na pokładzie mały.
E280 miały ten sam problem z rozrządem co E350, ale jeśli juz ktoś zaiwestowal w nowy rozrząd, to części są już docelowe i usterka nie powtórzy sie poraz kolejny.
E240 2.6 jest za słaby do budy, przez co dużo pali.
Ja radziłbym sie zainteresować E500 M113, Bardziej pancernego silnika w tym modelu nie ma.
Przedliftowe E320 to też dobry wybór.
Pozdro
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003

ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
maskek
Posty: 180
Rejestracja: 22 cze 2014, o 02:31
Lokalizacja: wwa

Post autor: maskek »

Jeśli tylko rozrząd jest awaryjny, to nie wiedzę problemu. Kupuje, wymienia, zapomina o problemie.
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

jeśli dobrze pamiętam to koszt samych części ok 8K PLNów , plus robocizna.
Czyli często 1/3 wartości auta.
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003

ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Ja w sumie cały czas myślę o jedenastce z 3,5 litrową benzyną. To jak to w końcu jest ? W poliftach problem z rozrządem jest rozwiązany, czy mam się wystrzegać tej jednostki ?
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
maskek
Posty: 180
Rejestracja: 22 cze 2014, o 02:31
Lokalizacja: wwa

Post autor: maskek »

Myślałem. Ze w czterech tysiącach się zamknie naprawa, jak tak to faktycznie...
Glaza
Posty: 365
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 17:28
Lokalizacja: ZWA

Post autor: Glaza »

Mówiąc o tym że koszty urzymania i spalanie nie są mi obojętne miałem na myśli spalanie średnie rzędu 12l/100km. Wczesniej miałem 320 cdi i średnio 9,5-10l mi palił, a że ceny paliwa idą w dół ;)
Jesli auto na trasie spali mi 10 litrów a w miescie 15 to będzie git.
Podejrzewam że e500 m113 pali wiecej a i serwis jego droższy bo to i airmatic na pokładzie.
Robię 60% miasto (małe bez świateł i większych korków) a 40% trasa. Często w mieście na krótkich odcinkach 2-4 km. Diesel w tych warunkach w ogóle mi się nie sprawdza w związku z tym benzyna ma same zalety(mniejszy przebieg,lepsze wyposażenie,szybciej sie grzeje,a i zawsze lpg można wrzucić)
Myślałem kupić polifta. Ceny zadbanych w stosunku do przedliftów w DE to ok 2tyś euro różnicy w zakupie. Co oprócz sbc jest aż tak awaryjne w przedliftach? Jaki jest obecnie koszt ogarnięcia pompy? W związku z tym że E280 i E350 maja tą sama bolączkę w jaki silnik celować w polifcie? Czy koszty utrzymania przedlifta (usterkowość) sa rzeczywiście wyższe od polifta?
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Silniki z wadliwym rozrządem to:
M272 do 2729..30 468993
M273 do 2739..30 088611

Powyżej tych numerów silnika problem z rozrządem był wyeliminowany.
Jak Wspominałem , koszt wymiany rozrządu to ok 10K PLNów.

A E500 spala nie wiele wiecej nić E320, a frajdy zdecydowanie wiecej.

Przedliftowym E320CDI zrobiłem już prawie 100Kkm i nie sądzie by było to auto awaryjne i drogie w utrzymaniu. Koszty wygenerował mi tylko AIRmatik, ale to dlatego ze się zużył. Po wymianie elementów na nowe /regenerowane nie mam z nim najmniejszych problemów.

Przy ponad 270Kkm nie zagladałem jeszcze do SBC. Matka regeneruje, nie kasuje licznikiSBC, a regeneruje ją za ok 1500zł. W Sosnowcu podobnie. Więc to nie jest nie wiadomo jaki koszt.
I gwóźdź programu: ASO MB także wymienia pompy SBC na regenerowane, nie nowe za ok 5000KPLNów

Kupować z głową, nie napalac się na niska cenę, a bedziecie zadowoleni.
S211 E320 V6 CDI 2007
W211 E320 R6 CDI 2004
W204 220 CDI 2008
VW T5 2.5TDI 2005
Citroen Berlingo 2.0HDI 2003

ex W203 220CDI 2002
ex VW T4 2.5TDI
ex Opel Vectra B 2.0 16v LPG
ex Opel Astra 1.4 8v LPG
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

pietia1908 pisze: wszystkie 220 cdi to najgorszy sort i wykonanie taka jest prawda pozdrawiam
Ale że jak, z gorszych materiałów wykonane te 2.2 czy jak? Bo coś nie rozumiem. To że łatwiej trafić trupa bo połowa na dryndzie jeździła nie oznacza że mają gorsze wykonanie.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

2.2 cdi były to auta adresowane dla prawdziwych skąpców a tacy nie szaleli jeżeli chodzi o listę dodatkowego wyposażenie i nie szaleli też na pewno na serwisie. Poza tym jak mówisz, ulubione silniki taksiarzy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości