[W124] problem z wycieraczką
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[W124] problem z wycieraczką
Witam. Wlaczylem wycieraczke na 1 bieg (czasowe) gdy byla przymrożona do szyby (pomylilem, z wlacznikiem od swiatel) i teraz nie działa na tym biegu. Co mogło paść? Reszta pozycji 2, 3, 4 działają...
Ostatnio zmieniony 2 sty 2011, o 14:55 przez Goku, łącznie zmieniany 1 raz.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Masz przed Sobą dużo możliwości.
1.Wyjmij ze skrzynki bezpieczników przekaźnik 2-gi pod względem wielkości, otwórz go
znajdź na zewnątrz styki S,31b,J, tam po przeciwnej stronie "wisi" przekaźnik "czasu"
oczyść styki.
2.Obejrzyj "ścieżki".Ewentualnie lutuj.
3.Dźwignia zespolona "światła, wycieraczki, migacze, da się naprawić.
Dekielek śrubokrętem zdjąć, wszystko znaczyć, wszystkie przypalenia usunąć.
4.Musi działać.
5.Powodzenia.
1.Wyjmij ze skrzynki bezpieczników przekaźnik 2-gi pod względem wielkości, otwórz go
znajdź na zewnątrz styki S,31b,J, tam po przeciwnej stronie "wisi" przekaźnik "czasu"
oczyść styki.
2.Obejrzyj "ścieżki".Ewentualnie lutuj.
3.Dźwignia zespolona "światła, wycieraczki, migacze, da się naprawić.
Dekielek śrubokrętem zdjąć, wszystko znaczyć, wszystkie przypalenia usunąć.
4.Musi działać.
5.Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Jaki tam powinien byc bezpiecznik? Dopiero kupilem tego Mercedesa i jeszcze sie ucze ;-)
Stoi na parkingu. Po drodze na parking kupie bezpieczniki, jak bede wiedział jakie ;-)
noc, moglbys to zaznaczyc na jakims zdjeciu? Jestem kumaty w majsterkowaniu, ale to moj pierwszy samochod i nie znam sie jeszcze tak dobrze.
W tej skrzyneczcze którą zaznaczyłem są bezpieczniki i przekazniki o których mowa?
Stoi na parkingu. Po drodze na parking kupie bezpieczniki, jak bede wiedział jakie ;-)
noc, moglbys to zaznaczyc na jakims zdjeciu? Jestem kumaty w majsterkowaniu, ale to moj pierwszy samochod i nie znam sie jeszcze tak dobrze.
W tej skrzyneczcze którą zaznaczyłem są bezpieczniki i przekazniki o których mowa?
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
noc, styki przekaznika oczyszczone po przypaleniu i wszystko gra. Tak mnie to drażniło, że przy tej pogodzie prawie bym sobie palce odmroził :-D
Kliknąłem 'pomógł', dzięki ;-)
[ Dodano: 2010-12-29, 20:33 ]
Mam tez taki problem. Silnik podczas jazdy okolo 120km/h ma temperature mniej wiecej 70 stopni. W przedziale 90-100km/h trzyma sie ponizej 80. W miescie tak z 85 ale dosc dlugo dochodzi do tej temperatury. Czy termostat jest do wymiany? Plyn w chlodnicy jest. Jesli termostat jest do wymiany, to czy ktos moglby mi rozpisac 'zarys' jak to zrobic? :-> Uzyłem wyszukiwarki tutaj i na forum w124 ale nie znalazlem odpowiedzi.
Kliknąłem 'pomógł', dzięki ;-)
[ Dodano: 2010-12-29, 20:33 ]
Mam tez taki problem. Silnik podczas jazdy okolo 120km/h ma temperature mniej wiecej 70 stopni. W przedziale 90-100km/h trzyma sie ponizej 80. W miescie tak z 85 ale dosc dlugo dochodzi do tej temperatury. Czy termostat jest do wymiany? Plyn w chlodnicy jest. Jesli termostat jest do wymiany, to czy ktos moglby mi rozpisac 'zarys' jak to zrobic? :-> Uzyłem wyszukiwarki tutaj i na forum w124 ale nie znalazlem odpowiedzi.
Kupiles ta C124 200E 16V w kolorze denaturatu??? Pochwal sie zdjeciami ....dziadu :mrgreen:
Co do termostatu (mialem silnik 220 - prawie ten sam) to objawy, ktore opisujesz wskazuja ewidentnie na padake termostatu. Kup TYLKO I WYLACZNIE oryginal firmy Wahler. Na allegro znajdziesz go za kwote 79zl. Poszukaj. Termostat jest zintegrowany z aluminiowa obudowa, z ktorej wystaje "baczek". Tylko zwroc uwage czy do Twojego termostatu dochodzi ten wezyk przelewowy do zbiorniczka wyrownawczego. Jesli to jest zdjecie Twojego silnika to masz ten wezyk (wystepowaly tez wersje bez). Wymiana razej banalna - scisnij kluczem "szwedem/morsem" ta gruba rure wodna idaca do chlodnicy, sciagnij ta druga waska i odkrec obudowe. Te silniki bardzo szybko dochodza do temperatury roboczej tzn temp. chlodziwa 87C (taka ma byc). Jak wymienilem sobie termostat, nowa chlodnice to nie bylo sily aby temp. silnika sie podniosla (nawet przy 200km/h) bez znazenia czy z klima czy bez.
Uwazaj na kompa sterujacego silnikiem. To wtrysk typu PMS i jak sie komp zdupczy to kosztuje niemalo. Sprawdz sobie tez stan instalacji el. w komorze silnika bo w tych autach wada byla sypiaca sie izolacja z kabli osprzetu el. silnika (z powodu wysokiej temperatury tam panujacej) - to moze byc duzy problem - wiazki da sie z powodzeniem odbudowac na innych forach sa fotorelacje z takich napraw - oryg. wiazka w ASO to wydatek rzedu 2500zl!!!
Silnik moze swirowac, falowanie obrotow, brak mocy itp. Wymienisz pol auta a winny bedzie 1 glupi kabelek, ktorego przewody sie zwarly bo izolacja sie posypala.
Co do kabli WN to tez nie kupuj gowna typu Janmor, Hans Pries, Sentech bo zaraz i tak kupisz oryginal. Najlepsze to BERU, NGK, Bosch - ok. 400zl lub w tanszej wersji (2 kable WN i dwa zwykle do cewek 180zl - nie wiem jakie masz???
Generalnie fajny motorek ale trzeba elektryki pilnowac. Do lpg IV gen. nadaje sie idealnie - ZERO problemow (pod warunkiem dobrego doboru komponentow i POPRAWNEGO montazu)
Pozdrawiam
Co do termostatu (mialem silnik 220 - prawie ten sam) to objawy, ktore opisujesz wskazuja ewidentnie na padake termostatu. Kup TYLKO I WYLACZNIE oryginal firmy Wahler. Na allegro znajdziesz go za kwote 79zl. Poszukaj. Termostat jest zintegrowany z aluminiowa obudowa, z ktorej wystaje "baczek". Tylko zwroc uwage czy do Twojego termostatu dochodzi ten wezyk przelewowy do zbiorniczka wyrownawczego. Jesli to jest zdjecie Twojego silnika to masz ten wezyk (wystepowaly tez wersje bez). Wymiana razej banalna - scisnij kluczem "szwedem/morsem" ta gruba rure wodna idaca do chlodnicy, sciagnij ta druga waska i odkrec obudowe. Te silniki bardzo szybko dochodza do temperatury roboczej tzn temp. chlodziwa 87C (taka ma byc). Jak wymienilem sobie termostat, nowa chlodnice to nie bylo sily aby temp. silnika sie podniosla (nawet przy 200km/h) bez znazenia czy z klima czy bez.
Uwazaj na kompa sterujacego silnikiem. To wtrysk typu PMS i jak sie komp zdupczy to kosztuje niemalo. Sprawdz sobie tez stan instalacji el. w komorze silnika bo w tych autach wada byla sypiaca sie izolacja z kabli osprzetu el. silnika (z powodu wysokiej temperatury tam panujacej) - to moze byc duzy problem - wiazki da sie z powodzeniem odbudowac na innych forach sa fotorelacje z takich napraw - oryg. wiazka w ASO to wydatek rzedu 2500zl!!!
Silnik moze swirowac, falowanie obrotow, brak mocy itp. Wymienisz pol auta a winny bedzie 1 glupi kabelek, ktorego przewody sie zwarly bo izolacja sie posypala.
Co do kabli WN to tez nie kupuj gowna typu Janmor, Hans Pries, Sentech bo zaraz i tak kupisz oryginal. Najlepsze to BERU, NGK, Bosch - ok. 400zl lub w tanszej wersji (2 kable WN i dwa zwykle do cewek 180zl - nie wiem jakie masz???
Generalnie fajny motorek ale trzeba elektryki pilnowac. Do lpg IV gen. nadaje sie idealnie - ZERO problemow (pod warunkiem dobrego doboru komponentow i POPRAWNEGO montazu)
Pozdrawiam
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Pan Regulamin się kłania.. Przy tego typu pytaniach nr.Vin.Goku pisze:noc, styki przekaznika oczyszczone po przypaleniu i wszystko gra. Tak mnie to drażniło, że przy tej pogodzie prawie bym sobie palce odmroził :-D
Kliknąłem 'pomógł', dzięki ;-)
[ Dodano: 2010-12-29, 20:33 ]
Mam tez taki problem. Silnik podczas jazdy okolo 120km/h ma temperature mniej wiecej 70 stopni. W przedziale 90-100km/h trzyma sie ponizej 80. W miescie tak z 85 ale dosc dlugo dochodzi do tej temperatury. Czy termostat jest do wymiany? Plyn w chlodnicy jest. Jesli termostat jest do wymiany, to czy ktos moglby mi rozpisac 'zarys' jak to zrobic? :-> Uzyłem wyszukiwarki tutaj i na forum w124 ale nie znalazlem odpowiedzi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Przód nie jest idealnie zgrany, wydaje mi sie, ze to wina malego wgniecenia na zderzaku z prawej strony i nikt pozniej nic z tym nie zrobil. Wyglada jak by byl 'szturchniety'. Jezdzi prosto, wyglada bardzo dobrze, w srodku prawie jak nowy. Mówiąc ogólnie, ma wszystko co chcialem miec ;-)
VIN: WDB1240191C260250
Zasada jest jak w kazdym innym Mercu. Kupujesz nowy (ja osobiscie polecam od Merca), demontujesz stary (obudowa z przodu silnika z gornym przewodem od chlodnicy), wkladasz nowy, wymienisz uszczelke, dokrecasz obudowe, dolewasz plynu, odpowietrzasz - JEZDZISZ... tyle... 8-)
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości