grzeje mi tarczę hamulcową :-/

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

grzeje mi tarczę hamulcową :-/

Post autor: seburaj »

Panowie, moze coś doradzicie

w skrócie opis: stwierdzilem dziwne zachowanie tylnych hamulców (charakterystyczne dwięki przy hamowaniu, przenoszące sie na budę) - na prawej tarczy widać było slady "wgrzanych" klocków

myśle sobie - sprawa ewidentna, zacisk stoi i klocki grzeja tarcze... ale ruszylem tłoczkami - wszystko generalnie chodzi jak powinno ! zmienilem klocki, myśle bedzie dobrze

przejechalem kilka kilometrow bez hamowania, sprawdzam tarcze paluchem - trzy zimne, a ta franca gorąca (moze nie upala palców, ale wyraznie gorąca) :zly:

więc - zacisk na stół, rozpołowiłem go, wyjąłem tłoczki - i co ciekawe: wszystko w porządku, tłoczki chodzą, brak wżerów - co jest, myślę :niepewny:

zacisk wyczyśiłem, poskładałem na nowej reperaturce, wszystko chodzi jak powinno... bedzie dobrze (myśle sobie)
no to do auta, znowu pare kilometrow bez hamowani i... dalej to samo, zacisk gorący


co moze być ? ręczny w porządku, zacisk w porządku - macie jakies sugestie ? nasuwa mi sie tylko rozwarstwiony wewnętrznie elastyczny przewod hamulcowy - nigdy nie mialem takiej sytuacji ale cos o tym słyszałem :niepewny:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Dokładnie pooglądaj jarzmo trzymające klocki, czy na przylgniach (na których opierają się klocki) nie ma wżerów.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

wszystko jechałem szczotą na kątówce (znaczy zaciski po rozpołeowieniu) a dodatkowo troche pilnikiem podszlifowałem metalowe krawędzie wkłądek ciernych... nie ma prawa sie tam nic blokowac :-/
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

te bolce nowe wstawiłeś?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

mam zacisk z jednym bolcem (jezeli mowimy o tym trzymającym klocki) i tą wygięta blaszką... nie widze potrzeby nowego bolca - stary jest niezużyty i równy, nie ma żadnych progów
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a płyn dawno wymieniałeś?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

niedawno, jakies 20 kkm temu... a co by miał płyn do grzania jednej tarczy ?

[ Dodano: 2012-06-21, 10:15 ]
byłem jeszcze raz poogladac zacisk, na powierzchniach wspolpracujących zadnych progow, wszystko chodzi jak nalezy :(

miał ktoś osobiście przypadek z rozwarstwieniem wewnętrznym elastycznego przewodu ?

przymiaerzam sie do wymiany tego przewodu w ramach dalszej eliminacji, tylko beda jaja z odkręceniem go w miejscu, gdzie łączy się z przewodem mentalowym :niepewny: tam wszystko mocno zakonserwowane rdzą przez te lata...
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

seburaj pisze:niedawno, jakies 20 kkm temu... a co by miał płyn do grzania jednej tarczy ?
ano może mieć, ten płyn przecież nie jest w obiegu, spotkałem się parę razy, że z jednej strony leciał syf, z drugiej czysty płyn.

zobacz też na włączonym silniku czy tłoczek po napompowaniu hamulca odbija normalnie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

przeciez pisalem wczesniej, ze - niezaleznie od wymiany plynu w ukladzie jakis czas temu - ten zacisk wczoraj rozpołowiłem i złożyłęm na nowej reperaturce, wiec starego płynu juz tam na pewno nie ma ;)

nie bardzo rozumiem, co masz na mysli pisząc o odbijaniu tłoczka po napompowaniu hamulca :hyhy: wszakto nie piłka, co ma tam odbijać...
tłoczek na zmontowanym i napiętym zacisku porusza sie przecież właściwie niedostrzegalnie, gdzie miejsce na obserwacje "odbijania" ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

A sprawdziłeś czy szczęki od hamulca pomocniczego nie są zablokowane?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Co do regeneracji zacisku - ma być zrobione tak ,że przed zamontowaniem tłoczek przesuwac będziesz swobodnie ręką. Jeśli tak nie jest poprawka. Ma być porządnie wyczyszczone miejsce na uszczleniacz, odrobina pyłku i tłoczek nie będzie się cofał. Na tłoczek ma być naniesiony smar litowy i tylko taki. Prowadnice i blaszka nowe, koszt kompletu około 30 zł Quickbrake - zardzewiałe nie ułatwiają ruchu klocka i moga go klinować. Prewencyjnie wymienił bym przewody elastczne bo to 20zł/szt. Potem zostaje już tylko pompa i to o czym pisze romek61
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
pawel1978
Posty: 36
Rejestracja: 10 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków/Wiedeń

Post autor: pawel1978 »

W Mercedesie mi sie to nie zdarzyło, ale w innym aucie tak wymieniłem klocki, tłoczki.wszystko wyczyszczone zostało na igiełkę,a problemem okazały cie przewody elastyczne(miały ze starości bardzo mały prześwit i płyn sie nie cofał)sprawdz to.
w210 2.2d 1996.
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

i wlasnie przewod elastyczny zamierzam wymienic, ale nie moge od odkręcić w miejscu gdzie łączy się z metalowym :zly:

ręczny w prządku
a pompa ?? popraw mnie jezeli sie myle, ale pompa nie ma osobnych sekcji na kazde koło - czyli usterka pompy nie moze raczej skutkowac usterką jednego zacisku... :niepewny:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

seburaj pisze:nie moge od odkręcić w miejscu gdzie łączy się z metalowym
PO wd40 czekałem okolo pol godziny i puscilo, co 10 minut dopsikiwałem.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

a co do techniki - trzyma się kontrę na dole kluczem a odkręca się górną nakrętkę na przewodzie metalowym, tak ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości